Бінарний урок математики 5 клас
Тема : «Площа прямокутника і квадрата»
до Міжнародного дня прав людини
Формування компетентностей;
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь.
Обладнання та наочність: плакат і таблиці, картки із завданнями, плакат співпраці «Площа прямокутника та квадрата» у 5 класі.
Хід уроку
І. Організаційний етап ( урок проходить у вигляді бінарного заняття гри в доміно)
ІІ Перевірка домашнього завдання
На минулому уроці ми з вами вже розв’язували задачі на площу та периметр прямокутника.
Яке завдання було? (відповідь учня) Перевіримо його!
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні ми закріпимо навички розв’язування задач з використанням формул периметру та площі прямокутника. Перш ніж почати перевіримо як ви засвоїли матеріал попереднього уроку. Проведемо математичний диктант. Записуємо в зошитах число, класна робота. Математичний диктант.
ІV Актуалізація опорних знань учнів
Кожне завдання в 2 бали . Тому у кожного з вас є шанс отримати 10 балів
Математичний диктант.
Обмінюємось зошитами з сусідом. Перевіряємо відповіді.
V Вдосконалення вмінь, відпрацювання навичок
Гра подібна до «Індивідуальне лот». На дошці прикріплений плакат, розбитий на 9 рівних частин. Це плакат співпраці. На плакаті знаходяться 9 різних задач, розв’язавши які учні отримують повне зображення. Перед учнями також є 9 фрагментів зображення. На кожному фрагменті написано правильну відповідь на одну задачу. Якщо правильно спів ставити задачу та відповідь, то отримуємо зображення.
Завдання 01
Одна сторона прямокутника дорівнює 18 см,
а сусідня сторона на 12 см довша за неї.
Обчисліть периметр прямокутника.
Розв’язання:
а= 18 см
b= ? на 12см довша
Р пр. = ?
b = 18+12=30 (см)- сусідня сторона
Р пр = 2(а+ b)=2(18+30)= 96 (см)
Відповідь: 96 сантиметрів периметр прямокутника.
Завдання 02
Одна сторона прямокутника дорівнює 18 см,
а сусідня сторона на 12 см довша за неї.
Обчисліть площу прямокутника.
Розв’язання:
а= 18 см
b= ? на 12см довша
S пр = ?
b = 18+12=30 (см)- сусідня сторона
S пр = а* b=18*30= 540 (см2)
Відповідь: 540 сантиметрів квадратних площа прямокутника.
Завдання 03
Периметр прямокутника дорівнює 144 см,
а одна з його сторін 43 см .
Знайдіть сусідню сторону.
Розв’язання:
Р пр = 144 см
а= 43 см
b= ?
Підставивши у формулу периметра прямокутника дані числа, маємо рівняння:
2(43+ b)=144
86+2b=144
2b=144-86
2b= 58
b =29 см
Відповідь: 29 сантиметрів сусідня сторона
Завдання 04
Одна сторона прямокутника дорівнює 12 см,
а сусідня в 3 рази довша за неї.
Обчисліть площу прямокутника.
а= 12 см
b= ? в 3 рази довша
S пр = ?
Розв’язання:
b = 3*12=36 (см)- сусідня сторона
S пр = а* b=12*36= 432 (см2)
Відповідь: 432 сантиметри квадратних площа прямокутника.
Завдання 05
Знайдіть площу квадрата, периметр якого дорівнює 156 см.
Р кв = 156 см
S кв =?
Розв’язання: використавши формулу периметра квадрата,
знайдемо його сторону
4а=156
а=156:4
а=39 (см) – сторона квадрата
S кв= а* b=39*39= 1521 (см2)
Відповідь: 1521 сантиметр квадратний площа квадрата.
Завдання 06
Периметр прямокутника дорівнює 144 см,
а одна з його сторін - 43 см
Знайдіть площу прямокутника.
Р пр = 144 см
а= 43 см
S пр = ?
Розв’язання:
Підставивши у формулу периметра прямокутника дані числа, маємо рівняння:
2(43+ b)=144
86+2b=144
2b=144-86
2b= 58
b =29 см – друга сторона прямокутника
S пр = а* b=29*43=1247 (см2)
Відповідь: 1247 сантиметрів квадратних площа прямокутника.
Завдання 07
Периметр прямокутника дорівнює 148 см,
а одна з його сторін - 51 см.
Знайдіть площу прямокутника.
Р пр = 148 см
а= 51 см
S пр = ?
Розв’язання:
Підставивши у формулу периметра прямокутника дані числа, маємо рівняння:
2(51+ b)=148
b +51=148:2
b+51=74
b= 74-51
b =23 см – друга сторона прямокутника
S пр = а* b=23*51=1173 (см2)
Відповідь: 1173 сантиметрів квадратних площа прямокутника.
Завдання 08
Знайдіть площу квадрата, периметр якого дорівнює 124 см.
Р кв = 124см
S кв = ?
Розв’язання:
використавши формулу периметра квадрата,
знайдемо його сторону
4а=124
а=124:4
а=31 (см) – сторона квадрата
S кв= а* b=31*31= 961 (см2)
Відповідь: 961 сантиметр квадратний площа квадрата.
Завдання 09
Периметр прямокутника дорівнює 5 м 6 дм,
а одна із його сторін у 6 разів більша за сусідню.
Знайдіть площу прямокутника.
Р пр = 5м 6 дм
а= ?
b= ? в 6разів більша
S пр = ?
Розв’язання:
Нехай сторона а= х см, тоді сторона b= 6х. А периметр = 5м 6дм=560 см
Використавши формулу периметра прямокутника . Складаємо рівняння:
2(х+6х)=560
х+6х=560:2
7х=280
х=40 (см) – одна сторона прямокутника
Тоді друга сторона дорівнює
6х = 6*40=240 (см)
S пр.= 240*40=9600
Відповідь: 9600 сантиметрів квадратних площа прямокутника.
V Підбиття підсумків урок.
Після розв’язання всіх завдань та отримання зображення, обговорюємо з учнями основні тези, записані на плакаті.
Рефлексія
VІ Домашнє завдання:
І Запишіть англійською мовою слова: кут, трикутник, прямокутник, квадрат. За потреби скористайтеся словником, перекладачем в Інтернеті або допомогою вчителя іноземної мови.
ІІ Скільки квадратів зі стороною 12 см потрібно для того, щоб скласти прямокутник довжиною 60 см і шириною 24 см?
Відповідь: 10 квадратиків.