бінарний урок з навколишнього світу та англійської мови
Тема уроку: «Природні явища. Погода»
Вчителі: Діброва Н.Б.
Рябець А.О.
Київ
Тема: « Природні явища. Погода »
Основні цілі:
діяльнісні: сформувати здатність учнів виділяти найбільш загальні та суттєві поняття; вчити фіксувати закономірності; виробляти вміння узагальнювати матеріал, формулювати висновки своїми словами.
навчальні: поповнення словникового запасу.
знання: знати як описати погоду, погодні явища.
уміння: вміти використовувати у своїй мовленнєвій діяльності нові слова.
Демонстраційний матеріал: таблиці, картки.
Роздатковий матеріал: картки, малюнки для колажу.
Оформлення дошки: ребуси, картки з явищами природи.
ХІД УРОКУ
(вчитель англ.мови):
Warm-up
-Good morning, pupils!
-How are you today?
-What is the weather like today?
-”The weather is:(кожен учень будує по одному реченню)
(вчитель навколишнього світу ):
-Хочу запропонувати вам розгадати загадки. Давайте порівняємо ваші відповіді і визначимо, якою ж буде тема нашого уроку.
***
Хмарки в небі знову плачуть, |
*** |
***
Розізлилось синє небо, |
*** |
*** |
*** |
На дошці з’являються картки: сонце, хмарка, дощ, сніг, вітер, веселка, град, туман, роса, грім, блискавка.
— Як назвати одним словом все, про що ви говорили? Що їх об’єднує?
— Як ви думаєте, яка тема нашого сьогоднішнього уроку?
Явищем називають будь-який прояв чого-небудь, а також будь-яка зміна в навколишньому світі.
Природними явищами вважаються прояви природи, які виникають природним шляхом. Дощ, сніг, буря, вітер, грім, землетрус — все це приклади природних явищ.
(вчитель англ.мови):
Відповіді на запитання вчителя по малюнку “Пори року”.
3.Chains of the words
Look and say
(вчитель наклеює на дошку картки, учні - називають слова)
Фонетичне відпрацювання слів по темі.
1.spring – весна
2.summer – літо
-And now divide this cards into four groups(summer,autumn,winter,spring).
-Next task describe the weather in summer, autumn, winter, spring.
(Учні групами описують погоду кожної пори року за картками, що на дошці).
4.Декламування віршів про пори року.
-Do you know some poems about seasons?
(учні декламують вірші)
Autumn
This is the season when fruit is sweet
This is the season when schools friends meet
This is the season when mornings are dark
And birds do not sing in the wood and the park.
Winter
This is the season when children ski;
And Father Frost brings the bright
New Year tree
It is winter, it is cold, Father Frost is very old.
But he is always full of joy
and glad to give me a nice toy.
Spring
Spring – the season of delight
Apple blossoms – pink and white
Welcome spring with all your joys
For merry girls and merry boys
Summer
Woods are green, the sun is bright,
And the wind is warm and light
I can bathe and play, and run.
Summer holidays are fun.
5.Це варто знати!
(вчитель навколишнього світу ):
- Як ви думаєте, як наші далекі предки визначали погоду? В давнину це робили так. В один із днів тієї чи іншої пори року камінь і вовну врівноважували. Потім стежили за зміною ваги вовни. Вона легко поглинає і віддає вологу. Коли повітря стає сухішим, вовна легшає, а коли вологішим — важчає. Так і передбачали погоду: полегшала вовна — буде сонячно, стала важчою — попливуть по небу дощові хмари.
-А звідки взагалі зв`являються ці природні явища, до яких ми всі так звикли? Ось декілька цікавинок.
Хмари утворюються з водяної пари. Водяна пара — невидимий газ. Він не виказує себе, поки у повітрі не з'являться крихітні часточки пилу. Водяна пара осідає на них і перетворюється на маленькі краплинки, такі маленькі, що кожну окремо неозброєним оком не побачиш. Вони й утворюють хмари.
Але це не означає, що зараз же піде дощ. Краплинки ще малі. Вони зливаються одна з одною, ростуть... Коли краплинки стають такими важкими, що не можуть триматися в хмарі, починається дощ. Якщо краплинки невеликі, дощ мрячить, якщо великі і їх багато — іде сильний дощ, злива.
Сніжинки, як і дощові краплі, теж виникають завдяки водяній парі. Водяна пара піднімається високо над землею, туди, де панує сильний холод, і тут одразу із неї утворюються крихітні крижинки-кристалики. Це ще не ті сніжинки, які падають на землю, вони ще дуже малі. Але шестикутний кристалик весь час росте, весь час збільшується і, нарешті, стає дивовижною зірочкою. Сніжинки повільно, дуже повільно опускаються, вони злипаються і падають на землю у вигляді лапатого снігу.
Пропоную вам прослухати казочку про кольори веселки.
КРАПЛИНКИ, ЗАДИВЛЕНІ У РАЙДУГУ
«Кап-кап-кап!» — чулося десь унизу.
А вгорі сяяло Сонечко. Сонячні промінчики віталися з крапельками, і від стискання їхніх долоньок утворювалися маленькі веселочки.
— А ти чула історію про Веселчиних дочок? — питав сонячний зайчик у краплинки, з якою вітався.
— Ні, — відповідала крапелька. Вона сміялася і просила:
— Розкажи!..
Веселка, як тільки з'явилася на Землі, вирішила народити собі дочок — помічниць у головній справі свого життя. Донечки мали нести відповідальну службу — бачити свій колір у природі і виправляти, коли що не так. А донечок Веселки звали так: Червонянка, Помаранча, Жовтинка, Зеленава, Блакитнія, Синіна, Фіолета.
Усі вони були гарні й роботящі. Кожна жила у своєму замку. Кожна мала своє господарство і колісницю для об'їзду своїх володінь. Якось мама Веселка поїхала в гості до Сонця. Надовго поїхала. Лишила дочок господарювати. А дочечки стали сперечатися — хто ж у них буде головною. І ніяк не могли помиритися і вирішити. То Червонянка встане — і починає верховодити: все фарбує в червоне. То Блакитнія дочекається ночі й починає фарбувальні роботи. А то Жовтинка по обіді, поки відпочивають, щось своє зробить.
І так вони світ фарбували і перефарбовували, що вийшла брудна сіра пляма…
— Ну і що ж ми наробили? — плакала Синіна.
Що тепер матусі скажемо?
Як нам далі бути?
А ходімо до дідуся Вітра, — запропонувала Зеленава. Усі погодились.
Дідусю Вітру! — звернулися до сивочолого старого юні й гарні сестри.
А! Доброго дня! З чим завітали?
Ми, дідусю, наробили шкоди землі й людям. Матуся Веселка поїхала у справах, а ми тут понамальовували…
Ви, напевне, посварилися?
Дівчатка соромливо поопускали очі.
Ех, дівчаточка, дівчаточка… Хочу вам наперед сказати, що у будь-якій справі не слід прагнути бути першим. Якщо вже випало бути першим (вас обрали чи поставили над кимсь) — то гаразд, старайтеся. Кожен повинен хотіти в першу чергу загального блага, а не власної вигоди. А у вас начальник — Матуся. А поки її нема вдома, то всі ви рівні — нема перших, нема останніх. Ви бачили, яка у вас матуся? Ви теж можете бути такими гарними через доброту вашу. Станьте в рядок і візьміться за руки — це буде ваше примирення.
Сестри стали, взялися за руки — і утворили веселку! Засяяли над світом — і світ знову став таким, як і раніше.
Так он для чого нас матуся лишила! Щоб ми її підмінювали, але тільки всі разом, — заговорили сестри. — У дружбі ми гарні й сильні!
Саме так, — усміхнувся сивий Вітер і покрутив вуса. Війнуло прохолодою зі сходу, а на небі знову засяяла Веселка.
Активізація вивченого лексичного матеріалу по темі “Пори року”.
(Вчитель англ.мови):
1)-Put the missing words
(Учням пропонується вставити пропущені літери у словах)
w..d
s.n
cl..d
sn.w
f.g
r..n
thu..er
2)Гра “Відгадай який це сезон”
(Вчитель англ.мови):
The sky is grey, the sun doesn’t shine brightly.
The days are shorter and the nights are longer
The leaves in the trees are yellow, red and brown,
and fall to the ground. (Autumn)
The snow is falling. The wind is blowing;
The ground is white
All day and all night (Winter)
The sun is shining
The flowers are blooming
The sky is blue
The rains are few (Spring)
The sky is blue. The sun shines brightly.
The leaves in the trees are green.
The gardens are full of flowers (Summer.)
1)(вчитель навколишнього світу ):
-А зараз пропоную вам гру «Збери по сезонах». Вам необхідно розділитися на групи і кожній групі вибрати певний сезон. На столі розкладені малюнки з різними погодними умовами. Вам необхідно правильно підібрати відповідну вашій порі року погоду і приклеїти на плакат.
2) Монологічні висловлювання учнів по темі “ Seasons and weather ”
(вчитель англ.мови):
-Well done!
-You have made wonderful posters!
Tell us about the season and weather describing your posters!
5.Підведення підсумків уроку
Summary:
Оцінювання учнів
-Thank you!
-The lesson is over. See you next time
1