Бінарний урок з предмету Правознавство та Християнська етика
Тема. Сім'я як соціальна ланка суспільства
Мета. Охарактеризувати сім'ю як соціальну ланку суспільства. Розкрити ознаки сім'ї в суспільстві. Узагальнити знання учнів про поняття «Сім'я» та «Правові засади сімейних стосунків»;вчити учнів розуміти слова Святого Писання. Розвивати вміння аналізувати, уявляти та робити висновки; навички спілкування, правильної поведінки в сім'ї; уміння правильно читати Біблію. Виховувати повагу до родини, культуру стосунків,любов до Бога.
Тип уроку. Нестандартний урок
Вид уроку. Бінарний урок (християнська етика,основи правових знань)
Матеріально-технічне забезпечення: відео і аудіо матеріали
Бінарний урок з предмету Правознавство та Християнська етика
Тема. Сім’я як соціальна ланка суспільства
Мета. Охарактеризувати сім’ю як соціальну ланку суспільства. Розкрити ознаки сім’ї в суспільстві. Узагальнити знання учнів про поняття «Сім’я» та «Правові засади сімейних стосунків»;вчити учнів розуміти слова Святого Писання. Розвивати вміння аналізувати ,уявляти та робити висновки; навички спілкування ,правильної поведінки в сім’ї; уміння правильно читати Біблію. Виховувати повагу до родини,культуру стосунків,любов до Бога.
Тип уроку. Нестандартний урок
Вид уроку. Бінарний урок (християнська етика,основи правових знань)
Матеріально-технічне забезпечення: відео і аудіо матеріали
Хід уроку
І. Організаційний момент
Звучить пісня М.Яремчука «Родина».
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель етики:
Добрий день,шановна дорога родино!
Так, саме родина-діти, дорослі,які тут присутні.
Ми родина з того дня,як пролунав для вас перший дзвоник, з того
часу,як ви уперше переступили шкільний поріг
Вчитель правознавства: Сім’я-ось та пристань і гавань, звідки ми з вами виходимо у широкий світ, ім’я якому-життя. Прекрасно, коли в сім’ї панують злагода, взаєморозуміння,повага. Саме через сім’ю діти вчаться добра.
Створення емоційного фону
Звучить колискова.
Вчитель етики : Слава родині,слава дитині.
Слава Богу Святому.
Щоб спала дитина
У тихому домі...(з колискової).
Вчитель правознавства: Ці слова з колискової. А хто співає колискових пісень дітям?Хто ще знаходиться поруч із дитиною з дитинства? Скажіть, якими словом можна об’єднати усіх цих людей?
ІІІ. Основна частина уроку – вивчення нового матеріалу
Вчитель етики: Я пропоную вам невеличку творчу роботу. Із поданих букв складіть слова на тему: «Сім’я».
Р,О,Д,И,Н,А,І,Я,С,М,Б,Т.
Прочитайте зашифроване на дошці слово: 7’Я
Вчитель етики. На світі білому єдине,
Як і Дніпрова течія,
Домашнє вогнище родинне,
Оселя наша і сім’я.
Вчитель правознавства: В щасливі і сумні години,
куди б наш не стелився шлях,
не згасне вогнище родинне,
в людських запалене серцях.
Вчитель етики: Отже, діти,давайте прочитаємо що таке сім’я.
Сім’я-це колиска кожної людини. І складається вона з батьків та дітей.
Сім’я-це дуже близькі люди ,які люблять один одного, піклуються,допомагають один одному. Сім’я займає особливе місце в житті кожної людини. Тато і матуся дають вам життя, доглядають вас ,вчать що добре ,а що погано, привчають до праці, виховують, а головне – ЛЮБЛЯТЬ вас!
(звучить пісня М.Яремчука «Тато і мама»).
Вчитель правознавства:повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні тема нашого уроку «Сім’я як соціальна ланка суспільства».
Мета уроку: розглянути сім’ю як соціальну ланку суспільства та проаналізувати правові аспекти сімейних відносин.
Вчитель правознавства. Ми з вами вивчали Конституцію України.
Давайте пригадаємо, що ж таке Конституція України?
З чого складається Конституція? Що таке приамбула?
Коли було прийнято Конституцію України? (відповіді учнів)
Сьогодні ми з вами познайомимося з Сімейним Кодексом України.
Сімейний Кодекс України – основний законодавчий акт, що містить норми сімейного права.
Сімейний Кодекс України не тільки дає поняття «Сім’я»,а також приписує права та обов’язки подружжя, регулює сімейні відносини.
Що таке сім’я?В Сімейному Кодексі України записано:
Сім’я – це первинний та основний осередок суспільства.
Сім’ю складають особи ,які спільно проживають, пов’язані спільним побутом, мають права та обов’язки, що визначені в сімейному законодавстві.
Сім’я створюється на підставі шлюбу, при досягненні шлюбного віку.
Що таке шлюб?
(учні працюють з текстами Сімейного Кодексу)
Учень: Шлюб – це союз жінки та чоловіка, зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану. Проживання однією сім’єю жінки та чоловіка без шлюбу не є:
Підставою для виникнення у них прав і обов’язків подружжя.
Для взяття шлюбу необхідна згода осіб ,які одружуються, а також досягнення ними на день реєстрації шлюбного віку.
Вчитель правознавства:
Шлюбний вік установлено: для чоловіків – 18років, для жінок – 17 років.
Нині трапляються випадки, коли шлюб хочуть укласти особи молодшого віку. Як бути у цьому випадку?
Закон передбачає, що право на шлюб особі,яка не досягла шлюбного віку, може надати суд,якщо він визнає, що таке рішення відповідає інтересам неповнолітньої особи. Однак таке право може бути надано особі, яка досягла 14 років.
Робота з текстом Сімейного Кодексу: ст.26 – учні знаходять і читають відповідь на питання:
- Які особи не можуть перебувати у шлюбі між собою?
Словникова робота: паспорт-документ, який засвідчує особу; заява – це те, що потрібно подати до державного органу реєстрації, щоб зареєстрували шлюб.
Вчитель правознавства: Заява про реєстрацію шлюбу може бути подана до будь-якого державного органу реєстрації актів цивільного стану за власним вибором молодих(не залежно від місця проживання).
Шлюб реєструється через місяць після подання заяв.
Якщо є поважні причини, цей строк може бути скорочено.
Робота з текстом Сімейного Кодексу: учням дається завдання знайти прочитати ст.20 права та обов’язки подружжя. Молоді самостійно визначають своє майбутнє прізвище. Сімейний Кодекс України вимагає, щоб шлюб був зареєстрований у державному органі реєстрації актів цивільного стану – це дає змогу забезпечити захист майнових та інших прав подружжя. Це не заперечує проведення за бажанням подружжя вінчатися у церкві.
(перегляд відеозаписів:1- святкова реєстрація шлюбу у Державному органі;
2 - вінчання у церкві)
Вчитель етики: А що про сім’ю говорить Біблія? Діти, прочитайте 5 Божу заповідь.
«Шануй батька свого і матір свою,щоб довгі були дні на землі,яку Господь Бог твій дає тобі»
У Старому Заповіті написано,що Господь на 6 день створив чоловіка Адама, і щоб йому не було самотньо, із 7 ребра його створив для нього жінку – Єву». Біблія говорить нам про те,що з давніх часів наші предки знали повчання від Бога «…та приліпиться чоловік до жінки своєї, і будуть вони одним цілим».
Робота з текстами Біблії: Новий Заповіт ,Євангіліє від Матвія гл.19; Євангіліє від Марка гл.10; лист Св. Апостола Павла до Єфесян.
ІV. Фізкультхвилинка (звучить релаксуюча мелодія)
Вчитель етики: Неправда-все ,мов, продається.
Давай готівку і неси.
А як людське гаряче серце
ти покладеш на терези?
Не все ,не все міняти можна-
спинись задумайся на мить.
Є заповідь одвічна Божа,
що краще золота блищить.
Вчитель правознавства: Шануймо батька,шануймо матір –
і нам воздасться теж добром.
Хай буде шана в кожній хаті
і дух сімейний за столом.
Шануймо батька,шануймо матір –
нам каже Біблія свята.
І щастям будемо ми багаті
на всі часи,на всі літа!
V. Підсумок уроку
Вчитель правознавства: Що ви дізналися нового ,цікавого про сім’ю?
Чому необхідно знати Сімейний Кодекс України?
Який шлюбний вік на Україні?
Із скількох чоловік може складатися сім’я?
Оцінки за урок.
VI. Домашнє завдання.
Вчитель етики: Діти, спробуйте відповісти на питання, щоб розгадати кросворд.
1. Дочка моєї мами –то моя...(сестра).
2. Найбільше в хаті свято,коли прийшов з роботи ...(тато).
3. Своїх онуків розуму навчає старенький...(дідусь).
4. Найбільше пестить та голубить свою дитину...(мати).
5. Батькам на потіху росте здоровий,розумний...(син).
6.Твою матусю донечкою кличе твоя...(бабуся).
(ключове слово-РОДИНА)
Вчитель етики.
Родина – це ваш дім,оберег.
Бережіть і шануйте свій рід, свою сім’ю.
Будьте завжди чемними і ввічливими з усіма членами родини.
Звучить пісня у виконанні С.Колилової «Мама».
.