Бінарний урок з української мови та музичного мистецтва «Його життя – коротка мить»: Назарій Яремчук.

Про матеріал

поглибити знання учнів про прикладку як різновид означення, навчити вирізняти її у реченні, розвинути навички правильного написання слів із прикладкою;

ознайомити з творчістю буковинського соловейка Назарія Яремчука, удосконалити вміння аналізувати музичні твори;

на прикладі його життя розвивати в учнів почуття патріотизму, любові до рідної землі, народу, отчого дому, до української пісні та виховувати гордість за своїх митців – земляків.

Перегляд файлу

Бінарний урок з української мови та  музичного мистецтва у 8 класі.

«Його життя – коротка мить»: Назарій Яремчук.

 

Тема з мови . Прикладка як різновид означення. Виконання тренувальних вправ.

Тема з мистецтва. Джерела української естрадної пісні

Мета: поглибити знання учнів про прикладку як різновид означення, навчити вирізняти її у реченні, розвинути навички правильного написання слів із прикладкою;

ознайомити з творчістю буковинського соловейка Назарія Яремчука, удосконалити вміння аналізувати музичні твори;

 на прикладі його життя розвивати в учнів почуття патріотизму, любові до рідної землі, народу, отчого дому, до української пісні та виховувати  гордість за своїх митців – земляків.

Обладнання та матеріали: презентація, світлини, картки.

Епіграф: «Ні! Він не вмер, він житиме в віках,

В піснях, в серцях і в пам’яті народу.

                                                                  Його чарівна пісня, наче птах,

                                                                     Лунатиме від Заходу до Сходу.»

 

  • Діти! Усіх нас сьогодні зібрав незвичайний урок
  • Та перш ніж ми його розпочнемо дайте відповідь на декілька запитань
  • Як ви думаєте, що таке мова?( засіб спілкування)
  • Що таке пісня?( слова покладені на музику)
  • Пісня і мова є взаємопов’язані?( так! Бо без слів це вже не пісня, а лише мелодія)
  • Отож, цей урок проведемо ми вдвох: учитель української мови та літератури та вчитель музики і спробуємо поєднати два таких різних і два таких чудових предмети на одному занятті.

Учитель мови: коли Бог роздавав людям усякі дари, то дівчина Україна отримала у спадок як нагороду пісню: ніжну та ліричну, як очі коханої дівчини, мелодійну та ласкаву, як любляча мати, сміливу, тривожну та завзяту, як настрій воїна, що захищає рідну землю, горду та звитяжну, як спів свідомого українця, що на кін свого життя кладе вірну любов до своєї держави.

      З тих далеких часів кожне покоління нашого народу мало таких людей – світочів, що творили історію країни, були борцями, захисниками  не лише кордонів рідної землі, але стояли вони на сторожі слова, культури, мистецтва у всіх його проявах: Котляревський та Шевченко, Леся Українка та Іван Франко, Марія Заньковецька та Соломія Крушельницька, театр Корифеїв та  театр «Березіль», Дмитро Гнатюк, Анатолій Солов’яненко, легендарна «Смерічка» із прекрасними співаками Софією Ротару, Василем Зінкевичем та Назарієм Яремчуком.

 

 Учитель музики ( під звуки музики) Назарій Яремчук – український співак, народний артист України, лауреат Шевченківської премії. Це істинно національна гордість. Він був тим співаком, який окреслив траєкторію своєї зірки вірною любов’ю до України. Вона повсякчас була його Музою і він вірно служив їй. Тому був для нас таким природнім і зрозумілим, як наша українська пісня.

В одному з останніх інтерв’ю сказав: « Кожен з нас повинен постійно бути в польоті – крізь долю, над суєтою. І при цьому не відриватися від землі. Пам’ятати священні речі: навіщо живеш, звідки ти родом, до чого прагнеш, що скажеш людям, з якого колодязя  живу воду п’єш. Володимир Івасюк, Василь Зінкевич і наймолодший з них Назарій Яремчук  на зламі тисячоліть відкрили нову сторінку нашої пісенної творчості.

Вч. мови: сьогодні, в час, коли є загроза втрати державності та територіальної цілісності,

Вч. муз., коли, як ніколи гостро, стоїть проблема нашої мови,  духовності, культури та мови зокрема.

Вч. мови: ми знову і знову вже вкотре звернемося до Шевченкового: «  І чужому научайтесь й свого не цурайтесь!»

Вч. муз. Тож хай лунає над просторами рідної Вкраїни щире та палке українське слово і така ж мелодійна та дзвінка українська пісня.

Хід уроку

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема з мови . Прикладка як різновид означення. Виконання тренувальних вправ.

Тема з мистецтва. Джерела української естрадної пісні

Мета: 

  • поглибити знання учнів про прикладку як різновид означення, навчити вирізняти її у реченні, розвинути навички правильного написання слів із прикладкою; дізнатися, що слугувало джерелом українських естрадних пісень;
  • ознайомити з творчістю буковинського соловейка Назарія Яремчука, удосконалити вміння аналізувати музичні твори;
  • на прикладі його життя розвивати в учнів почуття патріотизму, любові до рідної землі, народу, отчого дому, до української пісні та виховувати  гордість за своїх митців – земляків.

 

 ІІІ. Актуалізація опорних знань.

І Виконання вправ.

Уч. музики: 1.Рідні гори Карпати, Говерла срібночола, вічнозелена красуня смерічка були символом молодості і пісенного натхнення добре знаного по всіх усюдах ансамблю «Смерічка», в юнацькому гроні якої заспівав свою незабутню, невмирущу  пісню «Червона рута» Назарій Яремчук. Життєва доля Назарія пов'язана з талановитою плеядою українських естрадних співаків, композиторів, музикантів, поетів. Назарій Яремчук,  як співак, виконав найбільше пісень на слова поета Володимира Крищенка. Тепер це добре відомі пісні  «Родина», «Батько і мати», «Гей, ви, козаченьки!» а співавторами були відомі композитори : Олег Злотник, Геннадій Татарченко, Остап Гавриш та ін.

Давайте прослухаємо всім відому пісню «Водограй»

- який характер цієї пісні?

- чи співзвучний текст із мелодією?

Уч.  Мови:

  • Які другорядні члени речення ви знаєте?
  • Що таке прикладка?
  • Як ви розумієте вислів «друга назва».

Вч мови : що ж перед вами цей текст. Давайте спробуємо знайти у ньому всі прикладки, попередньо пригадавши правило про прикладку, пов’язану із власною назвою.

  • Перевірка виконаної роботи.

3. Уч. музики. Пісня «Червона рута» написана В. Івасюком у 1970 році, саме в цей час у Вижниці народжується ВІА «Смерічка», і керівник групи включає її до репертуару. З цього часу починається тріумфальна хода цієї пісні світом: у серпні 1971року у м. Яремче знімають перший музичний фільм, цього ж року стає піснею року в СРСР і приносить славу молодим українським виконавцям: Софії Ротару, Василеві Зінкевичу та Назарію Яремчукові.

Давайте прослухаємо її.

Учні виконують «Червону руту»

ІІ Закріплення матеріалу. Уч. Мови: Ось речення із тексту пісні. Вас чекає синтаксичний розбір, частини мови та характеристика тексту:

Може, десь у лісах ти чар – зілля шукала, сонце – руту знайшла і мене зчарувала.

Трасформація тексту.  Перетворіть словосполучення на сполучення слів із прикладкою:


Українська дівчина – дівчина – українка,

Квітуча душа – квітка – душа,

Буковинський соловей – соловей – буковинець,

Пісенна квітка – квітка – пісня,

Золотий скарб – скарб – золото.

Смерекова красуня –  смерека- красуня


Уч. Муз. Пісні Назарія Яремчука облетіли весь світ. В часи підйому національної культури 80-90 років він зміг заспівати про те, що його турбувало  - про долю України. Неодноразово відвідував Чорнобильську зону, піднімачи бойовий дух солдатів з концертами їхав у Афганістан, де радянські воїни, а серед них багато українців, воювали, через політику тодішньої влади. Так! Прожив він до болю мало, але навіки у наших серцях залишаться його безсмертні пісні.

Уч. Мови. Зверніть увагу на дошку. Вам треба встановити відповідності .

Встановити відповідність.

  1. Пісня

 А. «Алло, ми шукаємо таланти!»

  1. Ансамбль

Б. Яремчук - Зінкевич

  1. Конкурс

В. «Червона Рута»

  1. Дует

Г. Смерічка»

 

                          Д. Софія Ротару

 

Другорядний член

Приклад

А. Додаток

1.Ой була в нас рідна мати – Запорозька славна Січ

Б.Прикладка

2.Співаючи пісні рідною мовою, він завжди думав про Україну

В.Означення ( зворот)

3.Назарій Яремчук, виснажений важкою хворобою, все ще співав для України

Г. Обставина  ( зворот)

4.Друзі, побратими, шанувальники – усі намгалися підтримати його

 Д. Однорідні члени речення

5.Крім солдатів у Афганістані, він декілька раз виступав у Чорнобильській зоні

ІІІ.  Домашнє завдання.

ІV.Висновки з уроку:

Уч.музики : на сьогоднішньому уроці ми знову стали ближчими до свого народу, бо познайомилися з насправді непересічною особистістю. Феномен  Назарія Яремчука, на мій погляд, полягає в унікальному поєднанні, у симбіозі природних і особистісних якостей справжньої людини: вродливої, талановитої, працьовитої, щедрої, доброї, чесної, справжньої і патріотичної. Отримуючи різні пропозиції щодо кар’єрного росту і зміни місця проживання, він залишався вірним своїй землі, своєму рідному краю і саме тут черпав наснагу, щоб творити і прославляти рідну Україну, тому його заслужено називають у народі «наш буковинський соловей».

 

Уч. Мови: Дорогі діти! Гордо несім у життя імення «українець», рівняймось на таких людей – світочів як Назарій Яремчук, учімося бути гордими своєю державою, своїм народом, не забуваймо своє коріння і дбаймо, щоб дерево нашого роду не засохло від спраги , не загубило крони та листя, а буйно росло і міцніло наперекір забродам та запроданцям, які так і не стали справжніми українцями, а ім’я великого сина нашого народу - Назарія Яремчука хай живить нас усіх своєю любов’ю та патріотизмом

 

V.   Закінчення уроку - Пісня «Горнусь до тебе , Україно!»

 

Додаток до уроку.

Трасформація тексту.  Перетворіть словосполучення на сполучення слів із прикладкою:


Українська дівчина –

Квітуча душа –

Буковинський соловей –

Пісенна квітка –

Золотий скарб –

Смерекова красуня –

 

 

 

 

 

 

 

 


 

  1. Пісня

 А. «Алло, ми шукаємо таланти!»

  1. Ансамбль

Б. Яремчук - Зінкевич

  1. Конкурс

В. «Червона Рута»

  1. Дует

Г. Смерічка»

 

                         Д. Софія Ротару

 

 

 

 

 

Другорядний член

Приклад

А. Додаток

1.Ой була в нас рідна мати – Запорозька славна Січ

Б.Прикладка

2.Співаючи пісні рідною мовою, він завжди думав про Україну

В.Означення ( зворот)

3.Назарій Яремчук, виснажений важкою хворобою, все ще співав для України

Г. Обставина  ( зворот)

4.Друзі, побратими, шанувальники – усі намгалися підтримати його

 Д. Однорідні члени речення

5.Крім солдатів у Афганістані, він декілька раз виступав у Чорнобильській зоні

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 січня 2020
Переглядів
829
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку