Аналізуючи Типові освітні програми початкової освіти (за Шияном, Савченко О.Я.), робимо висновок, що першокласники мають розрізняти звуки і букви; розрізняти голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; правильно вимовляти тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки відтворювати ланцюжок звуків у почутому слові (без явищ асиміляції) аналізувати звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки); порівнювати власне мовлення з мовленням інших (швидкість, вимова звуків і наголошування слів)
Домовляємося, що голосний звук – це червона цеглинка, приголосний – синя. Я промовляю звук, а ви показуєте кубик ЛЕГО відповідного кольору.
Промовляю слово або пропоную надруковане на картці. Порахуйте кількість складів у слові і викладіть модель за допомогою кубиків ЛЕГО (весна, березень)
На кожному уроці української мови формуємо вміння будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей.
Ускладнюємо завдання
Встановіть відповідність між предметом і звуковою моделлю слова. Розмістіть цеглинки у правильній послідовності.
Під час вивчення букв можна запропонувати викласти зображення літери на парті, таким чином будуть задіяні дрібна моторика, зорові аналізатори та тактильні відчуття.
Можна завдання змінити. Не викладати літери, а складати їх в об’ємі.
Можна викладати рукописні літери, а не друковані.
Мета: сприяти запам’ятовуванню конфігурації вивченої літери, розвивати конструкторські навички, формувати вміння працювати в парі.
Обладнання: цеглинки LEGO червоного і синього кольору
Наголосити дітям, що літери, які позначають голосні звуки викладаються червоним кольором, а приголосні – синім. Запропонувати дітям викласти літеру, яку вони вивчають протягом уроку.
Запитання:
- З яких елементів складається дана літера?
- Скільки цеглинок використали?
- Якого кольору викладена літера? Чому?
Із розсипаних складів утвори слово.
Ускладнюємо: утвори слова і знайди зайве.
На кольорових цеглинках зображені букви ,учні повинні відшукати пропущену букву у слові і підняти цеглинку відповідного кольору.
Мета: закріплення вивчених голосних звуків.
Мета:формувати вміння добирати слова-назви ознак предметів; активізувати мовлення, стимулювати словниковий запас; закріплювати вміння будувати речення з «однорідними» словами.
Діти з педагогом розташовуються в колі. Запропонувати дітям по-черзі виймати із «Чарівної торбинки» по одній цеглинці. Відповідно до кольору цеглинки дитина називає овоч чи фрукт.
Наприклад, жовта цеглинка – груша. Дитина кладе цеглинку в кошик і каже: «В кошику лежить груша». Кожна наступна дитина називає свій овоч чи фрукт при цьому повторюючи назви фруктів чи овочів попередніх дітей.
Запитання:
Відповідно до змісту Типової освітньої програми у здобувачів мають бути сформовані ключові компетентності, перша з яких – вільне володіння державною мовою, що передбачає УМІННЯ УСНО І ПИСЬМОВО ВИСЛОВЛЮВАТИ СВОЇ ДУМКИ… Щоб висловити думку, треба вміти правильно будувати речення.
Мета: вчити виділяти слова в реченні, усвідомлювати речення як синтаксичну одиницю, будувати речення із заданої кількості слів, формувати поняття про частини мови. Розвивати мислення, збагачувати лексичний запас.
1-й варіант. Речення починають діти утворювати з одного слова, тобто однієї цеглинки. З кожним разом за допомогою цеглинки вони поширюють своє речення. Наприклад: Сонце. Світить сонце. Світить яскраве сонце.
Запитання і завдання:
Кожен тиждень навчання у НУШ має свою назву і модельну навчальну програму. 23 тиждень - ПРОФЕСІЇ
Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:
● Які бувають професії?
● Ким працюють мої батьки?
● Ким стати? Яку професію обрати?
Завдання двадцять третього тижня:
1. Викликати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення для людей.
2. Систематизувати знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.
3. Виховувати відповідальність, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій.
4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації.
5. Спонукати до висловлювання власних вражень у письмовому вигляді через «Щоденник вражень».
6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.
Очікувані результати двадцять третього тижня: На кінець тижня учні знатимуть:
● назви різних професій;
● назви інструментів, якими послуговуються представники найпопулярніших професій;
● ким і де працюють батьки;
● професії минулого та казки, у яких ми дізнаємося про ці професії та вмітимуть:
● розпізнавати найпопулярніші професії;
● описувати знаряддя праці, спеціальний одяг, якості характеру представників різних професій;
● фантазувати про професії майбутнього;
● висловлювати свою думку щодо майбутнього вибору власної професії;
● використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій;
● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування
Як прикрасу оновити?
Треба майстра попросити!
Сяє перстень краще зір!
Допоміг нам… ЮВЕЛІР.
Літаком керує вправно,
Коли навіть в небі хмарно.
Посміхається з висот
Найхоробріший…