Методичний практикум для студентів "Методика компетентнісного навчання "Шість цеглинок"

Про матеріал
Пізнаємо, вивчаємо та розуємо світ навколо себе через гру з кубиками LEGO на уроках української мови
Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Методика компетентнісного навчання«Шість цеглинок» Методичний практикумдля студентів ІІІ курсу. Безпалько О. М. – завідувач навчально-виробничої практики,викладач філологічних дисциплін;Смитанюк О. Б. – вчитель початкових класів Чортківської спеціалізованої школи-інтернату спортивного профілю №3імені Романа Ільяшенка

Номер слайду 2

Методика компетентнісного навчання«Шість цеглинок»

Номер слайду 3

Який це звук – ГОЛОСНИЙ чи ПРИГОЛОСНИЙ?

Номер слайду 4

Порахуй голосні звуки у слові КАЛИНА.123456

Номер слайду 5

Порахуй голосні звуки у слові ТОПОЛЯ.123456

Номер слайду 6

Порахуй приголосні звуки у слові АКАЦІЯ.123456

Номер слайду 7

ЇЖАК 54 6 3

Номер слайду 8

УКРАЇНЕЦЬ 10 9 7 8

Номер слайду 9

До якого слова схема?

Номер слайду 10

= о = мак сіль ліс лось

Номер слайду 11

= о - - щукаморж лящжаба

Номер слайду 12

- о = о = липень лебідь молокомалина

Номер слайду 13

= о - о = малий юний юнакюнга

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

132465

Номер слайду 17

телефонтріщинатеремоктермометртелескоптерези

Номер слайду 18

терези

Номер слайду 19

телефонтріщинатеремоктарілкателескоптерези

Номер слайду 20

телескоп

Номер слайду 21

Утвори слова з розсипаних складівкі-ло-по-толено

Номер слайду 22

вік-по-ба-нібакно. Утвори двоскладові слова з розсипаних складів. Яке слово зайве? Чому?

Номер слайду 23

еауиоіГл…д. Гн…м

Номер слайду 24

еауиоіТ…гр. Гр…к

Номер слайду 25

Осінній кошик. У кошику лежить помідор.

Номер слайду 26

Номер слайду 27

Номер слайду 28

Очікувані результати 23 тижня. На кінець тижня учні знатимуть: ● назви різних професій; ● назви інструментів, якими послуговуються представники найпопулярніших професій; ● ким і де працюють батьки; ● професії минулого та казки, у яких ми дізнаємося про ці професії та вмітимуть: ● розпізнавати найпопулярніші професії; ● описувати знаряддя праці, спеціальний одяг, якості характеру представників різних професій; ● фантазувати про професії майбутнього; ● висловлювати свою думку щодо майбутнього вибору власної професії; ● використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій; ● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

Номер слайду 29

Стіни фарбував…

Номер слайду 30

Меблі вистругав…

Номер слайду 31

Пошту нам приніс…

Номер слайду 32

Цілий день нам шиє…

Номер слайду 33

Хто все знає… Клас!Молодець! Супер!ОК!

Номер слайду 34

Хто людей з біди рятуєІ хвороби всі лікує -Призначає процедури,І таблетки, і мікстури?перукаручитель лікарпілот

Номер слайду 35

програміст ветеринар електрикюрист. Він, як лікар Айболить,Знає що і де болить,Кличуть фермер і свинар:- Порятуй…

Номер слайду 36

Він з комп’ютером на ТИ,Розумніших не знайти,Віртуальний творить міст. Диво-майстер… кінолог пілот ювелірпрограміст

Номер слайду 37

лвріею

Номер слайду 38

тіпол

Номер слайду 39

мольберт нитки шприц вага зошит гребінь калькулятор фарби підручникметрфен термометр

Номер слайду 40

мольберт нитки шприц вага зошит гребінь калькулятор фарби підручникметрфен термометр

Номер слайду 41

мольберт нитки шприц вага зошит гребінь калькулятор фарби підручникметрфен термометр

Номер слайду 42

мольберт нитки шприц вага зошит гребінь калькулятор фарби підручникметрфен термометр

Номер слайду 43

мольберт нитки шприц вага зошит гребінь калькулятор фарби підручникметрфен термометр

Номер слайду 44

Перегляд файлу

 

 

 


Аналізуючи Типові освітні програми початкової освіти (за Шияном, Савченко О.Я.), робимо висновок, що першокласники мають  розрізняти звуки і букви; розрізняти голосні і приголосні звуки за звучанням та способом вимовляння; правильно вимовляти тверді й м’які, дзвінкі й глухі приголосні звуки відтворювати ланцюжок звуків у почутому слові (без явищ асиміляції) аналізувати звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки); порівнювати власне мовлення з мовленням інших (швидкість, вимова звуків і наголошування слів)

 

  1. Звуки мови

Домовляємося, що голосний звук – це червона цеглинка, приголосний – синя.  Я промовляю звук, а ви показуєте кубик ЛЕГО відповідного кольору.

 

  1. Порахуй звуки (голосні, приголосні, усі звуки)

 

 

  1. Рахуємо склади

Промовляю слово або пропоную надруковане на картці. Порахуйте кількість складів у слові і викладіть модель за допомогою кубиків ЛЕГО (весна, березень)


На кожному уроці української мови формуємо вміння будувати звукові моделі та добирати слова до поданих моделей.

  1. До якого слова схема?

Ускладнюємо завдання

Встановіть відповідність між предметом і звуковою моделлю слова. Розмістіть цеглинки у правильній послідовності.


  1. Збери букву

Під час вивчення букв можна запропонувати викласти зображення літери на парті, таким чином будуть задіяні дрібна моторика, зорові аналізатори та тактильні відчуття.

Можна завдання змінити. Не викладати літери, а складати їх в об’ємі.

Можна викладати рукописні літери, а не друковані.

 

  1. Виклади літеру

Мета: сприяти запам’ятовуванню конфігурації вивченої літери, розвивати конструкторські навички, формувати вміння працювати в парі.

Обладнання: цеглинки LEGO червоного і синього кольору

Наголосити дітям, що літери, які позначають голосні звуки викладаються червоним кольором, а приголосні – синім. Запропонувати дітям викласти літеру, яку вони вивчають протягом уроку.

Запитання:

- З яких елементів складається дана літера?

- Скільки цеглинок використали?

- Якого кольору викладена літера? Чому?

 

  1. Рядок літер

  • Скільки великих літер?
  • Скільки малих літер?
  • Скільки друкованих літер? Писаних?
  • Котрою по порядку є писана літера Ж?


  1. Знайди слово-підпис до малюнка

 

  1. Гра «Розсипанка»

Із розсипаних складів утвори слово.

Ускладнюємо: утвори слова і знайди зайве.

 

 

  1. Гра «Полатай дірки»

На кольорових цеглинках зображені букви ,учні повинні відшукати пропущену букву у слові і підняти цеглинку відповідного кольору.

Мета: закріплення вивчених голосних звуків.


  1. Гра «Осінній кошик»

Мета:формувати вміння добирати слова-назви ознак предметів; активізувати мовлення, стимулювати словниковий запас; закріплювати вміння будувати речення з «однорідними» словами.

Діти з педагогом розташовуються в колі. Запропонувати дітям по-черзі виймати із «Чарівної торбинки» по одній цеглинці. Відповідно до кольору цеглинки дитина називає овоч чи фрукт.

Наприклад, жовта цеглинка – груша. Дитина кладе цеглинку в кошик і каже: «В кошику лежить груша». Кожна наступна дитина називає свій овоч чи фрукт при цьому повторюючи назви фруктів чи овочів попередніх дітей.

Запитання:

  •                   Якого кольору витягнута цеглинка.
  •                   Який фрукт чи овоч може бути такого кольору.
  •                   Назви ознаки свого фрукта (овоча).
  •                   Склади речення про свій овоч чи фрукт (овоч).
  •                   Де ростуть дані овочі чи фрукти (овочі).
  •                   Що можна приготувати з цих фруктів (овочів).

 

Відповідно до змісту Типової освітньої програми у здобувачів  мають бути сформовані ключові компетентності, перша з яких – вільне володіння державною мовою, що передбачає УМІННЯ УСНО І ПИСЬМОВО ВИСЛОВЛЮВАТИ СВОЇ ДУМКИ… Щоб висловити думку, треба вміти правильно будувати речення.

  1.  Побудуй речення

Мета: вчити виділяти слова в реченні, усвідомлювати речення як синтаксичну одиницю, будувати речення із заданої кількості слів, формувати поняття про частини мови. Розвивати мислення, збагачувати лексичний запас.

1-й варіант. Речення починають діти утворювати з одного слова, тобто однієї цеглинки. З кожним разом за допомогою цеглинки вони поширюють своє речення. Наприклад: Сонце. Світить сонце. Світить яскраве сонце.

Запитання і завдання:

  • Із скількох слів склали ви речення?
  • Поставте запитання до кожного слова.

 

Кожен тиждень навчання у НУШ має свою назву і модельну навчальну програму. 23 тиждень - ПРОФЕСІЇ

Орієнтовні дослідницькі / проблемні запитання:

● Які бувають професії?

● Ким працюють мої батьки?

● Ким стати? Яку професію обрати?

Завдання двадцять третього тижня:

1. Викликати в учнів інтерес до професійної діяльності дорослих, показати її соціальну спрямованість, значення для людей.

2. Систематизувати знання дітей про різні професії, зокрема й сучасні, відповідні трудові дії та вміння, знаряддя праці, матеріали, спеціальний одяг.

3. Виховувати відповідальність, працьовитість, старанність, шанобливе ставлення до праці людей усіх професій.

4. Сприяти первинній професійній орієнтації дітей, формувати їхню готовність до творчої самореалізації.

5. Спонукати до висловлювання власних вражень у письмовому вигляді через «Щоденник вражень».

6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати двадцять третього тижня: На кінець тижня учні знатимуть:

● назви різних професій;

● назви інструментів, якими послуговуються представники найпопулярніших професій;

● ким і де працюють батьки;

● професії минулого та казки, у яких ми дізнаємося про ці професії та вмітимуть:

● розпізнавати найпопулярніші професії;

● описувати знаряддя праці, спеціальний одяг, якості характеру представників різних професій;

● фантазувати про професії майбутнього;

● висловлювати свою думку щодо майбутнього вибору власної професії;

● використовувати математичне мислення у розв’язанні проблемних ситуацій;

● уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування


  1.  Доповни речення

 

  1.  Відгадай загадку

  1.  Відгадай загадку і виклади слово-відгадку з розкиданих літер

Як прикрасу оновити?
Треба майстра попросити!
Сяє перстень краще зір!
Допоміг нам… ЮВЕЛІР.

 

 

 

 

Літаком керує вправно,

Коли навіть в небі хмарно.

Посміхається з висот

Найхоробріший…

 

  1.  Вибури предмети до певної професії

 

 

zip
Додано
14 січня
Переглядів
21
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку