План-конспект інтегрованого уроку з української та англійської мови у 2 класі на тему: “Шкільні речі”
вчитель англійської мови
Великоберезовицької
ЗОШ I-III ступенів
Бігун М. Р.
Тема уроку української мови: закріплення знань про речення, що означають назви предметів. Навчити другокласників визначати види речень за метою висловлювання; визначати ознаки різних речень за метою висловлювання, розрізняти їх в мовленні.
Розвивальна: розвивати творчу уяву, логічне мислення, мовлення школярів.
Виховна: прищеплювати любов до праці, виховувати бережливе ставлення до власних речей, книги.
Тема уроку англійської мови: Шкільні речі. Вживання a, an, some.
Мета: поглибити знання дітей про слова, назви предметів, вчити групувати їх за родовими та видовими ознаками; збагачувати активний словниковий запас дітей; розвивати аналітичне вміння, увагу, здатність працювати за зразком; стимулювати інтерес до уроків української та англійської мов; заохочувати до пошуку нових знань; виховувати дітей охайними, дбайливими господарями.
Обладнання: роздатковий матеріал, підручники з української мови, з англійської мови, мультимедійна презентація, ноутбук.
Хід уроку.
І. ПОЧАТОК УРОКУ.
1. РАНКОВА ЗУСТРІЧ. Привітання.
Вчитель української мови:
Любі діти, у наш клас завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час гостей посмішкою й миром.
Учні: Доброго ранку!
Вчитель англійської мови:
Good morning, children! I'm glad to see you!
How are you?
Учні: I am fine. How are you?
Учитель: I am fine too. Thank you. Let’s sing the song.
Учні співають пісню:
Hello, hello, hello. Hello, how are you?
I like to be with you. And you, and you, and you.
2. Повідомлення теми та мети уроку, мотивація навчальної діяльності, зазначення про особливість уроку.
Вчитель української мови:
Сьогодні в нас незвичайний урок, тому що ми поєднаємо урок української мови з уроком англійської мови. Адже на уроках англійської мови, як мені відомо, ви вже теж познайомилися із словами - назвами шкільних предметів, навчилися ставити до них запитання. Отже, сьогоднішній урок проведемо під девізом «Думаємо швидко, відповідаємо правильно, пишемо каліграфічно, гарно і грамотно!» В процесі уроку ми з вами будемо навчатися складати портфель.
Вчитель англійської мови:
So, the topic of today’s lesson is “School things”. Be active, hardworking and get good marks.
3. Стимулювання навчально-пізнавальної діяльності учнів.
1). Мовленнєва зарядка.
а) Вчитель української мови:
РОМАШКА БЛУМА
(після цієї вправи складаємо пенал в портфель)
речення (жовта серединка)
Пелюсточки
- види речення
- розділові знаки у реченні
- інтонаційне забарвлення в реченні
- стверджувальні речення (It is a…)
- Запитальні речення (Is it a… ?)
- Заперечні речення (It is not a…)
- (Олівець, учень, книжка, портфель, вчитель, зошит, стіл)
- як можна назвати ці предмети узагальнюючим словом? (Шкільне приладдя, шкільні речі).
2) Словникова робота. Малюнковий диктант (робота на картках)
(в кінці цього завдання складаємо зошити в папку)
Українською англійською
Пенал Рencil box
- ручка pen
- олівець pencil
- лінійка ruler
- гумка rubber
- підтіска sharpener
( вчитель пропонує учням обмінятися картками і звірити з екраном на тв, виставити бали.)
- А чи може портфель говорити?
3) Робота з підручником. ( складаємо підручники в портфель)
- Читання тексту вправи 188 «Чи може портфель говорити?» кращим учнем.
- Прочитайте заголовок тексту («Чи може портфель говорити?»).
- Яке це речення?
- Запишіть речення в зошити. (Один учень коментує біля дошки.)
- А ось ми з вами зараз перевіримо. Дайте, будь ласка, мені чийсь портфель. Так, портфель чистенький, жодної подряпинки на його боках. Як, по-вашому, господар портфе-ля -- людина охайна?
- Так!
- Відкриємо портфель, подивимось, що в ньому всередині. Зошити і книжки охайні. У зошитах гарні оцінки. Як навчається його господар?
- Добре!
б) Вчитель англійської мови:
1). Демонстрація предметів, та називання їх англійською мовою.
- Let's look at the TV, please. What can you see there.
(Показ презентації «Шкільні речі», учні хором називають відповідне до малюнку англійське слово).
2) Перевірка засвоєння ЛО у грі «Touch and guess» («Доторкнись та відгадай»).
- Let's play a game «Touch and guess» (Спочатку учитель грає з 2-3 учнями, потім учні грають парами. Учні по черзі підходять до столу учителя, заплющують очі, учитель дає в руки учневі один з предметів і питає «What is this?» Учень має здогадатися, що за предмет у нього в руках та відповісти “It's a …..”)
- Гра «Guess the word» (Вчитель ховає малюнок, а учні мають здогадатися яке слово заховане за допомогою запитальних речень, наприклад : Is it a pen? Yes, it is).
3) Now let's remember the sentences with “I have got a …”
А зараз, діти ми з вами дізнаємося, як сказати, що у вас є якийсь предмет. Для цього в англійській мови ми використовуємо фразу “I have got a …” давайте спробуємо скласти речення з цією фразою. (Діти по черзі кажуть, що в них є на парті, в портфелі…) I have go a pen.
Учитель української мови:
Кожному з нас на уроці дуже потрібні навчальні речі. Тому їх слід берегти і намагатися ніколи не забувати вдома. Але все ж таки можуть статися непередбачувані ситуації:
• у тебе зламався олівець;
• перестала писати ручка;
• поламалася лінійка;
• загубилася гумка тощо.
—Що робити? (Попросити в однокласників, у вчителя.)
—Як правильно це зробити?
—Які слова ви обов’язково використаєте? (Будь ласка, дякую, спасибі, вибач(те))
Колективне складання діалогу.
4. Релаксація.
Вчитель англійської мови:
Let’s have a rest. Listen, watch and act, please.
(Учні дивляться відео і виконують зарядку)
(Звучить повільна музика)
Вчитель української мови:
Заплющіть очі. Розслабте м'язи. Уявіть себе на березі моря. Багато води. Повіває легесенький вітерець. Ви вдихаєте свіже морське повітря. Простежте очима за хвилею. Вона гойдає вас. А над вами чисте, прозоре. Блакитне небо. Стоп. Повільно розплющіть очі. Продовжуємо працювати.
5. Закріплення набутих знань. (Розвиток умінь та навичок).
1). Вчитель англійської мови:
а) The next task is reading. Look at the text, read it and guess the right word
I have a big and nice school . My bag is at my .
I have got a big blue . My pen is in my . I have a . It is … . I haven’t got a and a but I have got a . I like my bag.
б) Вчитель української мови:
Діти, давайте пограємо ще в одну гру «Знайди зайвий предмет!»(Учням пропонуються слайди презентації з зображенням предметів шкільного використання, але на кожному слайді є зайвий предмет. Завдання: знайти зайвий предмет та пояснити, чому вони вважають, що він зайвий.)
в) Вчитель англійської мови:
The next game is «Snowballs». Ви ж напевно ліпили взимку снігові кульки?..Отже вам повинно сподобатися наступне завдання. Вам треба називати слова, які ми з вами вже вивчили, але перший називає одне слово, другий називає слово попереднього учня та додає своє, і т.д. Наприклад: 1- a pen, 2- a pen, a pencil, 3 - a pen, a pencil, a book…
Виграє той, хто запам'ятає та назве найбільше слів. Будьте дуже уважними!
ЗАКІНЧЕННЯ УРОКУ.
– Молодці, дітки, добре всі старалися. А тепер давайте перевіримо, які у вас кольорові асоціації на такі слова: зошит, радість, весна, зима, квітка, крейда, фарби, пенал.
(Діти показують картки певного кольору на дане слово. Наприклад: зима – білий і т.д.)
- Що ще б ви, поставили у портфель?
1. Міркування учнів за інтерактивною технологією «Мікрофон».
- Для чого нам потрібні слова - назви предметів у реченні?
- Що найбільше вам сподобалося на уроці?
Вчитель англійської мови:
Let’s remember and sing the song about school things.
2. Підведення підсумків уроку.
3. Домашнє завдання:
- Українська мова – скласти пам’ятку на 3-4 спонукальних речення на тему: «ЯК ПРАВИЛЬНО СКЛАСТИ ПОРТФЕЛЬ»
- Англійська мова - вивчити фразу “I have a …” та скласти 5 речень з нею.