Бінарний урок з української та англійської мови по темі:
Дієслово. Час дієслів. Змінювання дієслів за часами.
Мета : повторити і поглибити знання учнів про граматичні ознаки дієслова, закріпити вміння визначати час дієслова у реченнях, тексті;розвивати творчу уяву, мовне чуття, культуру мовлення, вміння давати правильні та повні відповіді на поставлені запитання, розширювати лексичний запас учнів прислів’ями, , вміння співпрацювати у групі, виховувати повагу , любов до вивчення української мови, бажання бути грамотною і освіченою людиною.
Обладнання: картки, портрети письменників.
Цілі:
практична: закріпити вміння учнів будувати речення в past simple, present continuous та future simple; розвивати навички писемного мовлення – написання вірша;
освітня: поглиблювати лінгвістичні знання учнів;
розвиваюча: створити позитивний психологічний клімат, розвивати уміння порівнювати, розвивати аналітико-синтезуюче мислення, розвивати змістовність мовлення, емоційну та довільну пам'ять;
виховна: виховувати інтерес до мовних явищ, інтерес до вивчення мови
Обладнання: коробка з реченнями, магнітофон
Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
- Діти, привітайтеся із нашими гостями, подаруйте їм посмішку і один одному.
1. Пропоную розпочати наш бінарний урок.
Сьогодні у нас незвичайний урок,
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну чудової рідної й англійської мови.
T: Good morning, pupils. (Good morning, teacher. ) I am glad to see you. (We are glad to see you too.) Take your seats, please.
Девіз нашого уроку сьогодні такий:
Думати – швидко.
Виконувати – чітко.
Творчо працювати.
Каліграфічно писати.
It`s time to think, it`s time to speak, it`s time to show
Steady, ready, go.
2. Інтерактивна вправа «Очікування»
- Чого кожен з вас очікує від уроку?
( я очікую, що..буде цікаво, дізнаюсь щось нове, корисне, важливе. Цей урок навчить мене.. Будемо працювати, творити в парах, в групах, самостійно..)
T: What do you expect from the lesson? (Можливі відповіді: I expect:- to play games, -learn new words, - to have a good mark.)
На дошці слова: open, go, smile, brush, see, food, speak, work, buy, eat, listen.
T: Which word is odd? (Food) Why? (Because all the rest of the words are verbs and ‘food’ is a noun.)
T: Today we are going to talk about verbs at the lesson.
[I]: pig, big, pickle, pick;
[t]: picked, worked, jumped, brushed.
Peter Piper picked a peck of pickled peppers. Did Peter Piper pick a peck of pickled peppers? If Peter Piper picked a peck of pickled peppers, where’s the peck of pickled peppers Peter Piper picked?
T: What tense (час) is used in the tongue twister? (Past Simple Tense) How do you know? (Because the verb has –ed and there’s ‘did’ in the question)
T: Today we’ll travel to the Past.
ІІ. Узагальнення і систематизація знань
1. Прослухайте вірш уважно і скажіть якої частини мови не було у цьому вірші?
Ніжна, мила, світанкова,
Ясна , чиста, колискова,
мелодійна і дзвінка,
дивна, радісна, співуча,
лагідна, жива, казкова,
красна, чарівна, шовкова,
найдорожча, добра, власна,
мудра, сонячна, прекрасна,
солов’їна, барвінкова,
українська наша мова! (дієслова)
Бліц опитування і складання гронування.
2. Перевірка знань про дієслово тестуванням.
1. Слова, що означають --------- предмета називають дієсловами
а) дію; б) ознаку; в) назву;
2. Дієслова відповідають на питання :
а) хто?що? б) Який? Яка? Яке? В) що робити? що зробити? ;
3. в якому рядку записані лише дієслова?
а) мова, мовлення, мовити, мовленнєвий;
б) мовити, говорити, бесідувати, спілкуватися;
в) мовити, мовчати, тихо, говорити;
4. Дієслова в попередньому завдання називаються :
а) спільнокореневим;
б) синонімами;
в) антонімами;
5. В якому рядку записані лише дієслова в неозначеній формі дієслова:
а) дружить, говорить, пише;
б) дружити, говорити, писати;
в) дружив, говорив, писали;
6. Не з дієсловами пишеться
а) окремо, б) разом.
Перевірка за еталоном. Обміняйтесь зошитом із своїм сусідом по парті і перевірте.
1.а 2.в 3.б 4.б 5. Б 6.а
Робота в зошиті
1. Хвилинка каліграфії
М м мм мя мо ме мова
Робота над прислів’ям про мову. Прочитайте, запишіть. Поясніть.
Своєї мови цуратися, себе самого стидатися.
Хочеш знати, не соромся питати.
Чи можна за цими дієслова визначити коли відбувається дія і хто її виконує? Чому? (бо неозначена форма дієслова не вказує ні на час, ні на особу)
2. А сьогодні ми познайомимося з дієсловами, які вказують на час дії, і на особу, яка виконує дію.
Запис на дошці. Портрети письменників.
Т.Г.Шевченко писав : «Мова рідна, слово рідне, хто вас забуває, той у грудях не серденько, тільки камінь має..»
Ліна Костенко пише : «Мова. Вона як хліб. Вона мені свята.»
А ви напишете сенкан про мову.
- Коли відбувається дія в 1, 2, 3 реченнях? Яке питання можемо поставити до дієслова писав, пише, напишете? Аналіз дієслів і колективний висновок.
3. Опрацювання правила за підручником стр.143-144.
4. Граматика. Групова робота
(перетворення речень з present simple tense (теперішнього часу) на past simple (минулий час)
T: Let’s read the sentence in present simple and change it into past simple .
I am in the classroom. |
I was in the classroom. |
We do our homework. |
We did my homework. |
She goes to school |
She went to school. |
I have good teeth. |
I had good teeth. |
She makes a sandwich. |
She made a sandwich. |
I water flowers twice a week. |
I watered flowers yesterday. |
We visit grandparents at the weekend. |
We visited grandparents yesterday.
|
4. Утворення часових форм від неозначеної форми дієслова.
Писати ( пише, писав, напише) – колективно.
Читати ( читає, читав, прочитає) - в парах.
Самостійно.
Говорити ( говорить, говорив, говоритиме)
5. Спільна творча робота в групах. Складання сенкану по темі
`` Мова`` на українській та англійській мові. Спочатку пригадаємо, що таке сенкан.
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
І група – сенкан, в якому дієслова є в теперішньому часі;
Наприклад.
Мова.
Рідна, милозвучна.
Надихає, розвиває, чарує.
На уроках ми вивчаємо українську мову.
Серце.
ІІ група – сенкан, в якому дієслова стоять в минулому часі;
Мова.
Рідна, барвінкова.
Дзвеніла, єднала, піднімала.
Вона об’єднувала і піднімала людей на боротьбу.
Доля.
ІІІ група – Cinquain (Сенкан)
Language
Beautiful, interesting
Speaking, listening, learning
We will know it
Tongue.
ІУ група –
Сенкан складають батьки (дієслова майбутнього часу)
Заслуховування складених творів.
Рефлексія.
А чи справдились ваші очікування?
Мої очікування справдились, бо ви намагались працювати дружно, злагоджено, висловлювати свої думки точно, говорити правильно.
Підсумок уроку проведемо вправою «Закінчи речення», використовуючи часові форми дієслів прийомом «Мікрофон».
Я вивчив.. I learned…. Many verbs.
Я працюю над.. I worked …… hard.
Я буду знати… I will know…… English.
Домашнє завдання. Напишіть есе «Яка мова краща для мене : українська чи англійська?»
Make up 3 sentences in Past Simple. (Скласти 3 речення у минулому часі)