Бінарний урок за біоадекватною методикою з геометрії та української мови"Множення многочленів"

Про матеріал
Бінарний ноосферний урок з української мови та геометрії в 7 класі «Урок-подорож на острів царя Трикутника з прислівником» Мета: узагальнити знання учнів про прислівник та дієприслівник, його граматичні та морфологічні ознаки, розвивати творче мислення учнів, залучати їх до творчої співпраці та самостійної роботи, виховувати любов до Батьківщини та здобутків наших предків; сформувати вміння розпізнавати та будувати медіану, бісектрису і висоту трикутника.
Перегляд файлу

 

«Урок-подорож на острів царя  Трикутника з прислівником»

Бінарний ноосферний урок з  української мови та геометрії в 7 класі

 

Мета: узагальнити знання учнів про прислівник та дієприслівник, його граматичні та морфологічні ознаки, розвивати творче мислення учнів, залучати їх до творчої співпраці та самостійної роботи, виховувати любов до Батьківщини та здобутків наших предків;

сформувати вміння розпізнавати та будувати медіану, бісектрису і висоту трикутника.

Очікувані результати: учні вміють розпізнавати прислівники та дієприслівники в текстах, правильно розбирати прислівники як частину мови; знають властивості трикутника та його кутів.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал, схема, кольорові олівці, мультимедійна презентація, аудіозапис релаксаційної музики, листки для образонів.

Тип уроку: узагальнення знань і вмінь учнів(формування мовної та мовленнєвої компетенції), бінарний за біоадекватною методикою.

 

Хід уроку

І. Гармонізація простору. Створення кола єднання

 Діти, у нас сьогодні чудовий незвичайний день! Ви такі гарні, усміхнені! На урок до нас завітали гості, ми їм дуже раді. Привітайтеся до гостей.

Подивіться у вікно, яка чудова зимова погода.

Прийом «Прогноз погоди»

Визначте своє емоційне налаштування на урок в градусах від 0оС до 12 оС. А наприкінці уроку, з’ясуємо, як змінився ваш настрій.

Давайте з вами візьмемось за руки, створимо «коло єднання» потиснемо один одному руки і передамо «вогники привітань» сусідові зліва.

Коли усміхнутися перехожому – він усміхнеться у відповідь. Коли усміхнутися небу і сонцю – розійдуться хмари. Коли усміхнутися Всесвіту – станеться щось казкове. Посміхніться зимовому сонечку, деревам, пташкам, один одному.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вч.укр.мови: Ми хочемо, щоб сьогоднішній урок запам’ятався кожному, і запрошуємо вас у подорож по безкраїм морським просторам.

Але під час подорожі нам доведеться вирішити кілька цікавих завдань і щоб з ними впоратися, ми повинні озброїтися знаннями з української мови та геометрії. Згадаємо такі теми: прислівник, ступені порівняння прислівника, дієприслівник та яку синтаксичну роль виконують ці частини мови в реченні.

Вчитель математики: З математики ми познайомимося з такими поняттями як бісектриса, медіана та висота трикутника та навчимося їх розпізнавати та будувати.

А епіграфом нашого уроку будуть такі слова: Без пізнання мети ніщо не можна належно вивчити. (Георгій Кониський)

 

Вч.укр.мови: перш ніж ми відправимося в подорож, давайте налаштуємося на плідну роботу. Пропоную вам таку психологічну хвилинку, повторіть хором за мною: «Я слухаю і запам’ятовую», «Я активний і наполегливий», «Я все зможу»

Вчитель математики: Сьогодні на уроці ми хочемо виявити у вас все те, що часом буває непомітним: відвагу – у скромних, доброту – у мовчазних, у веселунів – відповідальність, жагу до знань – у всіх. Для того, щоб впоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними (запис числа і теми уроку в зошити).

 

Сенсорно-моторний етап.

Вч.укр.мови: І так, ми вирушаємо в подорож до моря. Чарівність цього моменту дозволяє вам обрати водний транспорт, подорож на якому буде для вас найприємнішою.

Ви сідаєте на місце капітана,  зручніше, закриваєте очі, розслабляєте обличчя, шию, плечі, руки, ноги. Уявіть, що ваше тіло м’яке, відкрите, посмішка грає на вашому обличчі.

Звуки природи кличуть у подорож, аромат моря манить у далечінь. Зараз ви відкриті всьому новому. Отже, поклавши перед собою карту, ми вирушаємо.  Слух милує спів пташок, хмарки пропливають над вами, на них видніються надписи: прислівник, дієприслівник, висота, бісектриса, медіана. Сонячні промінчики, пронизуючи солону воду, сягають дна, лагідно торкаються золотавого піску та яскравих сяючих мушлей, гладеньких камінців та зеленуватих водоростей, ловлять маленьких спритних рибок, що зграйками весело бавляться біля берега. 

Синіє безкінечне море, хвиля одна за одною затирає нерівності берегів, біля поверхні води непорушно плавають маленькі рибки.  Але ось ледь-ледь помітне тремтіння води, це напевно проплила під водою  медуза. Вони зовсім як неживі, тільки інколи ворушать своїми тільцями. Вашу увагу справа відволікли два великих кальмара, на тулубі одного з них написані такі частини мови, як прислівник та дієприслівник, а на тулубі іншого: висота, бісектриса, медіана.  Кальмари привітали вас і далі попливли в глибину океану. Вам добре та приємно, але дуже хочеться повернутися додому, щоб поділитися враженнями від побаченого. Море ніби відчуло ваше бажання й подарувало попутний вітер, що вказує дорогу додому. Як тут гарно!.. Але нам вже час повертатися до класу, на урок. Адже  ми тепер вже знаємо такі частини мови, як прислівник та дієприслівник, та геометричні терміни висота, бісектриса, медіана.

 Ось ви вже бачите вдалині маленьку цяточку – це село Великі Хутори, ваша батьківщина. Подумки поверніться з того місця, де ви спостерігали за рибками, медузами, кальмарами. Скажіть «Дякую» всьому, що ви бачили, відчуйте рідні запахи, відчуйте прилив сил, поворушіть пальчиками, зробіть глибокий вдих, відкрийте очі, посміхніться.

 

ІІІ. Символьний етап.

1. Бесіда

  • Поділіться враженнями про те, що ви відчули під час подорожі. Які запахи, звуки?
  • Що ж ви запам’ятали, мандруючи морем та дивлячись на тварин?Про що йшла мова?

 

2. Створення образону

  • Намалюйте побачене.
  • Порівняйте з нашими образонами.
  • На згадку про мандрівку до моря, пригостіться цукерками «Морські камінці».

 

IV. Оголошення теми й визначення мети уроку учнями.

-         Що ми сьогодні повинні дізнатись?

-         Що ми повинні навчитись?

 

V. Засвоєння нових знань. Закріплення навчальної інформації.

1. Логічний етап.

 

Дидактична гра «Веселковий диктант». (На дошці – кольорові аркуші з питаннями, а на партах учнів  - з відповідями. Діти обирають потрібні кольори з правильними відповідями та прикріплюють їх до запитань).

  1. Як працювалося вам на попередньому уроці? (ДОБРЕ)
  2. У якому темпі виконували домашнє завдання на сьогоднішній урок? (НАШВИДКОРУЧ)
  3. Коли продзвенів дзвоник на урок? ( НЕЩОДАВНО)
  4. Чому деякі з учнів запізнюються на урок?(НЕНАВМИСНЕ)
  5. Як треба зараз працювати, щоб наздогнати втрачені хвилини урок? (НАПОЛЕГЛИВО, ШВИДКО, ПРОДУКТИВНО).

Вч.укр.мови: Так, молодці, отже, давайте більш детально згадаємо, що ж то за така частина мови «Прислівник» (презентація).

 

Вчитель математики. І так, мандруючи морем,  ми з вами пропливали мимо острова. Ви напевно не звернули на нього ніякої  уваги. Але я хочу вас все-таки запросити на нього. Володіє цим островом відомий у всьому світі цар Трикутник. І його девізом по життю є  висловлювання українського митрополита Нестора Літописця: «Всякий чоловік, скуштувавши солодощів, потім не захоче гіркого приймати».

 

Вч.укр.мови:Давайте запишемо його в зошити і виконаємо завдання (вислів розібрати за членами речення – синтаксичний розбір, визначити в ньому дієприслівники). Молодці, добре справилися з цим завданням.

 

 

Вчитель математики. І так наш цар Трикутник має багато слуг-елементів, а також важливих відрізків, які мешкають з ним в одному палаці. І ось одного разу…

Три дівиці, три сестриці

У трикутній у світлиці

Стали разом міркувать…

Хто із них є найрівніша,

Необхідна і мудріша

Для Трикутника-царя?

Перша мовила: «Це я!

(слайд 6)

Я – Бісектриса кута.

 Кути навпіл поділяю,

Мене кожен учень знає.

 І ви також не забувайте –

Бісектрисою називайте!

Моє ім’я походить від латинських слів  bis-дві та seco– січу, що означає «та, що розтинає навпіл».

Ну як, можу я бути царицею?(слайд 7).

Я  - Медіана, любий друже,

Відрізок особливий дуже!

Нас три3 в трикутнику буває

Кожна чудово сполучає

Вершину й середину сторони.

Не бачив ти такої дивини?

Отже, я – відрізок, тільки не абиякий, а такий, один кінець якого є вершина трикутника, а інший – середина протилежної сторони. Моє ім’я Medianos у перекладі з латині означає «середній». Я ділю трикутник на частини, у яких рівні площі. Можу я називатись царицею?(слайд 8).

-  Ох, мої любі сестрички, як же ви помиляєтесь! – мовила третя. Я - Висота трикутника, у мене ще одне ім’я – Перпендикуляр!

Якщо з вершини перпендикуляр

До сторони трикутника вести,

То висоту трикутника відтак

Отримаєш миттєво ти!

 І я найголовніша, бо я єдина можу навіть виходити за межі трикутника!

Навести лад в царстві трикутника, помирити трьох сестричок – медіану, бісектрису і висоту – наше з вами завдання.

 

Вч.укр.мови: Зі словами (елементами трикутника) складіть речення, використовуючи прислівники. Молодці.

Вчитель математики: Отже, приступаємо з вами до наведення ладу в  царстві Трикутника. Ми маємо навчитися розпізнавати сестриць, будувати їх та засвоїти їх властивості.

Практична робота

Завдання 1

  1.                   Побудуйте трикутник АВС.
  2.                   Знайдіть середину М сторони ВС за допомогою лінійки.
  3.                   Сполучіть вершину В з точкою М.
  4.                   Як називається відрізок ВМ?

Формулюється означення, властивості медіани трикутника

 

Завдання 2

  1.                   Побудуйте трикутник АВС.
  2.                   За допомогою транспортира поділіть кут А навпіл.
  3.                   Позначте точку перетину отриманого промені зі стороною ВС буквою К.
  4.                   Як називається відрізок АК?

Формулюється означення, властивості бісектриси трикутника.

 

Завдання 3

  1.                   Побудуйтегострокутний трикутник АВС.
  2.                   За допомогою косинця опустіть перпендикуляр з вершини В на сторону АС.
  3.                   Основу перпендикуляра позначте буквою Н.
  4.                   Як називається відрізок ВН?

Формулюється означення, властивості висоти трикутника

 

Ми будували висоту гострокутного трикутника.

А  якби трикутник АВС виявився прямокутним. Може хтось здогадається, який відрізок буде висотою?

 Висота вихвалялася, що вона може існувати і за межами трикутника. Як видумаєте, коли це можливо?

А як же вони тоді мають перетинатися в одній точці?

 

2. Лінгвістичний етап.

А зараз час повертатися до класу. Вітрила переповнені вітром, а в трюмах – багаж нових знань. Цар острова Трикутник дуже полюбляє казки. І щоб він випустив нас з острова, нам потрібно потрібно розказати йому казку.

 

Групова робота.  Складання казки.

Подарунок від Святого Миколая

В одному місті жив собі чоловік. А що того багатства в нього було неміряно,  а що вже тих грошей в нього було нелічено. Жив собі та й жив і думав, що завжди йому так буде. Та мав той чоловік одну біду — був він страшенно скупий.

А якщо добре подумати, то не одну біду мав, а цілих три, а може й більше, бо, окрім того, що він був скупий, мав ще й зле серце і черству душу. Зима цього року видалася люта. Хурделиця трусила снігами, видуваючи з убогих хат останнє тепло. Мороз був такий, що у сміливців, котрі наважилися надвір

вийти, аж сльози з очей витискав. Саме в ту пору Святий Миколай по світу ходив, додивляючись, хто з дітей залишився ще без подарунка, прислухаючись до дитячих думок і бажань. Всіх дітей обійшов і всі подарунки розклав.

Жодного не залишилося.

 

VІ.Підсумок  уроку.

 

Вч.укр.мови:Наша подорож добігає кінця, зробімо певні висновки .

Вчитель математики: У країні Трикутників  ми зустрілися з новими для вас поняттями. Якими?

 

Вч.укр.мови:Ми згадали все про прислівник та дієприслівник. Тож завдання буде таким: складіть сенкан до слів прислівник, трикутник (за варіантами).

 

Вчитель математики: Давайте повернемося до завдань нашого уроку і на термометрі  позначимо емоційний стан.

 

Вч.укр.мови:Ми з вами добре виконали усі завдання , тож повернімося до школи. Давайте оцінимо самостійно свої досягнення за допомогою сонечок.

 

Вчитель математики: Ми усміхаємось, але на серці сум,

    Бо профіль вітру продавання – строгий.

    Поглянь: у гавань корабель прибув,

    Готовий до майбутньої дороги!

 Дякуємо вам, учасники подорожі. Ви гарно впоралися із завданнями і показали, що можете їх застосувати на практиці.

 

І нарешті закріпимо здобуті знання на уроці вдома, виконавши таке д/з.
 

VІІ. Домашнє завдання

Укр.мова – Виконати вправу 327, виписати 7-8 прислів'їв і приказок з дієприслівниками, визначити їх вид.

          Геометрія – Опрацювати §15, стор.87-88, розв'язати №351, №353.

1

 

docx
Додано
14 березня
Переглядів
269
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку