Бінарний урок засвоєння нових знань з природознавства та основ здоров’я Тема уроку. Природознавство. Охорона довкілля – спільна справа всіх землян Основи здоров’я. Правила безпечн

Про матеріал
Бінарний урок засвоєння нових знань з природознавства та основ здоров’я Тема уроку.Природознавство.Охорона довкілля – спільна справа всіх землян. Основи здоров’я. Правила безпечної поведінки в лісі. Розрахований для учнів 4 класу, хоча він абсолютно може підійти і для учнів 3, 5, навіть 6 класів. Урок цікавий тим, що його проводять одразу два вчителі з двох предметів. Незвична форма подобається дітям, та привертає увагу колег.
Перегляд файлу

 

Бінарний урок засвоєння нових знань

з природознавства та основ здоровя

 

Тема уроку.

Природознавство.

Охорона довкілля – спільна справа всіх землян

Основи здоровя.

Правила безпечної поведінки в лісі

 

Мета уроку з природознавства:

Формувати  знання учнів про охорону довкілля, розширювати кругозір, активізувати розумову діяльність учнів, виховувати любов до рідної землі.

 

Мета уроку з основ здоров’я:

формувати  знання учнів про важливість лісу в нашому житті; вивчити правила безпечної поведінки в лісі; розвивати пам’ять, мислення, уяву; сприяти естетичному вихованню дітей через картини відомих художників; виховувати любов до природи, зокрема,  до лісу.

 

Спільна мета:

формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, еколого-натуралістичні почуття.

 

Обладнання:

карта світу, глобус, зображення природи у різні пори року, картини лісу відомих художників, відеоролик «Ліс у нашому житті», відеоролик «Охорона навколишнього середовища», мільтфільм «Уроки обережності з тітонькою Совою», відеофізкультхвилинка «Дощик», прислів’я, приказки, загадки та вірші про навколишнє середовище, памятка «Правила безпечної поведінки в лісі»

 

 

 

 

 

 

 

Котяй О.В. – вчитель 1

Балинська А.В. – вчитель 2

 

План уроку

 

І.  Організаційний момент.

  1.               Вступна бесіда вчителя 1
  2.               Психологічна розминка 2
  3.               Створення очікувань від уроку 1

ІІ. Фенологічні спостереження

  1.               Бесіда вчителя. 2

ІІІ. Перевірка домашнього завдання 1

IV. Актуалізація опорних знань

  1. Робота над девізом уроку. 1

V. Повідомлення теми і мети уроку

1. Слухання казки 2 

2. Бесіда по прочитаному 2

VІ.  Повідомлення нового матеріалу.

1.Розповідь учителя. 1

  1. Бесіда «Що дає людині природа?» 2
  2. Інтерактивний прийом «Крісло автора» 2
  3. Візьми до уваги! 1
  4. Перегляд мультфільму «Поведінка на природі» 2
  5. Вивчення правил безпечної поведінки у лісі 1

7. Робота з пам’яткою «Правила безпечної поведінки в лісі» 1

VІІ. Відеофізкультхвилинка «Подивись на небо» 2

VІІІ. Підсумок уроку

  1. Перегляд репродукцій картин відомих хуожників та фото недбалого ставлення до Землі. 1
  2. Перегляд мультфільму «Дбаймо про природу» 2
  3. Робота над висловом 1
  4. Інтерактивний прийом „Мікрофон"  2
  5. Робота над очікуваннями дітей. 1

ІХ. Домашнє завдання. 2

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І.  Організаційний момент.

  1. Вступна бесіда вчителя
  •                   Доброго дня любі діти та усі присутні. Давайте разом привітаємося один з одним. Мабуть, ви помітили, що сьогодні в нас буде особливий урок – бінарний. Що таке бінарний урок? Це такий урок, коли поєднано одразу два предмети і обовязково його потрібно проводити двом вчителям. Отже, сьогодні у вас на уроці буде одразу два вчителі.
  1. Психологічна розминка
  •                   А для початку, щоб нам краще працювалося,  давайте створимо позитивний настрій один одному. Запрошуємо наших гостей разом з нами стати у коло. Тримайте ось ці красиві квіти. Вдихніть їхній аромат. Чудово! Давайте зробимо дихальну вправу з цими квітами. Готові? Зробить великий вдих, а на видих промовляємо разом слова за мною…
  •                   Пахне!
  •                   Пахне квітка!
  •                   Добре пахне квітка!
  •                   Дуже добре пахне квітка!
  •                   Дуже добре та приємно пахне квітка!
  •                   Молодці! Продовжуємо далі. Давайте побажаємо один одному чогось прекрасного на уроці. Слово має починатися з першої букви вашого імені. Почну я – А – активності, - О – отимізму…Чудово!
  1.               Створення очікувань від уроку
  •                   Продовжуємо далі. У вас на парті лежать ось такі метелики. Напишіть на них чого ви очікуєте від сьогодняшнього уроку. Покищо ваші очікування відкладіть у бік, ми до них вернемося вкінці уроку.  Стправилися? Працюємо далі.

ІІ. Фенологічні спостереження

  1. Бесіда вчителя.

Сьогодняшній наш урок буде поєднувати два предмети – природознавство та основи здоров’я. Урок з природознавства починається з фенологічного спостереження. Отож - починаємо!

  •                   Яка зараз пора року ? (весна )
  •                   Який місяць, число ? (травень, 30 ),
  •                   Тепло чи холодно на дворі ?
  •                   Який стан неба?
  •                   Чи були сьогодні протягом дня опади ?
  •                   Молодці!

ІІІ. Перевірка домашнього завдання

  • Вам додому було підібрати вислови, прислівя чи приказки про природу, або ліс давайте їх зачитаємо.
  • Нема гори без долини.
  • Поле бачить, а ліс чує
  • Глибока вода не каламутиться.
  • Посієш вітер - пожнеш бурю.
  • Як у лісі гукнеш, так і одгукнеться.
  • Не зігнешся до землі, то й гриба не знайдеш.
  • Слухай діброво, що ліс говорить.
  •    Що в лісі родиться, то в дворі згодиться.
  •    Чудові вислови чи не так. Дуже добре справилися із своїм домашнім завданням. Пізніше ми вам розкажемо для чого вони потрібні.

IV. Актуалізація опорних знань

1.Робота над девізом уроку.

- А зараз, погляньте, будь ласка, на слайд. Це девіз нашого уроку.

     - Прочитайте вислів, роз’єднайте слова і   поясніть, як ви їх розумієте.

“Всеназемліпотрібноберегти:

іптахайзвіраіотутравинку,

                                          Боврешті,ти—лишейогочастинка”

- Отже – ми всі частинка всесвіту, частинка нашої Землі. Молодці!          

V. Повідомлення теми і мети уроку

1. Слухання казки

- А зараз послухайте, будь ласка,  казку. (У цей час звучить фонограма п’єси Е.Гріга «У лісі»)

Жили-були у Всесвіті дев'ять сестер, дев'ять красунь. Та одна з них була найчарівнішою. Милувала вона своїми чистими блакитними очами-озерцями, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався пташиним щебетом, линув перегуками лісових мешканців та видзвонював крихітними цвіркунами. Розвівалося на вітрах їх розкішне зелене волосся з переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу. Ступить крок — і вкриється все навколо бузковими кольорами, засміється — і розсиплеться пролісковий цвіт, притихне в задумі — і видніється рожевий обрій.

-Чи впізнали ви цю чарівницю? Як її звуть?

- Так, це планета Земля, наша домівка у Всесвіті, яку ми порівнюємо з чарівною дівчиною. Та минав час. Почали тьмяніти і міліти її очі-озера, рідшати волосся, затихати чарівний голос...

 

2. Бесіда по прочитаному

- У мою душу закрадається тривога, а у Вашу?

- Що саме непокоїть і тривожить вас?

(Міліють і забруднюються ріки, моря та озера; вирубуються ліси; зникають деякі цілющі трави; люди часто винищують тварин і птахів.)

-  Ось скільки хвороб природного середовища ви назвали.

- А що роблять з людиною, коли вона хворіє?(Лікують.)

- Що повинні робити ми, люди, знаючи, що в біді Земля, наш дім? (Бережливо ставитись до неї, охороняти.)

- Так. Охороняти не тільки Землю, а все природне середовище. А якого природного багатсва у нас найбільше ? (Лісів) Отже, це і є тема нашого уроку і нашої серйозної дорослої розмови. Охорона довкілля – спільна справа всіх землян та правила безпечної поведінки в лісі.

- До речі, що це таке -  природне середовище?

-  А що таке довкілля? (Природна та створена людиною частина середовища, мешкання людини, її оточення)

VІ.  Повідомлення нового матеріалу.

1.Розповідь учителя.

Природа і людина тісно пов’язані. І якщо природа може існувати без людини, то людина без природи — ні. На жаль, люди користуються дарами природи не по-господарськи. Так, на земній кулі вже знищено 270 видів диких тварин. Значно постраждав і рослинний світ.

Зараз люди витрачають величезні гроші, щоб відновити колишні багатства і красу природи. Для збереження чистоти повітря  використовують сонячні батареї, вітряки; замінюють звичайні автомобілі на електромобілі; дбають про переробку сміття, пластикових пляшок і пакетів. Завдяки проведеним заходам у Європі практично перестали випадати кислотні дощі, які знищують врожаї.

Якщо одна або кілька країн дбатимуть про навколишнє середовище, то це мало вплине на чистоту довкілля. Тому потрібно всім відповідально ставитися до цієї справи.

Піклуючись про природу, ми дбаємо про себе, про своє здоров’я, про свою красу.

Протягом року на одну людину в середньому назбирується 350 кілограмів побутових відходів. Поміркуй із родиною, як зменшити їх кількість.

Досліди, що з переліченого зазвичай потрапляє до смітника в тебе вдома: пластикове пакування, консервна бляшанка, картонний пакет з-під молока чи соку, стара газета, списаний папір, обгорілі сірники, овочеве лушпиння, яєчна шкаралупа, кістки, перегоріла лампочка, батарейка, розбитий посуд, старі шкарпетки, зношене взуття тощо. І подумай, разом з родиною, який спосіб найкращий для утилізації.

2.Бесіда «Що дає людині природа?»

  • Давайте разом подумаємо, що ж такого особливого дає нам природа, щоб ми мали так старанно про неї дбати.

Отож, природа, і втому числі ліс,  для людини – це:

  • Легені планети
  • Тепло
  • Їжа
  • Ліки
  • Затишок та комфорт
  • Відпочинок
  • Краса

3. Інтерактивний прийом «Крісло автора»

  • А, що ми можемо дати взамін?
  • Не користуватися поліетиленовими пакетами, а ходити до магазину з «екологічною» торбинкою (із тканини).
  • Старий одяг та взуття не викидати, а здавати до пунктів прийому втор сировини.
  • Готуючи їжу, не перетворювати на відходи корисні продукти.
  • Берегти підручники, книжки, ощадливо використовувати зошити, збирати і здавати макулатуру.

4.Візьми до уваги!

  • Щойно викинута тобою обгортка від цукерки (або інший папірець) згниє в землі, коли ти навчатимешся у восьмому класі (через 3-4 роки).
  • Металева банка проіржавіє та почне руйнуватися, коли ти закінчиш школу (через 1011 років).
  • Ти станеш дідусем чи бабусею, а поліетиленовий пакет ще не розкладеться повністю (на це знадобиться понад 100 років).
  • Скляна пляшка, бите скло перетворяться на пісок аж через 600 років!

5.Перегляд мультфільму «Поведінка на природі»

6.Вивчення правил безпечної поведінки у лісі

- Отже, природа , а особливо ліс  у нашому житті відівграють величезну роль. Ліс, в яком , по суті, ми живемо -  приносить людям не тільки багато радості і користі, але й, якщо не знати правил поведінки - багато біди. Наближається літо, ми всі будемо збирати ягоди, гриби. Отож, щоб з нами не сталося ніяких неприємностей, потрібно добре вивчити правила безпечної поведінки на природі і у тому числі в лісі.

7. Робота з пам’яткою «Правила безпечної поведінки в лісі»

- У кожного із вас лежить памятка на столі. Давайте її зачитаємо.

1) Кожен зелений листок, кожна травинка виділяє в повітря кисень. Ним ми дихаємо, без нього немає життя. Не топчи, не зривай рослини!

2) Найкраща квітка — та, що квітує там, де зросла. Не губи її!

3) Гриби, які для людини є отруйними, для лісових мешканців —ліки і харч. Чим більше в лісі різних грибів, тим він затишніший, у ньому краще й швидше ростуть дерева. Не знищуй неїстівних грибів!

4) Не галасуй у весняному лісі, не вмикай надто голосно музику.

Ти злякаєш пташку, вона злетить із гнізда. Яєчка, які вона насиджувала, захолонуть, і з них ніколи не виведуться пташенята. Не галасуй, краще послухай, як шумить ліс!

5) Якщо ти знайшов гніздечко — не зачіпай його, бо пташка може залишити його, навіть, якщо там відкладено кілька яєць. Поспостерігай за гніздом потайки, і ти помітиш багато цікавого.

6) Не лови барвистих метеликів, які літають над квітами. Вони схожі на казкові «літаючі квіти» і нікому не завдають шкоди.

7) Немає чистішої та смачнішої води, ніж джерельна. Подивися, як схиляються над джерелом трави і квіти, кущі й дерева. Вони оберігають його від посухи, захищають від пилових бур. Не скаламуть же і ти джерела! Охороняй його чистоту! Чиста вода — велике багатство.

8) Ти хочеш принести додому лісові квіти? Зривай їх перед тим, як ітимеш додому, і пам’ятай: скромний, невеличкий букет — ознака гарного смаку й свідомості людини, бережливості, доброти. А про що свідчить оберемок лісових квітів?

9) Для того, щоб згубити молоде дерево, потрібні хвилини, а виростити — роки. Не ламай черемхи, не каліч інших дерев, кущів!

10) Рана на рослині — рана на живому. Якщо ти назбираєш букет лісових суниць, знай: скільки гілочок у букеті, на стількох рослинах залишилися рани, і всі вони тривалий час хворітимуть, багато з них загине.

11) Ніщо так згубно не впливає на все живе, як вогонь. Байдужість, що призвела до пожежі, — злочин і перед природою, і перед людьми. Простеж, щоб у лісі не залишилося навіть іскри від багаття.

12) Залишена консервна банка, скло можуть поранити лісового звіра і призвести до його загибелі. Нагріте сонцем скло може спричинити пожежу.

13) Не залишайте після себе сміття у лісі! Нехай твоє місце відпочинку буде чистим. Рештки їжі залиш для пташок на сухих сучках, для звірів — на пеньку, для комах — на землі.

14) Природа щедра до нас. Усе, що ми маємо, — від неї. Тож відплати їй своєю добротою, увагою, і вона стане ще щедрішою.

VІІ.  Відеофізкультхвилинка «Подивись на небо»

- А зараз, давайте трохи перепочинемо.

- Набралися сили? Тоді продовжуємо далі!

VІІІ. Підсумок уроку

  1. Перегляд репродукцій картин відомих хуожників та фото недбалого ставлення до Землі.
  • Погляньте, діти, яка казкова наша природа. Вона завжди зачаровувала художників, поетів, композиторів і нас з вами. І якою жахливою може бути картина, якщо ми разом не навчимося дбати про нашу маленьку частинку світу.
  1. Перегляд мультфільму «Дбаймо про природу»
  2. Робота над висловом

Пам’ятай! Тільки разом усі люди можуть зберегти Землю, на якій живуть.

  1. Інтерактивний прийом „Мікрофон"
  • «Доповни речення»
  • Мені сьогодні на уроці найбільше запамяталося…
  • Найбільше мене вразило…
  • Я хотів би, щоб …
  1. Робота над очікуваннями дітей.
  •    Діти, памятаєте, на початку уроку ми з вами говорили про те, чого ви очікуєте від сьогодняшньої зустрічі. Якщо ваші очікування справдилися, прикрасьте своїм метеликом нашого глобуса.
  •    Дякуємо шашим гостям, та вам, діти, що були активними, працьовитими. Бажаємо нам спільної праці для покращення довкілля нашої планети. І розпочнемо вже сьогодні!
  •    І давайте ще раз переглянемо вислови, які ви готували на домашнє завдання. Наш народ – мудрий, давайте й ми будемо з кожним роком мудрішати.

ІХ. Домашнє завдання.

  • У вас на столах залишилися ось такі памятки, про те чим ми можемо допомогти навколишньому середовищі та правила поведінки в лісі. Це ваш подарунок. Вашим домашнім завданням буде ознайомити з ними своїх рідних та близьких.
  • До побачення! До нових зустрічей!

 

 

1

 

docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
31 липня 2019
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку