Біологія урок 6 клас

Про матеріал
МЕТА:Познайомити учнів з різними типами плодів, їхньою будовою та функціями. Чим вони відрізняються між собою. На власному досвіді переконатися, що плоди певних груп мають спільні ознаки. Розвивати практичні навики, навики самопідготовки, самооцінки і оцінювання роботи своїх однокласників. аналізувати текст підручника і засвоювати значну кількість інформації за короткий час , встановлювати причинно - наслідкові зв’язки між відомими науковими фактами; виховувати кращі моральні якості ;
Перегляд файлу

 

                                          Урок біології 6 клас 

     Тема: Різноманітність плодів.

Мета: сьогодні на уроці ми вивчимо різноманітність плодів, навчимося   

           розрізняти соковиті і сухі та взнавати тип плодів на вигляд,а також     

           повторимо поняття запилення і запліднення.

Обладнання: таблиця «Запилення», «Запліднення», соковиті і сухі плоди,

                       муляж «Квітка», набір пластмасових фруктів, калина у вазі,

                       вишитий рушник , хліб, сіль.

1.Повторення

   У нас сьогодні не простий урок, а урок гостини.                                            Ми українці нація привітна, доброзичлива і завжди з радістю чекаємо гостей (стук у двері).До нас вже прийшли гості.

Дитина.

     Заходьте любі друзі ми раді вас бачити (підносять хліб і сіль гостям, вони ставлять його на стіл , гості сідають).

Учитель: Надаємо слово нашим дорогим гостям.

Запитання

     Жителі моєї країни «Квітково-плодової» передають вам палкий привіт раді, що ви хочете дізнатися про нас.

 Найулюбленіша пора року нашої  країни-це літо. Листочків майже не видно ,навколо лише одні квіти.

    Зірву маленьку квіточку,

                До серця піднесу,

                 Згадаю палке літечко

               І теплую весну .

Я привіз із собою таємничу скриньку не можете ви розповісти , що це таке.

(розкриває коробку і виймає квітку)

-Що це таке?

-Яка її будова ?

-А чи ви знаєте що таке запилення?

-А що таке штучне запилення?

-Де його застосовують ?

Учитель: А у нас ще один гість хоче щось розповісти.

Запліднення:

 Я житель також цієї країни , а звучить мене запліднення , я хочу дізнатися що ви про мене знаєте , ось  на дошці мій портрет, а хто його опише(описують запліднення).

-Так що ж таке запліднення?

Учитель:  Ще гість країни- це насіння .

Насінина: Я насінина формуюся після запліднення. В мене є зародок і вкрита шкіркою .Шкірка захищає вміст від висихання , ушкоджень. Запасні поживні речовини необхідні  зародку для проростання , знаходиться в ендоспермі .Інколи , ще під час дозрівання, зародок використовує поживні речовини ендосперму повністю . Тоді утворюється насіння без ендосперми. Запасні речовини у таких рослин відкладаються або у м’ясистих перших зародкових  листках, або в інших частинах насінини.

-Яка моя головна частина?(зародок)

-Яка будова зародка?(зародкове коріння,стебло,брунька,листки).

-На які класи поділяють квіткові рослини ?(однодольні і дводольні).

                                  Новий матеріал

Учит: Про одних ми гостей дізналися, а про інших і не здогадуємось нам вони зовсім невідомі. Після запліднення , що діти утворюється? (плід)

  Відкриваємо зошити записуємо число, класна робота, тема:

                                Різноманітність плодів

Учитель: Плоди є тільки у покритонасінних. Вони слугують для поширення та захисту рослин від несприятливих умов. У цьому полягає біологічне значення плодів .

 Плід складається з однієї чи кількох насінин та оплодня. Оплодень оточує насіння. Він складається із зовнішнього, середнього та внутрішнього. Оплодень утворюється за рахунок стінок зав’язі або з квітколоже тичинок , чашолистків або з пелюстків.

-А у нас на гостинах ще й плоди.

-Дорогі наші гості-плоди, розкажіть нам про себе.

1).Ягода(смородина)-багатонасінний плід із соковитим середнім та внутрішнім шаром оплодня, а його зовнішній шар утворює захисну шкірку.

Яблуко (яблуко)- соковитий багатонасінний плід, м’якуш якого утворений розрослим квітколожем .

Гарбузина (гарбуз)-плід у якого середній та внутрішній соковиті, а зовнішній твердий.

2).Кістянка(вишня)-складається з твердої дерев’янистої квіточки,  середнього соковитого.

 Складна кістянка( шипшина) –утворена з окритих плодів. Під час дозрівання ці плоди можуть відокремлюватися один від одного. Сухі плоди поділяються на розкриті та нерозкриті.

3).Біб (горох) – розкривається по верхньому та нижньому швах від верхівки до основи, а насіння прикріплені до обох половин.

Стручок(капуста) –розкривається також по обох швах, насіння розташоване на плечастій перебенці всередині плоду.  

Стручок(грушки) за будовою подібні до стручка , але коротші і ширші.

Горіх(ліщина) – плід твердий, всередині якого вільно лежить насінина.

4). Зернівка(пшениці)- у цього плоду шкірястий оплодень міцно зростається з насіниною.

Сім’янка(соняшник) – плід у якого шкірястий оплодень лише прилягає до насінини, проте не зростається з нею.

                                Закріплення

Отже, діти ми познайомилися з різноманітністю плодів. Давайте відкриємо ваші підручники на сторінці 101 і прочитаємо   висновки.

 А тепер пропоную вам діти і кілька завдань. Хто буде знати піднімайте руки. Визначити на таблиці у кого який плід:

Завдання

1.плід груші                                         ягода

2.плід у бука ліщини                          гарбузина

3.плід у кавуна                                    яблуко

4.плід у дині                                        коробочка

5.плід у вишні                                     горіх

6.плід у мака                                       стручок

7.плід у пшениці                                 біб

8.плід у гарбуза                                  кістянка

9.плід у томата                                   гарбузина

10.плід у гороху                                 зернівка

11.плід у гречки                                 стручок

12.плід у грициків                              ягода

Завдання  Диктант

 Зараз я вам зачитаю плоди, а ви запишіть які з них соковиті, а які з них сухі.

 Плоди клена , шовковиці, кавуна, маку, вишні, грициків, абрикоса, гороху, сливи, соняшника, пшениці, терну, горобини, помідор, дуб

Завдання

А тепер наступний тип роботи.Я називаю рослини, а ви визначаєте вид плоду.

Калина-сок.

Клен-сух.

Горіх-сух.

Помідор-сок.

Дуб-сух.

Кукурудза-сух.

Персик-сок.

Слива-сок.

Груша-сок.

Жито – сух.

 Підсумки.

Наш урок добігає кінці і хотілося б знати, чи все ми зробили те що планували.

Дитина:Ми вивчали різноманітність плодів їх поділ на сухі і соковиті.Та види плодів наприклад : горіх,ягода,кістянка.

Учитель: Так, любі гості, а ви задоволені  знаннями наших дітей про жителів вашої квітково-плодової країни.

Гості: По-перше, дякуємо вам за гостеприїмність , по-друге нам страшенно приємно знати, що ми тепер не є для вас невідомими і таємничими, а приємними на смак і знайомими.

Учитель: Діти відкривайте щоденники ,записуємо завдання і зароблені бали

           Параграф-переказати зміст.  

 

 

docx
Додано
9 листопада 2020
Переглядів
553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку