Біосферний рівень організації життя

Про матеріал
Тематичне оцінювання. Тема: "Біосферний рівень організації життя" для учнів 11 класу, що навчаються за профільною програмою. Розробка складається з 8 варіантів.
Перегляд файлу

Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

І варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. Автор вчення про біосферу:

а) Г.Мендель;          б) М.І.Вавилов;           в) В.І.Вернадський;             г) Т.Морган.

2. Збереженню біосфери сприяє

а) створення агроценозів; б) будівництво водосховищ; в) підтримання в ній біорізноманіття; г) зміна екосистем

3. Жива речовина біосфери - це сукупність:

а) рослин і тварин планети; б) багатоклітинних організмів планети; в) мікроорганізмів планети; г) живих організмів планети.

4. Основну роль в еволюції біосфери відіграє:

а) склад атмосфери; б) водний режим; в) гороутворення; г) жива речовина.

5. У біосфері:

а) біомаса рослин дорівнює біомасі тварин; б) біомаса тварин у багато разів перевищує біомасу рослин; в) біомаса рослин у багато разів перевищує біомасу тварин; г) співвідношення біомаси рослин і тварин постійно змінюється.

6. Верхня межа біосфери знаходиться на висоті 20 км від поверхні Землі, тому що там:

а) відсутній кисень; б) дуже низька температура; в) відсутнє світло; г) розташовується озоновий шар.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Руйнування й знесення грунтового покриву потоками води або вітром – це _____________;

8. Сукупність видів організмів, що живуть на певній території або в цілому на планеті Земля, являють собою __________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Які екологічні закони прийняті в Україні?


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

ІІ варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. Верхня тверда оболонка Землі:

а) літосфера;      б) тропосфера;      в) гідросфера;      г) стратосфера.

2. Яка роль озонового шару в збереженні життя на Землі

а) поглинає інфрачервоне випромінювання; б) запобігає появі метеоритних дощів; в) поглинає ультрафіолетове випромінювання; г) запобігає випаровуванню води з атмосфери

3. Вирішенню проблеми сталого розвитку біосфери сприяє:

а) скорочення чисельності ряду видів; б) переселення нових видів в екосистеми; в) знищення шкідників сільськогосподарських культур; г) усунення забруднення навколишнього середовища.

4. Загальна кількість речовини всієї сукупності організмів в біогеоценозах і біосфері - це

а) екологічна піраміда; б) екологічна ніша; в) первинна біологічна продукція

г) біомаса живої речовини.

5. Біосфера є відкритою системою, оскільки вона:

а) здатна до саморегуляції; б) складається з екосистем; в) здатна змінюватися у часі; г) пов'язана з космосом обміном речовин.

6. За В.І. Вернадським кисень є речовиною:

а) живою; б) біокісною; в) біогенною; г) кісною.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Абіотичні ресурси поділяються на__________________________________.

8. Суміш туману, пилу й диму має назву__________________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Що собою являє державна програма охорони природи?


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

ІІІ варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. Приблизний вік біосфери:

а) 1-2 млрд. років;   б) 2-3 млрд. років;     в) 3-4 млрд. років;     г) 4-5 млрд. років.

2. Необхідна умова стійкого розвитку біосфери

а) створення штучних агроценозів; б) скорочення чисельності хижих тварин; в) розвиток промисловості з урахуванням екологічних закономірностей; г) знищення комах-шкідників сільськогосподарських культур.

3. Оболонка Землі, населена живими організмами, - це

а) біогеоценоз; б) біоценоз; в) біосфера; г) атмосфера.

4. Біосфера - відкрита система, тому що в ній:

а) використовується енергія Сонця; б) організми об'єднані біотичними зв'язками; в) біогеоценози пов'язані між собою; г) однорідні умови існування для організмів.

5. За визначенням В.І. Вернадського провідна роль у створенні ноосфери належить:

а) бактеріям; б) рослинам; в) космосу; г) людині.

6. Найбільша концентрація живої речовини спостерігається:

а) на межі атмосфери, гідросфери і літосфери; б) в нижніх шарах гідросфери;

в) у верхніх шарах атмосфери; г) в літосфері на глибині 200 м.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Основною проблемою Світового океану є_____________________________.

8. Запас родючості грунтів забезпечують сполуки ___________________________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Які “особливо гарячі” точки взаємин людини і природи?

 


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

ІV варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1.Термін "біосфера"запропонував:

а) Ч.Дарвін;        б) В. Вернадський;         в) Ж. Б. Ламарк.; г) Е. Зюсс.

2. Причиною розширення площі пустель в біосфері є

а) накопичення вуглекислого газу в атмосфері; б) скорочення території, зайнятої лісами; в) розширення біотичних зв'язків організмів; г) збіднення грунтів мінеральними речовинами.

3. Біосфера являє собою

а) комплекс видів, що мешкають на певній території; б) оболонку Землі, населену живими організмами; в) гідросферу, заселену живими організмами;

г) сукупність наземних біогеоценозів.

4. Одним з положень вчення В. І. Вернадського про біосферу слугує наступне твердження:

а) жива речовина - сукупність живих організмів на Землі; б) живим організмам притаманні ріст і розвиток; в) всі живі організми утворюють види; г) живі організми пов'язані з місцем існування.

5. У перетворенні біосфери головну роль відіграють

а) живі організми; б) колообіг мінеральних речовин; в) біоритми;  г) процеси саморегуляції.

6. Біосферу вважають динамічною системою, оскільки вона:

а) здатна до саморегуляції; б) складається з екосистем; в) здатна змінюватися у часі; г) пов'язана з космосом обміном речовин.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Ресурси неживої природи називаються________________________________.

8. Назвіть декілька видів зниклих тварин на території України__________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Чим виробнича діяльність людини відрізняється від біогеохімічних потоків в біосфері?

 

 

 


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

V варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. Вищою стадією еволюції біосфери, становлення якої пов’язане з розвитком людського суспільства, стала:

а)біосфера;             б)гідросфера;                  в)літосфера;             г)ноосфера.

2. Збереженню біологічного різноманіття в біосфері сприяє

а) створення заповідників і заказників; б) поява нових видів в екосистемі;

в) відстріл хижаків; г) розорювання степів.

3. Один з факторів, що підтримує рівновагу в біосфері:

а) різноманітність видів і взаємовідносин між ними; б) пристосованість до середовища існування; в) сезонні зміни в природі; г) природний добір.

4. До біогенних речовин біосфери відносять

а) насіння рослин; б) спори бактерій; в) кам'яне вугілля; г) вулканічний попіл.

5. В даний час найбільші зміни в біосфері викликають чинники

а) біотичні; б) антропогенні; в) абіотичні; г) космічні.

6. Нафта за В.І. Вернадським є речовиною

а) біогенною; б) живою; в) біокісною; г) кісною.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Спалювання палива і викиди важкої промисловості  спричиняють_____________________.

8. Природні ресурси ділять на________________________________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Чому у грунті підтримується постійний рівень атомів нітрогену?

 


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

VІ варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. На стадії розвитку біосфери, коли людина як вид набуває планетарного значення, фактором, що визначає існування і розвиток  біосфери, стає розумна людська діяльність. Людський розум є силою геологічного й, навіть, космічного масштабу. Так вважав науковець:

а)Луї Пастер;           б)Ч.Дарвін;     в) Е. Зюсс;               г)В. Вернадський.

2. Межі біосфери визначаються

а) умовами, непридатними для життя; б) коливаннями позитивних температур; в) кількістю опадів, що випадають; г) хмарністю атмосфери.

3. Біосфера - глобальна екосистема, структурними компонентами якої є

а) класи та відділи рослин; б) популяції; в) біогеоценози; г) класи і типи тварин.

4. Структурною і функціональною одиницею біосфери вважається

а) біогеоценоз; б) вид; в) популяція; г) особина.

5. До глобальних змін в біосфері, зниження родючості грунту, викликаним впливом людини, відносять:

а) ерозію і засолення, опустелювання; б) осушення боліт; в) створення штучних водосховищ; г) вапнування полів.

6. До глобальних змін в біосфері, пов'язаних із загибеллю багатьох організмів внаслідок появи у них ряду негативних мутацій, може привести:

а) парниковий ефект; б) вирубка лісів; в) танення льодовиків; г) розширення озонових дір.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Задля збереження тваринного і рослинного світу, створюються_________________________.

8. Біотичні ресурси – це___________________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Де проходять межі біосфери та у яких її місцях концентрується найбільша маса живої речовини?

 


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

VIІ варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. Як виглядає схема кругообігу речовин у біосфері:

а) органічні сполуки -> неорганічні речовини -> неорганічні речовини; б)  неорганічні речовини -> органічні сполуки -> неорганічні речовини; в) органічні сполуки -> неорганічні речовини -> органічні сполуки; г) органічні сполуки -> органічні сполуки -> неорганічні речовини.

2. Вуглекислий газ надходить в біосферу в результаті:

а) фотосинтезу; б) відновлення мінералів; в) гниття органічних залишків; г) грозових розрядів в атмосфері.

3. Живі організми або сліди їх діяльності присутні

а) у всіх частинах земних оболонок, що входять до складу біосфери; б) тільки в літосфері і гідросфері; в) тільки в літосфері і атмосфері; г) всюди, крім Антарктиди.

4. Основна відмінність біосфери від інших оболонок Землі полягає в тому, що

а) геологічна і біологічна еволюції йдуть одночасно; б) в біосфері використовуються інші джерела енергії; в) в біосфері не відбуваються геохімічні процеси, а йде тільки біологічна еволюція; г) в біосфері йде тільки геологічна еволюція.

5. Як запобігти порушенням людиною рівноваги в біосфері?

а) підвищити інтенсивність господарської діяльності; б) збільшити продуктивність біомаси екосистем; в) враховувати екологічні закономірності в господарській діяльності; г) вивчити біологію рідкісних і зникаючих видів рослин і тварин.

6. «Область поширення життя, що включає живі організми і середовище їхнього проживання» - це

а) біогеохімічне визначення біосфери; б) екосистеми; в) геохімічне визначення біосфери; г) визначення біогеоценозу.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Парниковий ефект спричинений_______________________________.

8. Ресурси живої природи – це____________________________________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Чому біосферу називають глобальною екосистемою?

 

 


Тематичне оцінювання

Тема: Біосферний рівень організації життя

VIIІ варіант

І рівень(завдання лише з однією вірною відповіддю)

1. Межі біосфери визначаються

а) вічною мерзлотою; б) необхідними для життя організмів умовами; в) харчовими зв'язками між організмами різних видів; г) кругообігом речовин в ній.

2. Відповідно до уявлень В. І. Вернадського до біокісних тіл природи відносять:

а) грунт; б) корисні копалини; в) гази атмосфери; г) тварин.

3. Сфера впливу людини на біосферу називається

а) атмосферою; б) літосферою; в) ноосферою; г) гідросферою.

4. Яка сфера відсутня в біосфері?

а) атмосфера; б) літосфера; в) стратосфера; г) іоносфера

5. Межі біосфери:

а) в атмосфері до 28 км, літосфері до 5 км, гідросфері до 15 км; б) в атмосфері до 11 км, літосфері до 7 км, гідросфері до 22 км; в) в атмосфері до 22 км, літосфері до 7 км, гідросфері до 11 км; г) в атмосфері до 12 км, літосфері до 10 км, гідросфері до 24 км.

6. Речовина, утворене за участю живих організмів - це

а) біогенна речовина; б) біомаса; в) біокісна речовина; г) кісна речовина.

ІІ рівень( кожне завдання оцінюється у 1,5 бала)

7. Комплекс послідовно здійснюваних держзаходів, що включає пошук нових наукових рішень, розширення наявних знань це__________________________.

8. Людина стала потужним екологічним фактором, що має рівень біосферного впливу. Викликані нею зміни призвели до________________________________.

ІІІ рівень(завдання оцінюється у 4 бала)

9. Рішення яких двох стратегічних завдань дасть змогу людині й природі розвиватися гармонійно?

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Нечитайло Олена Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Потапова Галина Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
15 травня 2019
Переглядів
5894
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку