Брей - ринг з фізики "Юні фізики"

Про матеріал

Тема:"Юні фізики".

Мета:повторення і систематизація знань учнів з фізики; розвиток логічного мислення, пошукової пізнавальної активності учнів;розвиток швидкості, кмітливості, наполегливості;виховання в учнів відповідальності за свої знання, за успіхи свого колективу.

Завдання:зацікавити учнів вивченням фізики.

Перегляд файлу

Виховний захід

“Юні фізики”

 

Тема:”Юні фізики”.

Мета:повторення і систематизація знань учнів з фізики; розвиток логічного мислення, пошукової пізнавальної активності учнів;розвиток швидкості, кмітливості, наполегливості;виховання в учнів відповідальності за свої знання, за успіхи свого колективу.

Завдання:зацікавити учнів вивченням фізики.

Обладнання:приз для команди-переможця,картки з літерами.

Програма вікторини

Ведучий:Добрий день,шановні друзі, гості і учасники!

Я всіх вітаю, хто зібрався в цьому класі і бажаю доброго та веселого  настрою.Сьогодні ми зібралися тут за для вікторини “Юні фізики,20006”, де прийматимуть участь наші винахідливі і кмітливі учасники, а саме-команда “Молекули”,капітан команди Кугай Катя, і команда”Архімедики”, капітан команди Вареник Саша.

Привітаємо команди!

Команда, яка переможе отримає почесне звання “Юні фізики”!

За ходом гри буде слідкувати наше шановне журі, у складі:

.

1.

2.

3.

 

Вони будуть оцінювати ваші відповіді і слідкуватимуть за ходом гри!

А зараз слово надається капітенам команд.

Капітан команди “Молекули”:

Всіх вітаємо сьогодні

В цьому класі і цей час!

І команду “Архімедики”

Постараємось здолать!

 

Капітан команди “Архімедики”:Нас ніщо не зможе зупинити,

Ні суперник, ні незвідані світи,

Всі ми хочем відкриття зробити,

Щось своє в науці віднайти!

Ведучий:Тож ведіть капітани

Команди в дорогу,

Бажаю здобути

Я вам перемогу!

 

Ми починаємо гру!

Але спочатку за допомогою жеребкування визначимо,яка ж команда починатиме гру!

На столі лежать два аркуші з написами ”1” і “2”, капітан якої команди витягне “1”, та команда і починає гру.

-Прошу вийти капітанів, тягніть, будь-ласка, картки.

-Отже, першою починає гру команда (н-д,”Архімедики”).

 І тур змагань “Розминка”

Команди підготували по три запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.. Команди по черзі задають запитання одна одній.

Запитання команди “Молекули”

1.По тонкому льоду людина переповзає на животі. Чому небезпечно переходити ногами? (Відповідь:Тому що чим більша площа, тим менший тиск вона чинить на поверхню).

2.Яка сила спричиняє рух крапель дощу на Землю? (Відповідь:сила тяжіння).

3.Яка фізична суть прислів’я:”Пішов на дно, як сокира”( Відповідь :густина заліза більша відгустини води – исокира тоне).

Запитання команди “Архімедики”

1.На столі лежать один на одному 10 однакових підручників.Що легше:змістити 5 верхніх підручників чи витягти четвертий зверху? (Відповідь: змістити 5 верхніх,бо при цьому треба подолати лише силу тертя між 5 і 6 підручниками.В другому випадку треба подолати силу тертя між третім і четвертим, п’ятим і четвертим підручниками).

2.Яка фізична суть прислівя:”Вийде правда наверх, як олія на воду”.(Відповідь:густина оліїменша густини води, тому олія буде зверху)

3.Чи може сила тертя бути більшою, ніж вага тіла? (Відповідь : може.Наприклад, сила тертя спокою, що діє  на затиснуту в лещатахдеталь, більша за її вагу).

Журі підводить підсумки І-го туру.

Ведучий:А ми продовжуємо гру.

ІІ тур.

Конкурс”допоможи роззяві”.

Ведучий

На дошці, поділеній на дві частини, написано формули в такому виглядіі:

І.1)V=s/…;      2) P=g*…;      3) t=s/…;      4)m=F/…;    5) p=gp…;    6F1/F2=S1/…

(Відповідь:!)t;     2)m;         3)v;               4)g;               5)h;               6)S2.)

ІІ. 1)S=v*…;  2) p=…/v;       3)F=m*…;  4)Fв=gVТ *…;    5)vc  = …/t;  6)p=F/…

(Відповідь:!)t;     2)m;         3)g;               4)pp;               5)s;               6)s    .)

Оцінка конкурсу 2 бали. Виграє та команда, гравець якої швидше і правильно допише формули.

Журі підводить підсумки ІІ-го туру

ІІІ тур.

“Прислівя та приказки”

Ведучий

Командам по черзі зачитуються прислів’я або приказки,а вони повинні доповнити їх.Якщо команда, якій зачитується приказка не знає віповіді, то відповідає команду-суперник.На роздуми дається 30 сек. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.:

1.Як пішла по масло, то й в печі …(погасло).

2.Час ціниться не довготою, а …(корисними справами).

3.Сила не в речах, а в правдивій …(голові на плечах).

4.Хто, як черепаха повзе,тому в житті …(не везе).

5.Так швидко йде, що й рака …( не наздожене).

6.Час біжить, а ледащо …(лежить).

7.Сила,як у ….(слона).

8.Час- не кінь вороний, зупининити …(не можна).

9.Час- золото,та не кожен про нього …(дбає).

10.Сила є, а роботи ніхто …(не дає).

Журі підводить підсумки ІІІ-го туру.

ІV тур.

Спортивний конкурс

Ведучий :

Наступний тур нашоїгри- спортивний конкурс.

Оцінка конкурсу – 2 балт.

Команди стають одна навпроти одної.Один з учнів кидає мяч,називаючи при  цьому якусь фізичну величину. Суперник, зловивши мяча, також називає фізичну величину ікидає мяч, і т. д. Команда, яка затримує мяч більш як на 3с або повторить назву фізичної величини, програє.

V тур.

Конкурс”Фізика і життя семикласника”

Ведучий

Я зачитую умови задач почерзі для кожної команди. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.

1.Що заважає семикласнику Василькові, якого побачив під час паління директор, розпастися на окремі молекули і зникнути з виду?

(Відповідь:взаємне притяганя молекул).

2.Вовочка вкрав у школі шматок крейди, приніс додому і вкинув у склянку з водою. З крейди побігли маленькі бульбашки. Звідки вони взялися і чого злякалися?

(Відповідь:усередині між часточками крейди міститься повітряя.У склянці вода витискує повітря, і бульбашки спливають).

3.Чому семикласник Петрик,якого переслідує мама з віником, не може стиснутися до розмірів таргана і втекти в шпаринку?

(Відповідь:Петрику заважає відштовхувальна сила молекул).

4.Катруся, стоячи у мами за спиною, беззвучно вилила собі на голову склянку французьких парфумів. Як мама про це дізналася?

(Відповідь:відбулася дифузія молекули парфумів розповзлися по кімнаті й потрапили мамі в ніздрі).

5.В яких людей швидше рухаються молекули:здорових чи хворих?

(Відповідь:у хворих, бо вони мають високу температуру).

6.Одного вечора одиниця вимірювання довжини зустріла в сутінках одиницю вимірювання маси, і обізнавшись,прийняла її за одиницю вимірювання швидкості. Ххто кого не впізнав?

 (Відповідь:метр не впізнав кілограма).

7.Чи діє сила тяжіння на Сашка, який уже долетів з даху сараю до поверхні Землі?

(Відповідь: так).

8.Чому Толя і Миколка, по черзі стрибаючи з шафи, опинилися на підлозі, а не полетіли далі.до нижніх сусідів?

 (Відповідь:Толю і Миколку не пустила до нижніх сусідів сила пружності підлоги).

9.Що заважає Марійці кататися на санках з гірки протягом усього року?

(Відповідь: сила тертя ковзання, яка до літа дуже зростає).

10.Генерал пірнув у воду  “солдатиком” і зазнав діївиштовхувальної сили. Чи можна стверджувати, що вона виштовхувала генерала в шию?

 (Відповідь:Вода штовхала генерала в підметки чобіт).

Журі підводить підсумки V-го туру.

VІ тур.

“Впізнвй обличя”

Оцінка конкурсу 3 бали.

Кожна команда отримує клнверт з літерами, написаними на окремих картках.Із  літер можна скласти прізвище вченого-фізика.Виграє команда,яка першоюз літер складе прізвище вченого , розповість про основні здобуття чи винаходи, зроблені ним.

VІІ.

”Вірю – не вірю”

Ведучий

Я зачитую твердження по черзі для кожної команди, а ви погоджуєтесь з ним або ні, якщо ні , то вказуєте на помилку.За правильну відповідь 1 бал.

1.Швидкість – це фізична величина, що характеризує механічнийрух і чисельнодорівнює відношенню шляху, який проходить тіло, до маси самого тіла.( Відповідь:Не вірне.Відношення шляху до часу).

2.Явище дифузіївластиве всім трьом станам речовини.( Відповідь:Вірно)

3.Вода, пара і лід – це три різні величини.( Відповідь:Не вірно.Це три агрегатні стани однієї речовини- води).

4.Чим вища температура води,тим повільніше коливаються її молекули

( Відповідь:Не вірно.Чим вища температура, тим швидше коливаються її молекули).

5.Водій автомобіля, який рухається по дорозі є рухомим як відносно спостерігача, що стоїть на узбіччі, так і відносно свого пасажира.

(Відповідь:Не  вірно.Відносно спостерігача –рухомий, а відносно пасажира – ні).

6.Тіло, розмірами і формою якого нехтують називається матеріальною точкою .( Відповідь:Вірно).

7.Сила – це фізична величина, яка кількісно характеризує дію одного фізичного тіла на інше. (Відповідь:Вірно).

8.Чим більша маса тіла, тим швидше змінюється його швидкість під дією певної сили.( Відповідь: Не вірно.Чим більша швидкість, тим повільніше змінюється швидкість).

9.Кожне тіло, взаємодіючи тільки з Землею,падає на неї з постійною зростаючою швидкістю.( Відповідь: Вірно).

10.Фізичну величину, що характеризує дію сили на фізичне тіло і чисельнодорівнює відношенюсили, яка діє перпендикулярно до поверхні, до площі цієї поверхні, називають тиском.( Відповідь:Вірно).

 

Ведучий

Це був останній тур змагань юних фізиків.Дякуємо командам за участь, адже вони показали свою надзвичайну активність і високий рівень знань.

-зараз журі оголосить підсумки останнього туру і результати гри., тобто назве переможців сьогоднішіх змагань.

 

Журі оголошує підсумки гри.

Нагородження переможців.

Ведучий

А мені залишається подякувати журі, вам дорогі учасники і вашим друзям, які так переживали за ваші невдачі і раділи вашим успіхам.

Дякую за увагу! Нехай Вам щастить!

Допобачення!

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чухлєб Олена Сергіївна
    Щиро дякую! Розробка чудова і повністю готова до застоування!!!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Фізика, Матеріали до уроків
Додано
28 вересня 2018
Переглядів
734
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку