Тема:"Юні фізики".
Мета:повторення і систематизація знань учнів з фізики; розвиток логічного мислення, пошукової пізнавальної активності учнів;розвиток швидкості, кмітливості, наполегливості;виховання в учнів відповідальності за свої знання, за успіхи свого колективу.
Завдання:зацікавити учнів вивченням фізики.
Тема:”Юні фізики”.
Мета:повторення і систематизація знань учнів з фізики; розвиток логічного мислення, пошукової пізнавальної активності учнів;розвиток швидкості, кмітливості, наполегливості;виховання в учнів відповідальності за свої знання, за успіхи свого колективу.
Завдання:зацікавити учнів вивченням фізики.
Обладнання:приз для команди-переможця,картки з літерами.
Ведучий:Добрий день,шановні друзі, гості і учасники!
Я всіх вітаю, хто зібрався в цьому класі і бажаю доброго та веселого настрою.Сьогодні ми зібралися тут за для вікторини “Юні фізики,20006”, де прийматимуть участь наші винахідливі і кмітливі учасники, а саме-команда “Молекули”,капітан команди Кугай Катя, і команда”Архімедики”, капітан команди Вареник Саша.
Привітаємо команди!
Команда, яка переможе отримає почесне звання “Юні фізики”!
За ходом гри буде слідкувати наше шановне журі, у складі:
.
1.
2.
3.
Вони будуть оцінювати ваші відповіді і слідкуватимуть за ходом гри!
А зараз слово надається капітенам команд.
Капітан команди “Молекули”:
Всіх вітаємо сьогодні
В цьому класі і цей час!
І команду “Архімедики”
Постараємось здолать!
Капітан команди “Архімедики”:Нас ніщо не зможе зупинити,
Ні суперник, ні незвідані світи,
Всі ми хочем відкриття зробити,
Щось своє в науці віднайти!
Ведучий:Тож ведіть капітани
Команди в дорогу,
Бажаю здобути
Я вам перемогу!
Ми починаємо гру!
Але спочатку за допомогою жеребкування визначимо,яка ж команда починатиме гру!
На столі лежать два аркуші з написами ”1” і “2”, капітан якої команди витягне “1”, та команда і починає гру.
-Прошу вийти капітанів, тягніть, будь-ласка, картки.
-Отже, першою починає гру команда (н-д,”Архімедики”).
І тур змагань “Розминка”
Команди підготували по три запитання. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.. Команди по черзі задають запитання одна одній.
Запитання команди “Молекули”
1.По тонкому льоду людина переповзає на животі. Чому небезпечно переходити ногами? (Відповідь:Тому що чим більша площа, тим менший тиск вона чинить на поверхню).
2.Яка сила спричиняє рух крапель дощу на Землю? (Відповідь:сила тяжіння).
3.Яка фізична суть прислів’я:”Пішов на дно, як сокира”( Відповідь :густина заліза більша відгустини води – исокира тоне).
Запитання команди “Архімедики”
1.На столі лежать один на одному 10 однакових підручників.Що легше:змістити 5 верхніх підручників чи витягти четвертий зверху? (Відповідь: змістити 5 верхніх,бо при цьому треба подолати лише силу тертя між 5 і 6 підручниками.В другому випадку треба подолати силу тертя між третім і четвертим, п’ятим і четвертим підручниками).
2.Яка фізична суть прислів’я:”Вийде правда наверх, як олія на воду”.(Відповідь:густина оліїменша густини води, тому олія буде зверху)
3.Чи може сила тертя бути більшою, ніж вага тіла? (Відповідь : може.Наприклад, сила тертя спокою, що діє на затиснуту в лещатахдеталь, більша за її вагу).
Журі підводить підсумки І-го туру.
Ведучий:А ми продовжуємо гру.
ІІ тур.
Конкурс”допоможи роззяві”.
Ведучий
На дошці, поділеній на дві частини, написано формули в такому виглядіі:
І.1)V=s/…; 2) P=g*…; 3) t=s/…; 4)m=F/…; 5) p=gp…; 6F1/F2=S1/…
(Відповідь:!)t; 2)m; 3)v; 4)g; 5)h; 6)S2.)
ІІ. 1)S=v*…; 2) p=…/v; 3)F=m*…; 4)Fв=gVТ *…; 5)vc = …/t; 6)p=F/…
(Відповідь:!)t; 2)m; 3)g; 4)pp; 5)s; 6)s .)
Оцінка конкурсу 2 бали. Виграє та команда, гравець якої швидше і правильно допише формули.
Журі підводить підсумки ІІ-го туру
ІІІ тур.
“Прислів’я та приказки”
Ведучий
Командам по черзі зачитуються прислів’я або приказки,а вони повинні доповнити їх.Якщо команда, якій зачитується приказка не знає віповіді, то відповідає команду-суперник.На роздуми дається 30 сек. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.:
1.Як пішла по масло, то й в печі …(погасло).
2.Час ціниться не довготою, а …(корисними справами).
3.Сила не в речах, а в правдивій …(голові на плечах).
4.Хто, як черепаха повзе,тому в житті …(не везе).
5.Так швидко йде, що й рака …( не наздожене).
6.Час біжить, а ледащо …(лежить).
7.Сила,як у ….(слона).
8.Час- не кінь вороний, зупининити …(не можна).
9.Час- золото,та не кожен про нього …(дбає).
10.Сила є, а роботи ніхто …(не дає).
Журі підводить підсумки ІІІ-го туру.
ІV тур.
Спортивний конкурс
Ведучий :
Наступний тур нашоїгри- спортивний конкурс.
Оцінка конкурсу – 2 балт.
Команди стають одна навпроти одної.Один з учнів кидає м’яч,називаючи при цьому якусь фізичну величину. Суперник, зловивши м’яча, також називає фізичну величину ікидає м’яч, і т. д. Команда, яка затримує м’яч більш як на 3с або повторить назву фізичної величини, програє.
V тур.
Конкурс”Фізика і життя семикласника”
Ведучий
Я зачитую умови задач почерзі для кожної команди. За кожну правильну відповідь нараховується 1 бал.
1.Що заважає семикласнику Василькові, якого побачив під час паління директор, розпастися на окремі молекули і зникнути з виду?
(Відповідь:взаємне притяганя молекул).
2.Вовочка вкрав у школі шматок крейди, приніс додому і вкинув у склянку з водою. З крейди побігли маленькі бульбашки. Звідки вони взялися і чого злякалися?
(Відповідь:усередині між часточками крейди міститься повітряя.У склянці вода витискує повітря, і бульбашки спливають).
3.Чому семикласник Петрик,якого переслідує мама з віником, не може стиснутися до розмірів таргана і втекти в шпаринку?
(Відповідь:Петрику заважає відштовхувальна сила молекул).
4.Катруся, стоячи у мами за спиною, беззвучно вилила собі на голову склянку французьких парфумів. Як мама про це дізналася?
(Відповідь:відбулася дифузія молекули парфумів розповзлися по кімнаті й потрапили мамі в ніздрі).
5.В яких людей швидше рухаються молекули:здорових чи хворих?
(Відповідь:у хворих, бо вони мають високу температуру).
6.Одного вечора одиниця вимірювання довжини зустріла в сутінках одиницю вимірювання маси, і обізнавшись,прийняла її за одиницю вимірювання швидкості. Ххто кого не впізнав?
(Відповідь:метр не впізнав кілограма).
7.Чи діє сила тяжіння на Сашка, який уже долетів з даху сараю до поверхні Землі?
(Відповідь: так).
8.Чому Толя і Миколка, по черзі стрибаючи з шафи, опинилися на підлозі, а не полетіли далі.до нижніх сусідів?
(Відповідь:Толю і Миколку не пустила до нижніх сусідів сила пружності підлоги).
9.Що заважає Марійці кататися на санках з гірки протягом усього року?
(Відповідь: сила тертя ковзання, яка до літа дуже зростає).
10.Генерал пірнув у воду “солдатиком” і зазнав діївиштовхувальної сили. Чи можна стверджувати, що вона виштовхувала генерала в шию?
(Відповідь:Вода штовхала генерала в підметки чобіт).
Журі підводить підсумки V-го туру.
VІ тур.
“Впізнвй обличя”
Оцінка конкурсу 3 бали.
Кожна команда отримує клнверт з літерами, написаними на окремих картках.Із літер можна скласти прізвище вченого-фізика.Виграє команда,яка першоюз літер складе прізвище вченого , розповість про основні здобуття чи винаходи, зроблені ним.
VІІ.
”Вірю – не вірю”
Ведучий
Я зачитую твердження по черзі для кожної команди, а ви погоджуєтесь з ним або ні, якщо ні , то вказуєте на помилку.За правильну відповідь 1 бал.
1.Швидкість – це фізична величина, що характеризує механічнийрух і чисельнодорівнює відношенню шляху, який проходить тіло, до маси самого тіла.( Відповідь:Не вірне.Відношення шляху до часу).
2.Явище дифузіївластиве всім трьом станам речовини.( Відповідь:Вірно)
3.Вода, пара і лід – це три різні величини.( Відповідь:Не вірно.Це три агрегатні стани однієї речовини- води).
4.Чим вища температура води,тим повільніше коливаються її молекули
( Відповідь:Не вірно.Чим вища температура, тим швидше коливаються її молекули).
5.Водій автомобіля, який рухається по дорозі є рухомим як відносно спостерігача, що стоїть на узбіччі, так і відносно свого пасажира.
(Відповідь:Не вірно.Відносно спостерігача –рухомий, а відносно пасажира – ні).
6.Тіло, розмірами і формою якого нехтують називається матеріальною точкою .( Відповідь:Вірно).
7.Сила – це фізична величина, яка кількісно характеризує дію одного фізичного тіла на інше. (Відповідь:Вірно).
8.Чим більша маса тіла, тим швидше змінюється його швидкість під дією певної сили.( Відповідь: Не вірно.Чим більша швидкість, тим повільніше змінюється швидкість).
9.Кожне тіло, взаємодіючи тільки з Землею,падає на неї з постійною зростаючою швидкістю.( Відповідь: Вірно).
10.Фізичну величину, що характеризує дію сили на фізичне тіло і чисельнодорівнює відношенюсили, яка діє перпендикулярно до поверхні, до площі цієї поверхні, називають тиском.( Відповідь:Вірно).
Ведучий
Це був останній тур змагань юних фізиків.Дякуємо командам за участь, адже вони показали свою надзвичайну активність і високий рівень знань.
-зараз журі оголосить підсумки останнього туру і результати гри., тобто назве переможців сьогоднішіх змагань.
Журі оголошує підсумки гри.
Нагородження переможців.
Ведучий
А мені залишається подякувати журі, вам дорогі учасники і вашим друзям, які так переживали за ваші невдачі і раділи вашим успіхам.
Дякую за увагу! Нехай Вам щастить!
Допобачення!