Завдання І етапу Всеукраїнської олімпіади з фізики

Про матеріал

Файл містить завдання для шкільної олімпіади з фізики. Завдання включають в себе 5 задач підвищеної складності, для розв'язку яких учням буде необхідно мати не тільки знання з предмету, а ще й уміння робити математичні операції над формулами та навички розв'язування задач, що містять декілька логічних кроків.

Перегляд файлу

Завдання олімпіади з фізики для 7 класу

 

  1.             Воду із посудини, що має форму куба з ребром 2 м, перелили в циліндричну посудину діаметром 2 м. Якої висоти буде шар води в циліндрі?
  2.             Скільки цегли пішло на складання контейнера із цегли, що має розміри 0,9˟1,5˟1 м, якщо була використана цегла розміром 300˟150˟100 мм?
  3.             Як за допомогою лінійки можна виміряти середню товщину дрібних однорідних предметів? Відповідь обґрунтуйте.
  4.             Вам дані каструля місткістю 2 л, відро з водою і чайник, в який необхідно якомога точніше відлити з відра воду об’ємом 1 л. Як це зробити. 
  5.             Найскладніше – пізнати людину. Кажуть, що для цього потрібно з’їсти з нею пуд ( 16 кг) солі. Скільки часу знадобиться для цього, якщо медична норма споживання солі 5 г на добу? Чи вистачить для цього одинадцяти шкільних років?

 

 

Завдання олімпіади з фізики для 8 класу

  1.                    Пліт пропливав під мостом, коли його обігнав моторний човен. Пройшовши 10 км, човен, не міняючи режиму роботи двигуна,повернув назад до плота. Під час розвороту між човном і плотом була відстань 9 км. На якій відстані від моста човен знов зустрінеться з плотом?
  2.                    Хлопчик їхав на велосипеді зі швидкістю 24 км/год, а потім ішов пішки зі швидкістю 4 км/год. Яку частину всього шляху і яку частину всього часу руху хлопчик їхав, якщо за 2 год він подолав 16 км?
  3.                    Електричка проходить шлях між двома станціями за 40 хв. При цьому 10 хв із них вона витрачає на розгін і гальмування, а 30 хв – на рівномірний рух зі швидкістю 90 км/год. Знайдіть відстань між станціями. Вважайте, що швидкість електрички при розгоні та гальмуванні з часом змінювалась лінійно.
  4.                    Секундна стрілка годинника в 2 рази довша від хвилинної. У скільки разів швидкість кінця секундної стрілки перевищує швидкість кінця хвилинної стрілки?
  5.                    Дельфін випромінює короткі імпульси ультразвуку, проміжок часу між якими становить 200 мс. На якій максимальній від дельфіна може бути у воді перешкода, яку він «почує»? Швидкість звуку у воді становить  1500 м/с.

 


Завдання олімпіади з фізики для 9 класу

1.   Металева кулька падає на сталеву плиту. Порівняйте висоту підскоку кульки після удару у випадках: а) кулька і плита незаряджені, б) кулька заряджена, плита незаряджена. Чи впливає на відповідь знак заряду?  

2.  Як передати електроскопу заряд, який у декілька разів більший за заряд наелектризованої скляної палички? У вас, крім зарядженої палички та електроскопа, є невелика металева кулька на ізолюючий ручці.

3. На відстані 9 см один від одного розташовані позитивні заряди 8 і 2 нКл. Де потрібно розташувати третій заряд, щоб скомпенсувати відштовхування цих позитивних зарядів?

4.  Двом однаковим металевим кулькам надали певні заряди й розмістили їх на відстані 3 см одна від одної. Виявилося, що на цій відстані кульки притягуються одна до одної із силою 90 мкН. Потім кульками торкнулися одна до одної і розвели на ту саму відстань. Тепер кульки почали відштовхуватися із силою 40 мкН. Які заряди були надані кулькам на початку досліду?

5. Запропонуйте схему з’єднання джерела струму лампочки та двох перемикачів (перемикач — це пристрій з трьома проводами, що має два положення, в яких центральний провід замикається по черзі на другий або

третій проводи) у такий спосіб, щоб лампочку можна було вмикати або вимикати кожним перемикачем незалежно.

 

 

Завдання олімпіади з фізики для 10 класу

  1.               Автомобіль у 9 год 10 хв перебував на дорозі з А до Б десь між 10-м і 20-м кілометровими стовпами. Повз позначку «50 км» автомобіль проїхав між 9 год 40 хв і 9 год 50 хв. Коли слід очікувати прибуття автомобіля в пункт Б, на в’їзді в який стоїть кілометровий стовп з позначкою « 100 км» ? Рух автомобіля рівномірний. Розв’яжіть задачу графічно.
  2.               Поїзд почав гальмувати, маючи швидкість 72 км/год. Яка його швидкість після проходження двох третин гальмівного шляху?
  3.               Тіло падає з висоти 180 м. Розділіть траєкторію руху на три ділянки, які тіло проходить за рівні відрізки часу.
  4.               Автомобіль проїхав по вологій землі. Як можна за його слідом визначити, чи було проковзування коліс?
  5.               Лебідь, Рак і Щука в байці І.А. Крилова тягнуть віз з однаковими за модулем силами. Результат відомий. Під якими кутами одна до одної були направлені ці сили?

 

 

Завдання олімпіади з фізики для 11 класу

  1.              Дві однакові кулі масою 0.5 г кожна підвішені в одній точці на однакових шовкових нитках довжиною 60 см. Які однакові заряди надали кулькам, якщо вони розійшлись на відстань 60 см одна від одної?
  2.              Чотири однакові точкові заряди розташовані у вершинах квадрата. Який точковий заряд треба помістити в центрі квадрата, щоб вся система перебувала в рівновазі? Чи буде ця рівновага стійкою?
  3.              Знайти напруженість поля об’ємно зарядженої кулі радіусом R із загальним зарядом Q.
  4.              Дві однакові маленькі кулі густиною p висять на довгих шовкових нитках, закріплених в одній точці. Коли кулькам надали однакові за величиною і знаком електричні заряди, нитки розійшлися на кут ɑ. Після цього кульки занурили в рідкий діелектрик, густина якого р1. Знайти діелектричну проникненість середовища, якщо кут розходження ниток у діелектрику β.
  5.              Два заряди Q  i – Q розташовані на відстані L  один від одного. Визначити напруженість електричного поля в точці, розташованій на однаковій відстані R від кожного із зарядів.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.8
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Незнаєнко Борис
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Шмагун Наталія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Невмержицька Надія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Наришкова Надія
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
docx
Пов’язані теми
Фізика, Інші матеріали
Додано
3 жовтня 2018
Переглядів
32391
Оцінка розробки
4.8 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку