Брей-ринг з біології для учнів 6 класів.

Про матеріал

Матеріали брен-рингу можно використувувати за для підвищення зацікавленості учнів у позакласній роботі, під час проведення Тижня біології або як підсумковий урок у 6-му класі з теми "Вегетативні органи рослин".

Перегляд файлу

Тема. Біологічний «Брейн-ринг»

 

Мета:  узагальнити знання і вміння учнів з попередньо вивчених тем з біології курсу «Ботаніка»;

- розвивати вміння працювати в колективі, знаходити спільні рішення;

- виховувати любов до природи, повагу до думок однокласників.

Обладнання: конверти із завданням, кульки з номерами (жереб)

Форма проведення: гра

Підготовчий етап. Вчитель заздалегідь призначає день і час проведення гри «Брейн-ринг», попереджує учнів про майбутній позакласний захід (приблизно за

1 тиждень), формує команду, оголошує теми, які необхідно повторити, консультує учнів, перевіряє хід підготовки до позакласного заходу.

Хід заходу

Вступне слово вчителя. Сьогодні ми з вами зібралися для того, щоб перевірити ваші знання з біології. У грі беруть участь 3 команди: команда 6-А класу «Всезнавці», 6-Б класу «Робінзони» та 6-В класу «Архімеди». Вітаємо наші команди! А яка ж гра без суддів? Представляємо наше журі! (в журі учні старших класів). Отож  часу не гаймо, а «Рейн-ринг» розпочинаймо!

 

І раунд «Представлення» (3 бали)

Умови раунду: кожна команда повинна представитися (девіз, емблема).

 

ІІ раунд «Розминка»

(1 питання – 1 бал)

Запитання для команди 1

1. З якої рослини роблять манну крупу?

2. На прикладі цього овоча маленьких дітей переконували в перевагах колективної праці.

3. З деревини якого дерева роблять сірники?

4. На державному прапорі якої держави зображено: а) кедр; б) листок клена?

5. Із цієї водорості японці роблять овочеву ікру, пюре, салати, консерви і навіть цукерки.

Запитання для команди 2

1. Один з кращих сортів цих фруктів носить високий титул французької герцогині. Таку назву мають цукерки і газована вода.

2. Звичайні люди це їдять, а боксери б'ють.

3. Яке дерево цвіте найпізніше від усіх?

4. Ця рослина допомогла Елізі перетворити братів з диких лебедів на людей

5. Назви яких місяців мають рослинне походження?

 

Запитання для команди 3

1. Швейцарець Жорж Деместрель у 1956 р. винайшов застібку „липучку". Яка рослини була прообразом цього винаходу?

2. В Англії у XII ст. ця рослинна приправа була ціннішою за золото.

3. Яка рослина зображена на гербі Мексики?

4. Як називалося найзеленіше із семи чудес світу?

5. Яка рослина викликала негативні емоції в українських парубків?

 

III раунд «Рослини навколо нас»

 (За кожну названу рослину по 1балу)

  Назвати  якнайбільшу кількість назв рослин на літери: М, Р, В, А

Вибір літери проводиться методом жеребкування.

 

IV раунд «Так-ні»

Біологія (За кожну  правильну відповідь – 1 бал)

Потрібно вказати чи правильне вказане твердження. Завдання обираються методом жеребкування.

  1. Живий організм від неживого предмета різниться здатністю рухатися і розмножуватися
  2. Гетеротрофні організми самі утворюють необхідні для життя речовини, а автотрофні споживають готову їжу.
  3. Запилення завжди здійснюється раніше від запліднення.
  4. Кожна насінина завжди містить запас поживних речовин.
  5. Квіткові рослини  - найдавніша група рослин на Землі.

        6. Хвойні рослини – це група наземних рослин, які замість листя має голки.

        7. Корнеплід – це видозміна кореня.

        8. Вусики у суниці – це орган вегетативного розмноження.

        9. Тільки лист може виконувати фото синтезуючу функцію.

 

V раунд «Ти мені – я тобі»

 (За кожну  правильну відповідь – 2 бали)

 Кожна з команд загадує  по одному запитанні з біології команді-суперниці.

Приклади питань:

  1. Серед французьких королів був і такий, чиє обличчя нагадувало французам певний фрукт. Так цього короля і прозвали. Про який фрукт ідеться? (Груша)
  2. Судячи з назви, це іспанський народний музичний інструмент роблять із деревини саме   цієї рослини. Назвіть інструмент і рослину. (Кастоньети)
  3. У якій країні побудовано пам'ятник каві? (Бразилія)
  4. « Квітки бузкові –

       Гарні і чудові.

            Як настав час

            Екзамен складати,

            Учні до саду йшли

            Квіти шукати».

            А як саме учні використовували бузок перед екзаменами? (Існує прикмета: якщо знайти п'ятипелюсткову квітку бузку і з'їсти її - одержиш на іспиті гарний бал)

5.      « - Це чорні?

           - Ні, це червоні.

           - Тому, що зелені».

             Про що йдеться?

(про порічку)

6.   У перекладі назва першої із цих рослин означає „китайське яблуко", а другої - „золоте яблуко", або „яблуко Амура". Назвіть ці рослини. (Апельсин і помідор).

 

VI раунд «Юні ботаніки»

Команди отримують зображення видозмін кореня, стебла, листків. Необхідно підписати назви цих видозмін. Правильність виконаного завдання оцінюється в 5 балів

 

         

 

 

 

Вчитель. Просимо наших суддів оголосити результати нашої гри!

(журі оголошує результати проведеної гри)

Підсумок вчителя: Сьогодні ми з вами гарно попрацювали. Всі учасники команди-переможниці отримають по 12 балів ( з біології). Дякую за роботу! До побачення!!!

doc
Додано
17 серпня 2018
Переглядів
1245
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку