Брейн - ринг «У світі науки і техніки»

Про матеріал
виявити та розвивати здібності вихованців з технічних дисциплін, формувати пізнавальний інтерес дітей шляхом творчо-пошукового характеру; показати зв'язок техніки з повсякденним життям; розвивати уміння спілкуватися, відстоювати свою думку; виховувати винахідливість, уміння працювати у команді.
Перегляд файлу

Охтирський міський центр позашкільної освіти –

Мала академія наук учнівської молоді

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Брейн - ринг

«У світі науки

і техніки»

 

                                          Методична розробка

 

 

 

 

                                                                         методист

Лиска Ольга Григорівна,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020 рік

 

Цілі: виявити та розвивати здібності вихованців з технічних дисциплін, формувати пізнавальний інтерес дітей шляхом творчо-пошукового характеру; показати зв'язок техніки з повсякденним життям; розвивати уміння спілкуватися, відстоювати свою думку; виховувати винахідливість, уміння працювати у команді.

 

Обладнання: конверти із завданнями, «Чорна скринька», карточки зі складами.

 

Методичні рекомендації:

Для участі запрошуються вихованці, які відвідують гуртки науково-технічного напряму.

У грі беруть участь дві команди по шість - сім учасників.  Кожна команда представляє свою назву, девіз, емблему. На початку гри ведучий ознайомлює учасників із правилами та спілкування під час неї, закликає до поваги й порозуміння.

Хід гри

Ведучий. Доброго дня, дорогі друзі! Сьогодні ми проведемо інтелектуальну гру брейн–ринг «У світі науки і техніки».

Ведучий. Саме в цьому залі зібралися юні техніки, які відвідують гуртки авіа - ракетомоделювання, освоюють початково-технічне моделювання.

Ведучий. Пропонуємо вам випробувати свої розумові здібності та впевнитися у власній ерудиції.

Ведучий. Структура гри включає шість турів. Пропоную ознайомимося з правилами та умовами гри.

Ведучий. Гру починає та команда, назва якої в алфавітному порядку йде першою. Ведучий ставить запитання і на роздум учасникам  відводиться 1хв., на представлення команд – 3 хв., питання з конверта – 2хв.

Ведучий. Якщо  відповідь не вірна, то отримати бал має шанс інша команда. Звичайно, якщо відповідь буде вірною.

Ведучий. Кількість балів за кожний раунд оголошується ведучим перед початком гри.

Ведучий. Після закінчення туру підраховується і оголошується загальна кількість балів кожної команди.

Ведучий. Бажаю вам стати переможцями сьогоднішньої гри і отримати гарні, позитивні емоції.

 

І ТУР «ПРЕДСТАВЛЕННЯ»

Кожна команда повинна продемонструвати назву, девіз, емблему. На представлення  надається 3 хв.

 

ІІ ТУР «РОЗМИНКА»

 

 Завдання: відповіді від команд точні і лаконічні, за кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.

Запитання.

1.  Одиниця виміру часу? (Секунда).

2.  Довжина траєкторії? (Шлях).

3.  Яка подія відбулася 12 квітня 1961 року? (Політ людини в космос).

4.  Яким небесним тілом є сонце? (Зірка).

5.  За допомогою динамометра вимірюють? (Силу).

6.  Найдрібніша частина речовини (Молекула).

7.  Перша людина, що полетіла у космос? (Ю.Гагарін).

8.  Цифра, яку можна передати, схрестивши руки? (Римська 10, X).

9.  Назвіть вченого, який ввів у мову слово «Фізика». (Ломоносов).

10. Назвіть три стани речовини? (Рідкий, твердий, газоподібний).

11. Як називається хвостата зірка? (Комета).

12. Назвіть засновника підводних зйомок? (Жак-Ів Кусто).

13. Як називається вітер, який змінює свій напрям два рази на добу?(Бриз).

14. Як називається шлях, яким рухається небесне тіло? (Орбіта).

15. Наука, без якої неможливе розв’язування задач з фізики. (Математика).

16. Яка частота промислового струму? (50 Гц).

17. Уламки, що іноді падають на землю? (Метеорити).

 18. Наука про Всесвіт. (Астрономія).

 19. Одиниця вимірювання напруги. (Вольт).

 20. Планета, що знаходиться найближче до сонця? (Меркурій).

 

ІІІ ТУР «ВІДГАДАЙ»

 

Завдання для команд. Одна з команд за допомогою пантоміміки показує предмет. Учасникам іншої команди потрібно його відгадати. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів. Максимальна кількість балів – 25.

І команда – літак, телевізор, мікрохвильова піч, корабель.

ІІ команда – телескоп, ракета, холодильник, праска, зірка.

 

ІV ТУР «ВИНАХОДИ З ПРИРОДИ»

 

Завдання з конверта: кожній команді пропонується питання з декількома відповідями, але потрібно вибрати лише одну. За кожну правильну відповідь команда отримує 5 балів, максимальна кількість балів – 10.

І команда.

1. Колючки з реп’яхів призвели до винаходу:  а) щіток; б) застібки – липучки;

в) йоржик для миття пляшок; г)штучного хутра. (Застібки – липучки).

2. Ідею капкану підказали: а) паща крокодила; б) паща вовка; в) рослина Венерина мухоловка; г) паща акули. (Рослина Венерина мухоловка).

ІІ команда.

1.Ідею клею підказали: а) жаби; б) хробаки; в) слимаки; г) риби-прилипали. (Слимаки).

2. Форма підводних човнів конструювалася з огляду на форму: а) дельфінів; б) чайок; в)жаб; г) змій. (Дельфінів).

 

V ТУР «ТАК ЧИ НІ»

 

Завдання: кожній команді ведучий ставить запитання. Учасники  відповідають «так» чи «ні». Правильна відповідь  – 1 бал.

1. Для використання звукового сигналу використовували мікрофон. (Так)

2. Золото є найдрівнішим сплавом. (Ні, бронза)

3. Поліетиленовий пакет може пролежати на смітнику близько 50 років. (Ні,    

    близько 200)

4. Найменший елемент зображення на моніторі є піксель. (Так)

5. Твердження, що не потребує доказу називається теорема Піфагора.  (Ні,

    аксіома)

6. Модем є пристроєм для зв’язку комп’ютерів з телефонною мережею. (Так)

7. За доказ теореми Ферма можна отримати Нобелевську премію. (Так)

8. Планета Марс – зеленого кольору. (Ні, червоного)

9. Барон Мюнхаузен був першим дослідником космосу, який літав на ядрі?

    (Так).

10. У 2 законі Ньютона стверджується, що дія одного тіла на інше носить   

     взаємний характер. (Ні, у 3 законі).

 

VІ ТУР «ЧОРНА СКРИНЬКА»

 

Завдання командам: за описом потрібно назвати предмет, що знаходиться в скриньці. За кожну правильну відповідь предмета команда отримує 5 балів. Максимальна кількість отриманих балів – 15.

І команда

1. Тверде тіло,  інструмент для письма, пишуча частина якого складається з глини із наповнювачем, покритої дерев'яною оболонкою. (Олівець).

2. Матеріал для ліплення. Виготовляється з очищеного і подрібненого порошку глини з доданням воску, сала та інших речовин, що перешкоджають висиханню. (Пластилін).

3. Тверде тіло, складається з двох навхрест з’єднаних ножів з ручками у вигляді кілець.(Ножиці).

ІІ команда

1. Тверде тіло, вимірювальний прилад, зроблене з дерева або пластмаси, ділення якого нанесені  фарбою. (Лінійка).

2. Тверде тіло, застосовується для точного вимірювання відстаней, зокрема на картах. Використовують у геометрії, кресленні, для навігації та у інших цілях. (Циркуль).

3. Тверде тіло, носій інформації, що використовується для збереження даних. (Флешка).  

 

VІІ ТУР «СКЛАДИ СЛОВО»

Завдання командам: у конвертах знаходяться склади, які потрібно скласти, щоб отримати слова технічного змісту. За кожне правильне слово – 5 балів. Максимальна кількість отриманих балів – 20.

 

 І конверт – конструктор, лонжерон, авіамоделювання, фізика.                                ІІ конверт – ракетомоделювання, астрономія, радіоприймач, космос.

Підбиття підсумків за результатами проведення турів, оголошення переможців.

 

docx
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
482
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку