Ніколайчук Наталія Володимирівна, вихователь-методист комунального закладу дошкільної освіти (ясла-садок) № 113 Криворізької міської ради
Брейн-ринг для педагогів на тему:
«Економічне виховання дошкільників в умовах сьогодення»
Мета: активізувати педагогів на творчий пошук найоптимальніших засобів та прийомів з формування соціально-економічного досвіду у дошкільнят.
Завдання: підвищити рівень теоретичної підготовки вихователів щодо питань формування основ економічної культури дошкільників в умовах сьогодення;
закріпити знання педагогів про основні поняття, категорії, методи та організаційні форми економічного виховання дітей дошкільного віку.
Хід
Вихователь-методист. Добрий день шановні гості, рада Вас вітати. В ерудований наш клуб прошу завітати. Економіка наука не легка і не проста - це чудова, дивна штука все розкаже нам вона. Скільки людей проживає в країні, скільки грошей потрібно людині. Безліч питань постає поміж нами, щоб цю науку усі ми сприйняли. Тож і ми часу не гаєм і брейн - ринг розпочинаєм.
Тема нашого брейн-рингу: «Економічне виховання дошкільників в умовах сьогодення». Але спочатку коротенький теоретичний екскурс.
Економічне виховання проводиться за такими основними напрямками: робота з педагогами, робота з дітьми, робота з батьками.
Види ігор економічного спрямування: дидактичні, настільно-друковані, ігри-стратегії, ігри-презентації, рухливі, сюжетно-рольові.
Правильно організована діяльність дітей і вихователя в процесі навчання забезпечує достатній рівень економічного розвитку дітей.
Робота з батьками: засідання клубу «Маленькі таємниці Великої економіки», вечори запитань і відповідей «Як навчити дитину економити», батьківський ринг «Економічне виховання в сім’ї», дискусійний клуб «Чи потрібні дитині кишенькові гроші», сімейні посиденьки «Дбайливі батьки».
Плани на майбутнє: підвищувати свій професійний рівень і не зупинятись на досягнутому, сприяти підвищенню зацікавленості дітей економікою, удосконалювати власні методи роботи над формуванням економічної культури дітей, впроваджувати у освітній процес інноваційні методи виховання.
Вихователь-методист. Сьогодні ми проведемо гру брейн-ринг, під час якої ви матимете змогу продемонструвати свої знання з питань економічного виховання, а також показати свою ерудицію, кмітливість та старанність.
Отже умови брейн-рингу:
– брейн-ринг складається з 6 раундів.
– кожен раунд триває одну хвилину.
– якщо команда готова відповісти, може відповідати достроково.
Раунд 1
Шановні педагоги, Вам потрібно за одну хвилину обрати капітана команди, придумати назву команди, придумати девіз. Завдання складне, але думаю для Вас посильне.
Раунд 2
Назва раунду - бліц-турнір. У цьому раунді Вам потрібно відповісти на запитання з різних областей економічних знань. На питання потрібно відповідати чітко та швидко.
Отже, для того аби визначити, яка команда почне першою, підкинемо монетку «орел» чи «решка».
Питання для команди «Ерудит»:
– Як називається позика грошей у банку? (кредит)
– Що таке бартер? (обмін)
– Хто виробляє товар? (виробник)
– Як називається продаж товару шляхом змагання? (конкуренція)
Питання для команди «Максимум»:
– Хто згідно прислів’я платить двічі? (скупий)
– Що дешевшає після інфляції? (гроші)
– Що народжує попит? (пропозиція)
– Спосіб отримати знижку? (торг)
Вихователь-методист.
Раунд 3 має дуже цікаву назву «Розгадай ребус». Нагадую, що ребус - це загадка у якій слова, що розгадуються, подані у вигляді малюнків у поєднанні з літерами та знаками. Ребуси дуже корисні для розвитку логічного мислення, логіки. Ця гра приносить і користь і задоволення. Отож пропоную командам розгадати по два ребуси. (Додаток 1, 2, 3, 4)
Відповіді!!!
1 ребус – НАЦІНКА.
2 ребус – РОЗСТРОЧКА.
3 ребус – БАНК.
4 ребус – ВАЛЮТА.
Раунд 4
Отже, шановні колеги зараз ми з вами перевіримо як гарно ви знаєте прислів’я економічного харктеру.
Раунд 4 має назву «Продовжи прислів’я», отже починаймо.
Прислів’я:
Для команди Максимум
-
Копійка…гривню береже.
-
Грошей не сій,…бо вони не зійдуть
-
Щоб гроші рахувати…треба розум мати.
-
Як копійка ведеться..той добре живеться
Для команди Ерудит
-
Вовка… ноги годують.
-
Без грошей,….як без рук
-
Рахуй гроші стиха….не знатимеш лиха
-
Хто сидить на печі,…той не їсть калачі.
Вихователь-методист.
Отже, Раунд 5. Зараз ми з вами перевіримо, яка команда краще прорекламує запропонований товар. (Команда Максимум – шоколадка, команда Ерудит – кава.)
Гра для вихователів «Продаж прорекламованого товару»
Рекламу товару, як відомо, роблять для того, щоб швидше й вигідніше його продати. Тож зараз відбудеться продаж прорекламованого товару. Що треба зробити, щоб якийсь товар захотіли купити якомога більше людей? Треба його розрекламувати. Послухайте вірш.
Реклама покаже: це треба купити,
Що актуально дасть зрозуміти,
Рекламувати в нас стало модно!
Рекламувати все, що завгодно!
Фарби та пензлі, книжки та дивани –
Обертом йде голова від реклами.
А ми рекламуєм ігри й розваги,
Різні товари – вам до уваги.
Слухайте й чуйте – зараз ви з нами,
Кращої ви не знайдете реклами!
Отже, розпочинаємо. (Декілька вихователів роблять рекламу товару).
Вихователь-методист.
Раунд 6.
І отже прийшов час останнього, заключного 6 раунду «Асоціація».
Вашій увазі представлені слова. Кожна команда має своє слово, на кожну літеру якого потрібно придумати «слово асоціацію». На виконання цього завдання у Вас одна хвилина, поїхали.
Б Б
А О
Н Р
К Г
Підсумок брейн-рингу.
Вихователь-методист. На цьому ми закінчуємо, хочу подякувати педагогам за професійну майстерність, за творчість, за вашу ерудицію, бажаю, щоб у ваших сердечках завжди панувала любов, щоб ніколи не пропадала віра і надія, тому, що ці почуття ми не зможемо купити ні за які кошти. Дякую Вам!
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4