Брейн ринг для учнів 7 класу

Про матеріал
перевірити в учнів знання правил дорожнього руху, познайомити з новими правилами; з'ясувати, як учні засвоїли правила безпеки руху велосипедистів, як зрозуміли основні вимоги до руху велосипедистів; дотримуватися безпеки на дорозі і в транспорті; учити поважати правила дорожнього руху; розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння міркувати і висловлювати власну думку; виховувати почуття відповідальності за власне й чуже життя і здоров'я.
Перегляд файлу

Брейн-ринг для учнів 7   класу

 

Поделка на тему наша семья соблюдает правила дорожного движения.

«ПРАВИЛА ДОРОЖНІ ПОВИНЕН ЗНАТИ КОЖЕН»

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: перевірити в учнів знання правил дорожнього руху, познайомити з новими  правилами; з'ясувати, як учні засвоїли правила безпеки руху велосипедистів, як зрозуміли основні вимоги до руху велосипедистів; дотримуватися безпеки на дорозі і в транспорті; учити поважати правила дорожнього руху; розвивати пам'ять, логічне мислення, уміння міркувати і висловлювати власну думку; виховувати почуття відповідальності за власне й чуже життя і здоров'я.

 

Обладнання: столи, стільці, листки паперу А4, маркери, сигнальні картки, роздатковий матеріал, кросворд, посібник «Правила дорожнього руху України», ілюстрації дорожніх знаків

 

План проведення

І Підготовчий етап.

Учитель пояснює, як буде проходити гра.

                          

2. Вступне слово вчителя.

Сьогодні у нас незвичний урок. Пройде він у формі брейн-рингу. Команди будуть змагатися за звання кращих учасників вуличного руху. Ми з вами поговоримо про дорожній рух і його правила.  Ми не можемо уявити свого життя без транспорту, без доріг, світлофорів, пішохідних переходів. Відстані між районами, установами, магазинами такі значні, що подолати їх можна тільки за допомогою транспорту.

Отже, транспорт - наш вірний друг! Але, забуваючи про власну безпеку, нехтуючи правилами дорожнього руху, люди можуть стати жертвою своєї необдуманої поведінки. Адже транспорт може бути не тільки корисним, а й небезпечним, якщо не знаєш правил дорожнього руху.

-  Щоб машини вправно їздили по дорозі, люди придумали правила дорожнього руху. В січні 1683 року Петро І видав наказ про введення правил дорожнього руху, та справжні правила почали діяти лише через 125 років. Ці правила вказували, де можна було їздити, де зупинятися кінним екіпажем. Було введено правосторонній рух. Правила з часом змінювалися, доповнювалися. В 1891 році в нашій країні з'явився перший автомобіль. Він мав право їхати зі швидкістю 26 км/год. Нині Правила дорожнього  руху, яким повинні підкорятися не тільки водії, а й велосипедисти, пішоходи записані в ось такій книзі і є обов`язковими для виконання. . А що чекає тих, хто порушує ці Правила?

- Їх чекають різноманітні покарання. Це можуть бути попередження, штрафи, громадські роботи і навіть ув`язнення.

- Діти, а що допомагає нам орієнтуватися на дорозі і виконувати ПДР?

- Правильно. Це дорожні знаки, дорожня розмітка, світлофор. Що таке дорожня розмітка? (Це лінії, які розділяють дорогу, вказують місця, де можна переходити дорогу пішоходам тощо.)

- А які ви знаєте дорожні знаки?

- Дорожніх знаків існує дуже багато, але всі вони поділяються на кілька груп. Це попереджувальні знаки, знаки пріоритету, заборонні знаки, наказові, інформаційно-вказівні знаки та знаки сервісу. (Демонстрація дорожніх знаків)       

 (Учні співають пісню «Вчи і поважай правила дорожнього руху» на мелодію пісні «Червона рута»)                                   

ІІ Хід гри.

І раунд. Далі… Далі…

Кожній команді пропонується за одну хвилину дати відповіді на запитання (від 1 до 12). Кожна правильна відповідь — 1 бал.

Запитання:

І команда

1) З яких частин складається міська дорога? (З проїзної частини і тротуару)

2) Для кого призначений тротуар? (Для пішоходів)

3) Для кого призначена проїзна частина? (Для машин)

4) Як потрібно обходити трамвай і автобус? (Трамвай — спереду, автобус — ззаду, коли нема поблизу переходу)

5) Як правильно переходити вулицю? (Спочатку подивитися ліворуч, а потім — праворуч)

6) Як потрібно обходити тролейбус? (Тролейбус потрібно обходити позаду, коли нема поблизу переходу)

7) З якого віку дітям дозволяється їздити на передньому сидінні автомобіля? (З 12 років або дітям, які вищі 145 см)

8) Кому дозволено їздити в кузові вантажного автомобіля? (Старшим 16-річного віку)

9) Що таке ДТП? (Ситуація, що склалася під час руху транспортного засобу; внаслідок цього травмовані або загинули люди, завдано матеріальних збитків)

10) Як правильно діяти у разі ДТП? (Викликати дорослих, рятувальні служби, припинити дію чинників, які загрожують життю, надати першу допомогу, запам'ятати марку і номер авто, який утік з місця пригоди)

11) Хто є винахідником ременя безпеки? (Шведський інженер Нільс Болін)

12) Які засоби безпеки автомобіля ви знаєте? (Паси безпеки, підголівники, подушки безпеки)

ІІ команда

1) Які є види ДТП? (Зіткнення, наїзд, перекидання)

2) Як має бути оснащений велосипед, щоб поїздка на ньому була безпечною? (Справні гальма, фара білого кольору спереду, світловідбивачі з боків оранжеві, ззаду — червоний, дзвінок на рулі)

3) 3 якого віку дозволено їздити на велосипеді по дорозі? (З 14 років)

4) Велосипедист — це водій чи пішохід? (Водій транспортного засобу)

5) Який вантаж можна перевозити на велосипеді? (До 20-30 кг)

6) Як правильно рухатись, ходити пішоходу? (По тротуару або триматися лівої сторони дороги)

7) Як правильно сідати в автобус? (Зі спеціального майданчика або з

узбіччя після цілковитої зупинки транспорту)

8) Яка дорога називається багатосмуговою? (Дорога, по якій транспорт рухається кількома смугами у різних напрямках)

9) Якою є безпечна відстань до автомобіля при переході дороги? (100-150 м)

10) Які бувають пішохідні переходи? (Підземні, наземні, надземні)

11) Як називається місце переходу пішохода через дорогу? (Пішохідний перехід)

12) У яких місцях встановлюється знак “Діти”? (Біля шкіл, дитячих садочків)

ІІ раунд. Дорожні знаки.

Командам демонструються дорожні знаки (10 шт.)

Відповідає команда, яка швидше піднімає сигнальну картку. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

J:\дорожні знаки\1.6_b.gif

J:\дорожні знаки\5.37.2_b.gif

J:\дорожні знаки\1.10_b.gif

J:\дорожні знаки\invalid.jpg

J:\дорожні знаки\5.44_b.gif

1

2

3

4

5

J:\дорожні знаки\avt.jpg

J:\дорожні знаки\1.15_b.gif

J:\дорожні знаки\заборонний.gif

J:\дорожні знаки\1.13_b.gif

J:\дорожні знаки\приорітету.gif

6

7

8

9

10

 

Відповіді.

1) Крутий підйом.

2) Надземний пішохідний перехід.

3) Нерівна дорога.

4) Інваліди.

5) Зупинка таксі.

6) Автобусна зупинка.

7) Небезпечне узбіччя.

8) Рух на велосипеді заборонено.

9) Слизька дорога.

10) Перевага зустрічного руху.

 

ІІІ раунд. Намалюй дорожній знак.

Команди отримують   папір А4 та кольорові маркери.

Ведучий називає дорожній знак, а команди мають його намалювати. Виграє та команда, яка швидше, правильно  та охайно виконає завдання. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

Дорожні знаки:

1) Багатосмугова дорога.

2) Аварійна ділянка дороги.

3) Медичний пункт.

4) Туалет.

5) Пішохідний перехід

 

 

 

 

 

1

2

3

4

5

 

ІV раунд. Конкурс капітанів.

Кросворд (виконується письмово).                                           

Капітанам команд пропонується знайти слова, зашифровані в таблиці. Слова  не перетинаються. Можуть бути розташовані горизонтально, вертикально та змінювати свій напрямок. Час на виконання — 1 хвилина. Коли всі слова будуть знайдені, залишиться три літери. Потрібно назвати ці літери та розшифрувати, що вони означають. Кількість балів – 10 (по одному за кожне слово), та ще 3 бали за розшифровані літери.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

Відповіді.

Д

О

Р

Т

Р

А

С

В

І

Т

Т

Т

О

М

А

Н

О

Ф

О

Л

А

Р

Г

И

Ш

С

Р

А

В

Т

К

О

А

Н

А

П

О

Р

Т

О

С

Т

Р

В

Е

Л

О

С

И

Б

І

У

А

Й

Т

П

Д

Е

П

У

В

О

Д

І

Д

О

П

Е

Д

С

 

1) Дорога.  

2) Таксі.

3) Тротуар.

4) Водій.

5) Велосипед.

6) Машина.

7) Транспорт.

8) Світлофор.

9) Автобус.

10) Депо.

Три літери, що залишились –ДТП (Дорожньо-транспортна пригода).

V раунд. Правила велосипедиста

- Звичайно, зараз ви ще маленькі, і водіями станете, коли виростите, але я впевнена, що всі ви полюбляєте ганяти на велосипедах, так? Велосипедисти є такими ж учасниками дорожнього руху, як водії та пішоходи. А тому вони теж повинні дотримуватися певних правил. Давайте перевіримо, чи знаєте ви правила для велосипедистів? Я буду задавати питання та давати кілька варіантів відповідей, а вам необхідно обрати правильний. Відповідає команда, яка першою підняла сигнальну картку. У разі неправильної відповіді право відповісти надається команді суперників. Кожна правильна відповідь — 1 бал.

 

1. На велосипеді, який не обладнаний дзвінком, передньою фарою, ліхтарем і двома діючими незалежно одне від одного гальмами:

а) їздити можна, якщо видимість добра;

б) їздити по дорогах не можна:

в) їздити можна, тільки дуже обережно і близько до правого краю

проїжджої частини.

2. Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху велосипедист повинен

подавати:

а) тільки в разі обгону чи повороту направо;

б) тільки в разі обгону чи повороту наліво;

в) завжди, коли змінює напрямок руху.

3. З настанням темноти:

а) достатньо, якщо велосипедист буде освітлювати дорогу

ввімкнутим кишеньковим ліхтариком;

б) на велосипеді повинні бути увімкнені передня фара і задній

ліхтар (або червоний світловідбивач).

4. Якщо на шосе позначено три дорожні смуги, відокремлені поздовжніми переривчастими лініями, то треба їхати:

а) по правій чи середній смузі — на власний розсуд;

б) по середній смузі;

в) по правій дорожній смузі на відстані одного метра від краю проїжджої частини.

5. Велосипедисти, які ідуть групою по шосе, можуть рухатися:

а) в два ряди;

б) тільки по одному, один за другим;

в) утри ряди на відстані одного метра один від одного.

6. На перехресті з регульованим рухом велосипедист, який робить поворот:

а) має перевагу в русі перед пішоходами, які йдуть на зелений сигнал світлофора;

б) повинен уступити дорогу пішоходам, які переходять вулицю на

зелений сигнал світлофора;

в) не зобов'язаний поступатись пішоходам, які переходять вулицю на

зелений сигнал світлофора, але повинен бути обережним.

7. Попереджувальний сигнал про зміну напрямку руху вліво велосипедист подає:

а) спокійним підняттям руки;

б) помахом руки;

в) чітким викиданням руки вліво.

8. Працівник міліції у формі чи автоінспектор має право зупинити велосипедиста:

а) в будь-якому випадку;

б) тільки коли велосипедист порушує правила дорожнього руху;

в) тільки коли велосипед технічно несправний чи не повністю обладнаний.

9. Велосипедист, який став учасником дорожньо-транспортної пригоди:

         а)   може продовжувати рух, якщо жоден з учасників пригоди не отримав

           серйозної травми;

        б) зобов'язаний у будь-якому випадку зупинитись.

10. Під час руху по шосе велосипедист:

 

                 а) може їхати, не тримаючись за кермо, якщо поблизу немає

жодного транспортного засобу;

                     б) в жодному разі не має права їхати, не тримаючись за кермо;

в) може їхати, не тримаючись за кермо, але обидві ноги повинні бути весь

час на педалях.

11. Швидкість велосипедист повинен вибирати:

          а) тільки згідно з вимогами дорожніх знаків, які обмежують швидкість руху;

          б) лише з огляду на технічний стан велосипеда і видимість на дорозі;

                     в) згідно з обставинами, ураховуючи стан дороги та видимість, а також
                  пам'ятаючи, що він повинен знизити швидкість чи зупинитись, якщо цього 

        вимагатиме ситуація.

 

VІ раунд. Міні-вікторина

1.Чи безпечно переходити вулицю навскоси?

а) так, бо це зручно;

б) ні, бо це шлях по небезпечній ділянці;

в) так, бо це коротший шлях;

г) ні, бо побачить міліціонер і оштрафує.

2. Як обійти автобус, щоб перейти на інший бік вулиці?

а) спереду, щоб тебе бачив водій автобуса;

б) ззаду, щоб не потрапити під машину, яка їде за автобусом;

в) слід дочекатися, поки автобус поїде, пройти до переходу і перейти дорогу на зелений сигнал світлофора.

3. Як слід поводитися на зупинці громадського транспорту?

 а) не стояти близько до проїзної частини дороги;

б) стояти близько до проїзної частини, щоб першим зайти до салону;

в) стояти там, де зручно;

г) чекати на транспорт на проїзній частині дороги.

4. Як слід поводитися в салоні громадського транспорту?

а) стояти близько до дверей, спираючись на них;

б) пройти ближче до водія і розпитувати про маршрут;

в) посередині салону сміятися та розважатися з друзями;

г) пройти всередину салону, триматися міцно за поручень, поводитись чемно.

5. Як діяти пасажирові, якщо транспортний засіб потрапив у ДТП?

а) перепитувати всіх присутніх, що сталося, кричати, плакати, звинувачу­вати водія;

б) швидко вийти із салону через двері або аварійний вихід;

в) надати допомогу тим, хто її потребує.

Установи послідовність дій.

6. Якщо ти потрапив/потрапила в небезпечну ситуацію, необхідно:

а) оцінити ситуацію; 2

б) виробити план дій;4

в) оцінити власні можливості;3

г) заспокоїтися; 1

ґ) діяти і не втрачати надії.5

ІІІ Підведення підсумків гри.

Ведучий зі спостерігачами підраховує кількість балів. Команда-переможець нагороджується грамотою “Кращі учасники дорожнього руху”.

Заключне слово вчителя.

  • На жаль, час добігає кінця. Скажіть, чи сподобалась вам наша зустріч?

Чи дізнались ви для себе щось нове? Чи будете неухильно виконувати ПДР? До побачення і будьте уважними на дорозі, адже від цього залежить ваше життя та життя людей що вас оточують!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 7 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
3 лютого 2022
Переглядів
1930
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку