Брейн-ринг «До 100 річчя Першої світової війни»
Мета:
-
розвивати логічне, критичне мислення, почуття поваги та один до одного;
-
активізувати пам'ять, увагу, кмітливість, комунікацію та пізнавальний інтерес;
-
узагальнити та систематизувати набуті знання та навички з історії, закріпити пройдений матеріал. \
-
Обладнання: презентація, відеоролики, бланки для відповідей, протоколи журі, підписи учасників, нагороди для переможців.
Учасники заходу: 3 класи - 3 команди (по 7 осіб, 4 члени журі та 1 помічник вчителя)
Правила проведення:
-
Захід проводить учитель та його помічник, який слідкує за часом виконання.
-
Захід скаладається з 4 турів («Загальні відомості», «5 на 5», «Творчий», «Ребуси») та у двох формах: письмовій та усній.
На початку І туру команди сідають колом і дають письмову відповідь на 10 запитань. Час виконання – 3 хв. Якщо команда виконає завдання раніше – нараховується додатково 2 б. Кожна правильна відповідь – 1б.(Макимум - 10 б.)
Питання:
-
Перерахуйте військово-політичні блоки і держави, які входили до них напередодні Першої світової війни. (Антанта: Росія, Франція, Великобританія, Троїстий Союз: Німеччина, Австро-Угорщина, Італія).
-
Назвіть привід до початку Першої світової війни (вбивство ерцгерцога Ф.Фердинанда)
-
Назвіть дату, коли Німеччина оголосила війну Росії і початок Першої світової війни. (1 серпня 1914 рік)
-
Назвіть проект плану стратегічного розгортання німецької армії і задум ведення операцій на початку Першої світової війни Німеччиною на два фронти, розроблений начальником німецького Генштабу (план Шліффена).
-
Назвіть битву, які була найдовшою в історії Першої світової війни (Верденська битва або «Верденська мясорубка»)
-
Яку зброю було використано під час битв на річці Іпр? (Хімічна зброя)
-
Назвіть хворобу, яка вирувала під час війни і стала найбільшою за смертністю пандемія грипу за всю історію людства. («іспанка»)
-
Яки птах вважається героєм під час війни, бо доставив 12 важливих повідомлень до Вердена.(голуб)
-
Яку зброю було використано вперше під час Першої світвої війни? (танки, кулемети, хімічна зброя)
-
Які імперії розпалися внаслідок війни (Російська, Османська, Австро-Угорська, Німецька)
ПО ЗАКІНЧЕННЮ І ТУРУ СУДДІ ОДРАЗУ ПЕРЕВІРЯЮТЬ РОБОТИ. ПОКИ ЖУРІ РАХУЮТЬ ВІДПОВІДІ УЧНІ ДИВЛЯТЬСЯ ФОТО-ФАКТИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ЧАС ПЕРЕГЛЯДУ – 1 ХВ.
ІІ тур має назву «5 на 5», оскільки має 5 раундів по 5 запитань у кожному. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Відповідь рахується лише в тому випадку, якщо капітан команди піднімає вгору прапорець. Якщо відповіжь неправильна, надається мажливість відповісти другій команді.
Перший раунд – «Термінологія». Учні мають відповісти на питання, назвавши правильно термін стосовно Першої світової війни. Враховується швидкість і точність відповіді. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Відповідь рахується лише в тому випадку, якщо капітан команди піднімає вгору прапорець. Якщо відповідь неправильна, надається можливість відповісти другій команді.
Питання:
-
Що означає у перекладі із французької «Антанта»? («сердечна угода»)
-
Насильницьке приєднання (захоплення) частини, або усієї території іншої держави чи народу (анексія)
-
Теорія ведення війни, відповідно до якої перемога обчислюються днями або місяцями, перш ніж противник зуміє мобілізувати і розгорнути свої військові сили. (блискавична війна або «бліцкриг»)
-
Бурний патріотичний настрій войовничого характеру, пропагування переваги одного народу (нації) над іншими народами (націям) й обґрунтування «права» на дискримінацію та пригнічення інших націй. (шовінізм)
-
Мирний договір або перемир'я, укладені з противником однією з держав, що входить до коаліції країн, які ведуть війну, без згоди союзників.(сепаратний мир)
Другий раунд – «Історичні події». Учні мають відповісти на запитання: Яка це подія і де вона відбулася? Враховується швидкість і точність відповіді. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Відповідь рахується лише в тому випадку, якщо капітан команди піднімає вгору прапорець. Якщо відповідь неправильна, надається можливість відповісти другій команді.
Питання:
-
Травень-вересень 1916р. («Брусиловський прорив», Волинь, Галичина, Буковина)
-
вересень 1914р. (битва на Марні, Франція)
-
28 червня 1914р. (Сараєвське вбивство, Боснія та Герцоговина)
-
лютий 1917р. (Лютнева революція , Росія)
-
11 листопада 1918р. (Комп’єнське перемир’я, Франція)
Третій раунд – «Історичні особи». Учні мають відповісти на запитання: Хто це був? Враховується швидкість і точність відповіді. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Відповідь рахується лише в тому випадку, якщо капітан команди піднімає вгору прапорець. Якщо відповідь неправильна, надається можливість відповісти другій команді.
Питання:
-
Російський політичний і державний діяч, народився у 1881р. у Симбірську, глава Тимчасового Уряду (Керенський Олександр)
-
Державний діяч США. У 1879р. закінчив Прінстонський університет. Захистив дисертацію з історії. Член Демократичної партії США. У 1913-1921рр. – президент США, який мав на меті примирити ворогуючи держави Першої світової (Вудро Вільсон)
-
Останній російський імператор (1 листопада 1894 — 15 березня 1917), старший син Олександра III та Марії Федорівни. (Микола ІІ)
-
Засновник більшовицької партії, теоретик марксизму, ідеолог більшовизму. 25.10.1917р. очолив революцію в Росії. (Володимир Ленін)
-
Маршал Франції, який 11 листопада 1918 у своєму залізничному вагоні підписав Комп’єнське перемир'я, що завершило Першу світову війну. (Фердинанд Фош)
Четвертий раунд – «Історичні фото» Командам представляється певні історичні фото. Завадння команд: визначити, яку подію зображено на фото. Враховується відповідь з поясненням. Також враховується швидкість і точність відповіді. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Відповідь рахується лише в тому випадку, якщо капітан команди піднімає вгору прапорець. Якщо відповідь неправильна, надається можливість відповісти другій команді.
Фото:
Відповіді:
-
Позиційна або окопна війна.
-
вбивство ерцгерцога Франца-Фердинанда.
-
Підводна війна, птоплення лайнеру «Лузітанія»
-
наслідки газової атаки німців. Осліплі солдати ідуть до шпиталю.
П’ятий раунд – «Знайди помилку». Учні повинні знайти історичну помилку. Якщо твердження неправильне, вони повинні назвати вірну відповідь і отримати– 1 бал
-
США воювала на боці Німецького блоку. (ні – на боці Антанти)
-
Росія хотіла захопити територію України, підвладну Польщі. (ні, підвладна Австро-Угорщині)
-
Росія вийшла з війни у 1916 році (ні, 1918 р.)
-
До Четвертного союзу, який утворився у 1914р. після початку війни, входили Німеччина, Австро-Угорщина, Туреччина та Румунія. (ні, не Румунія, а Болгарія)
-
Концентраційний табір, один з перших у Європі в XX столітті, закладений австро-угорською владою біля підніжжя Альп називався Бухенвальд (ні, Талергоф)
ПО ЗАВЕРШЕННЮ ІІ ТУРУ ЖУРІ ПІДРАХОВУЄ БАЛИ. В ЦЕЙ ЧАС - ЗАВДАННЯ ДЛЯ АУДИТОРІЇ ЗА ДОПОМОГОЮ ПРЕЗЕНТАЦІЇ. ЧАС – 2 ХВ.
1. Король Великобританії Георг 5
2.Імператор Австо-Угорщини Франц Йосиф І
3. російський імператор Микола ІІ
4. президент США Вудро Вільсон
5. німецький імператор Вільгельм ІІ
III тур. Учні презентують творчі роботи(5-7 хвилин на кожну команду). Враховується повнота розкриття питання, оригінальність подачі матеріалу, артистизм учасників та мовленеві помилки. Максимальна кількість – 25 б.
ПО ЗАВЕРШЕННЮ ІІІ ТУРУ - ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. КОМАНДА, ЯКА НАБРАЛА НАЙМЕНШЕ БАЛІВ НЕ БЕРЕ МУЧАСТІ У ФІНАЛІ. ДВІ КОМАНДИ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У ОСТАННЬОМУ ТУРІ, ЯКИЙ ПОВИНЕН ВИЗНАЧИТИ ПЕРЕМОЖЦЯ ЗАХОДУ. У цей час всі розглядають фото-факти. Час – 1 хвилина.
IV тур – «Розгадай ребус». Учні мають розгадати слово та пояснити його. За кожне розгадане слово команда отримує 3 бали, якщо команда виконує завдання швидше визначеного часурахується додатково 3 б. Час виконання - 3 хв.
Ребуси:
-
Контрибуція
-
Бліцкриг
-
Кулемет
-
Ультиматум
-
Перемир’я