Предмет: всесвітня історія
Клас: 10
УРОК
Тема уроку: Італія в першій половині ХХ ст. Фашистська диктатура Б. Муссоліні.
Мета уроку: прослідкувати етапи приходу фашистів до влади , риси фашизму , як суспільно – політичного явища; описати прояви фашизації країни; визначити можливі варіанти державного регулювання соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу італійського фашизму ; розвивати загальні та предметні компетенції учнів: використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; характеризувати історичний процес та його регіональні особливості; викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення,
Очікувані результати:
по ходу уроку та після нього учні зможуть:
1. Пояснювати і застосовувати терміни: «фашизм», «корпорації» і т.д.;
2. встановити і проаналізувати взаємозв’язок між наслідками війни і причинами встановлення фашистської диктатури;
3. визначити основні ідеї фашизму;
4. дати характеристику і власну оцінку діяльності Б. Муссоліні;
5. описати прояви фашизації Італії;
6. показати на карті результати територіальних домагань Італії;
7. висловлювати свою думку щодо неминучості воєн;
8. зіставляти факти, критично аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, брати участь у дискусії.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Обладнання: підручник, інтерактивна дошка.
Перебіг уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Актуалізація:
Сприймаю все нове і мислю логічно. Учителя слово здійсню я практично. Скласти сенкан за темою уроку.
Які Ваші очікувані результати? Пояснювати і застосовувати нові поняття та терміни; встановити і проаналізувати взаємозв’язок між наслідками війни і причинами встановлення фашистської диктатури; визначити основні ідеї фашизму; дати характеристику і власну оцінку діяльності Б. Муссоліні; описати прояви фашизації Італії; висловлювати свою думку щодо неминучості воєн;зіставляти факти, критично аналізувати інформацію, отриману з різних джерел.
ІІІ. Мотивація: Доведіть на конкретних фактах, що режим Б. Муссоліні в Італії у 1920-1930-тих роках був одним з різновидів тоталітаризму у ХХ столітті.
IV. Вивчення нового матеріалу:
Фізкультхвилинка: Швидко встаньте, посміхніться,
Вище, вище підтягніться.
Ну-ка, розпряміть плечі,
Підніміть, опустіть,
Вліво, вправо повернулись,
Рук колінами торкнулися
І на місце тихо сіли.
Тип фашизації |
Факти фашизації |
ТОТАЛЬНА СИСТЕМА |
|
УЗУРПАЦІЯ ВЛАДИ |
|
ОДНОПАРТІЙНІСТЬ І ЗНИЩЕННЯ ОПОЗИЦІЇ |
|
НАЦІОНАЛЬНА ІДЕЯ |
|
КОРПОРАТИВНА СИСТЕМА |
|
МІЛІТАРИЗАЦІЯ СУСПІЛЬСТВА |
|
КУЛЬТ ОСОБИ |
|
V. Закріплення нового матеріалу:
Терміни: тоталітаризм, фашизм, демократія, дуче, диктатура, маріонетковий уряд, соціалізм, національна корпорація – пояснювати значення та наводити приклади.
Тести: Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій:
А) Рік початку правління Б. Муссоліні – 1926 р.
Б) Утворення національних корпорацій – 1934 р.
В) Створення Національної фашистської партії в Італії – 1921 р.
Г) Приєднання до Антикомінтернівського пакту – 1937 р.
VІ. Підсумок уроку. Після цього уроку я можу: визнаю та порівнюю наслідки Першої світової війни для Італії, пояснюю причини підтримки диктаторського шляху розвитку країни серед населення; надаю характеристику історичній особі - Б. Муссоліні, презентуючи основні віхи його біографії; пояснюю прихід фашистів до влади , риси фашизму , як суспільно – політичного явища; описую прояви фашизації Італії; визначаю на карті результати територіальних домагань Італії; визначаю можливі варіанти державного регулювання соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу італійського фашизму ; познайомились з новими поняттями та термінами; розумію цінності основних природних прав людини та повагу до них; розумію небезпеки фашизму.
VІІ. Домашнє завдання: опрацювати відповідний парграф.