Фашизація Італії. Беніто Муссоліні

Про матеріал
прослідкувати етапи приходу фашистів до влади , риси фашизму , як суспільно – політичного явища; описати прояви фашизації країни; визначити можливі варіанти державного регулювання соціально-економічних процесів, ідейних засад і соціальну базу італійського фашизму ; розвивати загальні та предметні компетенції учнів: використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; характеризувати історичний процес та його регіональні особливості; викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення.
Перегляд файлу

Предмет: всесвітня історія

Клас: 10

УРОК

Тема уроку: Італія в першій половині ХХ ст. Фашистська диктатура Б. Муссоліні.

Мета  уроку:  прослідкувати етапи приходу фашистів до влади ,  риси фашизму , як суспільно – політичного явища; описати прояви фашизації країни; визначити  можливі варіанти державного регулювання соціально-економічних процесів, ідейних засад  і соціальну базу італійського фашизму ; розвивати загальні та предметні компетенції учнів: використовувати періодизацію як спосіб пізнання історичного процесу; характеризувати  історичний процес та його регіональні особливості; викладати історичні поняття, зв’язки і тенденції історичного розвитку застосовуючи пояснення,

Очікувані результати:

по ходу уроку та після нього учні зможуть:

1. Пояснювати і застосовувати терміни: «фашизм», «корпорації» і т.д.;

2. встановити і проаналізувати взаємозв’язок між наслідками війни і причинами встановлення фашистської диктатури;

3. визначити основні ідеї фашизму;

4. дати характеристику і власну оцінку діяльності  Б. Муссоліні;

5. описати прояви фашизації Італії;

6. показати на карті результати територіальних домагань Італії;

7. висловлювати свою думку щодо неминучості воєн;

8. зіставляти факти, критично аналізувати інформацію, отриману з різних джерел, брати участь у дискусії.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, інтерактивна дошка.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація:

Сприймаю все нове і мислю логічно.  Учителя слово здійсню я практично. Скласти сенкан за темою уроку.

Які Ваші очікувані результати?                                                                               Пояснювати і застосовувати нові поняття та терміни; встановити і проаналізувати взаємозв’язок  між наслідками війни і причинами встановлення фашистської диктатури; визначити основні ідеї фашизму; дати характеристику і власну оцінку діяльності  Б. Муссоліні; описати прояви фашизації Італії; висловлювати свою думку щодо неминучості воєн;зіставляти факти, критично аналізувати інформацію, отриману з різних джерел.

ІІІ. Мотивація:                          Доведіть на конкретних фактах, що режим   Б. Муссоліні в Італії у 1920-1930-тих роках  був одним з різновидів тоталітаризму у ХХ столітті.

IV. Вивчення нового матеріалу:

  1. Історичний портрет:                      Країна: Італія.                                                                                                                                                         Прізвище та ім'я: Беніто Муссоліні.                                                                                                                 Роки життя: 1883 – 1945 роки.                                                                                                                     Діяльність: журналіст, редактор газети, італійський політичний діяч, провідник (il duce) фашистський диктатор Італії з 1922- 1943 роки, голова маріонеткового уряду «Республіки Сало» під час Другої світової війни 1943—1945 роки.                              Висновок: написати власний.

Фізкультхвилинка:                                                                                                                                                     Швидко встаньте, посміхніться,
Вище, вище підтягніться.
Ну-ка, розпряміть плечі,
Підніміть, опустіть,
Вліво, вправо повернулись,
Рук колінами торкнулися
І на місце тихо сіли.

  1. Скласти таблицю «Фашизація країни»

Тип фашизації

Факти фашизації

ТОТАЛЬНА СИСТЕМА
ІДЕОЛОГІЧНОГО КОНТРОЛЮ НАД СУСПІЛЬСТВОМ

  • Новий моральний і фізичний тип італійця.
  • Дитячі і молодіжні організації-Італійська лікторська молодь.
  • Вирішення “Римського питання” Лютеранська  угода 1929р.

УЗУРПАЦІЯ    ВЛАДИ

  • Вищий орган влади      Велика фашистська      рада.
  •  Всі закони та рішення  приймаються на мітингах     фашистів.
  •  Два державних гімни – короля і фашистів.

ОДНОПАРТІЙНІСТЬ І ЗНИЩЕННЯ ОПОЗИЦІЇ

  •  Опозиційні партії закриті, критики режиму арештовані.
  •  Створена таємна поліція   ( ОВРА) та Особливий трибунал.

НАЦІОНАЛЬНА ІДЕЯ

  •  Масові ритуали - “фашистські весілля”
  • Шкільні програми в дусі фашизму.
  •  Велика увага розвитку спорту і укріпленню здоровя нації.

КОРПОРАТИВНА СИСТЕМА

  •  1934 р. – курс     на створення    кооперативної    держави - альтернатива демократії і  соціалізму.
  •  22 національні  корпорації

МІЛІТАРИЗАЦІЯ СУСПІЛЬСТВА

  • 1935— 1936 р. Загарбання Ефіопії
  • 1936 — 1939 р. Участь італійського експедиційного корпусу в громадянській війні в Іспанії на боці франкістів
  • 1937 р.  Приєднання до Антикомінтернівського пакту
  • 1939 р.  Загарбання Албанії. Укладення «Сталевого пакту» з Німеччиною
  • 1940 р. Вступ у Другу світову війну на боці нацистської Німеччини

КУЛЬТ ОСОБИ

  •  З 1929 р. –      Дуче      очолює  8  із  13 міністерств.
  • Поеми і пісні,  кінофільми   і скульптури

V. Закріплення нового матеріалу:

Терміни: тоталітаризм, фашизм, демократія, дуче, диктатура, маріонетковий уряд, соціалізм, національна корпорація – пояснювати значення та наводити приклади.

Тести: Встановіть хронологічну послідовність, вказуючи дату подій:

А) Рік початку правління Б. Муссоліні – 1926 р.

Б) Утворення національних корпорацій –  1934 р.

В) Створення Національної фашистської партії в Італії 1921 р.

Г) Приєднання до Антикомінтернівського пакту – 1937 р.

VІ.   Підсумок уроку.             Після цього уроку я можу: визнаю та порівнюю наслідки  Першої світової війни для  Італії, пояснюю причини підтримки диктаторського шляху розвитку країни  серед населення; надаю характеристику історичній особі - Б. Муссоліні, презентуючи основні  віхи  його біографії;  пояснюю прихід фашистів до влади ,  риси фашизму , як суспільно – політичного явища; описую прояви фашизації Італії; визначаю на карті результати територіальних домагань Італії; визначаю  можливі варіанти державного регулювання соціально-економічних процесів, ідейних засад  і соціальну базу італійського фашизму ; познайомились   з новими поняттями та термінами;                                                                розумію цінності основних природних прав людини та повагу до них; розумію небезпеки фашизму.

VІІ. Домашнє завдання: опрацювати відповідний парграф.

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
2972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку