Брейн-ринг до Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні

Про матеріал

Брейн-ринг Приурочений до Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні. В мданій грі можуть брати участь учні 8-11 класів

Перегляд файлу

 «Брейн-ринг»,

Приурочений  до Дня Перемоги у Великій Вітчизняній війні

 

Ведучий: Щороку в травні ми відзначаємо День Перемоги. Дорогою ціною заплатив український народ за участь у найстрашнішій за всю світову історію війні 1941-1945рр. Не щезне в пам’яті людській, не йде в забуття великий подвиг і велика трагедія нашого народу – його битва, його перемога над фашистами. Можна по-різному ставитися до Великої Вітчизняної війни, по-різному її називати, але хіба можна забути тих, хто поліг у боях, хто віддав своє життя для щастя інших..

. Мільйони людей забрала Велика Вітчизняна війна. це важко усвідомити. Смерть однієї людини – це трагедія. А коли мільйони... Загиблим не болить. У живих продовжують кровоточити рани: у ветеранів, які втратили своїх друзів однополчан, рідних і близьких, душі, які простріляні похоронками, у рано посивілих дітей війни, які не побачили своїх батьків і пережили пекло окупації.

Україна! За її мир і спокій полягли мільйони. Війні не бути. Нехай панує мир! І ми про це подбаємо. Ніхто не забутий, ніщо не забуто. 

 

Ніхто не забутий; на попіл

Ніхто не згорів:

Солдатські портрети на вишитих крилах

пливуть.

І доки є пам’ять в людей і живуть матері,

Допоки й сини, що спіткнулись об кулі,

живуть.

 

Гра:      І тур гри складається з 10 питань, кожне з яких оцінюється 1-м балом. ІІ тур гри складається з 6 питань, які оцінюються 2-ма балами. ІІІ тур гри складається з 4 питань, які оцінюються 3-ма балами. Після кожного туру ведучий оголошує правильні відповіді, а журі інформує про кількість балів, що набрали кожна з команд. Загальний рахунок балів підбивається по закінченні ІІІ туру.

       Визначаються переможці гри, які зайняли І, ІІ, ІІІ місця. Вони нагороджуються дипломами інтелект-турніру «Брейн-ринг» та призами.

 

Тематичні запитання I туру

 

1.Назвіть дату капітуляції фашистської Німеччини? (8 травня 1945)

2. В якому місті і конкретно де відбувся парад Перемог 24 червня 1045 р.? (Москва, Красна площа)

3. Німецький генеральний штаб і сам Гітлер не без задоволення підбирали назви для своїх воєнних планів. План захоплення Польщі називався «Вейс», тобто «Білий». Для Франції, Нідерландів та Бельгії – «Гельб» («Жовтий»), жіночим іменем «Маріта» називалася операція із загарбання Греції і Югославії. Для плану війни проти СРСР фашистські воєначальники обрали ім’я жорстокого германського імператора Рудобородого, який жив у XII ст.., командував лицарським військом і пролив багато людської крові. Як же називався цей план? (План «Барбаросса»)

4. З перших же днів, тижнів війни розпочалася збройна боротьба радянського народу проти фашистських загарбників на окупованій території, в тилу ворога. Активною вона була в Україні, Білорусії, в Орловській, Смоленській, Ленінградській та Калінінській областях Росії. Створювалися цілі їх формування – загони, полки, бригади та дивізії, інколи до 20 тисяч чоловік. Головні їх удари вони наносили по комунікаціях противника, допомагали наступу радянських військ. Хто ж були учасниками цієї боротьби? (Партизани)

5. Під Києвом фашисти втратили близько 100 тисяч чоловік. Це була тривала оборона столиці. Для порівняння: Данія захищалася від фашистського нашестя лише 1 день, Бельгія – 19, Франція – 44 дні, Норвегія – 2 місяці. То скільки днів тривала оборона Києва? (Понад 70 днів)

6. Зазначте період Сталінградської битви? (17 липня 1942 року по 2 лютого 1943 року)

7. Червоний Прапор, який 30 квітня 1945 року розвідники 756-го полку 150-ї стрілецької дивізії Михайло Єгоров (росіянин),  Мелітон Кантарія (кавказець) та Олексій Береста (українець, за версією історика Миколи Мотренка)  підняли в Берліні, став символом Перемоги радянських військ над фашистськими загарбниками. Над якою ж спорудою в Берліні він був піднятий? (Над Рейхстагом)

8. «…Німецький народ має право завоювати Європу і перетворити її в германську імперію німецького народу. Ми повинні знищувати населення – це входить в нашу місію охорони німецької нації. Нам доведеться розвинути техніку знищення населення… Я маю право знищити мільйони людей нижчої раси, які розмножуються, як хробаки». Кому належать ці слова? (А.Гітлеру)

9. Як свідчить відомий англійський військовий історик Б. Ліддел-Гарт, восени     1943 р. наступ радянських військ «…став усе більше схожим на приплив уздовж 1600-кілометрового узбережжя». Вода в ріці кипіла від куль, снарядів і бомб. В небі фашистським льотчикам протистояли радянські аси. 2438 воїнів-учасників битви удостоєно звання Героя Радянського Союзу. Про яку битву йде мови? (Битва за Дніпро)

10. У липні 1941 року гітлерівці здолали опір радянських військ, вийшли на ближні підступи до міста і відрізали його від усієї країни. Ворог не зміг заволодіти містом. З 10 липня почалися страшні дні блокади. Оточення та варварські обстріли тривали 900 днів і ночей. Але місто вистояло. УВАГА! Про яке СУЧАСНЕ місто йде мова? (Санкт-Петербург (Ленінград)

 

Різні запитання II туру

 

1. Він – найважливіший військовий орден у Радянському Союзі. Основа його платинова. В центрі – рубінова зірка облямована діамантами. Заснований орден у листопаді 1943 року. Першим удостоєний цього ордена маршал Г.Жуков. Згодом, впродовж війни, його одержали ще 16-ть осіб. Як називався цей орден? («Перемога»)

2. «Пізній час, неодноразово проведений в невеликому поселенні поряд з іншим населеним пунктом.» Про який твір йде мова?  («Вечори на хуторі поблизу Диканьки»)

3. Що об’єднує дати 1 та 2 вересня різних років періоду Другої світової війни? (Початок і закінчення війни)

4. Одна повінь, дві пожежі, два руйнування, один землетрус. Назвіть останнє з чудес, що уціліло після всіх цих бід. (Єгипетські піраміди)

5. За своєю цинічністю цей план був одним з найганебніших документів у історії людства. У травні 1940 року уряд фашистської Німеччини прийняв директиву про розробку плану знищення та поневолення народів Східної Європи, який мав на меті ліквідувати Радянський Союз. Територію Естонії, Латвії, Литви, Білорусії, України, Європейської частини Росії передбачалося заселити німцями і після колонізації  включити  до складу  Німеччини. Як називався цей план? (План «Ост»)

6. Коли Піфагор сварився з тираном Леонтом, то стверджував, що мудрецем може бути тільки Бог. А ким, на його думку, може бути людина? (Філософом)

 

 

Запитання III туру

 

1. Прапор Перемоги, встановлений 1 травня 1945 року над Рейхстагом, і призначений саме для цієї події, був розміром 82 на 188 сантиметрів. На ньому було зображено головні атрибути радянської влади — п'ятикутну зірку, серп та молот. Всього було виготовлено дев'ять таких прапорів. Чому саме 9? (завершальній операції Німецько-радянської війни на Берлін наступало дев'ять радянських дивізій)

2.. Скільки днів та ночей тривала Велика Вітчизняна Війна? (1418 днів і ночей)

3. Ненависть до ворога була притаманна однаковою мірою і чоловікам, і жінкам. Ще на початку війни жителька міста Біла Церква Київської області, студентка Київського державного університе­ту  добровільно пішла на фронт і боролась в рядах Червоної Армії. За короткий час во­на оволоділа снайперською гвинтівкою, з якою пройшла від Севастополя до Берліна, і била фашистів. Дівчина поклялася не випускати з своїх рук гвинтівку, доки не буде вигнаний останній фашист. Вона взяла участь в обороні Севастополя, Одеси, Кавказу, визволяла рідну землю і окуповані країни Європи. Всього вона зни­щила більше трьохсот фашистів. За мужність і відвагу 25 жовтня 1943 року їй було присвоєне звання Героя Радянського Союзу.(Людмила Павлюченко)

  1.                Одна з вулиць у місті Біла Церква, розташована у районі Піонерська. Названо на честь керівника Білоцерківського партизанського загону «Сокіл» , який загинув у селі Трушки під час німецької облави на партизан (імені Іллі Петровича Крижанівського)

 

 

 

 

 

doc
До підручника
Всесвітня історія (рівень стандарту, академічний рівень) 10 клас (Полянський П.Б.)
Додано
9 травня 2018
Переглядів
491
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку