Брейн-ринг до Міжнародного дня рідної мови 3 клас

Про матеріал
Навчити учнів розуміти і збагачувати рідну мову, мислити творчо. Розвивати уміння аналізувати і синтезувати, активність, мислення, творчі здібності дітей. Виховувати повагу до рідної мови, дружбу, згуртованість, бажання змагатись і перемагати у чесній грі.
Перегляд файлу

                   Брейн-ринг з української мови               3 клас

до Міжнародного дня рідної мови

 

Мета: Навчити учнів розуміти і збагачувати рідну мову, мислити творчо. Розвивати уміння аналізувати і синтезувати, активність, мислення, творчі здібності дітей. Виховувати повагу до рідної мови, дружбу, згуртованість, бажання змагатись і перемагати у чесній грі.

 

Тип уроку     брейн-ринг

 

 

Умови гри: Кожна команда складається з 8-10 чоловік, яку очолює капітан. В ході змагання команди набирають бали, виграє та, у якої кількість балів більша. По закінченню гри команда-переможець отримує грамоту.

 

Обладнання: конверти із завданням.

 

Хід уроку

 

І. Організаційна частина

ІІ. Основна частина

1. Слово вчителя.

.

Л. Власюк: Мова — краса спілкування,

Мова — як сонце ясне,

Мова — то предків надбання,

Мова — багатство моє.

Мова — то чиста криниця,

Де б'є, мов сльоза, джерело,

Мова — це наша світлиця,

Вона як добірне зерно.

Мова — державна перлина,

Нею завжди дорожіть:

Без мови немає країни —

Мову, як матір, любіть!

 

Доброго  дня,шановні присутні! Усім відома істина, що мова — це душа народу, святиня, з якою пов’язане не тільки минуле народу і його сьогодення, а й прийдешні віки.

Тому 21-го лютого всі народи Землі відзначають Міжнародний день рідної мови. За недовгий час свого існування воно вже стало традиційним, винятковість його в тому, що кожен має змогу відчути себе частиною свого великого народу.  Чому цей день називають Міжнародним? Бо кожен народ має свою власну рідну мову. Англійці – англійську, росіяни – російську, поляки – польську, німці – німецьку і так далі. (Відео)

Для нас українців рідною є наша державна мова – українська. Але як ви вже знаєте, що на території України проживають і люди інших національностей: росіяни, білоруси, роми, угорці, молдовани, поляки, румуни, вірмени, кримські татари та багато інших. Але в цей день 21 лютого, вони також святкують Міжнародний день рідної мови, але своє мови.

А ми зібралися сьогодні, щоб ще раз переконатися в тому, що учні нашої школи люблять і шанують рідну мову. А зробимо ми це у формі брейн-рингу між командами 3-х класів. Привітайте учасників! Будь ласка команди займіть свої місця (Вихід команд під музичний супровід)

 

Увага, шановні учасники! Сьогодні ви братимете участь у різноманітних конкурсах, застосовуючи своє знання з української мови. Під час гри ви маєте виявити рівень своєї загальної ерудиції, творчі здібності й уміння працювати в команді.

Переможе та команда, яка дасть більше правильних відповідей на поставлені питання та краще впорається з усіма завданнями.

А судити поєдинок команд буде шановне журі у складі:

 

 

2. Представлення команд.

Назва, девіз, імена учасників.

  • Щоб дізнатися яка команда буде першою починати гру, вам треба провести жеребкування. Підійдіть до дошки і виберіть будь-який папірець на іншій стороні якої є число. Чиє число більше, та команда й розпочинає.

 

3. Конкурс  «Спробуй казку відгадати…»

  Не тримали сина й доні

  У своїх вони долонях.

  Тож пішов дідусь у ліс,

  Деревиночку приніс.

  У колисочку поклали,

  Бабця нічку колихала,

  А на ранок в ній синочок

  Та й відкрив розумні очка.

  Як же зветься це хлоп’ятко,

  Любі хлопчики й дівчатка?          («Івасик-Телесик»)

 

  Це маленька горошина

  Принесла в родину сина.

  Мав таку цей хлопець силу,

  Що зміюку підкорила.

  Визволив сестру, братів,

  Простить зради не схотів,

  То ж пішов у світ блукати,

  Долі кращої шукати.

  Відгадайте без підказки,

  Із якої герой казки?                («Котигорошко») 

   Дівчина, хоч і кривенька,

  Роботяща, моторненька,

  Як гніздо її спалили,

  То з качками полетіла.

  Всі ви знаєте цю казку,

  То ж назвіть її, будь ласка!          («Кривенька качечка»)

 

  У лисички розкошує

  Спить у ліжку і жирує.

  Цей котюра ну й доскоцький!

  А назвав себе…                        («Пан Коцький»)

 

  Ця брехуха – і рогата,

  І баньката й бородата.

  Обдурила свого діда,

  Принесла в родину біди,

  Хату в зайчика украла,

  Жити в домі цьому стала.

  Добрий рак її прогнав

  І зайчика врятував.

  Як же звати цю рогату

  Вередуху бородату?               («Коза-Дереза»)

 

  Він любив пісні співати.

  Від звірят усіх тікати.

  Скік! Тут був, і вже – нема!

  І шукать його – дарма!

  Та лисичка його з’їла,

  Ба! Таки перехитрила!            («Колобок»)

 

  Хто журавлика вітав,

  Ще й кашкою пригощав?

  Пригадайте-но, будь ласка,

  Із якої герой казки?                  («Лисичка та Журавель»)

 

  Це який такий бичок,

  Не простий – а третячок,

  Дуже, дуже він був ловкий,

  Упіймав ведмедя, вовка,

  Зайчика, а ще – лисичку,

  Хоч і сам він невеличкий.

  Допоміг і бабі, й діду

  Пережити їхні біди.             («Солом’яний бичок»)

 

4. Конкурс «Швидко назвати антоніми»

(У разі затримки відповідає наступний гравець.)

  • Весело – сумно                                                           

Високий – низький

Білий – чорний                                                    

Сміється – плаче   

Світлий – темний

Важкий – легкий                                                

Старий – молодий

Зло – добро

Чисто – брудно

Сухий – мокрий

  • Ворог – друг

Працьовитий – лінивий

Кричати – мовчати

Ніч – день                                                            

Вечір – ранок

Радісний – сумний                                              

Шкідливо – корисно                                           

Лягати – вставати

Довгий – короткий

Новий – старий

 

5. Конкурс для вболівальників

Відгадайте українські народні загадки та заробіть для своєї команди 1 бал (учасники команд не відповідають)

         1. Золотий пішов,

А срібний прийшов. (Сонце і місяць)

 

          2. Сидить баба на грядках,

Вся закутана в хустках. (Капуста)

 

3. Круглий, як куля,

Зелений, як трава,

Червоний, як кров,

Солодкий, як мед.  (Кавун)

 

4. Кругле, як м'яч, хвіст має,

А за нього не підіймеш.  (Клубок)

 

5. Іде років двісті,

Стоїть на місці,

Лічить людський вік,

А не чоловік. (Годинник)

 

6. У куточку поселився

І мерщій обгородився,

Сплів драбини про запас:

Прошу, мухи, в гості вас.  (Павук)

 

         7. Що то воно:

У воді водиться,

З хвостом родиться,

А як виростає,

Хвіст пропадає?  (Жаба)

 

8. Куди повзе —

За собою хату везе.  (Равлик)

 

    9. Що воно за штука, що день і ніч стука? (Серце)

  10. Що можна бачити з заплющеними очима?  (Сон)

 

 

 

6. Музичний конкурс (прослухайте композицію і назвіть, якою мовою звучала пісня, варіанти пропонуються)  по 1 балу

1.

2.

3.

4.

5.

6.

 

7. Конкурс «Словотвір»  1 слово – 1 бал  (3 хв.)

З букв одного слова складіть і запишіть якомога більше нових слів.

Цілеспрямований

 

 

8. Конкурс «Не помились!» (2 хв.)

Завдання на аркушах. Вставити пропущені букви.

1. С (е,и) ло, м (и,е) довий, бері (с,з) ка, ка (с,з) ковий, в (е,и) дмідь,

з (и,е) лений.

2. В (е,и) селий, в (и,е) сняний, хлі (п,б) , жолу (д,т) ь, ст (и,е) пи, л (е,и) сток.

 

9. Конкурс для вболівальників  «Запитання на вибір»

На дошці розцвіла квіточка з 8 пелюстками. Кожна має свій номер і запитання на звороті. Вболівальники вибирають пелюстки і відповідають на питання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

1) Державна мова України  (українська)

2) Скільки голосних букв в українській мові? (6)

3) Яка буква не має звуку. ( м’який знак )

4) Який знак ставиться в кінці розповідного речення. ( крапка)

5) Яка шоста буква алфавіту. (д)

6) Буква, яка завжди позначає м’який приголосний звук. (Й)

7) Скільки складів у слові «печериці»? (4)

8) Немає України без верби і …. (калини)

 

 10. Конкурс «Перекладач» . Має остаточно переконати вас у лексичному багатстві й колоритності рідної мови.  На швидкість перекласти слова з російської на українську мову.

Вилка – виделка

Полотенце – рушник

Тряпка – ганчірка

Лук – цибуля

Картошка – картопля

Стул – стілець

Кровать –  ліжко

Лиса – лисиця

Улитка – равлик

Лягушка – жаба

 

ІІІ. Підведення підсумків та нагородження переможців.

  • А поки підводяться підсумки , пропоную переглянути невелике відео

«Кухлик»

  • Це відео і ще раз показує, що рідну мову мають знати всі.
  • За результатами  8 конкурсів перемогу здобула команда  ……..з рахунком …. Привітаємо переможців!  Команда нагороджується грамотою ….. А команда суперників, показавши достойну боротьбу нагороджується подякою….Привітаємо їх!
  • Ось і закінчився брейн-ринг. Пройде час, ви станете дорослими і хочеться, щоб ви зростали в ріднім краї, з рідним словом. І ніколи не цурались української мови.

 

 Всі народи мову мають,

Всі пісень своїх співають.

Бо хто має мову рідну,

Той багатий, а не бідний!

Не цурайтесь мови, люди.

Не цурайтесь роду.

Як зачахне рідне слово, –

Не буде народу.

Тож вивчайте рідну мову

Вже тепер, з маленьких літ.

Українське наше слово

Хай звучить на цілий світ!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кабанюк Надія Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
1042
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку