Брейн-ринг до Всеукраїнського тижня права

Про матеріал
Участь беруть 1 команда з 9-11 класів, які напередодні мають обрати капітанів, назви команд та девізи. Завчасно обирається журі з педагогів закладу освіти.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Брейн- ринг

до Всеукраїнського тижня права

 

 

C:\Users\Педагог-організатор\Downloads\Без названия (7).jpg

 

 

 

 

 

 

                                                            

 

 

 

                                                                                             Підготував :

                                                                                          вчитель історії та правознавства

                                                                                         Борячок Роман Володимирович

 

 

 

 

 

Участь беруть 1 команда  з 9-11 класів, які  напередодні мають обрати капітанів, назви команд та девізи. Завчсно обирається журі з педагогів закладу освіти.

 

Конкурси:

 

І. «Привітання»

Команди по черзі презентують свого капітана, назву та девіз.

 

ІІ.   БРЕЙН – РИНГ складається з окремих раундів, де команди відповідають на швидкість).

                                      1. Раунд  «Розминка»

В основу цього конкурсу покладено принцип «Віриш - не віриш». Питання ставляться таким чином, що на них можна відповісти: «вірю» або «не вірю» або «так» чи «ні»:

 

1. Система загальнообов'язкових, формально визначених норм, правил поведінки, щовстановлюються й підтримуються державою та регулюютьважливісуспільнівідносини - СУБ'ЄКТИВНЕ ПРАВО 

Ні –  (об'єктивне)

2. Можливість мати юридичні права й обов'язки - ПРАВОЗДАТНІСТЬ  .

Так.

3. Винна дія або бездіяльність особи, яка порушує встановлені норми права, завдає шкоди й спричиняє юридичну відповідальність - ПРАВОМІРНА ПОВЕДІНКА.

Ніправопорушення.

4. Обмеження, які накладаються на особу в разі скоєння нею правопорушення відповідно до норм законодавства - ЮРИДИЧНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ .

Так.

5. Основний Закон держави, який установлює основи життя суспільства й державного устрою, що має найвищу юридичну силу - УКАЗ ПРЕЗИДЕНТА.

НіКонституція.

6. Нормативно-правовий акт, який має вищу юридичну силу, приймається законодавчим органом держави в особливому порядку - ЗАКОН .

Так.

7. Можливості людини існувати й розвиватися як особистість, задовольняти свої потреби –ОБОВЯЗКИ ЛЮДИНИ .

Ні  - права людини.

8. Юридично визначений, стійкій, необмежений у просторі правовий зв'язок між особою і певною державою, що визначає їхні взаємні права та обов'язки - ГРОМАДЯНСТВО .

 Так.

9. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та суверенну .

Ні – судову.

10. Система норм права, що регулює певну сферу суспільних відносин за допомогою визначеного методу правового регулювання - ГАЛУЗЬ ПРАВА .Так.

 

 

                             2. Раунд «Юридичний марафон»

 

1. Основний Закон України? (Конституція)

2. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним, що це ?( Кодекс)

3. Яка освіта є обов'язкова? (Повна загальна середня)

4.Основний міжнародний документ про права дитини? (Конвенція)

5. Як називається особа, якій не виповнилося 18 років? (Неповнолітня, дитина)

6. Як називається основний документ громадянина ? (Паспорт)

7. Як називають захисника у суді? (Адвокат)

8. Як називають людину, що бачила злочин? (Свідок)

8. Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов'язки. (Дієздатність)

9. Школа, ліцей, гімназія — це юридична чи фізична особа? ( Юридична)

10. Адміністративне правопорушення — це проступок чи злочин? (Проступок)

11. Стихійне лихо — це юридична дія чи подія? (Подія)

12. Соціальні відносини, що регулюються нормами права. (Правові відносини)

13. Правила поведінки, що встановлює церква для віруючих. (Релігійні норми. Канони)

14.  Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою?(Фізичною)

15. Особливо небезпечний вид правопорушення.(Злочин)

16. Хто в Україні обіймає посаду омбудсмена? (Людмила Денісова)

 

 

                                     3. Раунд  «Павутинка»

                   Розташувати правильно букви й визначити поняття.

 

     1.   УЕТДПТА (Депутат)

     2.   АНКОЗ  (Закон)

     3.   ЗДИЕТНПЕР (Президент)

     4.   ОДАВАТК (Адвокат)

     5.   ЖЮДБТЕ (Бюджет)

     6.   НТКОИСЯЦУІТ (Конституція)

      7.  ДОМСЕНУМБ (Омбудсмен)

      8.  КЕРІМОТЯДА  (Демократія)

      9.  ЯТСИЮІЦ  (Юстиція )

     10. ПНАЕКП (Наклеп)

 

                                          4. Цифровий раунд

           1.  450   (конституційний склад ВРУ).

           2.  24+1  (адміністративно-територіальний Устрій України 24 області + АРК).

           3.  21   (вік з якого можна стати народним депутатом України).

           4.  18   (повноліття, виборче право).

           5.  14   (вік, з якого наступає кримінальна відповідальність).

           6.  16   (вік, з якого наступає адміністративна відповідальність).

           7.  35   (вік, я якого можна балотуватись на посаду президента України).

 

                                      5.  Раунд «Подорож в минуле»

1.  Кого називають  «батьком Загальної декларації прав людини»? (Рене Кассена)

2.  Коли прийнята Загальна декларація прав людини? (10 грудня 1948)

3.  Хто був обраний першим президентом в історії України? (М.Грушевський)

4.  Коли була прийнята Конвенція ООН про права дитини? (20 листопада 1989)

5.  Коли  була прийнята Конституція України?  (28 червня 1998)

6.  Коли відбулась Конституційна реформа в Україні?  (у 2016)

7.  Що створено замість міліції?   (поліція)

 

                                          6.Раунд «Чорний ящик»

 

Правила гри: - команда, яка відгадала, що знаходиться у чорній скриньці отримує бали.

У цьому ящику річ, яка може знадобитись і працівникові охорони законності і злочинцеві. Цю річ можна придбати у торговельній мережі .Фабрика, яка виготовляє цю річ виробляє ще й предмети повсякденного вжитку : взуття, іграшки. Що за річ в чорному ящику?(Гумові рукавиці)

 

                             ІІІ. Конкурс капітанів

1. Що регулює найбільш важливі суспільні відносини — норми права чи моралі?

(Права)

2.  Яка відповідальність настає в разі завдання матеріальних збитків?

(Матеріальна)

3. Чи настає відповідальність за правопорушення, скоєне через необережність?(Так)

4. Будь-яке суспільне небезпечне протиправне, винне діяння чи бездіяльність, що спричиняє юридичну відповідальність. (Правопорушення)

5. Яка влада здійснює в державі правосуддя?(Судова)

6. Особа, що вчинила правопорушення. (Правопорушник)

7. Виконавчу гілку влади в Україні очолює . (прем'єр-міністр Шмигаль)

8. Спікер Парламенту України (Стефанчук )

9. Які повноваження Конституційного суду України. (Офіційне тлумачення КУ та відповідність КУ законів та інших актів)

10. До якої гілки влади належить президент України? (Ні до якої)

 

                            ІV. Конкурс вболівальників

1. Згадайте казку «Золотий ключик або пригоди Буратіно». Назвіть усіх персонажів, які скоювали правопорушення. (Карабас Барабаc,Кіт Базіліо, Лисиця Аліса...)

2. Казка Г.-К. Андерсена «Дюймовочка». Які злочини вчинили проти Дюймовочки? (Примушення до одруження, утримання під замком...)

3. Казка «Колобок». Які права встиг використати Колобок у своєму житті? (Свобода слова та пересування)

4. Казка «Попелюшка». Які права Попелюшки порушувалися в цій казці? Хто їх порушував? (Невиконання батьками обов'язку піклування про дитину, приниження гідності, право дитини па відпочинок і розваги)

5. Казка О. Толстого «Золотий ключик, або Пригоди Буратіно». Чи правильно вчинили поліцейські, які схопили Буратіно і не дали йому сказати жодного слова на своє виправдання? Відповідь обґрунтуйте. (Неправильно)

6. Казка «Вовк і семеро козенят. Який злочин вчинив Вовк? (замах на вбивство, посягання на власність)

7. казка «Колобок». Чи правильно вчинив Колобок, коли втік із дому? Поясніть свою думку. (Ні. Порушення обов'язків дитини, бродяжництво)

8. Казка «Золотий ключик». Як називалася країна, в яку шахраї водили Буратіно? Чому вона так називається? (Країна Бовдурів)

9. Казка «Колобок». Хто в цій казці скоїв найнебезпечніший злочин? Чому ви так вважаєте? (Лисиця)

10. Казка Ш. Перро «Кіт у чоботях». Чи скоїв якесь правопорушення Кіт у чоботях? Поясніть. (Шахрайство, заволодіння чужим майном)

11. Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева? (Насильне утримання, позбавлення свободи думки та пересуваня)

12. Мультфільм «Ну, постривай!». Чи правомірно діяв Вовк, хапаючи чужі транспортні засоби подаючись навздогін за Зайцем? (Не правомірно)

13. Пригадайте казку «Дюймовочка». Які права героїні були порушені? (викрадення, примусове одруження)

14. Чи порушив закон Буратіно своїм небажанням вчитися? (Так)

15. Мауглі майже з народження жив серед тварин. Чи можна вважати, що він має рівні права зі звичайною дитиною? (Так, Конвенція визначає, що дитиною вважається кожна людська істота, котра не досягла вісімнадцяти років.)

 

     Слово надається журі, яке оголошує переможця.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             Фотозвіт

 

                     C:\Users\Педагог-організатор\Desktop\татові заходи до атестації\265993942_1584149558591963_4233495954615964882_n.jpg        C:\Users\Педагог-організатор\Desktop\татові заходи до атестації\266129733_1584149585258627_1175870387043873980_n.jpg          C:\Users\Педагог-організатор\Desktop\татові заходи до атестації\265924122_1584149391925313_319839227000938820_n.jpg

1

 

docx
Додано
18 березня 2022
Переглядів
438
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку