Виробник – підприємство, установа, організація або громадянин-підприємець, які виробляють товари для реалізації. Виконавець – підприємство, установа, організація або громадянин-підприємець, які виконують роботи або надають послуги. Договір – усна чи письмова угода між споживачем і продавцем(виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за якими здійснюються купівля-продаж, роботи та послуги. Письмова угода може оформлятися квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, путівкою, талоном або іншими документами.
Права споживача. Нормативні акти:1. Конституція України, ст. 42.2. Цивільний кодекс України.3. Закон України «Про захист прав споживача».4. Закон України «Про рекламу».5. Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» (про наявність генетично модифікованих організмів ГМО).6. Кодекс України про адміністративні правопорушення
Які права мають споживачі?1) захист своїх прав державою;2) належну якість продукції та обслуговування;3) безпеку продукції;4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;7) об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).
Які права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості?У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:1) пропорційного зменшення ціни;2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.
Цікавинки з історіїПрезидент Кеннеді зазначив, що це особлива економічна група, інтереси якої торкаються абсолютно у всіх сферах життя. На підставі цього Кеннеді виділив декілька правових аспектів, які в майбутньому стали основою відповідного закону:право на безпечність;право на отримання інформації,право вибору;право на надання можливості бути почутим. Згодом, цей список було розширено, і в нього увійшли:право на відшкодування збитків;право мати безпечне навколишнє середовище;право на освіту в якості споживача;;право задовольняти базові потреби.