Урок та презентація з правознавства для 9-го класу на тему "Ти - споживач".

Про матеріал
Тема. Ти – споживач. Мета: 1.Ознайомити учнів з правами споживача та способами їх захисту; 2.Сформувати поняття «споживач», «продавець», «виконавець»; 3.Розвивати увагу, пам'ять, мислення, навички аналізувати правові ситуації, 4. Вміння висловлювати власні судження; 5.Виховувати відповідальність за власні вчинки.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку: Ти-Споживач

Номер слайду 2

План уроку. Хто такий споживач, продавець, виробник, виконавець. Права споживача. Захист прав споживачів.

Номер слайду 3

Хто такий споживач, продавець, виробник, виконавець. Споживач - це людина, яка купує, замовляє товари (роботи чи послуги) для власних побутових потреб. Продавець - підприємства, установи, організації або громадяни, які реалізують товари.

Номер слайду 4

Виробник – підприємство, установа, організація або громадянин-підприємець, які виробляють товари для реалізації. Виконавець – підприємство, установа, організація або громадянин-підприємець, які виконують роботи або надають послуги. Договір – усна чи письмова угода між споживачем і продавцем(виконавцем) про якість, терміни, ціну та інші умови, за якими здійснюються купівля-продаж, роботи та послуги. Письмова угода може оформлятися квитанцією, товарним чи касовим чеком, квитком, путівкою, талоном або іншими документами.

Номер слайду 5

Права споживача. Нормативні акти:1. Конституція України, ст. 42.2. Цивільний кодекс України.3. Закон України «Про захист прав споживача».4. Закон України «Про рекламу».5. Закон України «Про безпечність та якість харчових продуктів» (про наявність генетично модифікованих організмів ГМО).6. Кодекс України про адміністративні правопорушення

Номер слайду 6

Які права мають споживачі?1) захист своїх прав державою;2) належну якість продукції та обслуговування;3) безпеку продукції;4) необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця);5) відшкодування майнової та моральної шкоди, завданої внаслідок недоліків продукції (дефекту в продукції), відповідно до закону;6) звернення до суду та інших уповноважених державних органів за захистом порушених прав;7) об’єднання в громадські організації споживачів (об’єднання споживачів).

Номер слайду 7

Які права споживача у разі придбання ним товару неналежної якості?У разі виявлення протягом встановленого гарантійного строку недоліків споживач, в порядку та у строки, що встановлені законодавством, має право вимагати:1) пропорційного зменшення ціни;2) безоплатного усунення недоліків товару в розумний строк;3) відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Номер слайду 8

що робити якщо порушені права споживача?

Номер слайду 9

Захист прав споживачів

Номер слайду 10

Зразок заяви

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Цікавинки з історіїПрезидент Кеннеді зазначив, що це особлива економічна група, інтереси якої торкаються абсолютно у всіх сферах життя. На підставі цього Кеннеді виділив декілька правових аспектів, які в майбутньому стали основою відповідного закону:право на безпечність;право на отримання інформації,право вибору;право на надання можливості бути почутим. Згодом, цей список було розширено, і в нього увійшли:право на відшкодування збитків;право мати безпечне навколишнє середовище;право на освіту в якості споживача;;право задовольняти базові потреби.

pptx
Додано
21 квітня 2022
Переглядів
3024
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку