Брейн-ринг "Казкова країна Фізика"

Про матеріал
Брейн-ринг для 10-11 класів заглибити у світ фізики, актуалізує важливі знання, формули, закони. Захід можна проводити як підсумок наприкінці навчального року або під час тижня фізики
Перегляд файлу

Тип уроку: Фізична гра "Брейн-ринг" для учнів 8-9 класів

Мета: розвивати в учнів активність, спостережливість, логічне мислення, увагу; формувати пізнавальний інтерес до фізики та активної роботи в групі, а також згуртованість та почуття колективізму.

Обладнання: газети на дошці (вислови про фізику), кульки для оформлення класу, допоміжні аркуші паперу для конкурсів у кожної команди, емблеми для учасників.

Тривалість гри: 45 хвилин

Хід уроку:

I Організаційний момент-4 хв

1-й ведучий:

Ми починаємо наше свято

Людей зібралось тут багато,

Щоб веселитись і щоб грати,

Про свято слово слід сказати.

2-й ведучий:

Фізика…

Ти визнана найтяжчою із всіх наук,

Але потрібна нам завжди і всюди.

Без фізики ми нині, як без рук,

З тобою з казки дійсність творять люди.

1-й ведучий:

Освоївши тебе, рвемось в політ,

Створили вже розумні ми машини,

Штурмуємо космічний світ

І різних фактів дізнаємося причини.

2-й ведучий:

З тобою ми незримо ростемо,

З тобою підкоряємо природу,

Твої досягнення завжди віддаємо

На благо українського народу.

Вчитель: Добрий день, шановні гості та гравці! Сьогодні ми зібрались тут, щоб показати свої знання з фізики у грі «Брейн-ринг». У грі братимуть участь учні 8 та 9 класів.

Вчитель знайомить глядачів з членами журі, командами та своїми помічниками, учнями старших класів, які слідкують за часом, та за чесністю проведення гри. Дає учасникам поради, роз`яснює правила гри та першого конкурсу, бажає учасникам перемоги та приємної гри.

 

II Конкурс 1 «Мозковий штурм»

Дається 15 запитань для обох команд. За кожну правильну відповідь по 1 балу. Після того, як вчитель оголосить запитання, капітан кожної команди може піднімати руку для відповіді на нього. Помічник слідкує за тим, хто першим підніме руку.

Запитання:

1. Хлопчики під час походу потрапили в грозу. Вони звернули увагу на те, що грім чути завжди після спалаху блискавки. Яке припущення можна зробити на підставі цих спостережень?

(швидкість світла більша від швидкості звуку)

2. У якому розсолі - гарячому чи холодному - швидше засоляться помідори?

(У гарячому, бо більша швидкість дифузії)

3. Мотоцикліст рухається з півночі на південь зі швидкістю

36 км/год. Подайте цю швидкість у метрах за секунду.

(10 м/с)

4. Космонавт узяв із собою на орбітальну станцію задачник із фізики. Чи однакова маса задачника до старту і на орбітальній станції?

(Ні, бо у космосі він перебуває у стані невагомості)

5. Якою є маса кошика яблук, якщо на нього діє сила тяжіння 500 Н?

(50 кг)

6. Чому важко втримати в руках живу рибу?

(Тертя ковзання)

7. Чому гострим ножем легше різати хліб?

(Тиск більший, бо площа менша)

8. Навіщо взимку посипають дорогу вугіллям, піском?

(Щоб збільшити тертя)

9. Чому жінки, коли ідуть у туфлях на високих підборах, провалюються у землю, а чоловіки у своїх черевиках не провалюються?

(Чим менша площа, тим більший тиск)

10. Чому поблизу пекарні чути запах хліба?(Дифузія)

11. Одиниця вимірювання густини.

(кг/м)

12. Чому у горах можна закип`ятити воду при температурі, нижчій за 100?

(Тиск менший, ніж в нормальних умовах)

13. У якому морі неможливо потонути?

(У Мертвому)

14. Чому, коли шиють голкою, вдягають наперсник?

(Щоб зменшити тиск голки на палець)

15. Для чого використовують водонапірну башту?

(Щоб постачати воду у будинки. Принцип сполучених посудин)

 

 

 

 

 

Конкурс 2: «Показуха»

Вчитель: Молодці, чудово попрацювали. А тепер пропоную трішечки відпочити і розважитись. Одному з учасників конкурсу буде дано список слів, які мають відношення до фізики. За допомогою міміки і пантаміміки протягом 3 хв потрібно буде показати ці слова своїм членам командию Виграє команда, яка набере найбільшу кількість балів. За 1 правильну відповідь – 1 бал. Весь клас може допомагати.

 

1 команда:                                        2 команда:

Терези                                                Температура

Тертя                                                  Дифузія

Вага                                                    Телевізор

Радіо                                                   Магніт

Ньютон                                               Компас

Звук                                                    Антена

Мікроскоп                                          Веселка

Струм                                                 Маятник

Супутник                                           Тиск

Місяць                                               Дзеркало

 

 

Конкурс 3:

Вчитель: Кожній команді дається 10 запитань. За кожну правильну відповідь – 1 бал. Відповідати необхідно швидко, час обмежений – 1 хв

Запитання для 8 класу:

1. Одиниця вимірювання тиску (Па або Н/м)

2. Прилад для вимірювання сили (Динамометр)

3. Тіло, відносно якого визначається положення даного тіла (Тіло відліку)

4. Тіло, розмірами якого можна знехтувати в умовах даної задачі (Матеріальна точка)

5. Прилад для вимірювання швидкості (Спідометр)

6. Зміна форми і розмірів тіла під дією певної сили (Деформація)

7. Апарати для дослідження глибини океанів (Батискаф або батисфера)

8. Атмосферний тиск вперше виміряв (Еванджеліста Торрічеллі)

9. Прилад для вимірювання висоти підйому різних літальних апаратів (Альтиметр)

10. В якому агрегатному стані перебуває вода в океані (Рідкий)

 

Запитання для 9 класу:

1. Одиниця опору (Ом)

2. Який прилад підключається у електричне коло паралельно (Вольтметр)

3. Температура кипіння води (100)

4. Закон про деформацію тіл встановив (Роберт Гук)

5. Прилад для вимірювання тиску (Барометр)

6. Напрямлений рух заряджених частинок (Електричний струм)

7. Якщо не знаєш ці 2 закони, то треба сидіти вдома (Закони Ома)

8. Прилад для вимірювання сили струму (Амперметр)

9. Прилад для зміни і регулювання сили струму у колі (Реостат)

10. Передача теплоти від одного тіла до іншого (Теплообмін)

 

Конкурс 4: Ребуси

Вчитель: У цьому конкурсі кожній команді надаються 6 ребусів. За один правильно відгаданий ребус – 1 бал. Дається на виконання завдання 2 хв.

 

 

 

Конкурс 5: Пісенний

Вчитель: Команди по черзі виконують 2-3 рядки з пісень, у яких йдеться про рух. Виграє та команда, яка заспіває найбільшу кількість пісень. Оцінка конкурсу - 3 бали.

 

Конкурс 6: Літературний

Вчитель: Команди мають за 4 хв скласти вірш, використовуючи подані слова. Слова можна ставити у будь-який відмінок. Оцінюється оригінальність та гумор (10 балів).

Фізика, наука, закони, формули, Ньютон, Гук, світло, знання.

 

Конкурс 7 «Склади слова»

Вчитель: На дошці перед вами знаходиться фізична величина «Електромагнітна індукція». Необхідно якомога більше маленьких слів утворити з неї, які мають фізичний зміст. За кожне слово – 1 бал. Дається 5 хв.

 

III Підсумок уроку – 3 хв.

Вчитель підводить підсумки, визначає команду-переможецю, дарує призи,  дякує всім за увагу, а команд - за гру, фотографується з командами.

Вчитель: Усі ви молодці, добре попрацювали. І не так вже важливо, хто переміг, а хто програв, адже сьогодні дійсно відбулося свято науки, яка з гордістю носить ім`я – Фізика.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.03.2006

Випуск фізичної газети, кросвордів

 

На тижні фізики була випущена стінгазета, в якій кожен учень міг знайти для себе щось цікаве. У ній зроблений аналіз шкільної та районної олімпіади, надруковані інтерв’ю з учасниками та переможицею II туру олімпіади — Мокрій Тетяною (7 клас). Напередодні тижня фізики проводились 2 конкурси серед учнів 7-8 класів: на кращу казку під назвою "Сила тяжіння" та конкурс творів "Один день із життя молекули". У газеті опубліковані роботи переможців, якими стали Ганженко С. (7 кл.), Надєїна Т.(7 кл.) — у конкурсі казок та Мокрій Т.(7 кл.) та Ганженко С.(7 кл.) — у конкурсі творів.

Також було відведено місце для маленьких природодослідників - учнів 5 класу. Вони також вже вивчають основи фізики, які вміщає в себе природознавство. Газета насичена малюнками, фотографіями та віршами про учнів 9, 10 та 11 класу.

Інша газета випущена під назвою "Мобільний телефон — за чи проти?", в якій вміщені матеріали про користь та шкоду МТ, узагальнені на основі дебатів, що пройшли у 8 та 9 класах, та соціального опитування серед учнів нашої школи. Надруковано реферат Гірявого Є.(7 кл.) та робота Кулика І. (11 кл.) про вплив МТ на мозок людини та організм вцілому.

 

 

 

 

15.03.2006

Виставка рефератів з астрономії.

Конкурс "Емблема фізики"

До уваги учнів були запропоновані реферати з астрономії учнів 11 класу на різноманітні теми. Особливу увагу заслуговують роботи Лозівської Ганни "Комети", Калашник Тетяни "Марс", Дубровського Петра "Микола Барабашов - видатний український астроном", Кулика Івана "Місяць - природний супутник Землі", Гонтар Наталії "Видатні астрономи", Бєлік Світлани "Сонячні та Місячні затемнення" та багато інших. Учні підібрали цікавий науковий матеріал, ними було переглянуто багато наукових праць, підібрані малюнки та обрані теми, які найбільше хвилюють людей.

Крім того, проводився конкурс на кращу емблему фізики. Переможцями стали Перемот Наталія (7 кл.) та Єременко Олена (8 кл.). Учні проявили свою творчість, уяву та широкий спектр знань фізичної науки та своє бачення її основних проблем.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

17.03.2006

Конкурс творчих робіт "Фізичні явища в природі"

 

Фізична наука тісно пов’язана з усіма явищами, що протікають у природі. Вона дає пояснення та відповіді на такі запитання: Чому з’являється веселка? Як побачити зелений промінь? Що таке гало? Як утворюються міражі? Що таке блискавка та яка її природа? За допомогою чого кажани переміщуються у темряві? Де можна побачити полярне сяйво? та ін.

Саме на ці запитання учні 11 класу давали відповіді під час захисту своїх творчих робіт. Вибрані ними теми зацікавили усіх присутніх, викликали живий інтерес та багато нових запитань.

Особливу увагу слід надати роботам Дубровського Петра "Землетруси", який розповів не лише про причини землетрусів, але й пояснив, які прилади дають змогу передбачити землетруси та врятувати людей від загибелі; Гонтар Наталії "Веселка", котра пояснила, які умови необхідні для утворення веселки, звідки походить така її назва, коли відбувається подвійна веселка та чому вона має таку форму; Лозівської Ганни "Міражі", яка роз’яснила багато невідомих речей, наприклад, кого називають "летючим голландцем", які бувають міражі та чому вони відбуваються, чому, коли влітку їдеш на машині, то асфальт здається мокрим, хоча насправді він сухий та інше.

Учні показали глибокі знання з обраних ними тем, виразили своє захоплення природними явищами та інтерес до дивовижних таємниць природи, підібрали цікавий матеріал, ознайомилися з багатьма науковими джерелами, підібрали малюнки і фотографії та творчо підійшли до розкриття своїх тем.

Більшість учнів отримали високі бали за клопітку працю та широкий спектр знань з даних питань.

 

 

 

 

Фізична гра "Найрозумніший"

(9, 10 та 11 класи)

Тип уроку: нетрадиційний урок

Мета: розвивати в учнів активність, спостережливість, логічне мислення, увагу; формувати пізнавальний інтерес до фізики та активної роботи в групі, а також згуртованість та почуття колективізму.

Обладнання:  крейда, плакат на дошці (вислів про фізику), допоміжні аркуші паперу для конкурсів у кожної команди, емблеми для учасників.

Тривалість гри: 45 хвилин

Хід уроку:

I Організаційний момент-4 хв

Вчитель розпочинає гру зі знайомства глядачів з командами та своїм помічником. Дає учасникам поради, роз`яснює правила гри та першого конкурсу, бажає учасникам перемоги та приємної гри.

II Початок гри:

1 раунд: Вибірковий поєдинок

Учасникам надається 25 обов’язкових запитань і 4 варіанти відповіді, дається 5 сек. на роздуми. (1б - за правильну відповідь)

Запитання:

  1. Перший закон Ньютона (закон інерції) встановив: А) Арістотель, Б) Ньютон, В) Ломоносов, Г) Галілео Галілей.
  2. До агрегатнис станів речовин не належить: А) Газоподібний, Б) Рідкий, В) Твердий, Г) В’язкий.
  3. На якій орбіті знаходиться Юпітер від Сонця? А) 2-й, Б) 5-й, В) 9-й, Г) 6-й.
  4. Тіло, відносно якого визначається положення даного тіла, називають: А) Віссю обертання, Б) Тілом відліку, В) Точкою опори, Г) Центром мас.
  5. Прилад для вимірювання швидкості механічного руху: А) Омметр, Б) Гальванометр, В) Гігромнтр, Г) Спідометр.
  6. Одиниці вимірювання густини: А) кг/м, Б) м/с, В) кг/м, Г) м.
  7. Сила, з якою тіло тисне на опору або розтягує підвіс, називають:А) Силою тяжіння, Б) Тертя, В) Вагою, Г) Невагомістю.
  8. Тиск, який діє на рідину або газ, передається в усіх напрямках однаково. Цей закон встановив: А) Архімед, Б) Паскаль, В) Галілей, В) Арістотель.
  9. Уперше атмосферний тиск виміряв: А) Паскаль, Б) Архімед, В) Ньютон, Г) Торрічеллі.
  10.          Для вимірювання висоти підйому літальних апаратів застосовують прилад, що має назву: А) Альтиметр, Б) Барометр, Г) Метроном, Г) Психрометр.
  11.          На ім’я якого фізика названа одиниця вимірювання потужності: А) Анрі Ампера, Б) Вольта, Г) Джеймса Уатта, Г) Георга Ома.
  12.          Англійський фізик, який встановив закон про деформацію тіла: А) Гук, Б) Паскаль, В) Вебер, Г) Броун.
  13.          Фізична величина, що характеризує нерівномірний рух тіла: А) Маса,   Б) Швидкість, В) Прискорення, Г) Шлях.
  14.          Перший політ у космос Ю. Гагарін здійснив у: А) 1962, Б) 1961, В) 1966, Г) 1960
  15.          Теплообмін унаслідок перенесення речовини у газах і рідинах називається: А) Дифузією, Б) Конденсацією, В) Плавленням, Г) Конвекцією.
  16.          Прилад для виявлення заряду тіл називається: А) Амперметр, Б) Електрометр, В) Осцилограф, Г) Реостат.
  17.          До складу атома не входять: А) Протони, Б) Нейтрони, В) Катіони, Г) Електрони.
  18.           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міністерство науки і освіти України

Безруківська ЗОШ І - ІІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Звіт про проведення тижня фізики

(13.03.06 - 17.03.06)

 

 

 

 

 

 

Відповідальна:

Калашник І. П.

 

 

 

 

 

 

 

 

Безруки — 2006

1

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, Позакласні заходи
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
449
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку