Брейн-ринг Право і закон розробка позакласного заходу

Про матеріал

Мета: Зацікавити учнів правознавством;

Розвивати мислення, пам'ять,увагу;

Формувати правову свідомість школярів,юридичне мислення;

Формувати навички правомірної поведінки;

Прищеплювати інтерес до правового виховання з допомогою гри;

Виховувати почуття патріотизму;

Виховання в учнів інтересу до правових знань

Обладнання: Лозунги,Конституція України,Конвенція про права дитини,кросворди,стіннівки

'> допомогти учням усвідомити трагедію народу,окремої людини того

часу;

виховувати повагу до народу,його долі нашої історії

Перегляд файлу

                                          Право і закон

                                  (брейн –ринг)

 

 

                                                                   Славич Лідія Григорівна

                                                                    вчитель історії та правознавства

                                                                Очаківської загальноосвітньої школи

                                                                 І-ІІІ ступенів№4

                                                               Очаківської міської ради

                                                               Миколаївської обл.

 

Мета: Зацікавити учнів правознавством;

           Розвивати мислення, пам'ять,увагу;

          Формувати правову свідомість школярів,юридичне мислення;

           Формувати навички правомірної поведінки;

            Прищеплювати інтерес до правового виховання з допомогою  гри;

            Виховувати почуття патріотизму;

            Виховання в учнів інтересу до правових знань

Обладнання: Лозунги,Конституція України,Конвенція про права дитини,кросворди,стіннівки

 

 

Лозунг: З усіх скарбів знання –найкращий

              Його не можна ні вкрасти не загубити,ні знищити

                                                            Г Сковорода

 

                            Я маю право жити на землі,

                             Творити,дихати,учитись

                             Примножувати багатства всі її,

                             Своєю Україною гордитись

 

                                        Хід заходу

 

1. Вступне слово  вчителя:

  Юні друзі!

Сьогодні ми з вами заглянемо в чарівну країну Знань. Вона невичерпна.

Якщо ви справді прагнете бути гідними громадянами незалежної демократичної України,то Вам необхідно опанувати досягненнями вітчизняної правової культури,розумом і серцем сприйняти ідеали демократії, навчитися захищати свої права

 

В нашій грі приймають участь  3 команди, консультанти

 Кожна команда частину заочної подорожі по галузям права:

 I команда Конституційне і адміністративне право;

 II команда Кримінальне та сімейне право;

III команда Трудове і цивільне право

 Кожна команда відчує романтику пригод,певні складності. Маршрут кожної команди вибирає капітан. Командам пропонується розшифрувати текст листа,який частково зберігся в пляшці, виловленій в морі

          1  2                                   3

 Право,дорога                мораль, життя              закон,держава

 Розминка «Життя навчить»

  1. Що спільного між рекетиром  Робін Гудом ?(обидва забирають у багатих)………..
  2. Який документ обумовлює кримінальну відповідальність за скоєний злочин?(Кримінальний кодекс)
  3. Мафію якої країни вважають безсмертною?(Сицилія. Італія)
  4. Як називається одяг судді?(мантія)
  5. Богиня правосуддя(Феміда)
  6. Що тримає в руках богиня правосуддя?(терези і ріг достатку)
  7. Які є правоохоронні органи на території України?(Поліція,прокуратура,СБУ)
  8. Як називається літературний твір про скоєний злочин та його розслідування?(детектив)

 

1 Конкурс капітанів

 1 Складіть схему « Форма держави» зі стислою характеристикою її складових

 

2 Складіть таблицю «Правопорушення» за схемою:

         Причини правопорушень

          Види правопорушень

 

 

 

3 Складіть таблицю « Держава та її функції»

                     Ознаки держави

            Функції держави

 

 

 

2. Шифрувальний конкурс ( домашнє завдання)

 Зашифрувати у вигляді ребусів слова:

                                                                 Держава

                                                                   Право

                                                                   Закон

3 Розв΄яжи  тести

 А)  Розташуйте нормативно-правові акти за юридичною силою

  • Конституційний закон;
  • Указ Президента України;
  • Конституція України;
  • Звичайний закон;
  • Постанова Верховної Ради;
  • Акти міністерств,відомств.

Б) Вид відповідальності ,що полягає у відшкодуванні збитків або у стягненні штрафу. ,пені чи неустойки, -це …

  • Дисциплінарна відповідальність;
  • Майнова відповідальність;
  • Кримінальна відповідальність.

В) Форма держави –це …

  • Зовнішнє вираження процесу організації та здійснення державної влади ;
  • Система органів та організацій,що створюються державою для реалізації її функцій;
  •  Сукупність установ та організацій за допомогою яких здійснюється політична влада

Г)Викресліть зайве: Федерація,конфедерація,Монархія,імперія. співдружність,

Співтовариство

Д) У наведеному переліку визначте основні галузі права,правові інститути, комплексні галузі права:

  •  Авторське право;
  • Сімейне право;
  • Фінансове право;
  • Моральне право;
  • Право власності
  • Банківське право;
  • Цивільно -процесуальне право;
  • Адміністративно-процесуальне право

Е) З скількох розділів складається структура Конституції України?(15  розділів,161ст)

4.Конкурс «Знайди пару»

 

             Права                                                                        Обов΄язки

1.Право на відпочинок

1.Допомогати батькам

2Право на медичну допомогу

2.Берегти своє здоров΄я,користуватись послугами закладів охорони здоров΄я

3.Право на власну думку

3.Терпиме ставлення до чужої думки,поважати права інших

4. Право на  освіту

4.Отримати повну загальну середню освіту

5.Право на захист від втручання в особисте життя

5.не порушувати правила поведінки в громадських місцях

6.Право на любов і піклування батьків,родичів

6. Любити і поважати батьків,свою родину

7.Право бути захищеним від усіх форм насильства

7.Поважати права і свободи інших людей

8.Право на свободу наукової,художньої творчості

8.Писати твори,вірші,створювати картини,винаходи

 

5.Конкурс  «Інтелектуальний штурм»

 

1.Назвіть одну із форм захисту прав дітей,позбавлених батьківського піклування(опіка)

2. З якого віку людина вважається дитиною?(до18 років)

3.Коли і ким було прийнято Загальну декларацію прав людини?10.12.1948року)

4.Які основні документи закріплюють права дитини?(Конвенція про права дитини1989р)

5. З якого віку наступає кримінальна відповідальність?(14років)

6. Чи застосовують смертну кару до неповнолітніх?(ні)

7. З якого віку дитина може звернутися до суду?(14років)

8 З якого віку дитина має право самостійно визначати місце проживання?(10 років)

9.Яка повинна бути різниця між усиновителем і усиновленим(15років),а при усиновлені повнолітньої  ?(18років)

10. З якого віку  дитина має право змінити власне ім΄я ,або прізвище на власний розсуд ?(16років)

11. З якого віку дитина може займатися підприємницькою діяльністю?(16 років)

12. З якого  віку неповнолітні можуть влаштуватися на роботу?(16 років)

 

6.Конкурс: «Відгадай рівняння»

  •  Робочий час для осіб від 16 до18років—Вік повної адміністративної відповідальності – Вік повної кримінальної відповідальності + Вік кримінальної відповідальності за особливо тяжкі злочини – вік часткової адміністративної відповідальності =(36-18-16+14-16=0)
  •  Мінімальний вік участі у виборах + Вік отримання паспорта громадянина  України –  Вік повної дієздатності – Вік мінімальної дієздатності  + Вік  настання  правоздатності  особи  =(18+16-18-15+0=1)
  • Пекло (російською мовою)+ слово,що  є  назвою особи, яка виконувала вирок в Середньовіччі = один з учасників судового процесу. Назвіть його(адвокат)
  • Один з термінів , який застосовується в азартній грі + термін, який означає  різновид  шляху =  виду угоди, на підставі якої виконує трудові угоди помічник адвоката(контракт)

 

7.Конкурс «Терези Феміди»

 

  •  Назвіть основний нормативний документ школи,регулюючий права і обов’язки учнів(Статут школи)
  • Угода між працівником і роботодавцем(трудовий договір)
  • Тривалість робочого тижня для підлітка(24 години)
  • Небезпечне суспільне діяння,що посягає на власність,особистість,права і свободи громадян(Злочин)
  • Яке покарання передбачене за куріння в громадських місцях? (штраф)
  • Який орган виносить покарання? (суд)
  • Очевидець злочину(свідок)
  • Винна протиправна дія або без дія за яку передбачена юридична відповідальність (правопорушення)
  • Правило поведінки ,яке склалося протягом тривалого часу(звичай)
  • Держава,в якій забезпечуються права і свободи?(правова держава)
  • Адміністративне затримання(72години,або 3 доби)

                                      8. Конкурс «Допоможи героям»

   Назва казки                                                                   Порушені права

1 Троє поросят

1.Право на недоторканність майна

2. Вовк і семеро козенят

2 Право на життя

3.Гидке каченя

3. Право на індивідуальний розвиток,всі діти мають рівні права

4.Попелюшка

4. Право на захист від примусової праці,право на відпочинок

5.12 місяців

5.Право на захист від експлуатації,від погано поводження з будь - якою особистістю

6.Пригоди Цибуліно

6. Право на гуманне поводження,на захист від незаконного позбавлення волі,свободи

7.Коза - дереза

7. Право на недоторканість майна

8. Снігова королева

8. Право на проживання в родині

9.Пригоди Буратіно

9. Право на захист від шахрайства

 

9. Конкурс «Правове дерево» Команди формують правове дерево

  • До державної символіки не належить: Державний прапор 2. Державний гімн. 3 Державний герб 4. Державна мова
  • Різновид монархії,в якій влада монарха обожнюється,а він визнається божеством:1. Парламентська монархія. 2.Деспотична монархія.3. Дуалістична монархія
  • Система правових норм, які мають загальнообов’язковий характер,встановлюються і охороняються державою :1.Право;                                  2 Державний апарат;3.Влада
  • Який з термінів не відноситься до джерел права?

1Правовий звичай 2.Юридичний прецедент 3. Нормативно-правовий акт..4.Злочини,

  • Форма політичного ладу ,що що базується на принципах народовладдя. 1. Демократія 2.Вибори. 3 Партія.
  • Захисник у суді. 1. Адвокат.2.Омбудсмен 3.Свідок
  • Що не належить до норми права? 1. Гіпотеза.2.Арешт.                                           3 Санкція  4.Диспозиція
  • Основний закон,що має вищу юридичну силу-це …                                               1. Постанова.2.Закон. 3.Конституція;4.Наказ.

 

10.Конкурс Юридичний практикум

 

1.Директор школи виключив учня зі школи за те,що він після уроків бешкетував на вулиці. Чи правомірне це рішення?

2. Громадянин Росії звернувся до Конституційного суду зі скаргою на рішення Президента України про відмову дати йому громадянство України. Чи правильно вчинив він?

3. Директор школи видав наказ про стягнення з читача шкільної бібліотеки 20 гривен за тиждень прострочки повернення рідкісної книги до бібліотеки. Як потрібно вирішити даний конфлікт?

4. За вчинену бійку,зрив уроку,прогул навчального заняття учнів у школі покарано словесними приниженнями,ставленням учнів куток,побиттям. Дозволені чи заборонені способи покарання у цій школі?

5. У батьків народилася вродлива дівчинка. Вони вирішили дати ій ім΄я Весна. Представник РАЦСу відмовилась реєструвати дитину з таким ім΄ям. Батьки вирішили ,що порушуються права дитини. Дайте коментар даній ситуації.

6.Дівчина- громадянка  США вийшла заміж за громадянина України і звернулася з клопотанням  надати їй громадянство України,тому,що вона бажає бути громадянкою своєї рідної країни і рідної країни чоловіка. Яке рішення прийме Президент України?

7. Неповнолітня Олена(17років) після одруження продала квартиру подаровану їй бабусею 5  років тому. На отримані гроші вона вирішила здійснити кругосвітню подорож з чоловіком. Батьки дівчини стверджували,що вона не мала права продавати квартиру без їх згоди і вимагали розірвання договору. Дайте правовий коментар ситуації.

8.7 річному Сергію  та його батькам було відмовлено директором школи в прийомі до 1 класу у зв’язку  з приналежністю до однієї із сект. Чи правомірні дії директора школи?

9. 17 річний Валентин влаштувався на роботу і ніяких пільг не отримав. Дайте коментар даній ситуації.

10. Громадянин К. використовував сусідського хлопця 12 років для робіт у власному гаражі. Хлопцю спочатку було цікаво,а потім він вирішив відмовитися або працювати за плату. Але сусід платити не збирався,хіба що іноді пригощав хлопця бутербродами. Які права дитини були порушені?

 

11.Конкурс  «Продовжи думку»

  • Дурням закон..(не писаний)
  • Найбільший злочин..(безкаранність)
  • Немає такого закону,який би …(задовольнив би всіх)
  • Моя свобода розмахувати руками завершується там,…(де починається ніс мого сусіда)
  • Порядний той,хто право вимірює своїми…( обов΄язками)
  • Громадянське суспільство- це люди, які думають і діють …(незалежно від держави)
  • Рівність прав не втому,що всі ними користуються, а втому,..(що всім надані)
  • Що мені закони,…(коли судді знайомі)

 

12.  Конкурс вболівальників

  • Особисте розпорядження щодо майна на випадок смерті(заповіт)
  • Здатність мати права і обов’язки(правоздатність)
  • Здатність своїми діями створювати права і обов’язки(дієздатність)
  • Особи ,які мають громадянство двох і більше держав(біпатриди)
  • Особи без громадянства(апатриди)
  • Уповноважений з прав людини(омбудсмен)

Задача1. Дідусь вітаючи внука з днем народження подарував йому будинок. З часом виникло непорозуміння. Після смерті дідуся свої права на це житло заявили інші родичі. Що забув зробити дідусь?

 

Задача 2.  С. Миронов (13 років) брав участь у кінозйомках,за що отримав винагороду в сумі 8000 гр. На ці гроші він купив  домашній кінотеатр. Однак батьки вирішили,що ці витрати не є доцільними і звернулися до магазину з вимогою прийняти кінотеатр та повернути грощі. Дайте правову оцінку ситуації. Визначте обсяг цивільної дієздатності хлопця

.

Задача 3. К. живе з мамою. Вона добре навчається. Мати бажає,щоб вона стала студенткою престижного навчального закладу і забороняє К. спілкуватися з подругами,ходити на дискотеку,носити модний одяг . Дівчина сперечається з матір΄ю, а та просто закриває її в кімнаті,щоб дочка подумала над своєю поведінкою. Чи має місце порушення прав та інтересів дитини?

 

Підведення підсумків гри та визначення переможця.

doc
Додано
3 листопада 2018
Переглядів
1133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку