Брейн-ринг з математики
для учнів 4 класу
«Творча математика»
Підготувала
Міщенко Валентина Петрівна
вчитель початкових класів
КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5
Полтавської міської ради, Полтавської області»
Полтава 2021
Мета:
- Поглибити математичні знання школярів;
- розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні навички школярів, інтерес до математики, її історії, творчий підхід до розв’язань завдань;
- виховувати інтерес до математики, цілеспрямованість, наполегливість, взаємодопомогу та колективізм.
Обладнання: ребуси, картки із завданнями, конверти, ілюстративний матеріал, інтерактивна дошка, ноутбук.
Хід брейн-рингу
І. Організаційна частина.
ІІ. Основна частина
Вчитель: Відгадайте загадку:
Ця наука вчить цифри писати,
Додавати, множити і віднімати. (Математика)
Математику царицею наук
Ми по праву вважаємо.
На її честь брейн-ринг розпочинаємо.
Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг «Веселий математик» для учнів 4-х класів, який допоможе оцінити ваші знання з математики. Окрім знань, у змаганнях допомагатимуть дружба, взаємодопомога, творчий підхід і винахідливість.
Учень: Щось відоме й нове
Зустрічає скрізь тебе.
Все уважно розглядай,
Точну відповідь давай!
Учень: Щоб помилок уникати,
Треба розум розвивати,
Гостре око, слух, терпіння.
І про тебе всамкінець
Люди скажуть: «Молодець!»
Правила гри:
1. У грі беруть участь 2 команди по 5 учнів.
2. По черзі ставляться запитання командам.
3. Гра складається з 6 конкурсів.
4. Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість балів. Для цього необхідно правильно і швидко відповісти на питання.
Учень: Вельмишановне журі!
До вас ми шлем свої вітання.
Бажаємо гарного настрою вам,
А нам – успіху в змаганнях!
Вчитель: Я буду задавати запитання командам, а ви будете відповідати. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0. Отже, почали змагатися.
Конкурс «Розминка»
1) Задачі-жарти.
(Зараховуються бали тій команді, яка швидше підніме руку).
1. 2+2Х2 = … ?(6)
2. Сестра старша за брата на 5 років. На скільки вона буде старшою від нього через 6 років? (5)
3. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За який час можна зварити три яйця? (4)
4. Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку? (4)
5. Пара коней пробігла 20 км. Скільки км пробіг один кінь? (20)
2) Задачі-вірші.
1. Білка моркву посадила штук 17 там вродило.
5 зайців по 3 зірвали. Скільки білочці зосталось? (17-5х3=2)
2. В чотирьох кутках сидять в кожнім по дві кішки.
А у котиків-котят – по 4 ніжки. Скільки, діти, ноженят у кошенят? (4х2х4=32)
3. Кіт скочив з дерева і пробіг 30 м, тоді повернувся і
пробіг назад 40 м. На якій відстані від дерева він зупинився? (10 м від дерева; 40 — 30 = 10).
4. 16 морквин приніс мій тато, а 8 зайчиків було.
То скільки морквин треба дати, щоб усі порівно було? (16:8=2).
5. Побачила Ната, що мерзнуть каченята,
І стала для них взуття в’язати.
Сплела 14 черевичків вона та збилась з рахунку і стала сумна. А може їй діти мої порахують?
То ж скільки качат черевички ті взують? (14:2=7)
6. 4 гудзики купили, 20 копійок заплатили.
Добре, діти, полічіть, за 3 – скільки треба заплатить? (20:4х3=15)
Журі оголошує результати 1 конкурсу.
Конкурс: «Цікавий ребус»
На столі у двох команд є конверт з ребусами. Капітан його відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв.
Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали
Ребуси для 1 команди:
100 вп (стовп)
і 100 рія (історія)
мі 100 (місто)
3 зуб (тризуб)
Пі2л (підвал)
40ка (сорока)
7’я (сім’я)
Ві 3 ла (вітрила)
Ребуси для 2 команди:
100 лиця (столиця)
ті 100 (тісто)
На ми100 (намисто)
Р 1 а (родина)
3 га (тривога)
С 3 ж (стриж)
Ро 7’’а (роса)
Ві 3 ла (вітрила)
Журі оголошує результати 2 конкурсу.
Конкурс: «Математична скринька»
Вчитель: У цьому конкурсі всі запитання стосуватимуться математики. Отож капітани вибирайте завдання на кольорових аркушах. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами, неправильну – 0.
1 команда
1. Яке з чисел є найменшим натуральним?(1)
2. Яке число називають чортовою дюжиною?(13)
3. Він буває гострим, тупим, прямокутним.(Кут)
4. У батька є 6 синів. Кожний має сестру. Скільки всього дітей у сім’ї ?(7)
5. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин будуть варитися 10 яєць?(4)
6. Як називаються компоненти дії додавання?(Доданок, доданок, сума)
7. Що важче 1кг заліза чи 1кг пуху?(порівну).
2 команда
1. Назвіть найбільше двозначне число.(99)
2. Прямокутник, у якого всі сторони рівні називають…(Квадрат)
3. Ціна книжки 31 грн. Книжка дорожча за обкладинку на 11 грн. Визначити ціну книжки. (31 грн)
4. Літак летить відстань від міста А до В за 1год 35хв, а зворотній переліт він здійснює за 95хв. Як це можна пояснити?(1год 35хв = 95хв)
5. Як називаються числа при відніманні?(Зменшуване, від’ємник, різниця)
6. Що більше 1м чи 120см?(120см)
Журі оголошує результати 3 конкурсу.
Конкурс: «Хто спритніший?»
Вчитель: На столах у кожної з команд є конверт. У конверті є слово, з букв якого потрібно скласти якомога більше нових слів. Для обох команд слово одне - ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. Час відведений на цей конкурс: 5 хв. Кожне правильне слово = 1 бал.
Журі оголошує результати 4 конкурсу.
Конкурс «Калькулятор»
Вчитель: Учням роздаються чисті аркуші паперу на яких вони будуть робити обчислення. Кожна правильна відповідь = 1 бал.
Письмове завдання для двох команд.
1. Розставити дужки так, щоб рівності були правильними:
8х4-2=16 4х4-4:2=6
2. На двох ставках плавало 42 качки. На першому ставку було на 2 качки менше, ніж на другому. Скільки качок було на першому ставку?
3. Записати число 100 п’ятьма трійками.
4. Записати число 100 чотирма дев’ятками.
5. Якщо дівчинка купить 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к. А якщо вона купить 6 цукерок, то залишиться лише 32 к. Скільки коштує одна цукерка?
Журі оголошує результати 5 конкурсу.
Конкурс « Творча математика»
1. Із даних фігур скласти портрет.
◄ ► □ ◦ ○
2. Із 7 паличок скласти 3 трикутники.
Вчитель: А зараз проведемо вирішальний шостий конкурс для капітанів, який має відповідну назву «Битва капітанів», максимальна кількість балів за цей конкурс - 10.
Журі оголошує результати 6 конкурсу.
Задача для капiтана 1 команди.
Якщо дiвчинка купитъ 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к.
А якщо вона купить 6 цукерок, то залишитъся лише 32 к. Скiльки коштує одна цукерка?
Відповідь: (6-4=2(ц.); 48-32=16(к); 16:2=8(к))
Задача для капiтана 2 команди.
У трьох дiвчаток разом 27 цукерок. У Марiйки на 3 цукерки бiльше, нiж у Олi, а у Катрусi удвiчi бiльше цукерок, нiж у Олі. Скiльки цукерок у кожної дiвчинки?
Відповідь: (У Олі 6 цукерок, у Катрусi 12 цукерок, у Марійки - 9).
ІІІ. Заключна частина.
1. Підведення підсумків.
Журі підводить підсумки по 7 конкурсах і оголошує переможця.
2. Нагородження переможців.
Нагородження команди переможців грамотами і солодкими призами.
Загальне фото,