19 квітня о 18:00Вебінар: Як організувати якісний урок літератури для учнів із кліповим мисленням

Брейн-ринг "Творча математика". 4 клас.

Про матеріал
Сценарій брейн-рингу "Творча математика" розроблен для покращення проведення уроків математики в 4 класі, - Поглибити математичні знання школярів; - розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні навички школярів, інтерес до математики, її історії, творчий підхід до розв’язань завдань; - виховувати інтерес до математики, цілеспрямованість, наполегливість, взаємодопомогу та колективізм.
Перегляд файлу

 

Брейн-ринг з математики

для учнів 4 класу

 

 

  «Творча математика» 

Підготувала  

Міщенко Валентина Петрівна

вчитель початкових класів 

КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №5

 Полтавської міської ради, Полтавської області» 

                                                                         Полтава 2021

 

 

 

 

 

 

 

Мета:

- Поглибити математичні знання школярів;

 

-  розвивати логічне мислення, просторову уяву, обчислювальні     навички школярів, інтерес до математики, її історії, творчий підхід до розв’язань завдань;

- виховувати інтерес до математики, цілеспрямованість,  наполегливість, взаємодопомогу та колективізм. 

Обладнання: ребуси, картки із завданнями, конверти, ілюстративний  матеріал, інтерактивна дошка, ноутбук. 

Хід брейн-рингу 

І. Організаційна частина.  

ІІ. Основна частина 

 

Вчитель: Відгадайте загадку: 

Ця наука вчить цифри писати, 

Додавати, множити і віднімати. (Математика) 

 

 Математику царицею наук 

Ми по праву вважаємо. 

На її честь брейн-ринг розпочинаємо. 

Ми зібрались сьогодні, щоб провести математичний брейн-ринг  «Веселий математик» для учнів 4-х класів, який допоможе оцінити ваші знання з математики. Окрім знань, у змаганнях  допомагатимуть дружба, взаємодопомога, творчий підхід і винахідливість. 

Учень: Щось відоме й нове 

 Зустрічає скрізь тебе. 

 Все уважно розглядай, 

 Точну відповідь давай! 

Учень: Щоб помилок уникати, 

 Треба розум розвивати, 

 Гостре око, слух, терпіння. 

 І про тебе всамкінець 

 Люди скажуть: «Молодець!» 

 

Правила гри: 

1. У грі беруть участь 2 команди по 5 учнів. 

2. По черзі ставляться запитання командам.

3. Гра складається з 6 конкурсів. 

     4. Завдання кожної команди набрати як можна більшу кількість  балів. Для цього необхідно правильно і швидко відповісти на  питання. 

 

      Учень: Вельмишановне журі! 

 До вас ми шлем свої вітання. 

 Бажаємо гарного настрою вам, 

 А нам – успіху в змаганнях! 

   Вчитель: Я буду задавати запитання командам, а ви будете  відповідати. Правильну відповідь журі буде оцінювати 2 балами,  неправильну – 0. Отже, почали змагатися. 

 

 Конкурс «Розминка» 

1) Задачі-жарти. 

(Зараховуються бали тій команді, яка швидше підніме руку).

1. 2+2Х2 = … ?(6)

2. Сестра старша за брата на 5 років. На скільки вона буде старшою від нього через 6 років? (5)

3. Одне яйце можна зварити за 4 хвилини. За який час можна зварити  три яйця? (4) 

4. Коли гусак стоїть на двох лапках, його маса 4 кг. Яка маса гусака, якщо він стане на одну лапку? (4)

5. Пара коней пробігла 20 км. Скільки км пробіг один кінь? (20)

 2) Задачі-вірші. 

1. Білка моркву посадила штук 17 там вродило. 

5 зайців по 3 зірвали. Скільки білочці зосталось? (17-5х3=2)

2. В чотирьох кутках сидять в кожнім по дві кішки. 

А у котиків-котят – по 4 ніжки. Скільки, діти, ноженят у кошенят? (4х2х4=32) 

3. Кіт скочив з дерева і пробіг 30 м, тоді повернувся і
пробіг назад 40 м. На якій відстані від дерева він зупи­нився? (10 м від дерева; 40 — 30 = 10).

4. 16 морквин приніс мій тато, а 8 зайчиків було. 

То скільки морквин треба дати, щоб усі порівно було? (16:8=2).

 5. Побачила Ната, що мерзнуть каченята, 

І стала для них взуття в’язати. 

Сплела 14 черевичків вона та збилась з рахунку і стала сумна. А може їй діти мої порахують? 

То ж скільки качат черевички ті взують? (14:2=7)

6. 4 гудзики купили, 20 копійок заплатили. 

Добре, діти, полічіть, за 3 – скільки треба заплатить? (20:4х3=15)

 

Журі оголошує результати 1 конкурсу. 

 

Конкурс: «Цікавий ребус» 

  На столі у двох команд є конверт з ребусами. Капітан його  відкриває і разом з командою розгадують ребуси. Час: 3 хв. 

  Наприкінці виділеного часу відповіді з розгаданими ребусами  капітан передає на перевірку журі. 1 ребус= 2 бали 

Ребуси для 1 команди: 

100 вп (стовп) 

і 100 рія (історія) 

мі 100 (місто) 

3 зуб (тризуб) 

Пі2л (підвал) 

40ка (сорока) 

7’я (сім’я) 

Ві 3 ла  (вітрила) 

Ребуси для 2 команди: 

100 лиця (столиця) 

ті 100 (тісто) 

На ми100 (намисто) 

Р 1 а (родина) 

3 га (тривога) 

С 3 ж (стриж) 

Ро 7’’а (роса) 

Ві 3 ла (вітрила)

Журі оголошує результати 2 конкурсу. 

 

Конкурс: «Математична скринька»

Вчитель: У цьому конкурсі всі  запитання стосуватимуться математики. Отож капітани вибирайте  завдання на кольорових аркушах. Правильну відповідь журі буде  оцінювати 2 балами, неправильну – 0. 

 

1 команда 

1. Яке з чисел є найменшим натуральним?(1) 

2. Яке число називають чортовою дюжиною?(13) 

3. Він буває гострим, тупим, прямокутним.(Кут)
4. У батька є 6 синів. Кожний має сестру. Скільки всього дітей у  сім’ї ?(7) 

5. Одне яйце вариться 4 хвилини. Скільки хвилин будуть  варитися 10 яєць?(4) 

6. Як називаються компоненти дії додавання?(Доданок, доданок,  сума) 

7. Що важче 1кг заліза  чи 1кг пуху?(порівну).

 

2 команда 

1. Назвіть найбільше двозначне число.(99)  

2. Прямокутник, у якого всі сторони рівні називають…(Квадрат) 

3. Ціна книжки 31 грн. Книжка дорожча за обкладинку на 11 грн. Визначити ціну книжки. (31 грн)

4. Літак летить відстань від міста А до В за 1год  35хв, а зворотній переліт він здійснює за 95хв. Як це можна  пояснити?(1год 35хв = 95хв) 

5. Як називаються числа при відніманні?(Зменшуване, від’ємник, різниця) 

6. Що більше 1м чи 120см?(120см)

 Журі оголошує результати 3 конкурсу. 

 

Конкурс: «Хто спритніший?» 

Вчитель: На столах у кожної з команд є конверт. У конверті є слово,  з букв якого потрібно скласти якомога більше нових слів. Для обох команд слово одне - ПАРАЛЕЛЕПІПЕД. Час відведений на  цей конкурс: 5 хв. Кожне правильне слово = 1 бал. 

Журі оголошує результати 4 конкурсу. 

 

Конкурс «Калькулятор» 

Вчитель: Учням роздаються чисті аркуші паперу на яких вони будуть  робити обчислення. Кожна правильна відповідь = 1 бал. 

Письмове завдання для двох команд. 

1. Розставити дужки так, щоб рівності були правильними:

8х4-2=16 4х4-4:2=6 
 

2. На двох ставках плавало 42 качки. На першому ставку було на 2  качки менше, ніж на другому. Скільки качок було на першому  ставку? 

 

3. Записати число 100 п’ятьма трійками. 

 

4. Записати число 100 чотирма дев’ятками. 

 

5. Якщо дівчинка купить 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к. А якщо вона купить 6 цукерок, то залишиться лише 32 к. Скільки коштує  одна цукерка? 

Журі оголошує результати 5 конкурсу. 

 

Конкурс « Творча математика»

1. Із даних фігур скласти портрет. 

 ◄ ► □ ◦ ○ 

2. Із 7 паличок скласти 3 трикутники. 

 

Вчитель: А зараз проведемо вирішальний шостий конкурс для  капітанів, який має відповідну назву «Битва капітанів»,  максимальна кількість балів за цей конкурс - 10. 

 

Журі оголошує результати 6 конкурсу. 

 

Задача для капiтана 1 команди. 

 

Якщо дiвчинка купитъ 4 цукерки, то у неї залишиться 48 к.

 А  якщо вона купить 6 цукерок, то залишитъся лише 32 к. Скiльки  коштує одна цукерка? 

Відповідь: (6-4=2(ц.); 48-32=16(к); 16:2=8(к)) 

Задача для капiтана 2 команди. 

У трьох дiвчаток разом 27 цукерок. У Марiйки на 3 цукерки  бiльше, нiж у Олi, а у Катрусi удвiчi бiльше цукерок, нiж у Олі.  Скiльки цукерок у кожної дiвчинки? 

Відповідь: (У Олі 6 цукерок, у Катрусi 12 цукерок, у Марійки - 9).

ІІІ. Заключна частина. 

1. Підведення підсумків. 

  Журі підводить підсумки по 7 конкурсах і оголошує переможця.

 2. Нагородження переможців. 

 

  Нагородження команди переможців грамотами і солодкими  призами.

 

Загальне фото,

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Сценарії
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку