Математика. Ділення складених іменованих чисел

Про матеріал
Цей матеріал можна використати на уроці математики в 4 класі , інтегрований з предметом ЯДС
Перегляд файлу

Тема :Ділення складених іменованих чисел

Мета :формувати вміння учнів ділити іменовані числа, узагальнивши знання отримані на  більш ранніх етапах навчання; правильно виконувати запис; вдосконалювати вміння аналізувати і розв’язувати задачі на зведення до одиниці , розвивати логічне мислення, пам'ять; виховувати любов до народних традицій.

Обладнення: картки із завданням на урок, таблиця «Алгоритм ділення складеного іменованого числа», картки для усного рахунку.

Тип уроку:вивчення нового матеріалу

Хід уроку

І Організаційний момент

Встаньте , діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько,

 Посміхніться до гостей, 

Привітайтесь «Добрий день»

Тож і ми часу не гаймо,

Урок починаймо

 

Дві хвилини зробили одну добру справу,

десять хвилин зробили п’ять добрих справ.

А скільки добрих справ можно зробити за цілий урок?(20)

Я бажаю вам сьогодні зробити багато добрих справ.

 

II Актуалізація опорних знань.

1.Усний рахунок

Перш ніж почати урок пригадаємо народні свята. Які свята називаємо народні? Яке з цих свят наближається?

Благовіщення-36

Масляна-28

Стрітення-15

Пасха-34

Для перевірки вибору відповіді скористайтеся блок-схемою.(треба розв’язати вираз, а результат є ключем до відповіді)

16х6:8х7:3=          (28)

 

-Що означає це свято?(Проводи зими. Прихід весни)

-Скільки днів святкується?(7 днів, 1тиждень, 7 діб)

-А годин? (168 год)

-Як називаються ці числа?( 7 діб , 168 год)(іменовані)

ІІІ Вивчення нового матеріалу. 

1. Постановка проблеми (на основі раніше вивченого  матеріалу)

 

-Що таке іменоване число?(число, що супроводиться назвою одиниць міри.)

-Які одиниці виміру ви знаєте?(міри довжини, часу, маси, площі, вартості)

Які дії можемо виконувати з ними?

Спробуйте виконати

10см:2см=                      ( Чому отримали просте число?)

1000г: 100=                    ( Чому отримали іменоване число?)

48хв:2хв=

120м:2=

1м2дм:3=                          ( Можемо  поділити? Де ви взяли 12?)

-Розв’язання якого виразу у вас викликав труднощі ?Чому?(бо це складне іменоване число)

-Як будемо міркувати при розв’язанні цього виразу? ( Даю слово підказку «перетворити».)

-Так як же поділити складене іменоване число ?

Складемо алгоритм наших дій:

1.Перетворити складене іменоване в просте іменоване

2.Виконати дію

3.Записати відповідь  , перетворивши у складене іменоване

2.Постановка теми уроку

-Сьогодні на уроці ми будемо удосконалювати навички ділення складених  іменованих чисел.

-Подивиться, як правильно оформлюється розв’язання таких виразів.(користуючись алгоритмом прочитаємо) Пам’ятка ділення:

56м28см:6=2814 см= 28м 14см

56м 28см=5628см

5628:2=2814

 -Що спочатку зробили ?

-Наступний крок ?

-Як краще записати  відповідь?

Повторення алгоритму

3.Закріплення вивченого матеріалу .

-Закріпимо отримані знання, виконавши перше завдання.

-Хто спробує біля дошки розв’язати цей вираз?

1) З коментуванням біля дошки

6 кг 375 г :5=1275г=1кг 275г

19т656кг:9=2184кг

40м86см:3см=13м62см

2)Самостійна робота(2 учня біля дошки)-2 хвилини.

1 варіант 7км 380м:4 м=1845

2 варіант 5т 448кг:4=1362кг

3)Перевірка.

-Подивіться на дошку. Є зауваження до розв’язання і відповіді першого виразу? У кого така сама відповідь? Хто допустив помилки? Сподіваюсь, що надалі ви будете більш уважними.

4.Фізкульхвилинка

Більшість з вас виконали правильно вирази . Тож ..

Який настрій? Ось такий!
Як встаєте? Ось так!
Як біжите ? Ось так!
Як пустуєте ? Ось так!
Як сідаєте? Ось так!

5.Розвиток математичних умінь учнів.

-Так яка тема сьогоднішнього уроку?(Ділення складених іменованих чисел)

-Повторіть алгоритм ділення іменованих чисел.

- Де і в яких випадках знання, отримані на уроці (ділення складених іменованих чисел), можуть стати в нагоді в житті? (В магазині ділення на які одиниці вимірювання?Вартості ,маси , об'єму)

Давайте і ми спробуємо використати ці знання в розв’язанні життєвих ситуацій.

1) Розв’язання задач

а)Читаємо  задачу

Для святкування Масляної з 19м 50см пошили 6 однакових костюмів. Скільки метрів тканини пішло на 4 костюма?

 

-Що відомо?(на 6 костюмів пішло 19м50см)

-Про що треба дізнатись?(Скільки метрів тканини пішло на 4 костюма)

-Можемо зразу відповісти  на запитання ?(Ні )

-Чому? (Спочатку треба дізнатись скільки метрів йде на 1 костюм.)

-Як про це дізнатись ?(Треба  довжину всієї тканини поділити на кількість костюмів.)

-Скільки дій в цій задачі ?(Дві.)

19м50см-6к.,по ? м

 4к.-?м

1)19м 50см:6=3м25см-на 1 костюм

2)3м25смх4=1300см=13м

 

в)Що люблять їсти на це свято ? Млинці

Для випікання млинців на свято привезли 34ц16кг борошна. Його розсипали у пакети по 8 кг. Скільки взяли пакетів?

 

-Що відомо в задачі ?(Всього 34ц16кг борошна розсипали по 8кг)

-Що треба дізнатися? (Скільки взяли пакетів)

-Можемо зразу відповісти на питання ?(Да. Треба загальну масу борошна поділити на масу борошна в 1 пакеті)

Розв’язати  самостійно

34ц16кг:8=4ц27кг

 

IV. Рефлексія.
1.Заключна бесіда.

- Наш урок дійшов  кінця.
- Над якою темою ми сьогодні працювали?(Ділення іменованих чисел )

- Назвіть алгоритм ділення іменованих чисел.

-Хто спробує прочитати цей запис?

а кг: в кг=с          (загальне уявлення про всі іменовані числа)

а кг: в =с кг

2.Оцінювання праці учнів на уроці.

Оцініть наш урок, продовживши висловлювання

Закінчи речення:

• Найбільше мені запам'яталось ...

• Мені сподобалось ...

• Найважче було ...

• Треба ще працювати над ....

• Вдома я розповім про ....

- Хто задоволений своєю працею на уроці,  віддайте свій млинець Весні.

- Хто не дуже задоволений- Зимі. Чому?

VIII Домашнє завдання
- Вдома ви ще закріпите знання по цій темі,  розвиваючи обчислювальні навички і розв’язавши задачу .

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
До підручника
Математика 4 клас (Скворцова С.О., Онопрієнко О.В.)
Додано
3 січня 2021
Переглядів
2031
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку