Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. №8 м. Борислава
Брейн-ринг на тему:
«У світі казки чарівної»
Підготувала
вихователь ГПД
ЗЗСО I – III ст. №8
Малиняк Г. Р.
2017
Мета: повторити вивчені казки, розкривати значення казок у житті кожної людини; навчати дітей слухати і бачити, формувати оцінні судження; розвивати їх зорову і слухову пам'ять, довільну увагу, спостережливість, вміння міркувати від протилежного, сприяти розвитку естетичних почуттів , заохочувати до корисних справ; прищеплювати любов до читання ; виховувати бажання допомагати один одному, вчити відрізняти добре від поганого.
Обладнання: мультимедійна презентація до позакласного заходу, ілюстрації до народних казок, дитячі малюнки, костюми казкових героїв, маски, віршовані задачі, речі і «Бюро знахідок».
ХІД ЛІТЕРАТУРНОГО РИНГУ
Організація учнів до заняття , створення позитивного настрою
(Звучить музика « В гостях у казки»)
Вчитель. Шановні глядачі, сьогодні у нас брейн-ринг «У світі казки чарівної». Запрошуємо наші команди: «Казкарі» та «Всезнайки» (представлення команд, учні займають місця за столиками).
Казка — це надзвичайний і захопливий світ пригод. Вона приваблює усіх своєю чарівністю, незвичайністю. Їх з самого малечку нам розказують рідні, коли ми лягаємо спати не тільки для того, щоб ми заспокоїлись і потрапляли в казкові сни, а й для того щоб ми навчились мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості, доброти. Недарма в народі кажуть:
“Казки маленькі , а розуму в них багато»
Інтерактивна вправа « Мікрофон»
Мозковий штурм. Чого навчає нас казка?
Повідомлення теми і мети літературного рингу. Очікувані результати
Сьогодні у нас будуть змагатися команди: «Казкарі» та «Всезнайки» і ми дізнаємось, яка з команд знає краще казки. То ж скористайтеся нагодою продемонструвати свої знання. Будьте уважними, спостережливими, кмітливими й сміливими. Памятайте : тільки дружба допоможе вам здобути перемогу. За кожну правильну відповідь команда отримає фішки. А зараз я представлю вам журі.
І ТУР. Розминка.
І. За ілюстраціями з книжок визначте назви казок.
Дітям пропонуються ілюстрації до казок «Заєць і їжак», «Котик і півник » «Троє поросят», «Івасик-Телесик».
ІІ ТУР. За прислів” ями підбери назву казки
Яке частування, таке й дякування ( « Лисичка та журавель»)
На чужу роботу дивитись — ситому не бути (« Колосок»)
Друзі пізнаються в біді.(«Двоє товаришів»)
Без труда нема плода.(«Без труда нема труда»)
ІІІ ТУР. «Покажіть потрібну цифру».
• Скільки козенят було у казці «Вовк та козенята»? (7.)
• Скільки тварин тягнуло ріпку? (3.)
• Скільки звірів зустрів колобок? (4.)
Скільки звірів спіймав солом”яний бичок?(4.)
IV ТУР. «Телеграми від казкових героїв.»
На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.
V ТУР. Відновіть послідовність:
— Викладіть по черзі ( у тому порядку, як вони з'являлися у казці) зображення всіх звірів, які ховалися в рукавичці. (Мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовчик, кабан, ведмідь.)
— Викладіть по черзі (у тій послідовності, в якій вони з'являлися у казці) всіх героїв, які допомагали дідові витягувати ріпку. ( Ріпка, дід, баба, внучка, Жучка, Мурка, мишка).
VІ ТУР. «Бюро знахідок
Учні витягують із мішка предмети і відгадують, з яких вони казок.
Яйце — «Курочка Ряба»
Солома — «Солом 'яний бичок».
Пір'я — «Кривенька качечка».
Колосок — «Колосок».
Рукавиця — «Рукавичка».
Горох — «Котигорошка».
Глечик — «Лисичка та Журавель».
Яблуко — «Гуси-лебеді*.
VІІ ТУР. Бліцтурнір.
Команди протягом однієї хвилини відповідають на запитання.
VІІІ ТУР. Пісенний конкурс.
В українських народних казках багато зустрічається пісень. Відгадайте , хто співав ці пісеньки:
Ой у лиски, в лиски новий двір
Та чотири дочки на вибір,
Пятий синок ще й Пилипок.
Вийди, лисе,подивися:
Чи хороше граю! (Котик і півник)
Ой ви, діточки, козеняточка!
Відімкнітеся, відчинітеся!
Ваша мати прийшла,
Молока принесла. (Вовк і козенята)
Я по коробу метений,
На яйцях спечений,
Я від баби втік, я від діда втік,
І від тебе втечу! (Колобок)
Гуси, гуси, гусенята,
Візьміть мене на крилята
Та понесіть до батенька,
А в батенька їсти-пити
І хороше походити. (Івасик-Телесик)
ІХ ТУР. Конкурс «Загадковий».
До якої казки підходить загадка?
На городі виростала,
Восени велика стала.
Дід почав усіх гукати:
«Час красуню витягати!» (Ріпка)
Маленьке, сіреньке, біди наробило,
Щось біле, кругленьке, хвостиком розбила.
Сумує і плаче бабуся, дідусь витирає сльозу,
А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу».(Курочка Ряба)
Підробив він голосок,
став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Він - не наша мати»
Він не піца і не пряник
Він не корж не пиріжок
Він не бублик і не драник
Не пиріг, не марципаник
Не калач і не ріжок(Колобок )
Підбиття підсумків.
Молодці, діти! Ви добре справилися із завданнями, а це значить, що ви
Добре знаєте казки.
Підраховуються фішки, оголошуються результати конкурсу.
Бібліотекар ознайомлює із виставкою українських народних казок.
— От і прийшов щасливий кінець нашого конкурсу. Але допоміг вам перемогти у змаганні не щасливий випадок, а знання і дружба.
Зустріч скінчилася наша, малята .
Веселих героїв згадали багато.
Але не сумуйте, не будем прощатись.
Давайте частіше в казках зустрічатись.