Брейн-ринг: "У світі казки чарівної"

Про матеріал
Змагання проходить між двома командами "Казкарі" і "Всезнайки" . Команди змагаються по таких турах: "Розминка", "За прислів`ями підбери назву казки," "Покажіть потрібну цифру" , "Телеграми від казкових героїв" , "Віднови послідовність" , "Бюро знахідок" , "Бліц турнір" , "Пісенний конкурс".
Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ст. №8 м. Борислава

 

 

 

 

 

 

 

Брейн-ринг на тему:

«У світі казки чарівної»

 

                                                                              Підготувала  

                                                                                    вихователь ГПД

                                                                                        ЗЗСО I – III ст. №8

                                                                                               Малиняк Г. Р.

 

 

                                                                   2017

 

 

Мета:   повторити вивчені казки, розкривати значення казок у житті кожної людини; навчати дітей слухати і  бачити, формувати оцінні судження; розвивати їх  зорову і слухову пам'ять,  довільну увагу, спостережливість,  вміння міркувати від протилежного, сприяти розвитку естетичних почуттів , за­охочувати до корисних справ; прищеплювати любов до читання ; виховувати бажання допомагати один одному,  вчити відрізняти добре від поганого.

Обладнання: мультимедійна презентація до позакласного заходу,  ілюстрації до народних казок, дитячі малюнки, костюми казкових героїв,  маски, віршовані задачі, речі і «Бюро знахідок».

                 ХІД ЛІТЕРАТУРНОГО РИНГУ

Організація учнів до заняття , створення позитивного настрою

(Звучить музика « В гостях у казки»)

Вчитель.  Шановні глядачі, сьогодні у нас брейн-ринг «У світі казки чарівної».  Запрошуємо наші команди: «Казкарі» та «Всезнайки» (представлення команд, учні займають місця за столиками).

          Казка — це надзвичайний і захопливий світ пригод. Вона приваблює усіх своєю чарівністю, не­звичайністю. Їх з самого малечку нам розказують рідні, коли ми лягаємо спати не тільки для того, щоб ми заспокоїлись і потрапляли в казкові сни, а й для того щоб ми  навчились мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості, доброти. Недарма в народі кажуть:

“Казки маленькі , а розуму в них багато»

Інтерактивна вправа « Мікрофон»

 Мозковий штурм. Чого навчає нас казка?

  • Не насміхатись над чужими недоліками.
  • Слухатись старших.
  • Допомагати один одному.
  • Бути чесними, справедливими.
  • Не літуватись.
  • Бути ввічливим.

 

Повідомлення теми і мети літературного рингу. Очікувані результати

Сьогодні у нас будуть змагатися команди: «Казкарі» та «Всезнайки» і ми дізнаємось, яка з команд знає краще казки.  То ж скористайтеся нагодою продемонструвати свої знання. Будьте  уважними, спостережливими, кмітливими й сміливими. Памятайте : тільки дружба допоможе вам здобути перемогу. За  кожну правильну відповідь команда отримає фішки. А зараз я представлю вам журі.

І ТУР. Розминка.

І. За ілюстраціями з книжок визначте назви казок.

Дітям пропонуються ілюстрації до казок «Заєць і їжак»,  «Котик і півник » «Троє поросят», «Івасик-Телесик».

ІІ ТУР. За прислів” ями підбери назву казки

Яке частування, таке й дякування   ( « Лисичка та журавель»)

На чужу роботу дивитись — ситому не бути (« Колосок»)

Друзі пізнаються в біді.(«Двоє товаришів»)

Без труда нема плода.(«Без труда нема труда»)

ІІІ ТУР. «Покажіть потрібну цифру».

• Скільки козенят  було у казці «Вовк та козенята»? (7.)

• Скільки тварин тягнуло ріпку? (3.)

• Скільки звірів зустрів колобок? (4.)

 Скільки звірів спіймав солом”яний бичок?(4.)

IV  ТУР. «Телеграми від казкових героїв.»

На наше свято ми запросили багато казкових героїв, але, нажаль, не всі змогли приїхати і надіслали лише телеграми. Щоправда, на телеграмах немає підписів. Але наші гравці знають все про казки. І зараз розкажуть нам від кого ж телеграми.

  1. Приїхати не зможу, бо тато не зробив мені човник та весельце. (Івасик Телесик)
  2. Терміново викликали лікувати звірів у Африку. Не встигну повернутися. (Лікар Айболить)
  3. Дуже засмучена, мишка випадково розбила яєчко, прийти не зможу. (Курочка Ряба)
  4. Прибути до вас не можу. Мене викрала Лиска. (Півник)
  5. Вигнав мене дід із хати, іншу я пішла шукати. (Коза Дереза)
  6. Моя риболовля закінчилася погано. Мене побили, а хвіст опинився в ополонці. (Вовк-панібрат)

V  ТУР. Відновіть послідовність:

— Викладіть по черзі ( у тому порядку, як вони з'являлися у казці) зображення всіх звірів, які ховалися в рукавичці. (Мишка, жабка, зайчик, лисичка, вовчик, кабан, ведмідь.)

— Викладіть по черзі (у тій послідовності, в якій вони з'являлися у казці) всіх героїв, які допомагали дідові витягувати ріпку. ( Ріпка, дід, баба, внучка, Жучка, Мурка,  мишка).

   ТУР. «Бюро знахідок

Учні витягують із мішка предмети і відгадують, з  яких вони казок.

Яйце — «Курочка Ряба»

 Солома — «Солом 'яний бичок».

Пір'я — «Кривенька качечка».

Колосок — «Колосок».

Рукавиця — «Рукавичка».

 Горох — «Котигорошка».

Глечик — «Лисичка та Журавель».

Яблуко — «Гуси-лебеді*.

VІІ  ТУР. Бліцтурнір.

Команди протягом однієї хвилини відповідають на запитання.

  • Хто перехитрив Колобка? (Лисиця.)
  • Хто врятував Івасика-Телесика? (Гусеня.)
  • Куди потрапила стріла  Івана-Царенка? (У болото.)
  • Із чого дід зробив бичка? (Із соломи.)
  • Чим вовк ловив рибу? (Хвостом.)
  • Хто прогнав Козу-дерезу? (Рак.)
  • Як звали хлопця, котрий  з’явився на світ після того, як його мати з'їла горошину, що котилася по дорозі? ( Котигорошко.)
  • Що загубив дід, ідучи лісом? (Рукавичку.)
  • Хто їв пиріжки у казці «Коло­сок»? (Півник.)
  • Хто здобув золотий ключик? (Буратіно.)
  • Хто лікував усіх звірят? (Лікар Ай-болить.) .
  • Яка маленька казкова героїня могла сховатися у квітці?(Дюймовочка)
  • Де баба з дідом знайшли Кривеньку качечку? (В лісі.)
  • Хто допомагав дівчині із казки «Гуси лебеді»? (Яблунька, пічка, річка.)
  • Кого переміг Івасик-Телесик? ( Зміїху.)
  • Хто вигнав мишенят Крутя і Вертя з-за столу? (Півник.)
  • Чого наварила Лисичка, шоб почасту­вати Журавля? (Каші.)
  • Яке яйце знесла курочка Ряба? (Золоте.)
  • Кого першого зустрів Колобок, коли втік від діда й баби? (Зайця.)
  • Чи потоваришували Лисичка із Журавлем? (НІ.)
  • Скільки табуночків качок просили Кривеньку качечку полетіти з ними? (3)
  • Як звали півника із казки «Колосок»? (Голосисте Горлечко.)

VІІІ ТУР. Пісенний конкурс.

В українських народних казках багато зустрічається пісень. Відгадайте , хто співав ці пісеньки:

Ой у лиски, в лиски новий двір

Та чотири дочки на вибір,

Пятий синок ще й Пилипок.

Вийди, лисе,подивися:

Чи хороше граю! (Котик і півник)

 

  Ой ви, діточки, козеняточка!

Відімкнітеся, відчинітеся!

Ваша мати прийшла,

 Молока принесла. (Вовк і козенята)

 

Я по коробу метений,

На яйцях спечений,

Я від баби втік, я від діда втік,

І від тебе втечу! (Колобок)

 

Гуси, гуси, гусенята,

Візьміть мене на крилята

Та понесіть до батенька,

А в батенька їсти-пити

І хороше походити. (Івасик-Телесик)

ІХ ТУР. Конкурс «Загадковий». 

До якої казки підходить загадка?

На городі виростала,

Восени велика стала.

Дід почав усіх гукати:

«Час красуню витягати!» (Ріпка)

 

 Маленьке, сіреньке, біди наробило,

Щось біле, кругленьке, хвостиком розбила.

Сумує і плаче бабуся, дідусь витирає сльозу,

А курочка кудкудаче: «Я вам золоте принесу».(Курочка Ряба)

 

Підробив він голосок,

став на маминім співати.

Здогадалися малята:

«Він - не наша мати»

 

Він не піца і не пряник

Він не корж не пиріжок

Він не бублик і не драник

Не пиріг, не марципаник

Не калач і не ріжок(Колобок )  

Підбиття підсумків.

Молодці, діти! Ви добре справилися із завданнями, а це значить, що ви

Добре знаєте казки.

  Підраховуються фішки, оголошуються результати конкурсу.

Бібліотекар ознайомлює із виставкою українських народних казок.

 

— От і прийшов щасливий кінець нашого конкурсу. Але допоміг вам пере­могти у змаганні не щасливий випадок, а знання і дружба.

Зустріч скінчилася наша, малята .

 Веселих героїв згадали багато.

Але не сумуйте, не будем прощатись.

 Давайте частіше в казках зустрічатись.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
26 березня 2019
Переглядів
2151
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку