"Брейн-ринг" з інформатики, фізики, математики

Про матеріал
Брейн-ринг з інформатики, фізики, математики. Можна використати до предметних тижнів.
Перегляд файлу

«Брейн-ринг»

І. Вступне слово

 

Учень-ведучий. Шановні друзі! Розпочина­ємо «Брейн-ринг» з математики, інформатики та фізики.

«Мудрим ніхто не вродився, а навчився». «На­вчити можна лише того, хто хоче вчитися». Го­ловне завдання школи — виховати учня так, щоб він умів учитися, вчитися все життя. Для цього школа прищеплює культуру, любов до справи, до нації. Учень повинен осягнути основи знань, критично їх засвоїти. Він повинен уміти знахо­дити знання, яких не вистачає; знати, де їх мо­жна знайти і як ними скористатися.

Девіз: «Перевірити можливості людини та пізнати Всесвіт»

Ми впевнені, що серед вас є майбутні лауреа­ти найпрестижніших світових наукових відзнак.

(Привітання інформатиків )

II. Учні — головні помічники вчителів

Перший учень. Увага! Увага! Дайте простір фантазії! Розпочинаємо засідання клубу зустрі­чей точних наук: математичних, фізичних, ком­п'ютерних, — чудових, серйозних, веселих, не­звичних!

Корисних в квадраті! Цікавих у кубі!

Щоби розкрити наук таємниці,

Потрібні розум, кмітливість, ерудиція.

Другий учень.

Давайте зробимо ще крок
До знань, науки та культури!
Сьогодні буде ще нагода
Всім вручити нагороди!
Ой, як добре! Як прекрасно!
Нагороди! Як це вчасно!
Всім присвоїти не жаль
Шоколадну цю медаль!

Вчитель.

Основне нам, друзі, розумом дерзати!

 На всі запитання відповідь давати!

 Сміливість і дотепність хай бринить щораз.

 Бути переможцем хоче кожен з вас!

III. Музична пауза

Представлення журі. Члени журі: вчителі інформатики, математики,  головні судді та ведучі (називають імена).

IV. Проведення жеребкування команд, вибір капітанів

Учитель-ведучий. А зараз проведемо же­ребкування.

З різних класів зібрались команди. їх дві.

Знайомтесь, будь ласка, з командами й ви!

Учень-ведучий.

Команда перша та міцна (називає прізвище та ім'я капітана) — коман­ди голова

А поруч з капітаном в комп'ютерному крузі

Помічники чудові, його надійні друзі.

Хоч інформатику вони не так давно вивчають,

Про файли та курсори все необхідне знають.

(Команда презентує себе та вітає супротив­ників, журі та вболівальників.)

Команда друга теж до змагань готова:

Вона за рік багато засвоїла нового.

Там хлопці працьовиті, їм невідома втома,

Вони серед комп'ютерів неначе в себе вдома.

І капітан вам всім знайома — (називає прі­звище та ім'я) пречудова!

(Команда презентує себе та вітає супротив­ників, журі та вболівальників.)

Учитель-ведучий.

Сьогодні ми побачимо — хто швидший і спри­тніший,

А також всі дізнаємось, хто тут найрозумніший!

Нехай обом командам удача посміхається!

Учасникам команд та їх уболівальникам ба­жаємо: «Ні пуху, ні пера!»

Повторимо: «Ні пуху, ні пера!»

V. Привітання команд

Запитання ведучого: 

«Чому саме (називає імена капітанів) вибра­ли капітанами команд?»

(За п'ятибальною шкалою журі оцінює пред­ставлення команд та їхні привітання).

Учитель-ведучий. Поки журі підбиває підсу­мки І конкурсу, пропонуємо музичну  паузу.

Учень-ведучий.

Ось конкурс перший — «розминкою» він зветься.

Кожній команді десять питань дається.

VI. Перехід до гри

І гейм. Бліц-гейм «Обганялки»

(За 1 хвилину кожна команда повинна дати найбільшу кількість правильних відповідей. Ви­грає та команда, яка набере найбільшу кількість балів. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

Запитання для першої команди

  1. Твердження, яке приймають без доведен­ня. (Аксіома.)
  2. 1% від кілометра. (10 метрів.)
  3. Чому дорівнює 1 пуд? (16 кг.)
  4. Одиниця вимірювання опору. (Ом.)
  5. 2/3 від прямого кута. (60°)
  6. 25* 11. (275.)
  7. Твердження без доказу. (Гіпотеза.)
  8. Кут у квадраті. (Прямий.)
  9. Одиниця вимірювання частоти. (Герц.)
  10. Автор підручника «Фізика». (   )
  11. Чи міг Декарт бути учнем Евкліда? ( Так.)
  12. Винахідник радіо. (О.С.Попов.)
  13. Скільки нулів в мільярді? (9.)
  14. Число, яке не впливає на суму. (0.)
  15. Одиниця магнітної індукції. (Тесла.)
  16. Що більше — діаметр чи хорда? (Діаметр.)
  17. Що важче — кілограм снігу чи кілограм води? (Однакові.)
  18. При якій температурі починає замерзати вода? (0°С.)
  19. Чому дорівнює абсолютний нуль? (-273 К.)
  20. Прилад для вимірювання тиску. (Манометр.)
  21. У чому вимірюється ємність вінчестера? (У байтах.)
  22. Чому дорівнює сума кутів у трикутнику? (180°)
  23. Позитивна частинка в атомі. (Протон.)

Запитання для другої команди

  1.             Скільки коренів має рівняння  х³ =-1 ? (Один.)
  2.           184* 11. (198.)
  3.           Одиниця вимірювання ЕРС. (Вольт.)
  4.           Чому дорівнює 1 ц? (100 кг.)
  5.           Число, яке не впливає на добуток. (1.)
  6.           Формула об'єму куба,3.)
  7.           Від'ємний електрод. (Катод.)
  8.           Чи можна на Місяці спостерігати комети? (Так.)
  9.            Автор першої в Європі ЕОМ. (С.О.Лєбєдєв.)
  10.           Рівність двох дробів. (Пропорція.)
  11.           Похідна від (sin х)'.  (соs х.)
  12.  Відрізок, який має напрям. (Вектор.)
  13. Добуток маси тіла на прискорення. (Сила.)
  14.           Чому дорівнює sin2ɑ+ соs2 ɑ ? (1.)
  15.           Одиниця кількості речовини. (Моль.)
  16.            Вчений, що створив планетарну модель атома. (Е. Резерфорд.)
  17.          Добуток сили та переміщення. (Робота.)
  18.           Чому дорівнює розгорнутий кут? (180'.)
  19.            Вчений, який винайшов, чому дорівнює квадрат гіпотенузи. (Піфагор Самосський.)
  20.           Прилад, який відображає роботу на ком­п'ютері. (Монітор.)
  21.            Коли швидше висихає білизна: в мороз­ну погоду чи у відлигу? (В морозну.)
  22.             Чим можна знайти голку в стіжку сіна? (Магнітом.)
  23.           У скільки разів радіус менший за діаметр? (У 2 рази.)

(Журі підбиває підсумок гейму «Обганялки» та оголошує загальний рахунок.)

VII. Літературна пауза

Учитель-ведучий.

Ще запитання маємо —

Вірші для вас читаємо.

Хоч трохи незвичайні, —

Вони для нас повчальні.

Нехай же відповідь дадуть:

У чому і яка тут суть ?

Спочатку вірш для першої команди, потім — для другої.
На обдумування — 30 секунд.

Незвичайна дівчинка

Було їй 1100 років,

Вона ходила на уроки

До 110-го класу,

 Носила 100 книжок щоразу.

 Крокуючи десятком ніг,

 Вона ходила вздовж доріг.

Рук, вух, очей по 10 мала,

 Все бачила, все помічала.

Коли виходила гуляти,

За нею бігло цуценятко.

І цей її стоногий друг

Мав один хвіст та 10 вух.

Все те, про що тут річ ведеться,

Спочатку дивним нам здається.

Нехай же відповідь дадуть:

У чому і яка тут суть?

(Усі числа подані у двійковій системі чис­лення.)

Учень-ведучий.

Слон

Слон живе у нас в квартирі —

 Поверх — 2, під'їзд — 4.

 Звик він вчасно харчуватись —

 Вранці — в 8, вдень — в 16.

На сніданок неодмінно 32 оберемки сіна.

 Це водою слід запити — 64 літри.

На обід даємо рису, огірків 128,

 Помідори також їсть — 250 і 6.

 З'їсть млинців 512 —

Це якщо не постаратись,

А як зробити на кефірі —

З'їсть їх більше раз в чотири!..

(Усі числа — це значення степенів числа 2.)

 Ну, що ж, продовжуємо!

(Звучить музична композиція. Після цього один з учасників команди почи­нає крутити дзиґу, після зупинки якої визнача­ється питання, на яке учасники команд повинні дати правильну відповідь. Правильна відповідь оцінюється в 1 бал.)

VIII. Продовження гри

Учитель-ведучий.  Починаємо II гейм гри.

 II гейм. Девіз: «Лінивому не розгадати, кмітливому на роздуми — секунди»

Перше запитання —з інформатики, друге — з математики, третє — з фізики.

  1. Який алгоритм виконують Місяць, Со­нце? (Циклічний.)

 

  1. Розділити 7 хлібин між 8 людьми так, щоб розрізів було найменше і рівну

 

кількість хліба отримав кожний. (1/2+1/4+1/8=7/8).

  1. Чи можна закип'ятити воду, не підігріваю­чи її? ( Так, піднявши тиск.)
    1.     В комп'ютера, як і в людини, В роботі органи єдині. Скажіть тоді, що серцем В комп'ютерних відсіках зветься? (Хард- диск, англ. heard  - серце.)

2. Що називають «чотирма китами алгебри»? (Рівняння, числа, тотожності, функції.)

3.В якому місці Землі магнітна стрілка пока­зує обома кінцями на південь? (На північному полюсі.)

  1. Гарячий хліб важить більше, ніж той са­мий хліб, який охолов. Чому? (Коли хліб черствіє, частина вологи випаровується, вага хліба стає меншою.)
  2. Чий це вислів «Математика — цариця наук, арифметика — цариця математики»? (Карл Гаусс.)
  3. Крапля води, яка падає на розжарену пли­ту, починає на ній підскакувати. Чому? (Розжа­рена плита нагріває поверхню краплі, утворює навколо оболонку пари. Ця пара підкидає кап­лю вгору.)
  1. Скажіть, будь ласка, хто нам вікна ста­вить? (Windows — англ. —    

вікна.)

  1.                   Як можна від стрічки завдовжки 4 м відріза­ти 3 м, не користуючись метром? (Треба згорну­ти стрічку навпіл, потім ще раз — і відрізати.)
  2.                   Як в умовах невагомості можна перелити воду з одного посуду в інший? (Воду можна ви­давити стиснутим повітрям чи надавлюванням на стінки посуду, якщо вони еластичні.)

1. Пристрій для передачі інформації від людини до ЕОМ. (Клавіатура.)

2.Чи можна поділити 3 апельсини між 2 ба­тьками і 2 синами так, щоб кожному дістався один апельсин? ( Так, — це дід, батько і син.)

3.Чим можна пояснити явище потріскування та іскріння, коли в темній кімнаті знімати шерс­тяний одяг? (Електризація тіл.)

1. Кінець фільму англійською мовою, а в програмі? (End.)

  1. Соловей починає співати о 1-й годині ночі, зозуля — о 3-й, шпак — о 4-й, горобець — о 6-й. Котра година, якщо співають соловей і зозуля, а шпака не чути? (Третя.)
  2. Два хлопчики розтягують динамометр. Кожний прикладає силу 100 Н. Що показує ди­намометр? (100 Н.)
    1.                   Початкові букви слів у фразі — рідний український народ (англ.).    

(RUN(F2) — команда запуску програми на виконання.)

  1.                   Двоє грали в шахи 2 години. Скільки го­дин грав кожний ? (2 години.)
  • Перша половина слова — від англійської -новий, друга — властивість звуку.

  В цілому — вчений-фізик. (Ньютон.)

1. Назвіть прізвище академіка, який про­пагував загальну комп'ютерну грамотність, ав­тора перших шкільних підручників з інформа­тики. (А.П. Єршов.)

  1.                Які ви знаєте міри довжини? (Лікоть — приблизно півметра, фут—довжина ступні. Але руки і ступні в різних людей неоднакові. Король Гзнріх / наказав взяти за міру довжини його королівську руку; сажень — довжина міри між великими пальцями витягнутих у різні боки рук; дюйм - довжина міри приблизно 2,54 см; миля -відстань у тисячу подвійних кроків.)
  2.                     Як потрібно з'єднати обмотки двох нагрівачів, занурених у склянку з водою, щоб вода швидше закипіла? (Паралельно.)

(Поки журі підводить підсумки, музична пау­за. Пісня.)

III гейм — математичний

  1. У кого більше ребер: у 3 кубів чи у 2 капі­танів? (У 3 кубів — 36ребер, у 2 капітанів — 48 ребер.)
  2. Про що йдеться?

Її зустрінеш ти в розмові

і в літературній мові,

А в алгебрі ти можеш взяти

Її портрет намалювати. (Про гіперболу.)

  1. З математичними об'єктами іноді мають справу люди зовсім не математичних професій. Ось вам приклад:

Для професії такої — спробуйте її назвати —

З паралельними прямими

Справу слід постійно мати.

П'ять ліній паралельних

Горизонтально йдуть.

А що ж це за професія?

Хай відповідь дадуть!

(Музиканти і нотний стан.)

  1.                Предмети на сцену! (Яблуко, корона, ре­шето). Про яких видатних учених нагадують ці предмети? (Яблуко — про Ньютона, корона — про Архімеда, решето — про Ератосфена.)
  2.                Французький король Людовик XVI, щоб поліпшити складне фінансове становище шля­хом економії, видав указ, який ми виконуємо і нині, навіть не підозрюючи цього. Згідно з цим указом, довжина відомого предмета повинна дорівнювати його ширині. Цей предмет має кожна людина, тримає його в так званій «чор­ній скриньці». Що це? (Носовахустинка, до того часу її робили овальної форми, тому багато тка­нини йшло у відходи.)
    1.  За легендами саме він винайшов циркуль і створив перший у світі лабіринт. Назвіть його ім'я. (Дедал.)
    2. Чи бажаєте ви знати,

Скільки ніг у кошеняти ?

Хто підрахувати зміг,

Зразу скаже: сотня ніг.

У кошеняти 100 ніг, 10 вух і 1 хвіст.

В дивовижних таких фактах

Є математичний зміст. А який саме ?

(Усі числа записані в двійковій системі чис­лення.)

  1. А останнє запитання у нас буде про... ко­хання.

Одного разу хлопець-математик прогулю­вався з дівчиною. Вона зірвала ромашку і поча­ла відривати пелюстки, промовляючи: «Любить — не любить...». Тоді хлопець сказав: «Не вар­то цього робити. Це зайве. Достатньо тільки ...» Що він запропонував? (Підрахувати кількість пелюсток. Якщо парна — то не любить.)

  1. гейм. Конкурс художників (домашнє завдання).
       Захист картин

Малюнок художників має відповідати темі брейн-рингу: математика, інформатика, фізи­ка, геометричні фігури, цифри, комп'ютерні і фізичні поняття.

(У той час, поки художники працюють, журі оцінює III гейм «Математичний», оцінює пред­ставлені газети. А в залі ведучі оголошують му­зичну паузу, пісня.)

  1.     гейм. Літературний аукціон

Ведучий-учень. Наступне завдання — назва­ти найбільшу кількість прислів'їв, приказок, до­тепних висловів з математики, фізики, інформа­тики. Кожне оцінюється в 1 бал. Час — 3 хвили­ни. Робити паузу заборонено, не повторювати приказки. Виходять по 2 члени команди.

Приклади:

  • Одна голова добре, а дві краще.
  •    Одна рука вузла не в'яже.
  •    Хвалькові — ціна три копійки.
  •    У семи няньок дитя без ока.

(Звучить комп'ютерна музика, поки команди виконують завдання.)

  1. гейм. Музичний конкурс (час — 5 хвилин)

Написати слова з математики, фізики і інформатики, які містять ноти: до, ре, мі, фа, соль, ля, сі. Хто більше?

До — документ, доріжка, доповнення, догляд, доступ, домен, секундомір.

Ре — дерево, регістр, перетворення, пе­реміщення, переповнення, адресація, ресурси, ретрансляція, регенерація, Рентген, пароутво­рення.

Мі — мікропроцесор, алгоритмізація, про­граміст, дискримінація, імітація, зміст, Міллі- кен, динаміка, промінь.

Фа — алфавіт, файл, фаза, факультатив.

Соль — консоль.

Ля — компілятор, екземпляр, емулятор, ретрансляція, маніпуляція, табулятор, мікрока­лькулятор, акумулятор, модуляція.

Сі — бейсік, інверсія, дисперсія, СІ — інтернаціональна система.

Поки команди готуються — музична пауза

Після  команди зачитують свої слова. Перемагає той, хто більше придумав слів. Гейм оцінюється в два бали.

VII гейм. Гра «Реставрація» ( час — 5 хви­лин)

Команди одержують картки з окремими складами та матеріали. Потрібно скласти ви­слів.

Команда перша: ком, з, не, спр, п'ю, ро, яка, стра, те, ш, лю, зум, ром, на, ава, ній, ди, будь, ні. (Розумній людині будь-яка справа не стра­шна з комп'ютером.)

Команда друга : роз, на, від, ком, впр, май, би, від, а, п'ю, рай, стра, ся, ав, но, уму, сті, тера. (Від майстра набирайся вправності, а від комп 'ю тера — розуму.)

Та команда, яка першою прочитає текст — одержує 5 балів, а хто раніше, ніж за 5 хв., то ще додатково 2 бали.

Поки команди працюють — музична пауза

Після, ко­манди дають відповіді на свої завдання (VI гейм).

Після цього журі підводить підсумок VI гей­му та оголошує результати гри за VII гейм.

VIIІ гейм. Конкурс капітанів. Доповнити слова (1 бал за кожну правильну відповідь)

1 команда

1. Реальність... (віртуальна).

  1. Материнська... (плата).
  2. Компакт-... (диск).
  3. Закон Гей-... (Люссака).
  4. WEB -... (сторінка).
  5. Властивості... (алгоритму).
  6. Текстовий... (редактор).
  7. Молекулярно-кінетична... (теорія).
  8. Піратська... (копія).
  9. Робочий... (стіл).
  10. Операційна... (система).
  11. Прикладна... (програма).
  12. Права... (доступу).
  13. Доцентрове... (прискорення).
  14. Критична... (температура).

 2команда

  1. Системна... (шина).
  2. Системний... (блок).
  3. Похила... (площина).
  4. Графічний ... (редактор).
  5. База... (даних).
  6. Електронна... (пошта).
  7. Рівнодіюча... (сила).
  8. Панель... (управління).
  9. Пошуковий... (сервер).
  10. Оперативна... (пам'ять).
  11. Кінетична... (енергія).
  12. Домашня... (сторінка).
  13. Всесвітнє павутиння... (Інтернет).
  14. Жорсткий... (диск).
  15. Відкриття... (файла).

(Журі оцінює цей конкурс і підводить за­гальний підсумок.)

IX гейм. Конкурс уболівальників

(За кож­ну правильну і повну відповідь — 1 бал)

1. Послухайте, будь-ласка, вірш:

Так будем смело мыслить!

Отстоим последний форт

Средь общего паденья.

Пускай хоть ты останешься моим,

Святое право мысли и сужденья.

Цей вірш належить перу відомого англій­ського поета-романтика — лорда Джорджа Ноела Гордона Байрона. Яким чином ім'я відомо­го поета пов'язане зі світом комп'ютерних тех­нологій? (Герцогиня Ада Лавлайс —дочка Бай­рона, перший програміст. На її честь названа мова програмування - Ада.)

  1.                Досить поширена алгоритмічна мова про­грамування Паскаль названа так на честь відо­мого французького вченого. Назвіть його ім'я і винахід. (Блез Паскаль. У 1642р. сконструював першу підсумовуючу машину
  2.                Чи потрібно «привітатися за руку» з вінче­стером комп'ютера, щоб «підхопити комп'юте­рний вірус»? (Так.)
  3.                Розказують, що на честь свого відкрит­тя він на подяку богам приніс жертву — 10 биків. У 1955 р. у Греції випустили поштову марку з ілюстрацією його найважливішого від­криття. Він відкрив правило в музиці. Хто це? (Піфагор.)
  4.                Французький фізик, який ввів у науку по­няття «електричний струм». (Ампер.)
  5.                Нещодавно для введення інформації в ЕОМ ще використовувалися перфокарти. Але ідея перфокарт виникла задовго до появи пер­ших комп'ютерів. У 1804 р. французький вина­хідник Жозеф Марі Жаккард створив верстат, у якому вперше застосував свою ідею перфокарт. Про який верстат іде мова? (Ткацький верстат.)
  6.                Коли наука заявляє про себе, добровольці одразу шукають засновників — першовідкрива­чів і геніальних попередників. Хто висунув ідею і створив проект універсальної програмованої машини? (У 1823 р. англійський математик Чарльз Беббідж.)
  7.                У глибокій давнині лежать витоки робото­техніки. Спочатку людина створила іграшки, які могли рухати лапами, крилами, головою. У мрі­ях людей виник образ механічного людиноподі­бного помічника. А хто придумав слово «РО­БОТ»? (Чеський письменник Карел Чапек в 1920 р. в п'єсі *Річ».)

Резервні запитання (для заміни в разі по-треби чи порушенні правил):

- В усіх системах запису числової інформації для сучасної обчислювальної техніки найбільш •вдалою є така, у якій використовується 2 сим­воли. Що це за символи і що вони позначають? (1,0- ввімкнути, вимкнути.)

- Існує клас задач, для розв'язання яких не потрібно виконувати арифметичні обчислення. Вони відомі дуже давно. Ще в Стародавній Греції існував міф про одну з таких задач. Героя, який розв'язав цю задачу, звали Тезей. Що це за клас задач, і хто допоміг Тезею розв'язати за­дачу? (Лабіринти, Аріадна.)

— Як називається окремий крок послідовності, яку виконує комп'ютер? (Команда, програма.)

- У 1847 р. англійський математик, викла­дач провінційного університету в маленькому місці Корке, що на півдні Англії, розробив ма­тематичну логіку або алгебру логіки - закони, за якими працює ЕОМ. Як звали цього вчено­го? (Джордж Буль.)

- Набір елементарних операцій, сувора послідовність дій, виконання яких приводить до результату - це алгоритм. Звідки походить це слово? (Від імені вченого АбуАбдуллах Мухам- мад ібн Муса аль-Хорезмі, 800 - 847, Багдад.)

- Інформація зберігається на зовнішніх но­сіях. Усі вони працюють порівняно дуже повіль­но, але при цьому залишаються популярними серед користувачів .(Зберігають великий об'єм інформації.)

- Поява цього пристрою визвала сенсацію. На початку 70-х років намітилася тенденція до швидкого зниження вартості ЕОМ, які раніше коштували кілька млн. доларів. Спочатку з'яви­лася машина вартістю 100 тис., потім 50 тис. Досі невідома фірма повідомила про випуск ЕОМ за ціною 20 доларів. Коли розібралися, то було виявлено, що 20 доларів коштує не ЕОМ, а центральна П частина. Про що йде мова? (Про­цесор.)

- Де була створена перша друкарська ма­шина? (В Англії.)

- Обчислювальна система складається з двох частин: м'яка і тверда. Назвіть їх. (Апара­тна і програмна частина.)

- Яка найменша одиниця вимірювання? (Біт.)

     - Повним поворот танцюриста навколо себе на носку однієї ноги? (Пірует.)

-  Теорію алгоритмів вважають матір'ю ал­горитмів і програмування, а їх батьком є по пра­ву - логіка. Бо саме логіка є теоретичною осно­вою сучасних ЕОМ. Пропонуємо невеличку логі­чну задачу.

«Один мандрівник випадково опинився в невеличкому містечку і вирішив підстригтися. Там було лише два майстри (у кожного своя перукарня). Заглянувши у вікно до одного май­стра, він побачив, що в салоні неприбрано, сам майстер недбало одягнений і так-сяк підстри­жений. У салоні іншого майстра було ідеально чисто, його власник був бездоганно одягнений і акуратно підстрижений. Подумавши, мандрів­ник відправився стригтися до першого майст­ра».

 

Поясніть причину такого дивного, на перший погляд, рішення мандрівника?

(Оскільки в місті лише 2 перукарні, то кожен майстер повинен стригтися у іншого. Мандрівник вибрав того майстра, хто краще підстригає свого конкурен­та.)

Після проведення цього гейму журі підводить підсумки, а тим часом виступають учні.

Х гейм. Продемонструвати блок-схеми до алгоритмів ( з таблиці )

Перефразувати прислів'я та приказки, ви­користовуючи структури розгалуження і циклу. За кожну правильну відповідь — 1 бал. У разі відсутності відповіді право переходить до іншої команди. Відповідають по черзі. Викликати по 2 члени команди вперед.

  • Де не оре сошка, там хліба трошки.

Якщо ... (не оре сошка), то ... (хліба трош­ки).

Поки оре сошка (повт.), то пц є хліб (кц).

  • Де козак, там і слава.

Якщо є козак, то є і слава.

Поки є козак, (пц) є і слава (кц).

  • Терпи козак, отаманом будеш.

Якщо терпітимеш козак, то будеш отама­ном.

Якщо хліба немає, то їж пироги.

Поки немає хліба, (пц) їж пироги (кц).

Якщо козак щирий, то ззаду не нападає.

То..., поки сила не візьме.

Повторювати (пц) немає сили, треба ро­зумом доточити (кц).

По закінченні VI гейму, поки журі підводить підсумки, музична пауза. Після цього журі оголошує резуль­тат гейму.

ХІ гейм — артистичний

Поки команди готуються — музична пауза.

Обом командам обіграти фразу:
«Зі сві­ту по комірці — програмісту банк даних. А все ж таки, чи варто брати банк даних?

Після, команди відповідають на поставлене запитання.

ХІІ гейм - «Художня пауза»

Звучить тиха музика. Намалювати із зав'я­заними очима на переносних дошках авто-портрет та робота- марсіанця.

ХІІІ гейм. Скласти кросворд

По горизонталі:

2. Накопичувач на магнітній стрічці.

Стрімер.

6. Стандартний пристрій введення даних. Клавіатура.

  1.              Пристрій зв'язку комп'ютерів телефонною мережею. Модем.
  2.              Один з пристроїв зовнішньої пам'яті. Дискета.
  1.  Пам'ять, що складається з RАМ і RОМ. Внутрішня.
  2. Мінімальний розмір одного елемента па­м'яті. Байт.
  1. Матричний ... Принтер.
    1.            Жорсткий диск. Вінчестер.
    2. 1024 Мбайта. Гігабайт.
    3. «Серце» комп'ютера. Процесор.
    4. Одиниця вимірювання інформації. Біт.

По вертикалі:

  1.              Пристрій відображення інформації. Дисплей.
  2. Принтер навпаки. Сканер.
  3. Клавіші Р1 ... Р12.Функціональні.
  4. Процес розмітки поверхні диска. Форма­тування.
  5. Пристрій виведення графічної інформації. Плоттер.

9. Одна із 17 газет видавництва «Шкільний світ». Інформатика.

12. Режим роботи монітора. Графічний.

  1. Одиниці вимірювання тактової частоти процесора. Мегагерц.
  2. Всесвітня павутина. Інтернет.

IX. Домашнє завдання

Проблеми шкільних точних наук. Яке при­значення мають інформатика, фізика, матема­тика в школі ?

  1. Чи можемо ми говорити про комп'ютерну освіту школярів, чи досить зупинитись на ком­п'ютерній грамотності?
  2. Комп'ютери в школі. Як навчитись їх ви­користовувати з метою освіти?
  3. Що хочуть вивчати школярі на уроках точ­них наук?
  4. Вчителі точних наук. Професіонали чи «Кулібіни»?
  5. Де дитині краще вивчати інформатику: в школі, самостійно, в клубах, у друзів, знайомих, на курсах?
  6. Яка ідеальна модель вивчення точних наук у школі?
  7. Які є проблеми при вивченні точних наук?

Ще запитань багато

Вам можна було б дати,

Та обмежує нас час —

Команди встати!

Готуємось БРЕЙН-РИНГУ назвати результати! Команда (називають переможця конкурсу) стала переможцем у нас. І цей диплом почесний ' Призначено для вас! Тому що здобули перемогу — Змагань наших мету. Хоч новачки в БРЕЙН-РИНГУ, А ваша гра — це «вищий клас»! Всі гори ви вдало штурмували, Здобули перемогу і в фіналі. Точні науки вивчати Продовжуйте й надалі. Команда переможців Одержує медалі. Всі добре працювали,

Хоча команда (називають другу команду) від переможця

Трішечки відстала. На спогад про цю зустріч Одержуйте «нулі». (Переможці отримують в'язку бубликів.)

Смачні вони й солодкі, Хоч, правда, і малі. Ми з вами, сподіваюсь, Зустрінемось не раз. На зустрічі приходьте — Наш клуб чекає вас!

 Ві­тають переможців, найбільш активних гравців. Вітання команді, яка програла.

Члени журі, головні судді дякують коман­дам за гру, а також вітають усіх, хто брав участь у БРЕЙН-РИНГУ.

X. Фінал (звучить музика)

 

1

 

docx
Додано
19 березня 2019
Переглядів
1665
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку