Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення.

Про матеріал
Тема: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення. Мета: - навчальна:ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної графіки, з видами комп’ютерної графіки, основними властивостями та принципами побудови растрових та векторних зображень, навчити відрізняти файли векторних та растрових зображень, ознайомити з форматами графічних файлів, ввести поняття колірної системи, сформувати вміння використовувати спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень; - розвивальна: розвивати увагу, уяву, пам'ять, логічне мислення; - виховна: виховувати інтерес до інформатики, старанність, дисциплінованість. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали ХІД УРОКУ І. Організація класу до уроку 1) Привітання із класом 2) Повідомлення теми і мети уроку ІІ. Актуалізація опорних знань учнів Пригадай 1. Особливості використання графічного редактора для створення зображень. 2. Як створити зображення в середовищі текстового процесора або редактора презентацій? 3. Що таке двійкове кодування? 4. Як кодують символи при опрацюванні комп’ютером? ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Пiд час вивчення теми ви отримаєте вiдповiдi на питання: - Що таке «комп’ютерна графiка»? - Якi принципи побудови растрових i векторних зображень? - Що таке колірна система? - Якi iснують формати графічних файлiв? IV.Вивчення нового матеріалу. Технологія «Мозковий штурм» - Дайте мені відповідь на таке запитання: «Чим вiдрiзняється комп’ютерна графіка вiд звичайної?» (відповіді дітей). - Пiд термiном «графiка» звичайно розуміють вiзуальне (те, що сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктiв. Чи малює художник пейзаж, чи виконує конструктор креслення, чи малює дитина на асфальтi — усе це процеси створення графiки. Особливе мiсце в роботi з зображеннями посiдає комп’ютерна графiка, яка використовується майже в усіх сферах людської діяльності: у науці і техніці, у медицині й освіті, рекламному бізнесі, індустрії розваг тощо. (перегляд презентації «Графіка навколо нас».) - Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють растрові та векторні графічні зображення. Растрове зображення складається з окремих маленьких прямокутників – пікселів. Вони розташовуються в рядках та стовпцях прямокутної сітки, яка називається растром. Таке зображення схоже на мозаїку. У растрового зображення при збільшення масштабу перегляду стає помітна його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією. - Векторне зображення будується з окремих базових об’єктів - графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, овалів. V.Формування практичних умінь і навичок Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки) Завдання 1. Працюємо в парах Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі. Критерії порівняння Растрове зображення Векторне зображення Завдання на с. 165 підручника Завдання 2. Працюємо в парах Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки. Завдання на с. 165 підручника VI.Підсумок уроку Обговорюємо 1. Для чого використовується комп’ютерна графіка? 2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці? 3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень? 4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення? VII.Домашнє завдання 1) Опрацювати п.23.1-23.2 - Тема: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення. Мета: - навчальна:ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної графіки, з видами комп’ютерної графіки, основними властивостями та принципами побудови растрових та векторних зображень, навчити відрізняти файли векторних та растрових зображень, ознайомити з форматами графічних файлів, ввести поняття колірної системи, сформувати вміння використовувати спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень; - розвивальна: розвивати увагу, уяву, пам'ять, логічне мислення; - виховна: виховувати інтерес до інформатики, старанність, дисциплінованість. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали ХІД УРОКУ І. Організація класу до уроку 1) Привітання із класом 2) Повідомлення теми і мети уроку ІІ. Актуалізація опорних знань учнів Пригадай 1. Особливості використання графічного редактора для створення зображень. 2. Як створити зображення в середовищі текстового процесора або редактора презентацій? 3. Що таке двійкове кодування? 4. Як кодують символи при опрацюванні комп’ютером? ІІІ.Мотивація навчальної діяльності. Пiд час вивчення теми ви отримаєте вiдповiдi на питання: - Що таке «комп’ютерна графiка»? - Якi принципи побудови растрових i векторних зображень? - Що таке колірна система? - Якi iснують формати графічних файлiв? IV.Вивчення нового матеріалу. Технологія «Мозковий штурм» - Дайте мені відповідь на таке запитання: «Чим вiдрiзняється комп’ютерна графіка вiд звичайної?» (відповіді дітей). - Пiд термiном «графiка» звичайно розуміють вiзуальне (те, що сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктiв. Чи малює художник пейзаж, чи виконує конструктор креслення, чи малює дитина на асфальтi — усе це процеси створення графiки. Особливе мiсце в роботi з зображеннями посiдає комп’ютерна графiка, яка використовується майже в усіх сферах людської діяльності: у науці і техніці, у медицині й освіті, рекламному бізнесі, індустрії розваг тощо. (перегляд презентації «Графіка навколо нас».) - Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють растрові та векторні графічні зображення. Растрове зображення складається з окремих маленьких прямокутників – пікселів. Вони розташовуються в рядках та стовпцях прямокутної сітки, яка називається растром. Таке зображення схоже на мозаїку. У растрового зображення при збільшення масштабу перегляду стає помітна його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією. - Векторне зображення будується з окремих базових об’єктів - графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, овалів. V.Формування практичних умінь і навичок Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки) Завдання 1. Працюємо в парах Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі. Критерії порівняння Растрове зображення Векторне зображення Завдання на с. 165 підручника Завдання 2. Працюємо в парах Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки. Завдання на с. 165 підручника VI.Підсумок уроку Обговорюємо 1. Для чого використовується комп’ютерна графіка? 2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці? 3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень? 4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення? VII.Домашнє завдання 1) Опрацювати п.23.1-23.2 -
Перегляд файлу

Тема: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення.

 

Мета:

  • навчальна:ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної графіки, з видами комп’ютерної графіки, основними властивостями  та принципами побудови растрових та векторних зображень, навчити відрізняти файли векторних та растрових зображень, ознайомити з форматами графічних файлів, ввести поняття колірної системи,  сформувати вміння використовувати спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень;
  • розвивальна: розвивати увагу, уяву, пам'ять, логічне мислення;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики,  старанність, дисциплінованість.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор,  презентація уроку, електронні матеріали

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

1) Привітання із класом

2) Повідомлення теми і мети уроку

 

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

Пригадай

  1. Особливості використання графічного редактора для створення зображень.
  2. Як створити зображення в середовищі текстового процесора або редактора презентацій?
  3. Що таке двійкове кодування?
  4. Як кодують символи при опрацюванні комп’ютером?

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.

Пiд час вивчення теми ви отримаєте вiдповiдi на питання:

  •                   Що таке «комп’ютерна графiка»?
  •                   Якi принципи побудови растрових i векторних зображень?
  •                   Що таке колірна система?
  •                   Якi iснують формати графічних файлiв?

IV.Вивчення нового матеріалу.

 

Технологія «Мозковий штурм»

  •                   Дайте мені відповідь на таке запитання: «Чим вiдрiзняється комп’ютерна графіка вiд звичайної?» (відповіді дітей).
  • Пiд термiном «графiка» звичайно розуміють вiзуальне (те, що

сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктiв. Чи малює художник  пейзаж, чи виконує конструктор креслення, чи малює дитина на асфальтi — усе це процеси створення графiки. Особливе мiсце в роботi з зображеннями посiдає комп’ютерна графiка, яка використовується майже в усіх сферах людської діяльності: у науці і техніці, у медицині й освіті, рекламному бізнесі, індустрії розваг тощо. (перегляд презентації  «Графіка навколо нас».)

  • Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють растрові та векторні графічні зображення.

Растрове зображення складається з окремих маленьких прямокутників – пікселів. Вони розташовуються в рядках та стовпцях прямокутної сітки, яка називається растром. Таке зображення схоже на мозаїку. У растрового  зображення при збільшення масштабу перегляду стає помітна його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією.

  • Векторне зображення будується з окремих базових об’єктів -  графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, овалів.

V.Формування практичних умінь і навичок

Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.  (Інструктаж з правил техніки безпеки)

Завдання 1.  Працюємо в парах

Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі.

Критерії порівняння

Растрове зображення

Векторне зображення

 

 

 

Завдання на с. 165 підручника

 

Завдання 2.  Працюємо в парах

Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки.

Завдання на с. 165 підручника

 

VI.Підсумок уроку

Обговорюємо 

  1. Для чого використовується комп’ютерна графіка?
  2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
  3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
  4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?

 

VII.Домашнє завдання

1) Опрацювати п.23.1-23.2

  •  

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 березня
Переглядів
217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку