Про матеріал
Тема: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення.
Мета:
- навчальна:ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної графіки, з видами комп’ютерної графіки, основними властивостями та принципами побудови растрових та векторних зображень, навчити відрізняти файли векторних та растрових зображень, ознайомити з форматами графічних файлів, ввести поняття колірної системи, сформувати вміння використовувати спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень;
- розвивальна: розвивати увагу, уяву, пам'ять, логічне мислення;
- виховна: виховувати інтерес до інформатики, старанність, дисциплінованість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
1) Привітання із класом
2) Повідомлення теми і мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай
1. Особливості використання графічного редактора для створення зображень.
2. Як створити зображення в середовищі текстового процесора або редактора презентацій?
3. Що таке двійкове кодування?
4. Як кодують символи при опрацюванні комп’ютером?
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Пiд час вивчення теми ви отримаєте вiдповiдi на питання:
- Що таке «комп’ютерна графiка»?
- Якi принципи побудови растрових i векторних зображень?
- Що таке колірна система?
- Якi iснують формати графічних файлiв?
IV.Вивчення нового матеріалу.
Технологія «Мозковий штурм»
- Дайте мені відповідь на таке запитання: «Чим вiдрiзняється комп’ютерна графіка вiд звичайної?» (відповіді дітей).
- Пiд термiном «графiка» звичайно розуміють вiзуальне (те, що
сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктiв. Чи малює художник пейзаж, чи виконує конструктор креслення, чи малює дитина на асфальтi — усе це процеси створення графiки. Особливе мiсце в роботi з зображеннями посiдає комп’ютерна графiка, яка використовується майже в усіх сферах людської діяльності: у науці і техніці, у медицині й освіті, рекламному бізнесі, індустрії розваг тощо. (перегляд презентації «Графіка навколо нас».)
- Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють растрові та векторні графічні зображення.
Растрове зображення складається з окремих маленьких прямокутників – пікселів. Вони розташовуються в рядках та стовпцях прямокутної сітки, яка називається растром. Таке зображення схоже на мозаїку. У растрового зображення при збільшення масштабу перегляду стає помітна його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією.
- Векторне зображення будується з окремих базових об’єктів - графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, овалів.
V.Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Працюємо в парах
Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі.
Критерії порівняння Растрове зображення Векторне зображення
Завдання на с. 165 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах
Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки.
Завдання на с. 165 підручника
VI.Підсумок уроку
Обговорюємо
1. Для чого використовується комп’ютерна графіка?
2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?
VII.Домашнє завдання
1) Опрацювати п.23.1-23.2
-
Тема: Поняття комп’ютерної графіки. Растрові та векторні зображення.
Мета:
- навчальна:ознайомити учнів з поняттям комп’ютерної графіки, з видами комп’ютерної графіки, основними властивостями та принципами побудови растрових та векторних зображень, навчити відрізняти файли векторних та растрових зображень, ознайомити з форматами графічних файлів, ввести поняття колірної системи, сформувати вміння використовувати спеціалізовані програмні засоби для перегляду зображень;
- розвивальна: розвивати увагу, уяву, пам'ять, логічне мислення;
- виховна: виховувати інтерес до інформатики, старанність, дисциплінованість.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, електронні матеріали
ХІД УРОКУ
І. Організація класу до уроку
1) Привітання із класом
2) Повідомлення теми і мети уроку
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Пригадай
1. Особливості використання графічного редактора для створення зображень.
2. Як створити зображення в середовищі текстового процесора або редактора презентацій?
3. Що таке двійкове кодування?
4. Як кодують символи при опрацюванні комп’ютером?
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності.
Пiд час вивчення теми ви отримаєте вiдповiдi на питання:
- Що таке «комп’ютерна графiка»?
- Якi принципи побудови растрових i векторних зображень?
- Що таке колірна система?
- Якi iснують формати графічних файлiв?
IV.Вивчення нового матеріалу.
Технологія «Мозковий штурм»
- Дайте мені відповідь на таке запитання: «Чим вiдрiзняється комп’ютерна графіка вiд звичайної?» (відповіді дітей).
- Пiд термiном «графiка» звичайно розуміють вiзуальне (те, що
сприймається зором) зображення будь-яких реальних або уявних об’єктiв. Чи малює художник пейзаж, чи виконує конструктор креслення, чи малює дитина на асфальтi — усе це процеси створення графiки. Особливе мiсце в роботi з зображеннями посiдає комп’ютерна графiка, яка використовується майже в усіх сферах людської діяльності: у науці і техніці, у медицині й освіті, рекламному бізнесі, індустрії розваг тощо. (перегляд презентації «Графіка навколо нас».)
- Залежно від способу побудови графічного зображення розрізняють растрові та векторні графічні зображення.
Растрове зображення складається з окремих маленьких прямокутників – пікселів. Вони розташовуються в рядках та стовпцях прямокутної сітки, яка називається растром. Таке зображення схоже на мозаїку. У растрового зображення при збільшення масштабу перегляду стає помітна його зерниста структура. Це явище називається пікселізацією.
- Векторне зображення будується з окремих базових об’єктів - графічних примітивів: відрізків, многокутників, кривих, овалів.
V.Формування практичних умінь і навичок
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтеся правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм. (Інструктаж з правил техніки безпеки)
Завдання 1. Працюємо в парах
Визначте критерії для порівняння растрових і векторних зображень, побудуйте для цього таблицю. Результати заповнення таблиці обговоріть у парі.
Критерії порівняння Растрове зображення Векторне зображення
Завдання на с. 165 підручника
Завдання 2. Працюємо в парах
Пограйте в гру «Растрове чи векторне»: один з учасників гри наводить приклад зображення, а інший називає, до якого виду комп’ютерної графіки його слід віднести. Наприклад, фотографія – растрове, накреслення – векторне тощо. Обґрунтуйте свій вибір, спираючись на властивості кожного з видів графіки.
Завдання на с. 165 підручника
VI.Підсумок уроку
Обговорюємо
1. Для чого використовується комп’ютерна графіка?
2. Які типи зображень використовуються в комп’ютерній графіці?
3. У чому полягають переваги та недоліки растрових і векторних зображень?
4. Що таке графічні примітиви у складі векторного зображення?
VII.Домашнє завдання
1) Опрацювати п.23.1-23.2
-