Брейн-ринг з історії для 9 класу

Про матеріал
Цікавий захід який доречно провести з учнями 9 класу до Тижня історії. Захід складається з проблемних і творчих завдань.
Перегляд файлу

ІСТОРИЧНИЙ БРЕЙН-РИНГ

з історії  9 клас

Мета: збагатити знання учнів із української та всесвітньої історії, історії українського війська; розвивати логічне мислення, вміння працювати в команді, актуалізувати знання; виховувати у ліцеїстів інтерес до вищезазначених  предметів.

   Обладнання: столи для команд, дзвоники для подачі сигналу про відповідь, аркуші паперу, ручки, ватмани, фломастери грамоти   для нагородження учасників.

   Тривалість заходу: 45 хв.

План заходу

  1. Вступне слово вчителя.
  2. Ознайомлення  із правилами гри.
  3. Змагання команд.
  4. Підсумки гри та нагородження переможців.

Загальні рекомендації до проведення заходу

   Гра розрахована на позаурочний час і проводиться після уроків. Можуть бути присутні вболівальники із складу інших учнів класу та всі бажаючі глядачі. Вони займають місця в актовому залі відповідно до того за яку команду будуть вболівати.

   І. Вчитель. Ми раді вітати ерудитів нашого закладу. Сьогодні команди позмагаються в своїх знаннях з історії, продемонструють вміння бути зібраними, уважними, працювати в команді, давати правильні повні відповіді з поставлених питань.

   ІІ.  Правила гри:

   Відповідає та команда, яка перша подала сигнал.

   Вразі фальстарту або першої неправильної відповіді на запитання певної команди ведучий ще раз читає запитання і  дає можливість відповідати іншим командам, позбавляючи права відповіді команду, яка дала неправильну відповідь або вчинила фальстарт.

   Час на обдумування запитання: 30 секунд.(Онлайн таймер можна завантажити за адресою: http://secundomer.ru/strelochniy-timer)

   Перша правильна відповідь оцінюється  у 2 бали. Правильна відповідь, яка була після помилкової, оцінюється в 1 бал.

   За загальною кількістю балів визначається переможець.

Перший тур «Представлення» ( 10 б.)

Перед проведенням змагань учні підготували:

  • Назва команди.
  • Лозунг.
  • Символ

Другий тур «Розминка» (10 б.)

Учні вибирають номери завдань (по 10 кожна)  правильна відповідь на питання 1 бал.

1. Яке місто називають «матір’ю міст руських»? (Київ)

2. Назва держави східних слов’ян, що існувала у ІХ-ХІІ ст. (Київська Русь)

3. Держава утворена внаслідок укладання Люблінської унії . (Річ Посполита)

4. Внаслідок якої події виникла греко-католицька церква. (Берестейська унія)

5. До яких двох держав потрапили українські землі у кінці XVIII ст.? (Російська і Австрійська імперія)

6. Як називався перший український журнал виданий «Руською Трійцею» в Будапешті? («Русалка Дністрова»)

7.  Ім’я князя, який загинув під час збору данини. (Святослав)

8. Ім’я князя, який прибив свій щит на воротах Царгорода. (Олег)

9. Людина, що здійснила першу навколосвітню подорож. (Магеллан)

10. Початок Реформації в Німеччині пов'язаний з ім’ям… (М. Лютера)

11. Зруйнуванням якої фортеці-тюрми почалась Велика французька революція? (Бастилія)

 12. Кого називають «тестем Європи»? (Ярослава Мудрого) 

13. Перший кодекс законів в Київській Русі називався… («Руська Правда»)

14. Кого називають козацьким адміралом? (П. Сагайдачний)

15. Ім’я дочки Ярослава Мудрого, яка була французькою королевою. (Анна)

16. Проти якої держави була спрямована континентальна блокада Наполеона Бонапарта? (Англія)

17. Козацькі кораблі називалися… (чайки)

18. Хто є автором «Повчання дітям»? (Володимир Мономах)

19. Найдавніший літопис, який є джерелом вивчення історії княжої доби… («Повість минулих літ»)

20. Кого називали українським Мойсеєм? (Б. Хмельницького)

21. Скільки куренів було на Запорізькій Січі? (38)

22. Яка кількість військ була передбачена Зборівським мирним договором? (40 000)

Третій тур «Проблемне питання» (10 б.)

Учні обирають по 2 картки із проблемними запитаннями. Протягом 1 хв. Обговорюють у групах, а потім по черзі відповідають. Правильно дана відповідь 5 балів.

Картка 1

Правильно чи помилково вважати Кирило-Мефодіївське товариство політичною партією? Свою відповідь обґрунтуйте.

Картка 2

Правильно чи помилково стверджувати, що Західна Україна повністю втратила всі здобутки революції 1848-1849 рр.? Свою відповідь обґрунтуйте.

Картка 3

Які відмінності мало національне відродження в західноукраїнських землях у порівнянні із Наддніпрянською Україною? Як їх можна пояснити? Свою відповідь обґрунтуйте.

Картка 4

Якими причинами можна пояснити наявність в Україні російської та польської течій у суспільно-політичному русі? Чи правильним буде стверджувати, що вони користувалися масовою підтримкою українського населення? Свою відповідь обґрунтуйте.

Четвертий тур «Конкурс капітанів» (10 б.)

  1. За покликанням був воїном скромним і невибагливим. Ідучи в похід, посилав гінців із словами «Іду на ви».

   Запитання: хто це?

   Відповідь: князь Київської Русі  Святослав.

  1. Цей український письменник виявив неабиякі здібності до військової справи, хоча вона не стала справою його життя. У роки війни 1812 р. він за дорученням генерал-губернатора Ростовського успішно і за короткий час сформував полк українського козачого війська. 

   Запитання:  яке прізвище цього письменника.?

    Відповідь: І. Котляревський:.

  1. Вперше з’являється у США в 1787 році, а  у Франції та Польщі  – 1791 році, а в Україні - ще раніше.

   Запитання: коли це з’явилося  в Україні?.

   Відповідь: у 1710 році Конституція П. Орлика.

П’ятий тур «Творчий» (10 б)

На ватмані відобразіть ланцюжок подій історії України у кін. ХVІІІ- пер. пол. ХІХ ст.

ІV. Підбиття підсумків. Нагородження переможців.

 

docx
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
2598
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку