Урок у вигляді брейн-рингу з історії України до теми « Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.», метою якого є повторити, узагальнити і закріпити знання з даної теми, а також спонукати учнів до подальшого поглиблення знань, виховати інтерес до національної історії.
Брейн-ринг
з історії України
до теми
« Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.», 8 клас
Тема: брейн-ринг « Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.»
Мета:
Обладнання: столи для команд, дзвоники для подачі сигналу про відповідь, аркуші паперу, ручки, картон, клей, секундомір, мішечок для жеребкування, портрети історичних діячів, конверти із завданнями, грамоти для нагородження учасників.
Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.
Клас: 8.
Хід уроку
1. Організаційний момент (перевірка готовності до уроку, привітання).
2. Повідомлення теми, мети та правил гри у брейн – ринг.
Правила гри брейн - ринг
3. Проведення жеребкування у класі для об’єднання у команди.
Спочатку вибираємо капітанів, потім вони шляхом жеребкування вибирають членів своєї команди, придумують разом назву команди.
Щоб об’єктивно вибрати капітанів, запитуємо в учнів такі питання:
Ті учні, які встигли першими дати відповіді на дані запитання автоматично стають майбутніми капітанами команд.:)
Далі вчитель дає по черзі кожному з капітанів мішечок зі складеними маленькими аркушами паперу, щоб уникнути будь-яких непорозумінь і вже самі капітани витягують прізвища майбутніх гравців своєї команди.
4. Проведення конкурсів серед команд.
4.1. Конкурс 1 «Хто більше згадає»
Кожній з команд роздається 10 запитань на окремому аркуші. Учні повинні повписувати відповіді на них.
Завдання на листках
4.2. Конкурс 2 «На кращого знавця дат»
Вчитель задає питання, учні швидко відповідають
4.3. Конкурс 3 « Пояснити терміни»
Капітани з мішечка витягують по 3-4 терміни, радяться з командою і потім дають відповідь.
4.4. Конкурс 4 « Збери картинку»
Кожній команді дається конвент з розрізаною на 8 шматочків картиною(портретом історичного діяча) і її треба швидко зібрати(склеїти на картоні) і назвати прізвище даного історичного діяча. Капітани вибирають конверти.
4.5. Конкурс 5 «Думай, розмірковуй, відповідай»
Озвучуються по черзі запитання і всі гравці команди разом думають, розмірковують і відповідають на питання.
4.6. Конкурс 6 «Гонка за лідером»
Враховуючи той факт, що після кожного конкурсу вчителем робився підсумок отриманих балів кожної команди, то цілком логічно, що під час гри з’явився лідер. І тому команда, яка відстає по балам, починає першою «наздоганяти лідера», тобто відповідати на питання, щоб заробити більше балів.
Питання команді 1.
Питання команді 2.
5. Підсумок уроку.
Підкреслюємо про важливість ролі кожного гетьмана у розбудові української держави. Адже знання учнів про українське історичне минуле дуже важливі на сьогоднішній день і для майбутніх поколінь в цілому.
Оголошення переможців, вручення призів.
Заключне слово вчителя.
І справа не в тому, хто переміг. А в тому, що всі ми сьогодні приймали участь в історичному брейн-рингу і показали свої знання, кмітливість, фантазію, пам’ять і допомагали одне одному в складні хвилини.