Брейн-ринг з історії України до теми « Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.», 8 клас

Про матеріал

Урок у вигляді брейн-рингу з історії України до теми « Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.», метою якого є повторити, узагальнити і закріпити знання з даної теми, а також спонукати учнів до подальшого поглиблення знань, виховати інтерес до національної історії.

Перегляд файлу

Брейн-ринг

 з історії України

до теми

 « Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.», 8 клас

 

Тема: брейн-ринг « Українські землі в 20-90-х роках ХVІІІ ст.»

Мета:

  • повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення теми;
  • розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках;
  • реалізація виховного аспекту уроку в результаті осмислення учнями подій минулого своєї Батьківщини й формування позитивного емоційно-особистісного ставлення до них;
  • спонукати учнів до подальшого поглиблення знань, виховувати інтерес до національної історії.

Обладнання: столи для команд, дзвоники для подачі сигналу про  відповідь, аркуші паперу, ручки, картон, клей,  секундомір, мішечок для жеребкування, портрети історичних діячів, конверти із завданнями, грамоти для нагородження учасників.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Клас: 8.

Хід уроку

1. Організаційний момент (перевірка готовності до уроку, привітання).

2. Повідомлення теми, мети та правил гри у брейн – ринг.

Правила гри брейн - ринг

  • За кожну правильну відповідь команда отримує певну кількість балів.
  • Бій триває 6 раундів(конкурсів)
  • На обговорення або виконання дається 1 хвилина
  • Перемагає та команда, у якої в кінці гри виявиться найбільша кількість балів

3. Проведення жеребкування у класі для обєднання у команди.

Спочатку вибираємо капітанів, потім вони шляхом жеребкування вибирають членів своєї команди, придумують разом назву команди.

Щоб обєктивно вибрати капітанів, запитуємо в учнів такі  питання:

  1. Коли була збудована перша Запорозька Січ?(1556)
  2. Хто з козацьких ватажків її заснував?(Д.Вишневецький)

Ті учні, які встигли першими дати відповіді на дані запитання автоматично стають майбутніми капітанами команд.:)

Далі вчитель дає по черзі кожному з капітанів мішечок зі складеними маленькими аркушами паперу, щоб уникнути будь-яких непорозумінь і вже самі капітани витягують прізвища майбутніх гравців своєї команди.

4.  Проведення конкурсів серед команд.

4.1. Конкурс 1 «Хто більше згадає»

Кожній з команд роздається 10 запитань на окремому аркуші. Учні повинні повписувати відповіді на них.

Завдання на листках

  1.  Хто став гетьманом після переходу І.Мазепи на бік шведського короля?(І.Скоропадський)
  2.  Останньою Запорозькою Січчю була ….?(Підпільнецька, Нова)
  3. Найбільш відомим ватажком опришківського руху XVIII ст. був …?(Олекса Довбуш)
  4. Скільки поділів Речі Посполитої було здійснено у  XVIII ст.?(три)
  5. Вкажіть керівника козацького повстання, що отримало назву «друга хмельниччина»?(Семен Гурко(Палій))
  6.  Хто очолив Другу Малоросійську колегію?(П. Румянцев)
  7. Проти кого боролися гайдамаки? (проти польських панів)
  8.  Хто з династії Романових ліквідував гетьманат на українських землях?(Катерина ІІ)
  9.  Назвіть одного-двох ватажків Коліївщини.(Кривоніс, Залізняк)
  10.  Назвіть останнього кошового отамана Запорізької Січі.(П. Калнишевський)

 

4.2. Конкурс 2 «На кращого знавця дат»

Вчитель задає питання, учні швидко відповідають

  1.  Коли була ліквідована остання Запорозька Січ?(1775)
  2.  В якому році відбулося найбільше гайдамацьке повстання під назвою Коліївщина?(1768)
  3.  В якому році Катерина ІІ видала указ про ліквідацію Гетьманщини?(1764)
  4. В яких роках існувала Перша Малоросійська колегія? (1722-1727)
  5.  Коли відбулося повстання на Правобережжі під назвою «паліївщина»?(1702-1704)
  6.  Коли розпочала діяльність Друга Малоросійська колегія?(1764)
  7.  Протягом яких років відбулася Північна війна?(1700-1721)
  8.  В якому році була видана Конституція Пилипа Орлика?(1710)
  9.  Коли було ліквідоване Кримське ханство?(1783)
  10.  В якому році відбувся Другий поділ Речі Посполитої?(1793)

4.3. Конкурс 3 « Пояснити терміни»

Капітани з мішечка витягують по 3-4 терміни, радяться з командою і потім дають відповідь.

  1.  Кріпацтво
  2.  Паланка
  3.  Гайдамаки
  4.  Автономія
  5.  Нова Січ
  6.  Задунайська Січ
  7.  «Вольності «Війська Запорозького»»
  8.  Опришки

4.4. Конкурс 4 « Збери картинку»

Кожній команді дається конвент з розрізаною на 8 шматочків картиною(портретом історичного діяча) і її треба швидко зібрати(склеїти на картоні) і назвати прізвище даного історичного діяча. Капітани вибирають конверти.

Картинки по запросу данило апостол

 

 

 

 

Картинки по запросу кирило розумовський

 

 

 

4.5. Конкурс 5 «Думай, розмірковуй, відповідай»

Озвучуються по черзі запитання і всі гравці команди разом думають, розмірковують і відповідають на питання.

  1.  Визначте місце та історичну роль Запорозької Січі в історії України.
  2.  Визначте місце та історичну роль Гетьманщини в історії України.
  3.  Дайте оцінку діяльності гетьмана К. Розумовського.
  4.  Дайте оцінку діяльності кошового отамана П. Калнишевського.

 

4.6. Конкурс 6 «Гонка за лідером»

Враховуючи той факт, що після кожного конкурсу вчителем робився підсумок отриманих балів кожної команди, то цілком логічно, що під час гри зявився лідер. І тому команда, яка відстає по балам, починає першою «наздоганяти лідера», тобто відповідати на питання, щоб заробити більше балів.

Питання команді 1.

  1.  Яку назву мала остання Запорозька Січ? (Нова, Підпільнецька)
  2.  Скільки років проіснувала Підпільнецька Січ?(41)
  3.  За умовами якого договору Північне Причорномор’я увійшло до складу Російської імперії?(Кучюк-Кайнарджійського)

Питання команді 2.

  1.  Коли було відновлено гетьманство в Україні(після смерті П.Полуботка)?(1727)
  2.  На скільки куренів поділялася Запорозька Січ?(38)
  3.  Хто очолив Першу Малоросійську колегію?(Вельямінов)

5. Підсумок уроку.

Підкреслюємо про важливість  ролі кожного гетьмана у розбудові української держави. Адже знання учнів про українське історичне минуле дуже важливі  на сьогоднішній день і для майбутніх поколінь в цілому.

Оголошення переможців, вручення призів.

 Заключне слово вчителя.

І справа не в тому, хто переміг. А в тому, що всі ми сьогодні приймали участь в історичному брейн-рингу і показали свої знання, кмітливість, фантазію, память і допомагали одне одному в складні хвилини.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бабич Сніжана Василівна
    Брей - ринг чудовий! дякую за матеріал!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Історія України 8 клас (Сорочанська Н.М., Гісем О.О.)
Додано
13 серпня 2018
Переглядів
2789
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку