Брейн-ринг за мотивами казки "Про Івана Царевича, Василину і Кощія Безсмертного"

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів зі змістом основних статей Декларацій прав людини, Декларації прав дитини, Конвенції про права дитини, Конституції України; акцентувати увагу на тісному взаємозв'язку прав і обов'язків; закріпити раніше отримані знання та в доступній формі показати приклади застосування положень документів у житті; зацікавити щодо їх вивчення.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Брейн-ринг

за мотивами казки

«Про Івана Царевича, Василину і Кощія Безсмертного»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Підготувала:

                                               соціальний педагог

                                                                  КЗ «Куп’янський спеціальний

                                                                      навчально-виховний комплекс»

                                                                  Гармаш Марина Миколаївна

Брейн-ринг за мотивами казки

«Про Івана Царевича, Василину і Кощія Безсмертного»

           Мета: ознайомити учнів зі змістом основних статей Декларацій прав людини, Декларації прав дитини, Конвенції про права дитини, Конституції України; акцентувати увагу на тісному взаємозв’язку прав і обов’язків; закріпити раніше отримані знання та в доступній формі показати приклади застосування положень документів у житті; зацікавити щодо їх вивчення.

          Обладнання: Декларація прав дитини, Конституція України, Конвенція ООН, мультимедійна дошка, ноутбук, костюми.

Хід заняття:

          Сьогодні наша зустріч присвячена правам і обов’язкам кожної дитини. Ми не лише дізнаємося про права і обов’язки, а й зрозуміємо значущість таких важливих документів, як Декларація прав дитини та Конвенція про права дитини. Дізнаємося про те, як закони захищають і охороняють дітей у нашій країні. Кожна дитина потребує піклування і доброзичливого ставлення до себе, відчуття своєї необхідності. Ці чинники впливають на здоровий розвиток дитини, формування її особистості, моральних та етичних норм.

         Тому ми з вами ще раз згадаємо права та обов’язки дітей, у яких документах вони записані та чому їх не необхідно дотримуватися.

          Ведучий. Довгі роки найрозумніші й найдобріші люди боролися за дітей самотужки, і, нарешті, у 1924 році вони вперше зібралися в Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей – Декларацію прав дитини.

          Ведучий. Декларація – це офіційне проголошення основних принципів, а також документ, у якому вони викладені.

         Ведучий. Протягом ХХ століття було прийнято низку документів, спрямованих на захист дітей.

       ООН – це міжнародна організація, до якої входить більше 150 країн світу; заснована в 1945 році. Це організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни.

    Соціальний педагог. Діти подивіться уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

    1924 – перша Декларація прав дитини;

    1989 – Конвенція ООН про права дитини.

     Ведучий. Зазначимо, що права, викладені в Конвенції ООН, набирають сили лише в тих державах, які підписали її і зобов’язалися виконувати. На жаль, нині є країни, у яких права дитини порушуються.

    Наша держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. У 1991 році Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини та зобов’язалася її виконувати.

    1991 – прийнято закон України «Про освіту»;

    1996 – прийнято Конституцію України;

    2001 – прийнято Закон України «Про охорону дитинства».

    Ведучий. Хотілось би зазначити, що права дітей всього світу записані в Декларації прав дитини та в Конвенції ООН про права дитини. Це міжнародні документи. В Україні права громадян записані в Конституції. А ще права дорослих записані у Всесвітній Декларації прав людини. Про окремі положення ми пропонуємо вам наглядно подивитися та визначити винних на прикладі Української народної казки «Про Івана Царевича, Василину і Кощія Безсмертного».

    Ведучий.

Жив Іван Царевич. В него була наречена дівчина Василина. Одного разу каже Василина:

  • Ми би поїхали в лісок. Мені так хочеться ягід.

   Ведучий.

Іван вивів коня, взяв собі плахточку, накрив коня, сіли на коня й поїхали. Приїхали в лісок, пустили коня пасти, взяли кошик і пішли брати ягід. Назбирали, вернулися, постелили плахточку, сіли й їдять ягоди. Василина каже:

   Василина.

  • Я так здрімалася, Іване Царевичу.

   Ведучий. Лягла Василина й заснула. А Іван Царевич узяв кошик і пішов ще набрати ягід. Для тата, для мами.

А Кощій Безсмертний сидів за корчем і на все то дивився. Коли Іван відійшов далеко, Кощій підійшов, її сонну тою плахточкою обгорнув і поніс до свої хати. Іван Царевич вернувся Василини нема. Він подумав:

Іван Царевич.

«Якби була плахточка, то, значить, вона десь пішла. А тут і плахточки нема».

Ведучий.

Дуже затривожився Іван Царевич. Почав кричати:

Іван Царевич.

     -  Василина! Василина! Василина! Нема. Що це сталося?!

     Ведучий.

Не може він до себе прийти, ходить лісом сам не свій. Іде  лісом, аж дивиться крізь ліс, стоїть маленька хатка на курячій ніжці. Підходить ближче відтворяє двері, а там Баба Яга до Івана Царевича говорить:

    Баба Яга.

  • Не бійся, Царевичу, я знаю, куди ти йдеш. Ти йдеш свої дівчини Василини шукати. А я знаю, де вона є.

Іван підскочив до Яги, припав на коліна і почав прохати:

  •  Скажіть, бабуню, скажіть.
  • Я скажу. Василину вкрав Кощій Безсмертний.

    Ведучий.

Діти! Що ж коїться? Як нам розібратися з Кощієм Безсмертним? Нам потрібні обвинувачі, захисники й судді. Діти, а ви не погодитеся бути суддями? Добре, судді є. тепер нам потрібні обвинувачі, захисники.

    Василина.

Я буду обвинувачем. Послухайте. Мене Кощій Безсмертний викрав, замкнув у неприступній вежі й хотів силоміць зі мною побратися. А я його не люблю.

 

 

     Баба Яга.

Замовкни, Василино! Я буду захисником Кощія Безсмертного. Теж мені! Викрав! Та я мрію, щоб мене викрали і золотом обсипали. Бач яка принцеса! Нареченого їй не треба, золота не треба! Подавай свободи!

     Не винен Кощій Безсмертний, і край!

     Василина.

Ні, винен! Послухайте-но, у статті 12 написано, що кожна людина має право на недоторканність її житла, захист від втручань у її особисте й сімейне життя, зазіхання на її честь і репутацію. Не знаєш ти бабо, законів, темна ти й неграмотна, от і кажеш, що Кощій Безсмертний не винен. А він порушив закон і його треба покарати.

     Баба Яга.

Гаразд, гаразд, годі! Може, я й не знаю законів, але ви теж не янголи. Трохи що не так – одразу страта! Пожалійте ж, панове, Кощійчика. Він-бо закохався. Може, збережемо йому життя?

     Василина.

Я згодна. Нехай живе собі й скніє на самоті над своїм золотом. А мені свобода дорожча. Але віднині Кощій нехай уважно читає закони, адже там не про самі права, а й про обов’язки написано.

     Ведучий.

Що ж, діти даруймо життя Кощієві й побажаємо йому надалі уважніше читати закони й не порушувати їх (вручає Кощієві Декларацію прав людини). І прочитай уважно статтю 29.

    Кощій Безсмертний. (читає)

«Права і свободи людини може бути обмежено лише тією мірою, що потрібна для забезпечення прав і свобод інших людей» (ляскає себе по лобі й вигукує).

Я зрозумів! У Василини теж є права, такі самі як і в мене.

    Ведучий.

Так, діти, свобода кожного має свої межі – вона закінчується там, де починається свобода іншого. Так вважав великий мислитель Жан Жак Руссо.

   Соціальний педагог.

Отже, ви переконалися, що знати свої права та обов’язки важливо. І якщо жити за правилами, виконувати обов’язки, то багатьох непорозумінь та неприємностей можна уникнути. Сподіваємось, що наша зустріч допоможе вам у цьому.

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
8 травня 2018
Переглядів
657
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку