Інтегроване заняття
(дитина навколишній світ, ліплення)
на тему:
«Будь обачнішим, малюк, гостре не бери до рук!»
ДНЗ№22
Середня «А» група
Вихователі:
Попелянець О.В.
Мета: пізнавальний розвиток: продовжувати знайомити дітей з предметами, які можуть бути небезпечними для малюка – цвяхи, ніж, виделка, кнопка тощо; дати уявлення про те, що навіть зовні цілковито безпечний предмет (ґудзик, монетки) при неправильному користуванні може завдати шкоди; розвивати допитливість та бажання більше дізнатись про навколишній світ, про властивості різних предметів, користь та небезпеку від них;
емоційно-ціннісний розвиток: виховувати вміння співчувати;
художньо-естетичний розвиток: вчити дітей у ліпленні створювати виразні образи з глини в різні способи: розкочування, скочування, сплющення, вдавлювання.
Матеріал: театральна ширма, лялька-хлопчик Петрик, моло-
ток, цвяхи, іграшковий стільчик, стенд «Небезпечні
предмети»; для ліплення: глина, дощечки, серветки. (В групі стоїть театральна ширма, із-за неї чується стукіт)
Вихователь: Малята, ви чуєте якийсь стукіт? Як ви вважаєте,
що це за стук? (відповіді дітей)
(Із-за ширми виглядає лялька-хлопчик Петрик з
молоточком у руках.)
Петрик: Це я – хлопчик Петрик, я татові допомагаю. Бачите -
стільчик зламався, а я його ремонтую. Тук-тук!
Ой-ой-ой! Мій бідний пальчик!
Вихователь: Що сталося, Петрику? Пальчика забив?
Петрик: А-а-а! Боляче! Це все молоток капосний! Він мене
вдарив!
Вихователь: Не плач, Петрику, зараз тебе діти пожаліють,
Пальчик відразу перестане боліти.
(Діти жаліють Петрика).
Сідай з нами та послухай, що тобі дітки розкажуть.
- Малята, як ви гадаєте, чому Петрик вцілив по паль-
цю? (Бо не вміє користуватися молотком.)
- Чи можна працювати інструментами без уміння ними
користуватися? (Ні.)
Д/г «Безпечні та небезпечні предмети»
Мета: вправляти дітей у вмінні визначати безпечні та небез-
печні предмети для їхнього здоров’я; закріпити прави-
ла користування ними.
(Діти показують на стенді предмети, якими не можна їм користуватися, та пояснюють, яка від них небезпека.)
Фізкультхвилинка:
Голка бігла вгору-вниз -
(нахили тулуба вліво-вправо)
Гей, малюче, бережись!
Крають ножиці тканину -
(рухи руками вгору-вниз)
Закінчили біганину.
(діти розслабляються)
Петрик: Поки ви гралися, то я знайшов на підлозі щось ціка-
ве. Щоб дізнатися що вам потрібно відгадати загадку.
Кругленький, маленький -
Одяг застібає,
Плаття прикрашає!
Що це таке? (Ґудзик.)
Вихователь: Ну, звичайно ґудзик. Подивіться один на одного
і пошукайте ґудзики на своєму одязі. Які вони?
Д/в «Одягни слово»
Мета: закріпити вміння дітей підбирати прикметники до
іменника ґудзик. Розвивати увагу, мовлення дітей.
Петрик: Ось такі різні бувають ґудзики. А знаєте, яка приго-
да сталась із однією моєю знайомою вороною? Ось пос-
лухайте.
Ворона-роззява
- Ка-р-р! – ворона заволала, -
Ґудзик гарний відшукала!
В дзьоб взяла його, стрибнула
Й випадково… проковтнула!
Вихователь: То чому не можна брати до рота дрібні предме-
ти?
(Здалеку чути: «Петрику!»)
Петрик: Мене вже матуся гукає, час повертатися додому.
Приємно було з вами познайомитись. До побачення.
Вихователь: Діти, я пропоную вам зліпити для Петрика
небезпечні іграшки, якими він міг би гратися.
РТУ: уяви безпечну іграшку.
Пригадування знайомих прийомів ліплення.
Самостійна творчість дітей.
Виставка-огляд дитячих робіт «Іграшкова крамниця»
Вихователь: Вдома разом з батьками спробуєте виготовити
іграшки для Петрика з покидькового матеріалу.