Комплексне заняття (Дитина та навколишній світ. Художня література. Ліплення.) на тему: «У гості до бабусі». (правила поведінки в транспорті)
Молодша «А» група
вихователь
ПопелянецьО.В.
Програмовий зміст.
Фізичний розвиток.
Сприяти руховій активності дошкільнят, встановленню дружніх взає-
мин з однолітками.
Соціально-моральний розвиток.
Продовжувати формувати навички правильної поведінки у громадсько-
му транспорті. Викликати у малюків почуття вдячності та поваги до
водіїв громадського транспорту, що перевозять пасажирів.
Емоційно-ціннісний розвиток.
Навчати встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між її вибором
та його наслідками для оточення.
Пізнавальний розвиток.
Сприяти розвитку пізнавальної активності. Продовжувати знайомити
дітей з різними видами транспорту: автобус, грузова машина.
Мовленнєвий розвиток.
Продовжувати навчати дошкільнят слухати та розуміти казки та віршо-
вані твори. Розвивати фонематичний слух, літературну вимову.
Художньо-естетичний розвиток.
Продовжувати формувати у малюків стійкий інтерес до ліплення; вмін-
ня розплескувати циліндричні форми між долонями рук. Розвивати
емоційну чутливість, дрібні м'язи рук, практичну умілість, вправність.
Ігрова мотивація. Діти граються в ігровому куточку іграшковим транс-
портом.
Запитання.
- Що це? (машина, автобус, трактор).
- Якого кольору?
- З чого складається?
- Молодці, ви добре вмієте розрізняти та називати іграшковий транспорт.
А тепер я пропоную вам на хвилинку заплющити свої оченята і коли я
промовлю: «Діти очки відкривайте», ви їх відкриєте.
Вихователь одягає хустину і читає вірш-загадку:
Хто в садочок вас розбудить?
Хто до себе приголубить?
Помилитись не боюся,
Це ріднесенька… (бабуся)
Так, звичайно, я нагадую вам бабусю. Вони сумують за вами, та радіють,
коли ви приходите до них. Напевно і ви, дітки, також полюбляєте відвіду- вати бабусь?
Запитання.
- А я знаю одну казочку, в якій живе вовк. Ось послухайте.
(Вихователь читає казочку з використанням фланелеграфа).
Вовчик-пасажир.
Вовк в автобусі усівся,
На сидінні примостився.
Із кишені ручку взяв -
Спинку всю розмалював.
Ще посунувся на крок,
Написав: «Тут їхав вовк!»
- Чим, ти, вовчику, гордуєш?
Ти псуєш, а не малюєш!
Запитання.
Д/г «Підбери колеса до автомобіля»
( з метою вправляти дітей у вмінні вкладати втулки в отвори відповідного розміру).
А тепер давайте перетворимось на маленькі автомобілі.
(Діти надягають макети транспорту на шию та «їдуть» по колу і при цьому відтворюють рухи водія, звуки машини).
Вихователь. А зараз я буду водієм нашого автобуса, а ви моїми пасажирами.
Запитання.
(Діти сідають в автобус побудований зі стільчиків).
(Вихователь везе дітей до свого будиночка (стільчика).
Діти сідають на стільчики і вихователь пропонує їм послухати історію, яка трапилася з дівчинкою в автобусі.
Якось одна дівчинка їхала з мамою до своєї бабусі. В автобусі було дуже тісно. Маленьку всадовили на сидіння та вона почала вередувати:
А під вікном сидів старенький дідусь. Довелося йому встати та поступитись місцем вередливій дівчинці. Сам же він сів на самому краєчку, бо дівчинка стала на сидінні на коліна, крутилась і ледь не забруднила дідусеві брюки. Тут автобус загальмував і дівчинка враз опинилась на підлозі.
- І чому ти не трималася та крутилася? – докоряла дитині мама.
Запитання.
Вихователь. То ж давайте ми з вами вивчимо і запам’ятаємо правила поведінки в автобусі.
Вихователь. Ось ми вже і приїхали до бабусі.
Дітей зустрічає бабуся. Вітається і запитує малюків.
Бабуся звертається до малюків.
- Ось погляньте, а я саме замісила тісто на пироги. Давайте всі разом наліпи- мо пиріжків.
Пальчикова гра «Запитали ми у пічки»
Запитали ми у пічки:
Що спечемо ми, сестричко?
В пічки запитали,
Каталочку взяли
Тісто замісили,
Потім розкачали.
Ми нітрішки не втомились,
Начиняти заходились.
Начинили сиром
Наш пиріг красивий!
Пічко, пиріжок спечи,
Місце дай йому в печі.
(Діти разом з бабусею сідають ліпити пироги з солоного тіста).
Бабуся промовляє вірш, спонукаючи малят до повторення окремих слів.
Ми пшеничні пиріжки
Починаєм випікати
І біленькі, і пухкі,
А хто буде куштувати?
Брат, сестричка, мама, тато,
Хто захоче - пригостили
Пиріжечків стане всім.
Спритно ми і звично
Тісто замісили,
Пиріжки пшеничні
В пічку посадили.
- Молодці. Гарних пиріжків наліпили. А тепер швиденько мити руки і я запрошую Вас посмакувати пиріжками.
Комплексне заняття (Дитина та навколишній світ. Художня література. Ліплення.) на тему: «У гості до бабусі». (правила поведінки в транспорті)
Молодша «А» група
вихователь
ПопелянецьО.В.