Інтегроване заняття на тему:
«Мийні засоби»
ДНЗ№22
Середня «Б» група
вихователь
Попелянець О.В.
Мета: Пізнавальний розвиток: формувати у дітей усвідомлення того,
що мийні засоби не можна куштувати, бо це загрожує життю;
сприяти розвитку пізнавальної активності; збагачувати досвід
використання сенсорних еталонів.
Соціально-моральний розвиток: спонукати до привітної взає-
модії з однолітками, вдосконалювати форми ввічливого звер-
тання до дорослого та однолітків; виховувати прагнення стри-
мано поводитись.
Креативний розвиток: виховувати у дітей потребу і готов-
ність виявляти елементи творчості в різних видах та умовах
організації діяльності, надати реальну можливість досліджува-
ти, експериментувати, виявляти творчу ініціативу.
Художньо-естетичний розвиток: заохочувати до експери-
ментування та створення простих образів фарбами, що вико-
ристовуються у нетрадиційних техніках; підтримувати й стиму-
лювати бажання працювати самостійно, вправляти у вмінні
охайно користуватися фарбами.
Матеріал: ширма для показу лялькової вистави, ляльки, телевізор,
відео зйомка реклами, іграшка-порошок, маски миючого засобу,
мила, стінгазета «Будь уважним з порошком»,піктограми;
роздатковий матеріал до дидактичних ігор «Прикрась рушни-
чок», «З’єднай»;
матеріал для пошуково-дослідницької діяльності (одноразові
стаканчики з водою, ложечки, миска з водою, мило різних
форм і кольорів), фарба, аркуш паперу у вигляді рушничка,
шматочки мила (для малювання), серветки на стіл, квачики.
Хід:
1. Вихователь запитує дітей: - Чи любите ви ходити на вистави?
(Відповіді дітей)
Вихователь: Ось сьогодні я запрошую вас на лялькову виставу.
2. Показ лялькової вистави:
Вихователь: Жили собі два гарних друга хлопчик Сашко та дівчинка
Оленка. Вони дуже любили гратися разом на дворі. Кататися на
гойдалках, лазити по драбинках.
Ляльки разом: Гойда-гойда.
Сашко: Ой, Оленко, мені вчора подарували такий гарний м’ячик,
давай разом пограємось.
Оленка: Давай.
Сашко: Ось лови м’ячика.
Вихователь: Вони так веселились і високо кидали м’ячика, що він
попав у калюжку і забруднив увесь одяг. Наші друзі дуже засму-
тились.
Як же їм допомогти, розрадити їх?
(Відповіді дітей)
- А коли ви забруднюєте свій одяг, що ваша матуся з ним робить?
- Що швидше: забруднити чи випрати одяг?
Отже, ми знімемо брудний одяг з наших друзів і виперемо його в
ІІ половину дня.
Чути голос.
Сашко: Мене матуся додому кличе.
Оленка: Ой, мене теж.
Вихователь: Як на вашу думку може допомогти телевізор у вирішенні
цієї ситуації? Що може нам показати телевізор?
(Відповіді дітей)
3. Вихователь пропонує переглянути рекламу про порошок РЕХ.
Вихователь: А якщо б порошок завітав у гості, про що б ви його запи-
тали? (Відповіді дітей)
4. Вихователь: Про це і багато іншого ви дізнаєтесь, коли відправи-
мось у подорож до країни Чистоти.
(Діти заплющують очі)
Вихователь промовляє слова:
Щоб в країну ту попасти
Треба всім за руки взятись
Сядем всі на килимок
І полинем до зірок
Пролітаєм над полями
Над зеленими лісами
Річку, море подолаєм
До країни завітаєм.
Діти відкривають очі та потрапляють до країни Чистоти.
Зустріч дітей з порошком.
Порошок: Добрий день мої малята
Любі хлопчики й дівчатка,
А хто я, ви впізнаєте
Коли загадку розгадаєте:
Я – друг матусь незамінний
І по цінам нестабільний
Маю я пісок пухкий
Що сія як білий сніг
Як у воду потрапляю
Все довкола білим сяє.
Порошок: То хто ж я діти? (пральний порошок)
Вихователь: А щоб краще нам з ним познайомитись, задамо йому
питання.
6. Піраміда запитань до порошка.
Мета: вправляти дітей у вмінні ставити запитання та відповідати на
них.
- Як тебе звуть?
- Для чого ти?
- Що з тобою роблять?
- Чи можна тебе їсти?
- Чи можна тобою будувати дім?
Вихователь: Щоб нам краще запам’ятати правила поводження з праль-
ним порошком, я пропоную виготовити стінгазету за допомогою
піктограм:
- Не їсти
- Не пити
- Не брати в руки
- Не висипати на підлогу
- Не можна, щоб потрапляв у очі
Висновок: Отже, пральний порошок небезпечний у руках дітей. Порошок: Я живу в країні мрій
Зовсім бруду нема в ній
Скрізь кристальна чистота
Друзі в цьому допомага
Всіх ви знаєте напевно.
- А хто є мої друзі? (Відповіді дітей)
Вихователь: А щоб визначити, хто буде миючим засобом ми пригадає-
мо лічилку.
(Діти стають у коло)
Зайчик – зайчик, побігайчик
Виніс хліба нам окрайчик
Виніс свіжої води
Миючим засобом будеш ти.
8. Гра-емпатія «Я миючий засіб»
Мета: надати дітям можливість перевтілюватися в уявні предмети, роз-
повідати про них від свого імені.
Вихователь: А ще «Гала Чарівниця»
9. ПДД: «Мильні бульбашки»
Мета: розширювати знання про властивості води та миючого засобу.
Вихователь: В стаканчиках налита вода. Яка вона? (Відповіді дітей)
- Якщо я додам пару крапель миючого засобу і перемішаю ложеч-
кою, якою вона стане?
- Що з цією водою ми зможемо зробити?
- Для чого ми зможемо її використати?
(Відповіді дітей)
Якщо подути то вийдуть мильні бульбашки. Але це дуже небез-
печно. Краще цю водичку ми зіллємо в миску і дамо Наталії Васи-
лівні, щоб вона вимила нею весь брудний посуд, який залишиться
після обіду.
10. Вихователь: Ось наступний помічник
Всі звуть його чистячи порошком.
А хто буде ним ми визначимо за допомогою кулачків.
Вибираємо дитину, промовляючи слова лічилки:
Кулачки всі встали в ряд
Будем дружно рахувать
Один, два, три
Будеш чистячи в нас ти.
Гра-емпатія. Дитина вдягаючи маску чистячого порошку, розповідає
про себе.
Вихователь: Наш чистячий порошок приготував нам цікаве завдання.
Потрібно визначити якими засобами ми будемо користуватись під
час виконання різних господарчих робіт.
Д/г «З’єднай»
Мета: виявити знання дітей про використання миючих засобів люди-
ною в домашніх умовах.
11. Вихователь: Щоб підняти гарний настрій
Посміхнутись треба всім
І до праці зазивати
Вправні ручки малюків.
Фізкультхвилинка:
Наберем водички
С-с-с
В миски невеличкі
Ш-ш-ш
Будем мити посуд
Дзень-дзень
Будем прати одяг
Шур-шур
Вікна ми помиєм
Ч-ч-ч
Буде все навколо чистим.
Вихователь: В нашого порошка є ще гарна подружка ось вона.
Звернення уваги вихователя на дитину, яка вдягнена у
костюм мила.
12. Мило: Я пахуче мило
Звуся я Агу
Вправно руки мию
Гарно ще й перу
Запах гарний маю
Всім допомагаю.
Вихователь: Для чого нам потрібне мило?
(Відповіді дітей)
Д/в «Мило яке?»
Мета: розвивати вміння дітей добирати прикметники до іменника мило.
ПДД: чи мило тане у воді?
(Кожна дитина бере у руки мило та обстежує його)
Мета: надати дітям можливість самостійно обґрунтувати свою думку.
Вихователь: Для чого нам потрібне мило?
(Відповіді дітей)
На згадку про країну миючих засобів ми намалюємо
рушнички, щоб усі діти були чисті і здорові. За допомо-
гою мила та фарб розмалюємо його.
Наше мило незвичайне
Знайте, діти, чарівне
Вміє гарно малювати
На білесенькому тлі
Фарбу в руки я візьму
І малюнок оживлю.
А щоб рушнички вийшли в нас гарними, ми їх прикрасимо.
13. Д/г «Прикрась рушничка»
Мета: розвивати вміння дітей складати візерунки з рослинних елемен-
тів.
Вихователь: Щоб нам краще малювати
Пальчики слід розім’яти.
Пальчикова гімнастика:
Наші пальчики умілі
Намалюють все що вміють
Крапки, лінії хвилясті,
Пишним цвітом квіти ясні.
(Діти малюють милом малюнок і затушовують фарбою за допо-
могою квачика).
Аналіз дитячих робіт.
Вихователь: А зараз давайте ми оформимо виставку на тему: «В країні
миючих засобів» за допомогою ваших робіт.
Повернення дітей до групової кімнати.