Біологія 9 клас Урок № 40 Дата проведення уроку
Тема уроку . Будова і функції головного мозку людини. Мозочок . Підкіркові ядра головного мозку людини.
Освітні цілі: закріпити знання про будову головного мозку, продовжити вивчити його будову, сформулювати знання про будову і функції мозочку,проміжного мозку, підкіркових ядер, лімбічної системи.
Основні поняття і терміни: кора, ядра головного мозку, таламус. Гіпоталамус. Лімбічна система.
Обладнання: таблиці «Головний мозок людини», пластинчасті препарати головного мозку, розбірна модель головного мозку
Структура уроку, основний зміст і методи роботи.
I. Актуалізація опорних знань. (Бесіда за запитаннями.)
II. Вивчення нового матеріалу.
об'єднаних за анатомічними і функціональними ознаками.
Основну частину лімбічної системи складають структури т. з. гіпокампового круга — ряд послідовно з'єднаних мозкових формацій.
Лімбічна система бере участь у здійсненні функцій чуття і в регуляції діяльності вісцеральних систем організму.
Основна функція лімбічної системи пов'язана з процесами саморегуляції при організації поведінки і психічної активності.
Лімбічна система відіграє важливу роль у здійсненні інстинкту, пов'язаного із задоволенням вроджених, організованих потреб (самозбереження, добуванням їжі, питва, сексуальна поведінка, виховання потомства).
Лімбічна система бере участь в організації набутих форм поведінки, процесах пам'яті.
Окремі ділянки лімбічної системи в різній мірі беруть участь у здійсненні різних функцій мозку.
Основні функції лімбічної системи тісно пов'язані і разом забезпечують реалізацію діяльності мозку.
ЇЇІ. Закріплення знань учнів про будову і функції відділів головного мозку.
Які є відділи головного мозку?Які відділи головного мозку утворюють стовбур мозку? Яка будова і функції середнього мозку? Яка будова і функції проміжного мозку? Що таке таламус, гіпоталамус і епіфіз?
ЇУ. Домашнє завдання. Вивчити §