Буклет "Адаптація п’ятикласників до навчання"

Про матеріал
Адаптація п’ятикласників до навчання: вікові особливості п’ятикласників, рекомендації щодо роботи з п`ятикласниками, способи сказати «дуже добре»
Перегляд файлу

Адаптація п’ятикласників до навчання

 

 Вікові особливості п’ятикласників

Вікові особливості десятирічних школярів визначаються домінуванням емоційної сфери у функціонуванні психіки і поруч особистісних новоутворень.

Основні вікові особливості учнів п'ятих класів:

  • підвищена стомлюваність
  • прагнення уникнути ізоляції
  • відраза до необгрунтованих заборон
  • прагнення відмежуватися від усього дитячого
  • підвищений інтерес до питання про «співвідношення сил» у класі
  • стійкість першого враження
  • сприйнятливість до промахів вчителів
  • тенденція віддаватися мріям
  • переоцінка своїх можливостей
  • відсутність адаптації до невдач
  • підвищена емоційність
  • «солодкий» до класного керівника або іншого вчителя
  • сильно виражене емоційне ставлення до предмета
  • орієнтація на оцінки (цінують «хороших» учнів)
  • відкритість по відношенню до дорослих
  • значущість оцінок і суджень дорослих
  • прагнення до незалежності, самостійності
  • значимість визнання, позиція відстоювання своїх прав
  • демонстративна поведінка (протест, образа, впертість, негативізм)
  • підвищена чутливість, вразливість
  • потреба робити щось корисне, соціально визнане
  • змагальність (прагнення виграти, показати себе, самоствердитися)
  • самооцінка визначається ставленням оточуючих
  • виникнення почуття «Я» (бажання краще зрозуміти себе, своє місце)

 

 

Рекомендації щодо роботи з п`ятикласниками

 

  • перший місяць навчання дітей у п`ятому класі не писати зауважень у щоденники;
  • проводити оцінювання на користь дитини;
  • більшість урочного матеріалу будувати на повторенні;
  • дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знизити їх до мінімуму на вихідні дні;
  • ніяких контрольних робіт протягом як мінімум двох тижнів, можливо, навіть до місяця;
  • усім педагогічним працівникам, які працюють у п`ятому класі, можна збиратися на малі наради з аналізом та корекцією сумісних дій;
  • організувати обмін спостереженнями вчителів, які працюють у п`ятому класі, з метою всебічного вивчення особистості кожної дитини;
  • по можливості відвідати консиліум на тему адаптації учнів 5-х класів;
  • класному керівнику, наприклад, рекомендується проведення відповідних класних годин для покращення неформальних стосунків між дітьми з використанням активних форм роботи;
  • можна в ході уроку проводити спеціальні хвилинки на тему «Як слухати вчителя», «Як виконувати домашні завдання», «За що ставиться оцінка»,  «Як  перевіряти свою роботу», «Як підготуватися до контрольної роботи», «Як  краще запам`ятовувати», «Як правильно готувати усні та письмові завдання». Особливо актуальні такі теми перед використанням цих форм роботи.

 

СПОСОБИ СКАЗАТИ «ДУЖЕ ДОБРЕ»

 

  1. Пречудово!
  2. Тобі це вдалося.
  3. Правильно!
  4. Це добре!
  5. Я пишаюся тим, як ти попрацював.
  6. Ти робиш це дуже добре.
  7. Ти зараз на правильному шляху.
  8. Гарна робота!
  9. Я щаслива бачити цю роботу.
  10. Ти близький до істини.
  11. Мої вітання! Це те, що треба!
  12. Я знала, що ти можеш це зробити.
  13. Ти швидко вчишся.
  14. Працюючи так, ти досягнеш успіху.
  15. Я не зуміла б зробити краще.
  16. Це правильний шлях.
  17. Щодня тобі вдається краще.
  18. Надзвичайно!
  19. Відмінно!
  20. Чудово!
  21. Твій мозок попрацював на славу.
  22. Ти досягнеш успіху.

 

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
1659
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку