Буклет "Ігри, що сприяють соціалізації дошкільників"

Про матеріал
Шляхи та засоби соціалізації особистості дошкільника безпосередньо залежить від вікового етапу розвитку і визначаються типом провідної діяльності. В залежності від віку головним в особистісному розвитку дитини виступає наступне: - Для дітей для року найважливіше – спілкування всередині сім`ї. Саме через призму сімейних відносин і цінностей їм сприймається і засвоюється зовнішній світ, формуються шаблони поведінки; - Після року і приблизно до 3-х років у дітей з’являється потреба в спілкуванні в дитячому колективі. Саме тому важливо створити умови для можливості повноцінних міжособистісних комунікацій – тобто водити дитину в групи раннього розвитку, на дитячі майданчики, в сад. Там діти вчаться спілкуватися з собі подібними, вчать один одного простим нормам співжиття у суспільстві, наприклад, того, що потрібно дружити, ділитися, співпереживати; - Від 3-х до 6-ти років головним засобом пізнання світу для дитини має власна мова: він вчиться ставити запитання, будувати діалог, аналізувати знання, отримані вербальним шляхом.
Перегляд файлу

gra_yak_sposib_social.jpgШляхи та засоби соціалізації особистості дошкільника безпосередньо залежить від вікового етапу розвитку і визначаються типом провідної діяльності. В залежності від віку головним в особистісному розвитку дитини виступає наступне:

  • Для дітей для року найважливіше – спілкування всередині сім`ї. Саме через призму сімейних відносин і цінностей їм сприймається і засвоюється зовнішній світ, формуються шаблони поведінки;
  • Після року і приблизно до 3-х років у дітей з’являється потреба в спілкуванні в дитячому колективі. Саме тому важливо створити умови для можливості повноцінних міжособистісних комунікацій – тобто водити дитину в групи раннього розвитку, на дитячі майданчики, в сад. Там діти вчаться спілкуватися з собі подібними, вчать один одного простим нормам співжиття у суспільстві, наприклад, того, що потрібно дружити, ділитися, співпереживати;
  • Від 3-х до 6-ти років головним засобом пізнання світу для дитини має власна мова: він вчиться ставити запитання, будувати діалог, аналізувати знання, отримані вербальним шляхом.

 

 

Соціалізація дітей дошкільного віку, як правило, відбувається в дитячому садку. І навіть якщо у батьків є можливість сидіти з малюком до школи вдома. Краще відмовитися від цього, адже чим раніше у дитини з’явиться нове коло спілкування, тим вірогідніше він досягне успіху в житті і у нього буде більше шансів для самореалізації.

Не менш важлива і соціалізація дитини в сім`ї. Але, слід пам’ятати, що у колі батьків і родичів малюк грає одну і ту ж роль, а в колективі у нього є можливість приміряти на себе нові.

 

 

 

 

 

 

 

 

«ІГРИ, ЩО СПРИЯЮТЬ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДОШКІЛЬНИКІВ»

 

 

 

 

 

 

 

  1. 001.jpgГра-вітання «Веселі звірятка».

Мета: створювати психоемоційний комфорт.

Дітям пропонується привітатись, як «веселі котики» — торка­ючись плечима одне одного та говорячи: «Мур-мур-мур», потім, як «веселі песики» — торкаючись ступнями та говорячи: «Гав-гав-гав», як «веселі ведмедики» — торкаючись спинами, тручись одне об од­ного (діти об'єднані у  пари).

 

  1. Гра «Подаруй подарунок другові».

Мета: виховувати доброзичливість.

Діти передають одне одному м'ячик і називають подарунки, які вони хотіли б подарувати одне одному.

 

  1. Гра «Опиши друга».

Мета: виховувати доброзичливість, уважність одне до одного.

Діти об'єднуються у пари, уважно розглядають одне одного, по­тім розвертаються та спинами торкаються одне одного. Психолог за­питує у дітей-партнерів про зовнішній вигляд, колір очей, волосся, одягу. Опис порівнюється з оригіналом і робиться висновок про те, наскільки діти уважні одне до одного.

 

  1. Психологічний етюд «Відвідування хворого друга».

Мета: виховувати доброзичливість, емпатію.

Одна дитина грає роль «хворого» друга. Решта дітей прийшли його провідати, принесли з собою гостинці, вкривають хворого ков­дрою, наливають теплого чаю, жаліють його, поглядають на нього зі співчуттям, лагідно посміхаються. Психолог наголошує на тому, що коли люди піклуються одне про одного, тоді хворим легше пере­бороти хворобу, знайти в собі сили швидше одужати.

 

  1. Вивчення прислів'я:

Психолог пропонує дітям вивчити народне прислів'я:

«Вірний друг — то найбільший скарб».

Якщо діти не розуміють значення слів, потрібно їм розповісти про них («вірний» — ніколи не зрадить, прийде на допомогу, «скарб»  багатство, подарунок).

 

  1. Гра «Поклич лагідно».

Мета: виховувати доброзичливість до інших.

Діти стоять у колі. Одна дитина стоїть у центрі кола. Вона почи­нає кликати іншу дитину, лагідно називаючи її ім'я та кидаючи їй декілька разів м'яч. Потім перша дитина запитує: «Я гралась з то­бою, а з ким хочеш гратись ти?» І так по черзі.

 

  1. Гра «Зобразіть предмет».

Мета: закріплювати знання та вміння користуватися мімікою та жестами..

Кожна дитина отримує предметну картинку, яку вона повинна без слів, за допомогою міміки та жестів показати решті дітей, а ті, у свою чергу, повинні її відгадати та назвати.

 

  1. Гра «Склади картинку».

Мета: виховувати доброзичливість.

Діти об'єднуються у пари. Кожна пара повинна скласти картин­ку з частинок (пазлів). Діти повинні працювати злагоджено, ввічли­во звертатись одне до одного.

 

  1. Гра «Невербальна казка».

Мета: розвивати невербальне спілкування.

Діти не вербально показують казку «Ріпка» («Колобок»), зазда­легідь домовившись про роль кожного.

 

Поради батькам щодо соціальної поведінки дітей

 

Якомога частіше спостерігайте за поведінкою дитини під час спілкування з іншими дітьми, спільних ігор.

•Розмовляйте з дитиною про її перебування в дитячому садку, на подвір'ї . Будьте уважним співрозмовником, разом із дитиною з'ясуйте причини та правильність її поведін­ки щодо інших дітей.

•Проводьте бесіди з дитиною про її однолітків із групи, сусідських дітей. Спонукайте, щоб дитина сказала щось позитивне про них, про риси характеру, таланти, вміння, а не про зовнішність.

•Привчайте дитину бути відповідальною перед іншими, дотри­муватись правил поведінки, завжди замислюватись над своїми вчинками та вчинками інших дітей, дорослих, знаходити пра­вильне розв'язання складної ситуації.

•Підтримуйте та підбадьорюйте дитину, радійте за неї, хваліть за хорошу поведінку. Станьте прикладом для наслідування, де­монструйте бажану поведінку, пояснюйте свої вчинки.

docx
Додано
8 грудня 2019
Переглядів
1818
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку