Буклет "Інклюзивна освіта - ознака сьогодення"

Про матеріал
Буклет носить інформаційний характер та буде порадником для асистентів вчителів, класних керівників та класоводів, так як зараз інклюзивне навчання дуже поширене в сучасному суспільстві.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

H:\інклюзія Юлі\shkola_z_inkljuzivnoju_formoju_navchannja.png 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Не можна вимагати від дитини неможливого –

до певного рівня і певного кола знань,

 різні діти йдуть по різному.

                                                В.Сухомлинський.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Формування толерантного ставлення учасників освітнього процесу до дітей з особливими освітніми потребами»

 

Сучасна освіта – перспектива нова,

 хоч різні можливості – рівні права.

Кожна дитини – це цілий світ,

освіта, повага, рівність для всіх.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

22 листопада 2019 року

Важливим показником розвитку суспільства є гуманне, толерантне, турботливе й милосердне ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, які не мають змоги  вести повноцінне життя. Їхні проблеми завжди актуальні не зважаючи на те, що держава намагається розв’язувати їх через адаптацію в суспільство.

У нашій країні, як і в усьому світі, з різних причин зростає кількість дітей із відхиленнями у розвитку. Останнім часом міжнародна спільнота запропонувала використовувати для дітей із психофізичними порушеннями термін «діти з особливими освітніми потребами», який стосується однаковою мірою як інвалідності у важкій формі, так і середніх за ступенями порушень.

Хто такі діти з особливими освітніми потребами?

Термін «діти з особливими освітніми потребами» стосується дітей до 18 років, які потребують додаткової навчальної, медичної і соціальної підтримки з метою покращання здоров’я, розвитку, навчання, якості життя, участі в громаді, тобто включення.

До них належать:

  • порушення слуху (глухі, зі зниженим слухом);
  • порушення зору (сліпі, зі зниженим зором);
  • порушення мовлення;
  • порушення опорно-рухового апарату (ДЦП);
  • розумова відсталість;
  • затримка психічного розвитку.

     Діти з особливими потребами за своєю природою і поведінкою дуже відрізняються як від усіх інших, так і один від одного. Конституція України і Закон «Про середню освіту» гарантують усім їм право на освіту, яке можна реалізувати в усіх державних навчальних закладах незалежно від статі, раси, національності, соціального і майнового стану, стану здоров’я, місця проживання й інших обставин. Упродовж багатьох років в Україні більшість дітей з обмеженими можливостями здобували освіту у спеціальних закладах, які й нині залишаються для них традиційною та провідною формою навчання. Однак, ситуація поступово змінюється. Україна взяла курс на євроінтеграцію. У зв’язку з цим, певні зміни відбуваються в освітній політиці, а саме: уряд приділяє значну увагу питанням забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими потребами і створення їм комфортних умов для навчання.

Інклюзивне навчання – це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей» (Концепція розвитку інклюзивної освіти. Наказ МОН від 01.10.2010 № 912).

Інклюзивне навчання:

  •     Ґрунтується на правах людини і принципах рівності.
  •     Спрямоване на всіх дітей і дорослих, особливо тих, хто є виключеним з загальної системи навчання.
  •     Це процес усунення бар’єрів в системі освіти та системі підтримки.
  •     Основа інклюзивного навчання

Всі учні:

  •     Можуть навчатися різними методами і в різний період часу.
  •     Мають індивідуальні здібності й особливості.
  •     Хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують.
  •     Мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися.
  •     Пізнають скрізь.

 

Переваги інклюзивного навчання.

Всі діти отримують користь від інклюзивного навчання. Воно дозволяє їм:

  •     приймати всіх без виключення в загальноосвітню шкільну систему і суспільство;
  •     розвивати індивідуальні сильні сторони і таланти;
  •     працювати над досягненням індивідуальної мети, беручи участь в житті громади та класу;
  •     створювати дружні стосунки з іншими дітьми;
  •     залучати батьків в процес навчання і життя школи;
  •     розвивати культуру поваги і належності до школи.

Корисні й цікаві посилання:

  •      Бібліотека публікацій про інклюзивне життя (англійською і шведською мовами) independentliving.org.
  •      Колупаєва, А. А., Савчук Л.О. Посібник Діти з особливими потребами та організація їх навчання.
  •      Доповідь Інклюзивна освіта в Україні: здобутки, проблеми та перспективи.
  •      Міжнародна організація Disability Rights International, що бореться за соціальну інклюзію людей з інвалідністю (у 2013 році українська філія відкрита у Києві) driadvocacy.org.
  •      Спільнота особливих сімей «Ми разом!», місія якої – допомога в розвитку і реабілітації особливих сімей через інформування суспільства про проблеми особливих сімей і створення в суспільстві атмосфери поваги і толерантності до дітей з особливими потребами mivmeste.in.ua.

 

docx
Додано
28 жовтня 2020
Переглядів
1209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку