Ваша дитина скоро йде до школи. Для неї цей перехід – важкий та відповідальний. Змінюється соціальна роль, коло спілкування, провідна діяльність з’являються нові обов’язки.
Успішність проходження цього періоду в певній мірі залежить від рівня готовності дитини до навчання в школі, а саме:
-
психологічної,
-
інтелектуальної
-
фізичної готовності.
Психологічна готовність:
-
мотиваційний компонент, тобто наявність бажання вчитися, позитивне ставлення до школи.
-
емоційно-вольовий компонент, тобто вміння регулювати своєю поведінкою в залежності від ситуації, здатність виконувати інструкції дорослих.
-
комунікативний компонент – передбачає вміння спілкуватися та працювати в колективі. Це, перш за все, уважно слухати не перебиваючи дорослого, не втручатися в розмову дорослих, бути люб’язним з товаришами. Якщо дитина не вміє поважати інших, їй буде складніше встановити дружні стосунки з дітьми, увійти в шкільний колектив.
Інтелектуальна готовність
На момент вступу до школи дитина повинна мати здібності знаходити спільні та відмінні ознаки предметів явищ. В неї повинно бути достатньо розвинуте мовлення, увага, пам’ять.
Фізична готовність
Якщо дитина часто хворіє, присвятіть час, який залишився до школи, фізичному розвитку, загартуванню, укріпленню здоров’я.
Дошкільник повинен уміти:
-
займатися самостійно якою-небудь справою протягом 30 хвилин;
-
складати по картинках розповідь більш ніж з 5 складних речень, у яких використовуються прислівники і прикметники;
-
знати кілька віршів напам'ять;
-
змінювати іменники по числах;
-
рахувати від одного до десяти у прямому і зворотному порядку;
-
вирішувати прості завдання на додавання і віднімання;
-
читати по складах;
-
уміти малювати і розфарбовувати картинки;
-
узагальнювати, називати групу предметів одним словом і т.д.
Шановні батьки, дана анкета допоможе вам дізнатися настільки ваша дитина готова до навчання в школі.
(дайте відповіді на запитання)
-
Чи готова дитина до школи?
-
Чи хоче ваша дитина йти до школи?
-
Чи думає ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?
-
Чи може ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (збирати конструктор)?
-
Чи ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
-
Чи вміє ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?
-
Чи може ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
-
Чи вміє вона відміняти іменники за числами?
-
Чи вміє ваша дитина читати по складах або цілими словами?
-
Чи вміє ваша дитина рахувати до 10 і назад?
-
Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці?
-
Чи правильно, що ваша дитина має тверду руку?
-
Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
-
Чи може ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (робити аплікації?
-
Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
-
Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
-
Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?
-
Чи любить ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?
-
Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?
Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту.
Отже, якщо їх:
15-18 – дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;
10-14 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли „ні”, підкажуть вам, над чим іще потрібно попрацювати;
9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.
Результати можуть вас розчарувати.
Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції.
Практичний психолог:
Пастущак Марина Володимирівна
Шкільний робочий телефон
38-6-47
Бронницька СЗШ І-ІІ ступенів