Буклет "Похила площина"

Про матеріал
Буклет з теми "Рух по похилій площині" для інтегрованого уроку з фізики і математики з теми: «Рух по похилій площині. Розв’язування задач.»
Перегляд файлу

image

 

 

По хила площина з точки зору

математики

<C=90o

image<A=α

<B=β

АВ—похила

(гіпотенуза)

ВС—проекція (катет)

АС– перпендикуляр

(катет)

Синусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення протилежного катета до гіпотенузи.

image  

  Косинусом гострого кута прямокутного трикутника називається відношення прилеглого катета на гіпотенузу. 

image 

Основна тригонометрична тотожність sin2 α + cos2 α = 1.  

 

image

image

 

Різнорівневе домашнє  завдання:

1.

Опрацювати параграф 35

Вправава 35 (6) з підручника Бар'яхтар “Фізика-9”

2.

Розв'язати задачу. Автомобіль масою 2т піднімається на гору, нахил якої становить 0,2. На ділянці шляху 32м швидкість руху автомобіля зросла від 21,6 км/ год до 36 км/год. Вважаючи рух       автомобіля рівноприскореним, визначте силу тяги двигуна, якщо коефіцієнт тертя рівний 0,02.

(Очікувана відповідь 6,4кН)

3.

Розв'язати задачу. Санчата спускаються з гори з кутом нахилу 300 без початкової швидкості за 4с. Яку відстань і за який час вони подолають далі на горизонтальній ділянці до повної зупинки, якщо коефіцієнт тертя на усьому шляху становить 0,1?

(Очікувана відповідь »136,5м, »16,5 с) 

4.

Написати        есе         або

намалювати комікс на тему “Похила площина в моєму житті”

5.

Експериментальне дослідження. Виготовити динамометр, за допомогою якого дослідити залежність сили тертя від кута нахилу

«Алгоритм розв’язування задачі по темі «Рух тіла по похилій площині»»

1.                      Аналіз прочитаної умови задачі, скорочений запис даних величин, та тих, котрі необхідно визначити.

2.                      Виконання рисунку з показом діючих сил, прискорень та швидкостей.

3.                      Запис основного рівняння динаміки для даного виду руху у векторній формі.

4.                      Раціональний вибір системи координат (часто пов’язують з рухомим тілом) та запис основного рівняння динаміки в проекціях на осі. Раціональний вибір означає не лише оптимальний напрям осей X та Y, а й визначення проекцій на  дотичну та нормаль до траєкторії, що диктується характером руху і приводить до зменшення кількості необхідних рівнянь.

5.                      Аналіз отриманих рівнянь та робота з ними, визначення невідомих величин через задані, або ті котрі необхідно визначити.

6.                      Розв’язування     рівнянь           з використанням початкових умов.

7.                      Запис отриманих результатів в раціональній формі, обчислень числових значень та їх аналіз.

image

pdf
До підручника
Фізика 9 клас (Бар'яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О. (за редакцією Баряхтара В.Г., Довгого С.О.))
До уроку
Відповіді до вправ і завдань для самоперевірки
Додано
27 грудня 2020
Переглядів
798
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку