В буклеті "Поради для батьків. Адаптація дитини до школи" викладено основну інформацію, якою повнинні володіти батьки, діти яких йдуть до 1-го класу. В пам'ятці надано коротку інформацію про фізичну, інтелектуальну та емоційно-вольову готовність дитини до навчання в школі, запропоновано загальні рекомендаці, рекомендації щодо зняття психологічного напруження дитини в адаптаційний період та стосовно особливостей збору з першокласником портфеля.
Фізіологічна готовність. Це означає, що має бути розвинений на певному рівні скелет. Філіппінський тест точно характери-зує біологічний вік. Треба попросити дитину доторкнутися правою рукою до лівого вуха, провівши руку над головою. Дитина 4-5 років не може цього зробити – руки ще надто короткі. Тест відображає ступінь розвитку скелету, рівень дозрівання нервової системи, здатність головного мозку сприймати і переробляти інформацію. Вікові межі у всіх дітей різні, хтось у 5 років може виконати цей тест, а хтось – у 7. Але якщо дитина виконала філіппінський тест, це ще не означає, що вона вже готова до навчання в школі інтелектуально та емоційно. Тут йдеться тільки про фізіологічну готовність. Коли йдеться про інтелектуальну готовність, то тут має бути елементарний рівень математичних знань, знань про довкілля, навички письма, читання. Також дитина має бути готова емоційно, вміти вислуховувати людину, зрозуміти, що є час для гри, а є для навчання, має усвідомлювати, що є встановлені правила. Повинна вміти домовлятися з однолітками, знати правила гри, діяти в команді. |
|
Лавківська ЗОШ І-ІІ ступенів 2018 рік |
|
Початок навчання в школі – один із найбільш складних і відповідальних моментів в житті дитини. Це не тільки нові умови життєдіяльності – це нові контакти, нові відносини, нові обов’язки. Змінюється все життя дитини: все підпорядковується навчанню, школі, шкільним справам і турботам. Це дуже напружений період, бо з перших днів школа висуває перед учнем цілий ряд задач, що не пов’язані безпосередньо з його досвідом, вимагає максимальної мобілізації інтелекту-альних і фізичних можливостей. |
|
|
1. Глибоке дихання. Зробити глибокий вдих, випинаючи живіт уперед до відчуття участі в цьому діафрагми. Тепер трохи повільніше, видихаючи повітря до втягування живота всередину. 2. Фізичні навантаження. Якщо в дитини поганий настрій, їй необхідно гратися на свіжому повітрі в рухливі ігри, спортивні ігри — футбол, волейбол, теніс. 3. Домашній затишок, спілкування з четвероногим другом. Домашній затишок, добре і лагідне слово рідних допоможуть їй. Вчені вважають, що кішка та собака знімають стресовий стан, заспокоюють нервову систему. 4. Художнє слово. Читання цікавої казки, оповідання сприяє зменшенню нервового напруження і заспокоює дитину. 6. Театр. Вважають, що він має магічну силу впливу на психіку. Якщо є така можливість, відвідайте з дитиною ляльковий театр, подивіться мультфільм. 7. Музика. Російський невропатолог і психіатр В. М. Бехтєрев довів, що в дитячому віці нормальному, здоровому розвиткові організму сприяють ніжні колискові пісні, спокійна музика. 8. Спілкування з природою. Природа заспокоює нервову систему, робить людину добрішою. Отже, якщо в дитини поганий настрій – відпочиньте з нею серед природи. 9. Гра. Гра – явище феноменальне, вона притаманна всім дітям без винятку. Особливу значущість гра має для першокласників, оскільки це та діяльність, без якої дитина шести років не може нормально жити і розвиватись. 4. Живопис. Живопис своїм розмаїттям кольорів, грою світла й тіні створює особливу музику картини. Так вважав французький художник Е.Делакруа. А російський вчений Ф.Шмідт писав, що колір сам по собі, незалежно від предмета, якому він властивий, справляє на глядача певний психофізіологічний вплив.
|
|
Правило 1. Дитина повинна самостійно збирати – розбирати портфель. Щоб добре орієнтуватися у власному портфелі, дитина повинна збирати – розбирати його самостійно. Інакше, замість того щоб слухати вчителя, вона велику частину уроку шукатиме в портфелі необхідні речі. Правило 2. Портфель треба збирати щодня. Щодня в портфелі скупчується безліч непотрібних папірців, крихт і всіляких «цінних», але абсолютно непотрібних в школі речей. Правило 3. Нічого зайвого. По санітарних нормах, що діють, більше трьох кілограмів піднімати першокласникам не рекомендується. Перший час батькам доведеться контролювати, що дитина кладе в портфель, а потім вона буде це робити самостійно.
Правило 4. Гігієнічне приладдя. В портфелі завжди повинні лежати невеликий рулон туалетного паперу і упаковка вологих серветок. Правило 5. Окремі контейнери для їжі. Практично у всіх школах дітям недостатньо стандартних шкільних сніданків і батьків просять давати дитині з собою додатковий сніданок – декілька бутербродів, сік і печиво. Незалежно від того, яку їжу ви даватимете дитині, для неї потрібні спеціальні контейнери з кришкою, що щільно закривається. Правило 6. Мінімум дорогих речей. Питання, давати чи ні дитині в школу мобільний телефон, до цих пір залишається спірним. Мобільний телефон (і інші дорогі речі) не є предметами першої необхідності. Якщо ви все-таки вважаєте, що телефон їй необхідний, поясніть дитині, що на час уроків необхідно відключати звук і прибирати телефон в портфель. |