Тренінги для підлітків щодо соціально-комунікативного розвитку особистості.

Про матеріал

Мета: допомогти учасникам отримати позитивний зворотній зв'язок для актуалізації особистісних ресурсів за допомогою групи, дати можливість учасникам відчути згуртованість колективу, усвідомити місце кожного, сформувати принципи співпраці, що допомагають ефективно виконувати завдання, допомогти усвідомити командну співпрацю як шлях до успіху.

Перегляд файлу

 

 

МИ – КОМАНДА

 

Мета: допомогти учасникам отримати позитивний зворотній зв'язок для актуалізації особистісних ресурсів за допомогою групи, дати можливість учасникам відчути згуртованість колективу, усвідомити місце кожного, сформувати принципи співпраці, що допомагають ефективно виконувати завдання, допомогти усвідомити командну співпрацю як шлях до успіху.

 

Ключові поняття: команда, груповий процес, рівноправне спілкування, співробітництво.

 

         Орієнтовна тривалість: 1 год.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                   СТРУКТУРА ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ № 7

 

з/п

Вид роботи

Орієнтована тривалість, хв.

Ресурсне забезпечення

1

Вступ. Привітання.

Вправа «Мій образ» 

15

Аркуші А4, ручки

2

Правила роботи групи

5

Плакат «Правила роботи групи»

3

Очікування «Повітряні кульки»

5

Стікери у формі повітряної кульки, скотч, нитки, плакат

4

Вправа «Асоціація»

5

Фліп-чарт, маркер

5

Вправа «Кулька у повітрі»

15

Повітряні кульки

6

Підсумки «Кульки в небі»

5

Стікери у форми повітряної кульки, плакат

7

Рефлексія «Свічка миру»

10

Свічка, сірники/запальничка

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ЗМІСТ ТРЕНІНГОВОГО ЗАНЯТТЯ № 7

 

                1.      Вступ. Привітання. Вправа «Мій образ»

 Кожен учасник отримує аркуш паперу А4. Необхідно скласти аркуш вертикально навпіл, а потім тільки руками «вирізати» фігурку  - силует людини. Це й буде «Мій образ». Після цього кожен учасник пише на фігурці про свою мрію, захоплення, улюблену музику, улюблену страву та місце відпочинку, так, як це показано на малюнку (Додаток 5). На наступному етапі учасники встають зі своїх місць, підходять один до одного, знаходять тих, з ким у них однакові одна або кілька позицій. 

         Після цього учні повертаються у коло. 

Запитання для обговорення.

      Чи є такі учасники, в яких однаковими є всі позиції?

      У кого збіглася одна позиція?

      У кого збіглися декілька позицій?

      Чи є учасники, в яких усі позиції різні?

      Що ми можемо сказати, аналізуючи цю вправу?

 

                2.      Правила роботи групи

 Мета: показати необхідність вироблення й дотримання певних правил, за якими будується взаємодія людей у групі, важливість прийняття правил для продуктивної роботи.

 Педагог-тренер пропонує учасникам згадати правила, які були прийняті на попередніх заняттях, й назвати ті, що стосуються теми спілкування в команді. Подумати, яких правил легко дотримуватися, а які викликають труднощі й чому.

 Після обговорення правил педагог-тренер узагальнює всі висловлювання.

 

 3.        Вправа «Повітряні кульки»

Мета: допомогти учасникам усвідомити власні очікування від заняття.  На стікерах у формі повітряних кульок необхідно записати очікування від заняття й прикріпити стікери скотчем до ниток.

 Далі педагог-тренер говорить: «Зараз наші повітряні кульки просто лежать на поверхні. Наприкінці нашої зустрічі, якщо очікування справдяться, то кульки здіймуться високо в небо».

 

                4.      Вправа «Асоціація»

 Мета: закріпити розуміння поняття «команда», розширити його зміст. Педагог-тренер записує на фліп-чарті слово «команда» і пропонує учасникам назвати асоціації із цим поняттям. Усі висловлювання записуються на фліпчарті.

Запитання для обговорення.

      Які ваші враження від виконання завдання?

      Що нового ви дізналися?

 

До уваги педагога-тренера

Асоціації можуть бути дуже різними – це демонструє різноманіття як особистого, так і суспільного життя. Можуть бути й негативні асоціації на слово «команда»: втрата індивідуальності, сварка, наполегливість лідера. Але в команді, де панує повага й гідність, можна досягати успіхів і не втрачати своєї неповторності.

 

                5.      Вправа «Кулька у повітрі»

 Мета: продемонструвати основні якості, необхідні для успішної роботи в команді, розвивати комунікативні здібності, що сприяють ефективній взаємодії. 

 Педагог-тренер об’єднує учасників у п’ять підгруп, які розташовуються в аудиторії так, щоб не заважати одна одній рухатися й беруться за руки. Кожна команда отримує повітряну кульку. Завдання командам – утримувати кульку в повітрі, не допомагаючи руками (задіяти можна лише плечі й лікті).

Не можна також розмовляти й домовлятися про дії.

 Інструкція: «Під час виконання вправи потрібно не лише стежити за інструкцією, а й прислухатися до своїх почуттів, звертати увагу на те, як ви і ваші партнери виконують вправу. Для засвоєння правил гри можна спочатку потренуватися утримувати кульку різними частинами тіла, окрім рук».  Після тренування починається гра: педагог-тренер називає ту частину тіла, за допомогою якої необхідно утримувати кульку. Кожні 15-20 секунд називається інша частина тіла. Далі можна дещо ускладнити завдання, наприклад: «Голова та лікоть». Це означає, що гравці повинні спочатку утримувати кульку головою, а потім – ліктем. Неважливо хто з учасників підкидає кульку, змінюючи положення тіла, - важливо, щоб усе відбувалося у тій послідовності, яка називається.

 Перед тим як закінчити гру, педагог-тренер пропонує учасникам утримувати кульку, не використовуючи жодної частини тіла.

 

До уваги педагога-тренера

Це можна зробити лише дмухаючи на кульку. Швидше за все, кулька впаде і гру буде закінчено.

           

  Запитання для обговорення.

      Що ви відчули, коли виконували вправу?

      Що вам допомагало її виконувати, а що заважало?

      Які якості та як саме впливали на виконання вправи?

      Що ви відкрили для себе і про себе, узявши участь у роботі команди?

 

До уваги педагога-тренера 

Вправа демонструє необхідність посильмо внеску кожного учасника в роботу команди для досягнення спільної мети.

                6.      Підсумки «Кульки в небі»

 Якщо очікування учасників щодо заняття справдилися, то вони переміщують кульки високо в небо. 

 

                7.      Рефлексія «Свічка миру»

 Усі сідають у коло, педагог-тренер запалює свічку. Передаючи свічку миру одне одному, учасники говорять про свої відчуття, емоції, настрій під час заняття, про те, що найбільше сподобалось, запам’яталося, що було незрозумілим.  Свою розповідь члени групи закінчують реченнями: «Дякую групі за…», «Бажаю усім…».

 

 

 

 

pdf
Пов’язані теми
Психологія, Виховна робота
Додано
13 липня 2018
Переглядів
760
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку