Буклет "Соціально-психологічний супровід сімей з дітьми з особливими освітніми потребами"

Про матеріал
Діти з особливими освітніми потребами, як люди зі своєю «родзинкою».Втілення в життя ідей інклюзії, зміна освітнього процесу відповідно до її принципів – завдання складне для усіх, хто включений у цей процес.
Перегляд файлу

Ø принцип професійної компетентності та відповідальності.

 

Основні компоненти взаємодії соціального педагога та психолога і сім’ї:

- регулярний контакт;

- акцент на можливостях дитини, а не на їх відсутності;

- увага до більш широкого спектру потреб (мова йде не лише про дитину, але й про всю сім’ю);

 

Критерії ефективності соціально-педагогічної роботи з сім’єю, в якій виховується дитина з особливими потребами:

Ø стійкість психоемоційного стану усіх членів сім’ї;

Ø рівень сформованості спільної діяльності;

Ø рівень розвитку навичок ефективного спілкування.

 

 

 

 

 

 

 

Соціально – психологічний супровід сімей з дітьми з особливими освітніми потребами

 

 

 

 

Діти з особливими освітніми потребами,

 як люди зі своєю «родзинкою»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

За даними ООН, у світі налічується приблизно 450 мільйонів людей з порушеннями психічного та фізичного розвитку. З них – близько 200 мільйонів дітей.

Дитина з особливими потребами – це дитина, яка має особливі медичні, психологічні, освітні, комунікативні, побутові, соціальні потреби (спеціальне обладнання, пристрої, програми навчання, психологічна підтримка тощо), пов’язані зі стійким розладом здоров’я, що відрізняються від потреб більшості її однолітків і повинні враховуватись при взаємодії з такою дитиною та її сім’єю.

Соціалізація дітей з особливими потребами – це складний процес, сутність якого полягає у створенні таких умов для саморозвитку особистості, в результаті яких виробляється активна життєва позиція.

Показниками соціалізованості дітей з особливими потребами є її соціальний статус у сімейному середовищі, середовищі однолітків чи осіб з подібними проблемами, задоволення цими середовищами у цілому і їх найбільш важливими елементами зокрема (задоволення взаємовідносинами із соціальним оточенням, результатами навчання тощо).

 

Сутність соціально-педагогічної роботи з сім’єю, в якій виховуються дитина з особливими потребами полягає в організації взаємодії між фахівцем і сім’єю на певних засадах і принципах, спрямованої на підвищення рівня адаптації усіх членів сім’ї до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини.

До основних напрямів соціально-педагогічної роботи з сім’єю, в якій виховуються дитина з особливими потребами ми віднесли:

- діагностичний,

- консультативний,

- корекційний,

- реабілітаційний.

 

У процесі роботи з сім’єю, в якій виховується дитина з особливими потребами ми керуємося такими основними принципами роботи, як:

Ø принцип партнерства і співпраці;

Ø принцип добровільності і свободи;

Ø принцип толерантності;

docx
Додано
23 березня 2020
Переглядів
489
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку