Командний підхід
ØЧітке бачення-чітке та погоджене усіма членами команди бачення майбутнього дитини.
ØВідданість ідеї спільної роботи-різні перспективи і здібності збільшують ефективність команди.
ØСпільна відповідальність-усі члени команди відповідають і звітуються за дії команди.
ØВзаємозалежність – визначення спільних цілей, розуміння й цінування унікальності внеску кожного з членів команди.
ØМіж вчителем і асистентом. ØМіж вчителем, асистентом і фахівцями, які є штатними працівниками закладу освіти.
ØМіж всіма педагогами закладу освіти та зовнішніми спеціальними педагогами та іншими фахівцями.
ØСпівпраця з учителями в організації інклюзивного навчання та виховання дитини з ООП, батьками учня.
ØУчасті в проведенні обстеження, спостережень щодо вивчення психофізичних особливостей дитини.
ØУчасті в розробці та реалізації ІПР.
ØОформленні відповідної документації.
ØІндивідуальний супровід ØАсистування вчителю
ØОбов’язки вчителя - оцінити навчальні потреби на основі даних про учнів.
ØСпільна робота – обговорити можливості учня з ООП, його спільні та слабкі сторони.
ØОбговорюють бажані результати для учнів.
ØОбговорюють освітні, поведінкові та емоційні цілі. ØБеруть участь у розробці ІПР учня з ООП. Стратегії ефективної роботи вчителя та асистента вчителя
ØСпільне обговорення ролей і завдань (ще на початковому етапі роботи).
ØНаголос на важливості дотримання конфіденційності.
ØСпільне обговорення підходів до навчання.
Ø Проведення регулярних зустрічей та вироблення спільних стратегій поведінки викладання, надання та отримання зворотнього зв’язку, обговорення проблемних ситацій.
Основні моделі спільного викладання в класі
Вчитель може виступати консультантом асистента у питаннях адаптації та модифікації навчальних завдань
Вчитель та асистент вчителя по черзі навчають один одного з тих питань, в яких вони є компетентними.
Передбачається розподіл обов’язків між вчителем та асистентом.