Буклет для учнів на тему: "Професій безліч, як не помилитись"

Про матеріал

В даному буклеті міститься коротка та змістовна інформаціїя щодо висвітлення питання з профорієнтації учнів

Перегляд файлу

Людина – це те, ким вона хоче бути.

Шолом Алейхем

Вибір професії – це процес, що складається з низки етапів, тривалість яких залежить від зовнішніх умов і індивідуальних особливостей.

Професія – рід трудової діяльності чи занять, що вимагають певної підготовки та є джерелом існування людини.

Орієнтація – вміння розібратися в навколишньому оточенні або напрямі діяльності.

У широкому значенні «профорієнтація» - система суспільного й педагогічного впливу на молодь із метою її підготовки до свідомого вибору професії та система державних заходів, що забезпечує науково обґрунтований вибір.

У вузькому значенні «профорієнтація» - цілеспрямована діяльність щодо формування в учнів внутрішньої потреби й готовності до свідомого вибору професії.

Профорієнтація в особливому сенсі – тривалий і цілком незворотний соціальний процес засвоєння особистістю тієї чи іншої професії.

Отже, профорієнтація здійснюється ніби на 2 рівнях – суспільному й

особистісному. Ці рівні взає-мопов’язані.

Професійна орієнтація в школі – це система навчально-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями необхідного обсягу знань про соціально-економічні та психофізичні характеристики професій.

Головними завданнями профорієнтаційної роботи в школі є:

  •   сформувати позитивне ставлення до праці;
  •   навчити знатися на вмісті професійної діяльності;
  •   навчити співвідносити вимоги, які висуває професія, з індивідуальними рисами;
  •   навчити аналізувати свої можливості й здібності.

Основними напрямами проф-орієнтаційної роботи в школі є: професійна інформація, професійне виховання та професійна консультація.

Форми роботи: профорієнтаційні уроки; екскурсії; тренінгові заняття; години спілкування; класні години з профорієнтації; зустрічі з фахівцями різних професій; професіографічні дослідження; батьківські збори з профорієнтаційної тематики тощо.

Система роботи з учнями включає в себе проведення психодіагностичної роботи (анкетування, тестування, опитування), проведення рольових ігор, вправ на професійну тематику, дослідницьку роботу та створення мультимедійних презентацій, що дає змогу учням урізноманітнити знання про види професій, усвідомити важливість правильного вибору своєї професійної діяльності в майбутньому, співвіднести свої можливості й здібності зі своїми бажаннями та поєднати з вимогами часу (попит на ринку праці, актуальність).

Основними факторами вибору професії є:

  •   інтереси (пізнавальний, професійний інтерес до професії, схильності);
  •   здібності (психологічні механізми, необхідні для успіху в певному виді діяльності);
  •   темперамент;
  •   характер.

Об’єктивні фактори:

  •     рівень підготовки учня (шкільна успішність);
  •     стан здоров’я;
  •     поінформованість про світ професій.

Соціальні характеристики:

  •     соціальне оточення;
  •     домашні умови;
  •     освітній рівень батьків.

При виборі професії особливу увагу приділяють таким факторам:

  •   мотиви професійної діяльності;
  •   життєві цінності індивіда;
  •   попередній досвід;
  •   уявлення про майбутнє.

 

Завдання профорієнтаційної роботи:

  •   дослідити зацікавленість учнів різними професіями;
  •   виявити здібності учнів до запропонованих професій;
  •   ознайомити учнів із профінформаційними матеріалами, необхідними для формування в них знань про світ професій;
  •   розвивати творчі здібності та пізнавальні інтереси старшокласників;
  •   розвивати в учнів позитивне ставлення та готовність до свідомого вибору професій;
  •   формувати соціально значущі життєві компетентності відповідно до вимог сучасного ринку праці;
  •   формувати пізнавальну спрямованість учнів;
  •   виховувати почуття людської гідності та цінностей щодо різного типу праці;
  •   сприяти професійному самовизначенню старшокласників.

http://vestnikk.ru/uploads/posts/2012-04/1334574837_1334492645_73a45b00dd2bt.jpg

До вибору професій потрібно ставитись дуже відповідально. Адже якщо напрям професійної діяльності обрано неправильно, то ця справа не приноситиме людині задоволення, і психологічно особистість не буде готова до вироблення кращих результатів, показників, деграду-ватиме.

 

 

http://svit24.net/images/stories/articles/2012/Tecnology/04-2012/social'nye-seti.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

Практичний психолог:

Пастущак Марина Володимирівна

Бронницька СЗШ І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивні методи навчання: теорія і практика впровадження

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
554
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку