Буклет з теми "Око як оптична система. Вади зору та їх корекція"

Про матеріал
З метою перевірки засвоєння матеріалу з теми "Світлові явища" учням було запропоновано охарактеризувати та створити памятку у вигляді буклету.Сучасні технології дозволяють це зробити вдома або ж на уроках інформатики. Широке розповсюдження комп'ютерів дозволило зробити доступною "видавничу діяльність". При вивченні на уроках інформатики теми «Створення буклету в Publisher" учні мають змогу опанувати знаннями, вміннями, навичками створення електронних публікацій та основних принципів підготовки різноманітної друкованої продукції, відпрацювати наступні вправи: робота з головним меню, вікном та панелями інструментів, з графічними примітивами, завантаження і макетування тексту, використання стилів сторінок та публікацій, взаємне розташування об'єктів на сторінці, створення фреймів, робота з таблицями, верстка бланку ділового листа, макетування візитної картки, створення оригінал-макету буклету. Всі ці вправи можливо виконати за допомогою програми для створення публікацій - Microsoft Publisher, яка призначена для створення документів з великою кількістю графічних елементів і написів різних стилів як для комерційної діяльності так і для домашнього використання.Таким чином, учні зацікавлені, отримуючи відразу дві оцінки по двох предметах.Можна вчителям використовувати даний підхід на інтегрованих уроках, поєднавши приємне, корисне і цікаве!!!
Перегляд файлу

Око як оптична система.

Вади зору та їх корекція.

 урок фізики в 9 класі

                                                                            Болотіна О.Л. - вчитель фізики,

                                                                        Плугатарської  ЗОШ І-ІІІ ст.

                                                      Чернігівська обл..                                                                                                       

                                                                                   

     Мета:  формувати уявлення про будову ока, вади зору та методи їх корекції; розвивати інтерес до вивчення фізики; показати практичну значущість набутих знань.

Формування ключових компетентностей:

  •                 математична грамотність;
  •                 уміння навчатися впродовж життя.

Обладнання: презентація,учнівський проєкт , комп’ютер, підручник.

Основні поняття: будова ока, акомодація, адаптація,короткозорість, далекозорість.

Тип уроку:  комбінований

Структура та хід уроку

Краще один раз побачити,

                                                                                                          ніж сто разів почути!                                                                                                  

                                                                                                           Прислів’я                                                                                                                                                                           

І.  Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне  опитування (презентація – слайд №1)

1.Що називають лінзою?

   (Лінза – прозоре тіло, обмежене з двох боків сферичними поверхнями).

2.Яке явище лежить в основі її дії?

   (Явище заломлення).

3.Які бувають лінзи?

   (Лінзи бувають: збиральні та розсіювальні).

4.Що таке фокус лінзи?

   (Точка F , у якій перетинаються продовження заломлених променів, називають уявним головним фокусом лінзи).

5.У яких одиницях вимірюється фокусна відстань лінзи?

   (Одиниця фокусної відстані в СІ – метр).

6.Яка фізична величина характеризує заломлювальну здатність лінзи?

 (Оптична сила характеризує заломлювальну здатність лінзи. Чим сильніші заломлювальні властивості лінзи, тим менша за модулем її фокусна відстань).

7.Які зображення дає розсіювальна лінза?

  ( Розсіювальна лінза завжди дає уявне, зменшене, пряме зображення).

8.Які зображення можна отримати за допомогою збиральної лінзи?

  (1) Якщо предмет розташований за подвійним фокусом (d>2F), то дійсне, зменшене, обернене.

2)  Якщо у подвійному фокусі (d=2F), то дійсне, рівне, обернене.

 3) Якщо між фокусом і подвійним фокусом лінзи (F<d<2F), то дійсне, збільшене, обернене.

 4) Якщо у фокусі лінзи (d=F), то зображення не існує.

  5)Якщо між лінзою і фокусом (d<F), то уявне,збільшене, пряме).

9. Пояснити малюнок (слайд №2).

    (Закони відбивання світла.)

10. Назвати явище (слайд №3).

      (Явище заломлення)

11. Пояснити формулу (слайд№ 4).

      (Закон заломлення).

12. Пояснити малюнок (слайд №5).

    ( На малюнку а) зображені збиральні лінзи.

     На малюнку б) зображені розсіювальні лінзи).

13. Як називається формула  (слайд №6).

   ( Формула тонкої лінзи, де d – відстань від предмета до лінзи, f – відстань від лінзи до зображення).

14. Пояснити формулу (слайд№ 7).

   (  Формула, за якою обчислюється оптична сила лінзи.

     Одиниця оптичної сили лінзи – діоптрія).

(В цей час два учні креслять зображення біля дошки).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель. До вашої уваги пропонується вправа  «Відгадай» (слайд№ 8).

На ніч два віконця самі закриваються,

 а зі сходом сонця самі відкриваються.

Отже відкрийте зошити і запишіть тему уроку (слайд№ 9): «Око як оптична система.  Вади зору та їх корекція.»

Метою нашого уроку є:

  • ознайомитися з будовою ока як природного оптичного приладу, дізнатися про вади зору людини та методи їх виправлення;
  • виховувати бережливе ставлення до своїх очей.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Вчитель. (слайд №10) Зір – це неоціненний дар, який має людина. З усіх органів чуття найяскравіше уявлення про річ або явище дає зір.

Око – це природна оптична система. Воно сприймає світло й передає сигнали у мозок людини. Мозок, прийнявши сигнали по нервових волокнах, створює зорове відчуття.

Близько 90% вражень людини – зорові.

Тому говорять, що краще один раз побачити, ніж сто разів почути. Епіграфом нашого уроку і стануть слова цього прислів’я.

Сучасна техніка й технології значно полегшили щоденну працю, звільнивши нас від багатьох побутових турбот, але збільшила навантаження на очі.

Багато країн Європи, Америки перетворюються на країни «окулярників», адже дефект зору — це дефект сучасної цивілізації.

Дослідження показали, що 95 % немовлят народжуються з нормальним зором. З віком відсоток людей із вадами зору збільшується. Вади зору є результатом підвищення навантаження на очі.

  • Яка ж будова ока?

До вашої уваги відео фрагмент і переглянувши його ви повинні відповісти на слідуючі запитання  (на дошці)

  1. З яких оптичних елементів складається око?
  2. Яке зображення утворюється на сітківці?
  3. Що таке адаптація?
  4. Що таке акомодація?
  5. Яка відстань для людини з нормальним зором?
  6. Які вади зору?
  7. Як їх можна скоригувати? ( демонструється відео фрагмент).

V.Фізкультхвилинка . (Учні виконують вправи для очей)

Гімнастика для збереження зору

Вправ для очей розроблено безліч, і всі вони досить прості. Тому заведіть для себе корисну звичку в перервах між уроками тренувати зір.

1) Почніть з розслаблення. Протягом декількох хвилин сидите з закритими очима.

2)Повертайте відкритими очима за годинниковою стрілкою і проти неї по 5 раз, роблячи невеликі паузи.

3)Закрийте очі і переводьте погляд вправо і вліво. Потім виконайте ці ж дії з відкритими очима.

4)Намітьте в приміщенні два предмети, один з яких буде знаходитися близько від вас, інший – далеко. По черзі переводите погляд з одного предмета на інший.

5)Закривши очі, прикрийте їх долонями і добийтеся стійкого чорного кольору.

VІ.  Закріплення нового матеріалу

  1. Робота з підручником і відповіді на запитання.

Розв’язування задач.

( стор.90 - 91) №1,№2,№123, підр.В.Д. Сиротюк

VІІ. Підсумки уроку

За статистикою Всесвітньої організації охорони здоровя  у 2020 році 300 млн. людей у всьому світі мають поганий зір, а 45 млн. з них не бачать взагалі. Порушення зору доводиться констатувати у кожної третьої дитини у віці 12 – 15 років. Щороку у світі сліпими стають від 1 до 2 млн осіб. Кожні 5 с у світі сліпне один дорослий , кожну хвилину сліпою стає одна дитина. Експерти ВООЗ переконують, що 80% захворювань органів зору можна було б уникнути. Проблеми із зором  мають 30% жителів планети. В умовах зростаючої технічної оснащеності світу проблема охорони зору стає все більш актуальною. Комп'ютери і телевізор, постійне перебування в приміщеннях з лампами штучного світла, усе частіше малорухливий спосіб життя та багато інших факторів призводять до порушень зору з дитинства. Тому дев'ятикласники вирішили дослідити якою є статистика проблем із зором в учнів нашої школи і підготували проект.

  1. Проект на тему” Цікаві факти про зір та характеристика причин,які впливають на якість зору людини»(захист проекту). Учні роздають буклети.
  2. Оцінювання учнів.

3. Вчитель дякує  учням за роботу і співпрацю на уроці.

Х. Домашнє завдання.

 1. Прочитати  §16, №122,№130(стор. 90 – 91)          (підр.В.Д. Сиротюк)

3. Інформація на тему: «З історії окулярів».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  Додаток 1

                                     Буклет  - памятка з теми «Бережіть зір!»

 

 

 

 

 

 

 

1

 

doc
До підручника
Фізика 9 клас (Сиротюк В.Д.)
До уроку
Допоміжні матеріали
Додано
18 січня 2021
Переглядів
565
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку