`
Починаємо робочий день із зарядки…
Найкращий спосіб розпочати учбовий день із… ранкової гімнастики. Вона може бути представлена, як фізкультурною паузою, або дихальною гімнастикою, або у вигляді сміхотерапії:
1. Встаньте, вдихніть і… посмійтеся! Вийшло? Ні? Ми дуже серйозні, тому нам так складно щиро розсміятися. Почувши веселий жарт, ми всього лише посміхнемося. Адже саме сміх, а не чергова посмішка, приносить максимум користі. Потренуйтеся — і ви навчитеся сміятися в будь-який момент.
2. Виконайте ще одну вправу — посміхніться і утримуйте посмішку. Хід думок і навіть настрій почнуть поліпшуватися — і ось вже ваша усмішка стане не награною, а справжньою.
3. В американських книгах можна знайти таку рекомендацію: «Встаньте перед дзеркалом і почніть корчити пики і показувати язик своєму відображенню! Сміх не змусить себе чекати!». Напевно, такий спосіб не всім підходить, але ж у кожного з нас є щось, що викликає щирий сміх — такі собі «сміхотаблетки».Це може бути улюблена комедія,збірники анекдотів, відеозаписи, на яких відображені сімейні свята. Зберіть для себе скриньку сміху та відкривайте її, коли це необхідно. Смійтеся на здоров’я!
Звукова гімнастика Ми правильно вимовляємо різні звуки завдяки добрій роботі органів артикуляції (язик, губи, челюсті та м’яке піднебіння). Такі вправи дуже корисні для всіх дітей, особливо у перших класах. Цей прийом легко використовувати на уроках читання та мови, він надасть вам можливість розвити правильну вимову звуків, сприятиме підвищенню чіткості та правильності вимови.
висоті вимовляйте звук [а].
нормалізує функцію нирок.
|
|
Здоров’язберігаючі технології на уроках української мови та літератури |
|
|
|
Дихальна гімнастика та фізкультхвилинки |
|
||
Оздоровчі хвилинки під час уроків повинні комбінувати в собі фізичні вправи для осанки, вправи для очей, рук, шиї, ніг.
Комплекс вправ гімнастики для очей
Кольоротерапія З самого народження кожного з нас оточують кольори, що виявляють вплив на організм, нервову систему та психіку людини, налаштовуючи його в унісон з оточуючим світом. Колір може навіть лікувати. Наприклад, біль знімають відтінки блакитного. А сил надає помаранчевий. Зелений заспокоює. Недарма ми так намагаємось хоча б не на довго вирватись із міста - ближче до природи і її зеленому кольору. Діагностична вправа «Квітка-семиквітка»
Мета: визначення емоційного стану дитини відповідно до кольорової гами: жовтий – радість; червоний – щастя; синій – образа; зелений – спокій; сірий – сум; помаранчевий – здивування; коричневий – втома. Обладнання: кольорові картки у формі пелюсток квітки, розкладені в довільному порядку. Завдання. Візьміть у руки пелюстку того кольору, який вам сьогодні найбільше до вподоби, з яким хочеться потоваришувати, побути довше.
|
||||
Ігри та ігрова терапія Види ігор: Сюжетно-рольові ігри ,комп’ютерні ігри, рухливі, розважальні «Еврика», «КВН», різні пантоміми, «Юний детектив», брей-ринги, «Країна казок», осінні свята , гра-фантазія, розвиваючі.
Мультимедійні рухавки: «Вирій» (На мультимедійній дошці зображення клину журавлів, що відлітають у вирій). Звертаюся до дітей зі словами:
« Підніміться зі своїх місць, погляньте на дошку Клин журавлів відлітає у далекі краї. Високо в небі, вправно махаючи крилами, летять вони за ватажком зграї. Підніміться навшпиньки, зведіть руки вгору, спробуйте дотягнутися до журавлиного клину. Опустіть руки, а тепер повторіть плавні помахи крил, відчуйте, як крила розрізають повітря. Опустіть руки донизу, струсіть руками, знімаючи напругу від уявного польоту. Підніміть спочатку праву руку, потім ліву, уявно прощаючись із журавлями, подумки побажайте їм щасливої дороги та повернення додому навесні». «Метелик» (На мультимедійній дошці зображення метелика). Звертаюся до дітей зі словами: « Діти, уявіть, що ви – маленький метелик, який прокинувся на квітці. Підніміться зі своїх місць, потягніться руками до сонечка, яке світить зверху. Обніміть руками квітку, на якій спали, посміхніться їй на знак подяки. Змахніть руками, щоб летіти за солодким нектаром знань.» |
|
|
Пальчикова гімнастика Ще у ІІ тисячолітті до нашої ери китайські мудреці знали, що існує взаємозв'язок між рухами пальців, кисті та розвитком мислення. Це підтверджують дослідження фізіологів. У роботах В.М.Бехтерева є висновки про те, що маніпуляції рук впливають на функціонування центральної нервової системи, розвиток мовлення. Прості рухи кистей допомагають зняти загальну напругу, а також власне з рук, розслаблюють губи, що сприяє покращенню вимови звуків, розвитку мовлення дитини. «Олівець» Олівець в руці катаю, Поміж пальчиків кручу. Неодмінно кожен палець Буть слухняним я навчу.
Покласти олівець між вказівним, середнім і безіменним пальцями. Крутити олівець, передавати його з одного пальця на інший.
|
|
Із метою створення на уроці сприятливих умов для збереження духовної рівноваги дітей, активізації ініціативи та їхнього творчого самовираження використовуються методи, які дозволяють школярам бути суб’єктами діяльності.
|
|
Казки та казкотерапія
|
|||
. Психогімнастика Такі вправи можуть проводитися у вигляді ігор де потрібно зобразити певні емоції, або продемонструвати певній емоційний стан (пантоміма). Другий метод психогімнастики полягає у відображенні своїх емоцій та переживань у розповідях, малюнках, інсценівках, іграх - страхів, агресії, ревнощів.
|
Для казкотерапії казки підбираються різні: народні, авторські, сучасні, спеціальної розробки, психокорекційні, притчі, міфи, легенди, філософськи казки та багато інших. Можливий варіант – придумати казку самостійно або колективно разом із дітьми. Дитяча казка – це одна з найбільш доступних можливостей емоційного розвитку дитини.
|
|||
|
||||
|