«Букв багато знаємо та нові вивчаємо»

Про матеріал
«Букв багато знаємо та нові вивчаємо» Мета : Сформувати уявлення про складотворну роль голосних; вправляти у звуковому аналізі слів; Ознайомити з буквами Іі та їх звуковим значенням; Розвивати активний словник дітей, усне мовлення; Виховувати любов до рідної мови
Перегляд файлу

Піщанський заклад дошкільної освіти (дитячий садок) Красноградської міської ради Харківської області

 

Тема: «Букв багато знаємо та нові вивчаємо»

Вихователь : Семенюк О.М.

Мета : Сформувати уявлення про складотворну роль голосних; вправляти у звуковому аналізі слів; Ознайомити з буквами Іі та їх звуковим значенням; Розвивати активний словник дітей, усне мовлення; Виховувати любов до рідної мови

Матеріал:відеозвернення школярів до дітей,кошики для дидактичної гри, картки зі звуками; предметні малюнки для звукового аналізу слів, картка з літерою «Іі»

                                      Хід заняття

1.Огр.частина

Психогімнастика : « Вигадуй, пробуй,твори.

                                 Розум, фантазію – прояви!»

Відео звернення від школярів. Щоб навчитись читати , потрібно знати всі літери. Сьогодні ми продовжимо це робити

2.Осн.частина

Спочатку нагадайте , з чого складається мова?( речення…зі слів, слова зі складів, склади з букв. А які звуки бувають …голосні і …приголосні- а вже приголосні можуть бути твердими або м’якими, про це поговоримо пізніше )

Голосні – це ті що можна проспівати, а ті що не можемо розтягнути, проспівати , ніби щось заважає …приголосні.

*Д/г.: « Приголосні/голосні» кошики

  • Щоб згадати які букви приголосні, а які голосні пограємо у гру.

* наступне завдання від школярів  :Звуковий аналіз слів : сом, . нога, небо. Порахуємо скільки пригол/гол. А скільки складів? А ви помітили, що у словах рівно стільки складів скільки голосних? Рахуючи склади у слові, можна перевірити себе порахувавши голосні звуки.

* Вправа перед читанням В-О,У,А. М-А,У,Е

* Д\г.: «Паровозик». Наш паровозик тягне у вагончику пасажирів, у кожному з вагончиків поміщається рівно 1 склад. Я вам пропоную спробувати прочитати. МА-МА, ДА-ША, ВО-ДА, МО-ВА, КА-ВА.

* Сьогодні ми познайомимось з новою буквою «Іі», яка  позначає звук (і). Мов кілочок буква і,з шапкою на голові

Чи не шапка, то а крапка у малої букви і?

А велика личко мила, певно шапку загубила.

Отакі вони чудові, дві сестриці букви іі – (с.жупанин)

давайте спробуємо проспівати ііііі…то це приголосний чи голосний звук? На початку заняття ми говорили про тверді і м’кі приголосні і знаєте хто пом’якшує приголосні…буква і!ось подивіться

К – кі, л – лі, п- пі, р – рі, м – мі, н - ні , т – ті.

* Д/г : «Живі звуки». Роздаю картки з різними звуками, пропоную скласти слово : КІТ, ДІМ, СІНО, ЛІТО

* Яку букву сьогодні вивчали? Це пригол. Чи голосна? Як перевірити? А зараз пропоную , щоб краще запам’ятати букву і самостійно виліпити її з пластиліну. Ми зробимо рівну паличку, а маленький шматочок скочуємо і перетворюємо на крапочку

* Яку букву ми сьогодні вивчали? який звук на письмі вона позначає? Всі завдання виконали від школярів? Можемо відпочити і потім передати їм відео-привіт!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А     Б

В      Г

Д      Е

Ґ       Є

Ж      З

К      Л

М     Н

О      У

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

            О

В      У

         А

 

        А

М     У

         Е

 

        А

І       О

        У

 

Б

В       І

Д

 

[А] [Б]

[Д] [Т]

[К]  [і]

[Р]   [З]

[С]   [А]

[О]  [У]

[Ж] [Ш]

[Щ] [Я]

[М]  [Н]

[П] [Ф]

[Х] [Ч]

[Ю] [Ї]

[Б]  [В]

[Г]  [Д]

[Т]  [Н]

 

І і

«Чи не шапка, то а крапка у малої букви і?

А велика личко мила, певно шапку загубила.

Отакі вони чудові, дві сестриці букви Іі» (С.Жупанин)

 

 

 

   К – КІ

   Л – ЛІ

   М – МІ

   Р – РІ

   П – ПІ

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 листопада 2021
Переглядів
546
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку